abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194489073
Het is een clichévraag maar vaak toch ook een vraag die veel mensen helemaal niet zo goed kunnen beantwoorden. Mensen stellen hem de laatste tijd steeds vaker aan mij en ik krijg ook weleens een verwijt. "Ja, maar als het enige doel wat je in hebt een relatie alleen maar seks/samenwonen/kinderen/whatever onderwerp is dan is er iets niet goed."

En dan leg ik uit dat het nooit alleen maar 1 onderwerp is maar dat je bepaalde dingen wel belangrijker kunt vinden dan andere dingen. Als ik voor mijzelf spreek vind ik een grote mate van intimiteit en seks erg belangrijk. Dit is een behoefte waarbij ik gemerkt heb dat ik niet met iedere vrouw op 1 lijn zit. Daarnaast hoop ik dat een relatie mij een bepaalde mate van stabiliteit en toekomstperspectief (trouwen en kinderen) geeft en ervoor zorgt dat ik altijd alles met tenminste 1 persoon kan delen. Wederzijds respect en vertrouwen in elkaar zijn hierbij cruciaal.

Vraag aan jullie is dus wat jullie belangrijk vinden in een relatie? Wat zoeken jullie in een relatie dat je als single niet hebt?
  maandag 10 augustus 2020 @ 14:33:21 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194489089
Vrijblijvendheid en een ruime mate van onafhankelijkheid.

edit: dat heb ik als single natuurlijk ook al, daarom heb ik ook geen relatie.
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 14:41:50 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_194489197
Zoveel dingen, onder andere dat je met iemand op 1 lijn zit. Dat je met iemand WIL zijn vanwege die persoon, en die ander ook met jou WIL zijn vanwege jou als persoon, en niet vanwege allerlei randvoordelen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_194489286
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:41 schreef CoolGuy het volgende:
Zoveel dingen, onder andere dat je met iemand op 1 lijn zit. Dat je met iemand WIL zijn vanwege die persoon, en die ander ook met jou WIL zijn vanwege jou als persoon, en niet vanwege allerlei randvoordelen.
Vind ik een mooi antwoord. :) Zijn er voor jou geen dingen die eruit springen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2020 14:48:48 ]
  maandag 10 augustus 2020 @ 14:54:15 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194489344
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:48 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Vind ik een mooi antwoord. :) Zijn er voor jou geen dingen die eruit springen?
Ze moet een airco hebben, gok ik :P
pi_194489428
Geld. En liefde op de zaterdag
Nieuw is niet altijd beter.
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 15:02:17 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_194489437
quote:
10s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:54 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Ze moet een airco hebben, gok ik :P
:D Ze woont toch ook hier, dan heeft ze toch ook airco? :P

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:48 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Vind ik een mooi antwoord. :) Zijn er voor jou geen dingen die eruit springen?
Die eruit springen? Hoe bedoel je?
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:03:27 #8
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194489448
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:02 schreef CoolGuy het volgende:
Ze woont toch ook hier, dan heeft ze toch ook airco?

Uiteraard, was ook bedoeld al lollige opmerking die verder natuurlijk geen stand houdt.
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 15:04:21 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_194489456
quote:
10s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:03 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Uiteraard, was ook bedoeld al lollige opmerking die verder natuurlijk geen stand houdt.
Nou ik moest er wel om grinniken in ieder geval :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_194489560
De vraag stellen is al een beetje dom.
We zoeken in principe niks maar willen gewoon gelukkig zijn.
Vakman pur sang
  maandag 10 augustus 2020 @ 15:13:18 #11
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_194489565
Een partner is wel belangrijk.
pi_194489614
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:13 schreef Themonk5 het volgende:
Een partner is wel belangrijk.
Ja en waarom dan? :)
pi_194489885
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:02 schreef CoolGuy het volgende:

Die eruit springen? Hoe bedoel je?
Voorbeeldje: Ik ben een open persoon die niet perse een relatie nodig heeft om zijn diepste gedachten met een persoon te delen. (Omdat ik dat ook wel vrij makkelijk doe met vrienden.)

Voor mij is dat dus niet een extreem belangrijk onderdeel, het is geen behoefte die ik mis ofzo. Dus dat is niet iets wat eruit springt.

Maar er zijn ook dingen die er wel uit springen. Wat is dat bij jou? Is het de seks? de geborgenheid? De vastigheid? De routine?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2020 15:39:11 ]
  maandag 10 augustus 2020 @ 16:09:40 #14
471746 Themonk5
Canei beste wijn
pi_194490260
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:17 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ja en waarom dan? :)
Een relatie is een beetje moeilijk zonder partner
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 16:10:27 #15
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_194490268
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:38 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Voorbeeldje: Ik ben een open persoon die niet perse een relatie nodig heeft om zijn diepste gedachten met een persoon te delen. (Omdat ik dat ook wel vrij makkelijk doe met vrienden.)

