abonnement Unibet Coolblue
pi_202036435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 20:58 schreef Zelva het volgende:

[..]
Per 1 december 2021. 1,5/12 = 0,125. Over de eerste 11 maanden krijg je helemaal niks, nul nada. Je kan alleen in de stront zakken.
[..]
En het is praktisch die nullijn geworden. Het bod was ooit 0,5 procent over heel 2021, dat is nu dus nog 0,125 procent. Hoe kun je hier als onderhandelaar met open ogen intrappen en dit als een prachtig resultaat proberen te verkopen. :{

1,5 procent per 1 januari 2021 zou ook al aan de zeer magere kant zijn, want ook nog vér onder de inflatie, maar daar viel in ieder geval nog over na te denken. Dit is pure onzin.
Kijk even dan wanneer je vorige CAO verlopen was.
  donderdag 4 november 2021 @ 22:21:04 #252
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_202036511
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Kijk even dan wanneer je vorige CAO verlopen was.
31-12-2020.
pi_202037101
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:21 schreef Zelva het volgende:

[..]
31-12-2020.
ik dacht dat de vorige salarisverhoging een einddatum had voor dat moment.
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 22:46:49 #254
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202037321
300 corona en 900 met terugwerkende kracht naar rato van arbeidsduur. En per 1 december verhogingsss
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 4 november 2021 @ 22:47:50 #255
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_202037367
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:39 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
ik dacht dat de vorige salarisverhoging een einddatum had voor dat moment.
Laatste verhoging was per 1 oktober 2020.
pi_202038081
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 16:36 schreef DrMarten het volgende:

[..]
750 euro per 5 jaar.
Misschien een keer een nieuw bureau aanschaffen en een extra monitor :P
Gaat wel van je IKB-budget af. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202039205
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 23:20 schreef HSG het volgende:

[..]
Gaat wel van je IKB-budget af. ;)
Nee, de 750¤ komt van de werkgever. Daarbovenop mag je nog 750¤ uit je IKB inzetten. Beiden in die 5 jaar.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_202039399
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 21:36 schreef Zelva het volgende:

[..]
Helemaal niks, want dat is geen salariscomponent. Dat is a) een coronabonusje die weer ingehouden mag worden als je al wat hebt gehad, b) een vergoeding voor thuiswerken van, wat is het, maart 2020 tot en met december 2021 en c) een vergoeding voor inrichting van je thuiswerkplek (zeg maar waar je bij het Rijk 750 euro voor krijgt).
Verschil met het rijk is wel dat je het alleen krijgt als je nieuwe spullen aanschaft. Koop je niks, dan kun je er niet iets anders mee doen. Ik had al een prima thuiswerkplek.
  vrijdag 5 november 2021 @ 08:07:05 #259
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202039544
Ik moet wel wennen aan de groep ambtenaren die altijd klagen over een lage CAO-verhoging en spreken over een (bijna) nullijn, maar ondertussen wel al elk jaar een trede omhoog gaan en daarmee 3% of zelfs meer verhoging pakken.

Even ter info; in het bedrijfsleven betekent een nullijn soms ook echt 0% verhoging. :P
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 08:11:22 #260
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202039601
Het went zwans!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 5 november 2021 @ 08:29:29 #261
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202039766
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:11 schreef Rene het volgende:
Het went zwans!
Vast. 8-)

Nu sinds maart een (provinciale) ambtenaar. Niks te klagen qua arbeidsvoorwaarden. ^O^
pi_202039902
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:07 schreef Zwansen het volgende:
Ik moet wel wennen aan de groep ambtenaren die altijd klagen over een lage CAO-verhoging en spreken over een (bijna) nullijn, maar ondertussen wel al elk jaar een trede omhoog gaan en daarmee 3% of zelfs meer verhoging pakken.

