abonnement Unibet Coolblue
pi_194489598
Op een gemiddelde dag zie ik vooral beton, asfalt en baksteen. Ik woon en werk in een grote stad en ben daardoor slechts sporadisch in de natuur. Behalve als ik op vakantie ben. Dan ben ik een paar weken achter elkaar buiten, in de bossen en op het water. En dat voelt heel goed. Maar waarom is dat eigenlijk?

https://www.nemokennislin(...)plaadt-in-de-natuur/

Persoonlijk heb ik beiden items, de stad en de natuur, ervaren. Ik ben er van overtuigd dat je deze gedachte op macro niveau en daar bedoel ik een land mee, het gedrag van de bevolking daar ook wel onder kunt plaatsen.

In ieder geval woon ik hier nu 10 jaar letterlijk in de natuur, het groen en de wilde dieren, en daarmee een relaxter leven ervaar alsmede relaxte mensen ontmoet. Moeilijk objectief meetbaar misschien maar deze overtuiging is sterk ontwikkeld bij mij.




[ Bericht 9% gewijzigd door cempexo op 10-08-2020 15:29:47 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:26:01 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194489721
Lijkt me bij uitstek iets dat van persoon tot persoon verschilt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194490099
Ik kan ook wel tot rust komen in de natuur
  maandag 10 augustus 2020 @ 16:04:52 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194490206
De natuur is de natuurlijke toestand van de mens
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194490507
Als ik kijk naar deze opgave, dan zijn de Noord Europese landen in de top terecht gekomen op de vraag van welk land de gelukkigste mensen heeft. Dat zijn landen met relatief weinig inwoners en veel -groene- ruimte. Derhalve weinig grote steden in numerieke aantal en in een relatief laag aantal inwoners per stad. En dus veel kleinere woonplaatsen.

https://ftnnews.com/other(...)tries-2020-announced

Overigens is deze uitslag niet incidenteel maar keert zich jaarlijks terug in wat andere maar wel gelijksoortige posities.

[ Bericht 6% gewijzigd door cempexo op 10-08-2020 16:31:57 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194490822
Foto twee heeft natuurlijk niets met natuur te maken. Dat is een cultuurlandschap waar ook nog eens zware machinerie staat te draaien.

Verandering van spijs doet eten.
pi_194491140
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:48 schreef qajariaq het volgende:
Foto twee heeft natuurlijk niets met natuur te maken. Dat is een cultuurlandschap waar ook nog eens zware machinerie staat te draaien.

Verandering van spijs doet eten.
Dezelfde plek.

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194491225
Prachtig plaatje van een natuurlijke sproei-installatie.

Maar inderdaad een mooie omgeving, dat spreek ik niet tegen.
pi_194491625
quote:
10s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:26 schreef Dven het volgende:
Lijkt me bij uitstek iets dat van persoon tot persoon verschilt.
In zijn open antwoord is dat juist. Ik kom geregeld in Noorwegen en daar ondervind ik hetzelfde relaxte gedrag van de Noor terug. Het is allemaal geen hard bewijs, er zijn meer ingrediënten voor gedrag op macro niveau, maar erg toevallig vind ik het ook weer niet.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  maandag 10 augustus 2020 @ 17:49:16 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194491659
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:46 schreef cempexo het volgende:

[..]

In zijn open antwoord is dat juist. Ik kom geregeld in Noorwegen en daar ondervind ik hetzelfde relaxte gedrag van de Noor terug. Het is allemaal geen hard bewijs, er zijn meer ingrediënten voor gedrag op macro niveau, maar erg toevallig vind ik het ook weer niet.
Ben het er verder mee eens hoor. Ik woon aan de rand van een middelgrote stad direct aan de bossen en bergen en wat mij betreft is het ideaal.

Maar ken zat mensen die niets liever willen dan midden in een metropool te wonen.

Iedere gek z'n gebrek :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194491735
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:04 schreef LXIV het volgende:
De natuur is de natuurlijke toestand van de mens
Dit.
pi_194492401
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:04 schreef LXIV het volgende:
De natuur is de natuurlijke toestand van de mens
Misschien moet je wat selectiever benoemen in de alfa - beta - gamma mensengroepen. Ik denk zelf dat de alfa groep zich -veel- beter herkent in je opvatting dan sec de beta groep.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')