Voor mij is dat dus niet een extreem belangrijk onderdeel, het is geen behoefte die ik mis ofzo. Dus dat is niet iets wat eruit springt.

Maar er zijn ook dingen die er wel uit springen. Wat is dat bij jou? Is het de seks? de geborgenheid? De vastigheid? De routine?
Oh. uhm, naja, er uit springen, dat kan ik zo niet zeggen eigenlijk. Kijk, was ook gelukkig toen ik mijn vrouw nog niet kende. Ik word ook niet zo snel verliefd. Vrouwen aantrekkelijk vinden, ja, er zijn genoeg vrouwen die ik aantrekkelijk vindt, maar dan ben ik er nog niet verliefd op. Dat zijn wel echt 2 losse dingen.

Maar voor mijn vrouw viel ik als een blok. Ik was op slag verliefd, maar aangezien zij achter mij aan kwam hoefde ik er dus niets voor te doen (naja, je moet er altijd iets voor doen, maar je snapt me). Maar goed, op het moment dat je verliefd bent dan is alles geweldig.

Op een gegeven moment is die roze wolk klaar, maar dan moet hét er nog steeds zijn. Kijk, ik kan prima alleen zijn, dus dat is het niet. Seks is het ook niet want daar heb je niet per sé een relatie voor nodig, nee, ik wil bij iemand zijn omdat ik die persoon heel tof vindt. Nou, dat vind ik mijn vrouw, maar ik kan niet echt 1 specifiek ding aanwijzen dat ik zeg van 'dát is het'.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 10 augustus 2020 @ 16:14:43 #16
401689 Steef121
Boomjehuisjebeestje
pi_194490324
Wederzijdse acceptatie
Op een dag word ik wakker, als een van de koeiossen, grazend in de wei
🐄🌳
pi_194490325
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:09 schreef Themonk5 het volgende:

[..]

Een relatie is een beetje moeilijk zonder partner
:')
pi_194492326
Dat mijn eigen problemen er minder door werden. Iemand die de (weinige hoor) dingen die misgingen in mijn eigen leven teniet kon doen. Die alles goedmaakte. Niet met acties. Ik zocht vroeger absoluut geen persoon die mij letterlijk moest redden. Mijn geschiedenis van (niet) bestaande nepgeliefden is een verhaal met patronen in mijn onderbewustzijn dat zichzelf schreef en daardoor boden ze door uberhaupt in de blueprint van mijn onbewuste geheugen te passen enkel en alleen al mij troost door hun (niet)bestaan.
Daarom hoef ik ook geen relatie. Echte date ervaringen met mensen leerden mij dat dit toch overbodig is.

[ Bericht 7% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 10-08-2020 18:57:15 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194492483
Een persoon om samen mee te kunnen groeien als mens individueel, en in elkaar het beste van een ieder naar boven halen.

Dus dat ik kan leren, die ander van mij, wij van elkaar. En dat siegene mij mede triggert om iedere dag de beste versie van mezelf te zijn en vice versa.


Dan krijg je mijn inziens de situatie dat die ander een aanvulling is in je leven, maar geen opvulling.

Okay toegegeven, dit klinkt misschien ietswat zweverig :D
Hoop dat je me snapt.
pi_194492859
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 14:41 schreef CoolGuy het volgende:
Zoveel dingen, onder andere dat je met iemand op 1 lijn zit. Dat je met iemand WIL zijn vanwege die persoon, en die ander ook met jou WIL zijn vanwege jou als persoon, en niet vanwege allerlei randvoordelen.
Ja, idd. Mooi gezegd.

Zelf vind ik goede communicatie in een relatie ook erg belangrijk. Je moet met elkaar kunnen praten. Niet dat je iedere avond een diepzinnig gesprek over 't leven moet voeren, of course ;) Maar je moet elkaar wel kunnen vinden en kunnen praten over de dingen die belangrijk voor jullie, maar ook voor ieder als individu is.

Elkaar vertrouwen. Ook zo lekker cliché. Soms hoor je van die verhalen dat mensen elkaar telefoon en mail gaan checken omdat ze de ander wantrouwen. Zo verkeerd. Dan heb je geen gezonde relatie, als je 't mij vraagt.

Wat ik ook belangrijk vind is dat het besef er is dat je een setje, maar ook een individu bent. Je hoeft niet álles samen te doen, alsof je een klef stuk cake bent. Laat elkaar ook een beetje vrij.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194492938
Een beste vriend, iemand waarop je echt kan bouwen, liefde, volledige acceptatie van wie je bent en vice versa.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_194492971
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:48 schreef Twinkle20 het volgende:
Een persoon om samen mee te kunnen groeien als mens individueel, en in elkaar het beste van een ieder naar boven halen.