Even ter info; in het bedrijfsleven betekent een nullijn soms ook echt 0% verhoging. :P
Over een paar jaar houden je tredes op. Dan zie je je koopkracht rustig dalen.
pi_202039929
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 06:48 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Nee, de 750¤ komt van de werkgever. Daarbovenop mag je nog 750¤ uit je IKB inzetten. Beiden in die 5 jaar.
Waar heb je dat gelezen dan? Ik lees iets heel anders.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202040117
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:50 schreef HSG het volgende:

[..]
Waar heb je dat gelezen dan? Ik lees iets heel anders.
Onder andere hier: https://ambtenarensalaris(...)-cao-rijk-2021_1.pdf

Meeste sites geven een soort incomplete samenvatting.

Waar heb jij je informatie vandaan?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  vrijdag 5 november 2021 @ 09:15:12 #265
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_202040245
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:04 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Onder andere hier: https://ambtenarensalaris(...)-cao-rijk-2021_1.pdf

Meeste sites geven een soort incomplete samenvatting.

Waar heb jij je informatie vandaan?
Dit is die van het Rijk toch? Niet voor de gemeenteambtenaren....
pi_202040299
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:15 schreef Dazalbest het volgende:

[..]
Dit is die van het Rijk toch? Niet voor de gemeenteambtenaren....
Ja, die voor Rijksambtenaren.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_202040354
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:04 schreef Sometimes het volgende:

[..]
Onder andere hier: https://ambtenarensalaris(...)-cao-rijk-2021_1.pdf

Meeste sites geven een soort incomplete samenvatting.

Waar heb jij je informatie vandaan?
Bij DICTU op het internet.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 11:03:02 #268
446930 crew  ESF1Gamer
pi_202041388
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:29 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Vast. 8-)

Nu sinds maart een (provinciale) ambtenaar. Niks te klagen qua arbeidsvoorwaarden. ^O^
Gefeliciteerd
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 11:07:42 #269
446930 crew  ESF1Gamer
pi_202041445
Alleen jammer dat er volgend jaar alweer moet worden onderhandeld over nieuw cao. Rijks cao loopt tot en met maart 2022.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 5 november 2021 @ 11:48:40 #270
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202041920
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Over een paar jaar houden je tredes op. Dan zie je je koopkracht rustig dalen.
Hier op fok zitten toch alleen extreem getalenteerde mensen die na een paar jaar toch naar een hogere schaal gaan?
  vrijdag 5 november 2021 @ 11:51:47 #271
46794 Berkery
Fat bastard
pi_202041974
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:48 schreef Zwansen het volgende:

Hier op fok zitten toch alleen extreem getalenteerde mensen die na een paar jaar toch naar een hogere schaal gaan?
Ik ben dit jaar een schaal omhoog gegaan, maar daar zit ik volgend jaar ook weer aan de max, het is niet dat ik dan weer onderaan de ladder moet beginnen.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_202041984
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 08:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Over een paar jaar houden je tredes op. Dan zie je je koopkracht rustig dalen.
Dit, ik ga naar mijn laatste trede volgende maand en dat was het dan.
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 11:54:24 #273
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202042025
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:52 schreef Questular het volgende:

[..]
Dit, ik ga naar mijn laatste trede volgende maand en dat was het dan.
Hobbel zelf ook met twee jaar tegen mn plafond aan. Dus er loopt een sollicitatieprocedure voor een andere functie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202042147
Ik ben zelf al een tijd geen ambtenaar meer maar nog veel contacten. Ik hoor de laatste tijd steeds vaker dat het overal begint te wringen met de personeelstekorten. Dat begon bij de kleinere gemeentes en speelt inmiddels ook bij grotere gemeentes en provincies. Hoe wordt dat hier ervaren? Want met de personeelstekorten die overal in de maatschappij toenemen, kan ik me voorstellen dat personeel werven nog lastiger wordt en de werkdruk steeds hoger wordt? Of valt het allemaal wel mee?
pi_202042197
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:02 schreef Faraday01 het volgende:
Ik ben zelf al een tijd geen ambtenaar meer maar nog veel contacten. Ik hoor de laatste tijd steeds vaker dat het overal begint te wringen met de personeelstekorten. Dat begon bij de kleinere gemeentes en speelt inmiddels ook bij grotere gemeentes en provincies. Hoe wordt dat hier ervaren? Want met de personeelstekorten die overal in de maatschappij toenemen, kan ik me voorstellen dat personeel werven nog lastiger wordt en de werkdruk steeds hoger wordt? Of valt het allemaal wel mee?
Klopt. Veel tekort aan goed geschoold financieel en ict-personeel. Het gevolg is dat veel werk achter loopt. De werkdruk is enorm. Mensen die echt het vak kennen zijn niet te vinden. Als je een studie Bedrijseconomie, bedrijfskunde, informatica of informatiekunde hebt, heb je direct werk.
  vrijdag 5 november 2021 @ 12:17:51 #276
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_202042360
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:06 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Klopt. Veel tekort aan goed geschoold financieel en ict-personeel. Het gevolg is dat veel werk achter loopt. De werkdruk is enorm. Mensen die echt het vak kennen zijn niet te vinden. Als je een studie Bedrijseconomie, bedrijfskunde, informatica of informatiekunde hebt, heb je direct werk.
Dit ja, voor mijn functie is er ook geen hond te krijgen. Er was ook zo'n filmpje, kan hem helaas even niet meer vinden, waar ze in een klas met ICT-studenten gingen vragen wie overwoog om voor een gemeente te gaan werken. Het resultaat kun je wel raden als je dit soort functies structureel onderbetaalt en ook nog eens continu achterblijft in de loonontwikkeling.

Maar voor de rest gaat het ook echt niet goed. Zo'n beetje elke week wordt hier, kleine gemeente, wel weer een dure ingehuurde interimmer aangenomen om 'tijdelijk' een functie op te vullen van een vertrokken werknemer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zelva op 05-11-2021 12:25:17 ]
pi_202042803
quote:
11s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:48 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Hier op fok zitten toch alleen extreem getalenteerde mensen die na een paar jaar toch naar een hogere schaal gaan?
Er zijn meer fokkers dan schaal 14 functies.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:17 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dit ja, voor mijn functie is er ook geen hond te krijgen. Er was ook zo'n filmpje, kan hem helaas even niet meer vinden, waar ze in een klas met ICT-studenten gingen vragen wie overwoog om voor een gemeente te gaan werken. Het resultaat kun je wel raden als je dit soort functies structureel onderbetaalt en ook nog eens continu achterblijft in de loonontwikkeling.

Maar voor de rest gaat het ook echt niet goed. Zo'n beetje elke week wordt hier, kleine gemeente, wel weer een dure ingehuurde interimmer aangenomen om 'tijdelijk' een functie op te vullen van een vertrokken werknemer.
Dan gaan we de functie net zo betalen als de commerciële wereld, inclusief urenverantwoording per kwartier en als er te weinig klusjes zijn sturen we je naar de gemeente verderop.

Arbeidsvoorwaarden wel even eerlijk vergelijken 😅
  vrijdag 5 november 2021 @ 12:48:09 #278
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202042852
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:52 schreef Questular het volgende:

[..]
Dit, ik ga naar mijn laatste trede volgende maand en dat was het dan.
Geen zicht op of ambitie voor een andere functie in een hogere schaal?
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 13:12:47 #279
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_202043230
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Er zijn meer fokkers dan schaal 14 functies.
[..]
Dan gaan we de functie net zo betalen als de commerciële wereld, inclusief urenverantwoording per kwartier en als er te weinig klusjes zijn sturen we je naar de gemeente verderop.

Arbeidsvoorwaarden wel even eerlijk vergelijken 😅
Ach, eind 9 is op zich prima vind ik hoor. Niet teveel verantwoordelijkheden maar wel prima betaald. :s) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_202043312
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:12 schreef Rene het volgende:

[..]
Ach, eind 9 is op zich prima vind ik hoor. Niet teveel verantwoordelijkheden maar wel prima betaald. :s) !
Het ging mij even om de geschetste eenvoud in doorgroeien ;)
pi_202043377
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 12:17 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dit ja, voor mijn functie is er ook geen hond te krijgen. Er was ook zo'n filmpje, kan hem helaas even niet meer vinden, waar ze in een klas met ICT-studenten gingen vragen wie overwoog om voor een gemeente te gaan werken. Het resultaat kun je wel raden als je dit soort functies structureel onderbetaalt en ook nog eens continu achterblijft in de loonontwikkeling.