Dus dat ik kan leren, die ander van mij, wij van elkaar. En dat siegene mij mede triggert om iedere dag de beste versie van mezelf te zijn en vice versa.

Dan krijg je mijn inziens de situatie dat die ander een aanvulling is in je leven, maar geen opvulling.

Okay toegegeven, dit klinkt misschien ietswat zweverig :D
Hoop dat je me snapt.
Ik snap je. Is niet zweverig ben ik van mening. Elkaar upgraden soort van :P in plaats van giftige relatie waarin je elkaar naar beneden haalt en de relatie een negatieve spiraal word en je karakter afbreekt.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_194494076
Ik zoek geborgenheid en vertrouwen, dat je je hersenkronkels en zorgen kan delen, dat hij de leuke dingen nog leuker maakt. Als het even kan dat hij me een gewilde en sexuele vrouw laat voelen *;
And the druids turn to stone...
  maandag 10 augustus 2020 @ 20:50:07 #24
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_194494224
Gewoon een lekker geil sletje toch?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_194494390
Dit is idd een moeilijke vraag. Ik probeer het simpel te houden door het voor mij belangrijkste aan te houden:

Iemand die gelijk staat in het leven wat denkwijze en toekomstperspectief betreft, elkaar geestelijk/verbaal aan kunnen vullen, wederzijdse acceptatie, gemeenschappelijke interesses en natuurlijk loyaliteit. Het laatste is een belangrijk punt, want geen zin in vreemdgangers en burengraskijkers. :P
pi_194496871
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:22 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Een beste vriend, iemand waarop je echt kan bouwen, liefde, volledige acceptatie van wie je bent en vice versa.
Ik begrijp dit soort posts aan de ene kant wel; maar echt snappen doe ik ze niet net als dat ik posts waarin men alleen seks zoekt niet snap. Want als je echt alleen dat zoekt, waarom heb je dan niet gewoon genoeg aan een beste vriendin of platonische vriend?
Anders dan lijkt het net alsof men maar een relatie neemt als logische volgende stap omdat alle platonische vrienden dat ook nemen en geen tijd meer hebben, dus dan maar zelf ook op tijd vervanging van het andere geslacht vinden en verlating voorkomen door stichten van gezin

quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:23 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Ik snap je. Is niet zweverig ben ik van mening. Elkaar upgraden soort van :P in plaats van giftige relatie waarin je elkaar naar beneden haalt en de relatie een negatieve spiraal word en je karakter afbreekt.
Nee, het is inderdaad totaal niet zweverig.
Als het dat wel is dan moet het woord relatie misschien ook maar gewoon als zweverig bestempeld worden.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194496970
Nu het enkele weken gedaan is, besef ik pas hoe hard ik een relatie had om de verkeerde redenen.
Uit eenzaamheid een vriendin zoeken destijds en zeker nu met de Covid-19 crisis echt alleen eindigen, ik raad het niet aan.

Zorg dat er een mentale én een fysieke klik is. Ik zat met haar op heel veel op 1 lijn, maar heb haar nooit echt aantrekkelijk gevonden.

Samengevat: iemand die redelijk aansluit op jouw profiel qua wensen en dromen, niet zozeer op vlak van hobbies of interesses. En ja, ondanks liefde voor het uiterlijk lust is, moet dat erbij zijn, want uit pure eenzaamheid jezelf voor de gek houden, dat is niet gezond...
pi_194497094
- Doe eens normaal -

[ Bericht 44% gewijzigd door CoolGuy op 10-08-2020 23:38:38 ]
pi_194498186
Vriendschap en acceptatie op de eerste plaats... :) En het valt me wel bij veel stelletjes op dat ze verliefdheid met vriendschap verwarren. Hebben dan 2 jaar een relatie en dan blijkt de vriendschap toch niet te werken de verliefdheid daarmee verpest en dan gaat weer ieder zijn eigen weg. Heb je dan een relatie gehad of alleen maar een tijdje samen en naar bed geweest met!?

Dat maakt het hele concept relatie hebben toch ook maar een behoorlijk relatief begrip.
pi_194499922
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 00:42 schreef Watuntrik het volgende:
Vriendschap en acceptatie op de eerste plaats... :) En het valt me wel bij veel stelletjes op dat ze verliefdheid met vriendschap verwarren. Hebben dan 2 jaar een relatie en dan blijkt de vriendschap toch niet te werken de verliefdheid daarmee verpest en dan gaat weer ieder zijn eigen weg. Heb je dan een relatie gehad of alleen maar een tijdje samen en naar bed geweest met!?

Dat maakt het hele concept relatie hebben toch ook maar een behoorlijk relatief begrip.
Inderdaad, dan doen ze net alsof het meer dan lust is terwijl ze iemand niet eens kennen en dat hen ook totaal niets interesseert als de seks maar goed is (totdat er ruzies komen). Maar velen “verwarren” ook vriendschap of een rationele keuze met verliefdheid. En gaan dan na 2 jaar vreemd. Heb je dan een relatie gehad of niet. Meeste mensen zullen wel mengeling zijn tussen deze 2 uitersten, maar je begint altijd met het 1 of het ander. Vervelend gedoe allemaal.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194500046
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:49 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Inderdaad, dan doen ze net alsof het meer dan lust is terwijl ze iemand niet eens kennen en dat hen ook totaal niets interesseert als de seks maar goed is (totdat er ruzies komen). Maar velen “verwarren” ook vriendschap of een rationele keuze met verliefdheid. En gaan dan na 2 jaar vreemd. Heb je dan een relatie gehad of niet. Meeste mensen zullen wel mengeling zijn tussen deze 2 uitersten, maar je begint altijd met het 1 of het ander. Vervelend gedoe allemaal.
Om die dingen te kunnen onderscheiden is ervaring nodig.
pi_194500410
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 23:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik begrijp dit soort posts aan de ene kant wel; maar echt snappen doe ik ze niet net als dat ik posts waarin men alleen seks zoekt niet snap. Want als je echt alleen dat zoekt, waarom heb je dan niet gewoon genoeg aan een beste vriendin of platonische vriend?
Anders dan lijkt het net alsof men maar een relatie neemt als logische volgende stap omdat alle platonische vrienden dat ook nemen en geen tijd meer hebben, dus dan maar zelf ook op tijd vervanging van het andere geslacht vinden en verlating voorkomen door stichten van gezin
[..]

Nee, het is inderdaad totaal niet zweverig.
Als het dat wel is dan moet het woord relatie misschien ook maar gewoon als zweverig bestempeld worden.
Het is meer een aanduiding van de dynamiek van de relatie. Ik zal geen vriend willen waar ik niet mijzelf niet kan zijn en we bepaalde onderwerpen moeten mijden omdat we er niet over kunnen praten. Of dat je zo hebt van nou je uiterlijk is leuk maar verder dan dat hebben we niks met elkaar gemeen dat zou persoonlijk niet voor mij werken het emotionele aspect doet er ook toe en dat is hetgeen wat voor mij wat de relatie beter maakt. Maar ja snappen.. het is lastig want iedereen heeft andere motieven waarom die een relatie wil of heeft (en verschil van intenties). En als alleen seks de basis is zou best kunnen maar realiteit is dat het altijd ingewikkelder word en zelden tot nooit platonisch (behalve als je echt hetzelfde erin staat) maar denk niet dat het veel voorkomt.

Maar qua vriendschap een beste vriend of vriendin daar neuk je eigenlijk niet mee. De waarde van die vriendschap is juist dat geen seks hebt met elkaar (dat helpt heel de dynamiek van ongebonden vriendschap naar de klote als je het wel doet) :P of stel je bent heel lang vrienden en dan gebeurt er iets dat kan de vriendschap verpesten als je zoiets hebt van wow ik hecht veel waarde aan de vriendschap maar verder zijn er geen romantische gevoelens en als die ander dat wel heeft is alles naar de klote :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Borrelnootje00 op 11-08-2020 09:38:38 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_194500858
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 08:59 schreef Amee het volgende:
Om die dingen te kunnen onderscheiden is ervaring nodig
Ondanks dat blijft, ik of wij hebben een relatie, een persoonlijke ervaring en beleving die ieder voor zich verschillend zou kunnen invullen. Relatie is slechts een universeel woord maar zeker geen universeel begrip. Hierover kun je dan discussiëren met je partner wat je hierin van elkaar verwacht. Maar dan nog is het een subjectieve vorm van vertrouwen en geloven dat men gelijk gezind is. Al dan niet gelijk gezind, dan elkaars afwijkende opvattingen in wat vanzelfsprekend is respecteren en proberen te accepteren. En elkaar de vrijheid te geven anders te denken en of te voelen. Kun je dit niet accepteren dan ligt de oplossing vaker niet in elkaar koste wat kost daarin proberen te veranderen dan wel.

Ik persoonlijk maak weinig onderscheid, in welke vorm van relatie dan ook, op de vraag wat ik verwacht antwoord ik slechts "Helemaal niets en ook alles tegelijk." Of anders gezegd, ik acht de kans van wel of niet evenredig groot. Daarmee geef ik alle vrijheid, elimineer teleurstellingen en maak plaats voor positieve verassingen.

Elkaar een draaiboek vol verwachtingspatronen toespelen is een pad vol potentiële emotionele valkuilen en veelal het begin van het einde...

Onder de streep dwing je elkaar alleen maar tot liegen... Beste voorbeeld hierin is we verwachten allemaal een kutsmoes wanneer iemand geen zin heeft om op je feestje te komen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')