Maar voor de rest gaat het ook echt niet goed. Zo'n beetje elke week wordt hier, kleine gemeente, wel weer een dure ingehuurde interimmer aangenomen om 'tijdelijk' een functie op te vullen van een vertrokken werknemer.
Ik sprak vorige week iemand die bij een kleinere gemeente werkt, tussen de 30.000-40.000 inwoners. Die vertelde dat inmiddels de helft van de afdeling extern is. Mensen vertrekken naar een grotere gemeente of gaan via een detacheerder weer bij een vergelijkbare gemeente werken voor een stuk meer salaris.
pi_202043399
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:25 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik sprak vorige week iemand die bij een kleinere gemeente werkt, tussen de 30.000-40.000 inwoners. Die vertelde dat inmiddels de helft van de afdeling extern is. Mensen vertrekken naar een grotere gemeente of gaan via een detacheerder weer bij een vergelijkbare gemeente werken voor een stuk meer salaris.
De fout die gemeenten hier maken is dat ze externen in hetzelfde werkethos mee laten werken. Per uur ipv gerichte taken. Ja, dan kan je wel relaxed via een externe er zitten.
pi_202043441
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:28 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
De fout die gemeenten hier maken is dat ze externen in hetzelfde werkethos mee laten werken. Per uur ipv gerichte taken. Ja, dan kan je wel relaxed via een externe er zitten.
Niet alle werkzaamheden zijn gemakkelijk in afgebakende taken te vatten ;)

Het grotere probleem is dat de overheid voor bepaalde functiegroepen geen aantrekkelijke werkgever meer is. Dat speelt sowieso voor ICT, financiën, management, ruimtelijke ordening en vergunningverlening.
pi_202043569
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:33 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Niet alle werkzaamheden zijn gemakkelijk in afgebakende taken te vatten ;)
zelfs voor menig IT functie zijn er prima afgebakende taken te bedenken, het is niet perse het niveau "tel het aantal pennen in het bakje". Inclusief functioneel beheerder. Op het moment dat je die geen 5 dagen werk kan geven moet je ze niet 5 dagen met extra pauzes inhuren, maar slechts 4. Oh wacht, dan missen ze de nadenktijd bij het koffieapparaat. Ja vervelend.
quote:
Het grotere probleem is dat de overheid voor bepaalde functiegroepen geen aantrekkelijke werkgever meer is. Dat speelt sowieso voor ICT, financiën, management, ruimtelijke ordening en vergunningverlening.
Want in het bedrijfsleven verdienen ze zogenaamd allemaal significant meer? Ja, omdat ze onder diezelfde voorwaarden als de ambtenaar had als externe inhuur mogen gaan werken. Als gedetacheerde bij een groot bedrijf mag je net ietsjes harder gaan werken.
pi_202043685
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
zelfs voor menig IT functie zijn er prima afgebakende taken te bedenken, het is niet perse het niveau "tel het aantal pennen in het bakje". Inclusief functioneel beheerder. Op het moment dat je die geen 5 dagen werk kan geven moet je ze niet 5 dagen met extra pauzes inhuren, maar slechts 4. Oh wacht, dan missen ze de nadenktijd bij het koffieapparaat. Ja vervelend.
[..]
Want in het bedrijfsleven verdienen ze zogenaamd allemaal significant meer? Ja, omdat ze onder diezelfde voorwaarden als de ambtenaar had als externe inhuur mogen gaan werken. Als gedetacheerde bij een groot bedrijf mag je net ietsjes harder gaan werken.
De salarisdiscussie externen vind ik niet het belangrijkste van wat er aan de hand lijkt te zijn. En er zijn voor- en nadelen aan externe inhuur. Het probleem ontstaat als de verhouding zoek is. Een deel flexibele schil is niet erg en kan veel positieve effecten hebben maar als het een groot deel van je organisatie wordt, ben je erg kwetsbaar en loopt er veel kennis elke keer de deur uit. Dat is wat er in delen van vooral de kleinere gemeentes nu aan de hand is en dat is zorgelijk voor het functioneren van die gemeentes.

Als je het rapport in de link leest, zie je dat ook al voor corona veel functies moeilijk te vervullen waren.
https://www.aeno.nl/uploa(...)arktcommunicatie.pdf
pi_202045570
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 14:00 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De salarisdiscussie externen vind ik niet het belangrijkste van wat er aan de hand lijkt te zijn. En er zijn voor- en nadelen aan externe inhuur. Het probleem ontstaat als de verhouding zoek is. Een deel flexibele schil is niet erg en kan veel positieve effecten hebben maar als het een groot deel van je organisatie wordt, ben je erg kwetsbaar en loopt er veel kennis elke keer de deur uit. Dat is wat er in delen van vooral de kleinere gemeentes nu aan de hand is en dat is zorgelijk voor het functioneren van die gemeentes.

Als je het rapport in de link leest, zie je dat ook al voor corona veel functies moeilijk te vervullen waren.
https://www.aeno.nl/uploa(...)arktcommunicatie.pdf
Wat heeft corona hier mee te maken?

Overigens ga je het punt voorbij van gemeenten die hun eigen personeel (nu extern) weer inhuren. Dit zal voornamelijk met beloning te maken hebben en de "relaxte werksfeer". Wervingsproblematiek is dan bijzaak, eerder dat alle externen die ik bij de overheid gezien heb een luizenleven (in vergelijking met commerciële sector gedetacheerd) hebben waardoor de stap voor eigen personeel ook erg aantrekkelijk is.

De salarisdiscussie is juist het belangrijkste voor waar het over ging. Mensen gaat niet weg om het gemeente imago om er vervolgens te blijven werken. Ze gaan weg voor het geld.
  vrijdag 5 november 2021 @ 18:29:19 #287
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_202046541
Prima zo met die CAO, beter dan niets. Kom zelf uit de horeca dus sinds ik in gemeenteland werk klaag ik echt niet meer over salaris, werkdruk en arbeidsvoorwaarden _O-.

Bij ons in de organisatie ook veel problemen voor wat betreft de personele bezetting. Ik vind de overheid een prima werkgever en dacht dat die altijd wel geliefd was.

Maar mensen gaan weg en als je een beetje specifieke functie hebt, ben je snel weg.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
pi_202046713
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 13:33 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het grotere probleem is dat de overheid voor bepaalde functiegroepen geen aantrekkelijke werkgever meer is. Dat speelt sowieso voor ICT, financiën, management, ruimtelijke ordening en vergunningverlening.
Dat kan ik beamen. Ik ben zo'n externe. Een paar jaar geleden heb ik serieus overwogen om in dienst te komen toen er een nieuwe afdeling opgericht werd. Maar ondanks dat mijn toenmalige directeur zich er persoonlijk voor inzette was het aanbod dusdanig dat ik het gewoon niet serieus kon nemen. Een kleine 20% minder dan wat ik een paar jaar eerder bij een detacheerder kreeg (wel met slechtere secundaire voorwaarden).
Resultaat is dat ik met twee korte onderbrekingen ondertussen al sinds 2011 als zzp'er bij dezelfde grote gemeente rondloop en zo'n beetje het historische geweten van de hele dienst ben.

Mij hoor je niet klagen maar als burger en belastingbetaler vind ik het om te huilen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 5 november 2021 @ 19:34:54 #289
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_202047417
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 22:10 schreef Zelva het volgende:

[..]
Duh :D

Ik vind het grootste probleem en waar de vakbonden het meest gefaald hebben dat niemand begin dit jaar akkoord was gegaan met een salarisverhoging pas in december. De grote winnaar is dus de VNG en de onderhandelingen stopzetten heeft alleen maar een tegenovergesteld effect gehad. Voor 2021 heeft de VNG precies gekregen wat ze wilden: de hand volledig op de knip houden.

En zelfs als je die 1,5 procent voor 2021 wil tellen... Wat heeft een ultimatum voor 3,5 procent en klagen over dat het loon niet meebeweegt mee de inflatie dan voor zin gehad als je eindresultaat daar totaal niet in de buurt komt?
En het is gelukt om een mediaframe te maken ervan dat het eigenlijk 4% is.
https://www.nu.nl/economi(...)oon-van-14-euro.html
https://nos.nl/artikel/24(...)r-gemeenteambtenaren

Dat flikten ze een paar jaar terug ook bij het rijk met 7% loon erbij (over 3 jaar paste niet in de kop ;) )
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_202048430
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 18:39 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Dat kan ik beamen. Ik ben zo'n externe. Een paar jaar geleden heb ik serieus overwogen om in dienst te komen toen er een nieuwe afdeling opgericht werd. Maar ondanks dat mijn toenmalige directeur zich er persoonlijk voor inzette was het aanbod dusdanig dat ik het gewoon niet serieus kon nemen. Een kleine 20% minder dan wat ik een paar jaar eerder bij een detacheerder kreeg (wel met slechtere secundaire voorwaarden).
Resultaat is dat ik met twee korte onderbrekingen ondertussen al sinds 2011 als zzp'er bij dezelfde grote gemeente rondloop en zo'n beetje het historische geweten van de hele dienst ben.

Mij hoor je niet klagen maar als burger en belastingbetaler vind ik het om te huilen.
En waarschijnlijk verlangen ze dezelfde werkethiek als een eigen medewerker.

Overigens is zo een gat laten bestaan m.i. niet "er echt voor inzetten". Dan was dat wel opgelost.
  vrijdag 5 november 2021 @ 22:35:38 #291
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_202049902
300 euro bruto coronavergoeding.

Als je uitgaat van 2 euro netto per werkdag kom je uit op 476 euro netto die je zou moeten krijgen.
Dus die 300 euro bruto(!) is een schijntje van wat ze hadden moeten betalen als ze gewoon vanaf januari de thuiswerkvergoeding hadden ingevoerd.

Andere sectoren krijgen 2,5 tot 3,5 % verhoging in 1 keer. Nu krijg je het in 2x en ook nog eens een jaar later.
  donderdag 11 november 2021 @ 23:04:05 #292
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_202134545
Ambtenaaaruhhhh!!!

Leuk dat er een topic voor is. Erg herkenbaar ook, al heb ik maar twee jaar in een gemeente gewerkt. Ik was een mbo'er met een technische opleiding en geen werkervaring, dan is een gemeente niet de meest uitdagende werkgever.

95% van de afdeling was van middelbare leeftijd en vastgeroest in hun werk.
  vrijdag 12 november 2021 @ 07:57:58 #293
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202136855
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 22:35 schreef FF het volgende:
300 euro bruto coronavergoeding.

Als je uitgaat van 2 euro netto per werkdag kom je uit op 476 euro netto die je zou moeten krijgen.
Dus die 300 euro bruto(!) is een schijntje van wat ze hadden moeten betalen als ze gewoon vanaf januari de thuiswerkvergoeding hadden ingevoerd.

Andere sectoren krijgen 2,5 tot 3,5 % verhoging in 1 keer. Nu krijg je het in 2x en ook nog eens een jaar later.
Welke sectoren krijgen dan 2,5 tot 3,5% in een jaar (behalve de zorg dan)?
pi_202138006
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 22:35 schreef FF het volgende:
300 euro bruto coronavergoeding.

Als je uitgaat van 2 euro netto per werkdag kom je uit op 476 euro netto die je zou moeten krijgen.
Dus die 300 euro bruto(!) is een schijntje van wat ze hadden moeten betalen als ze gewoon vanaf januari de thuiswerkvergoeding hadden ingevoerd.

Andere sectoren krijgen 2,5 tot 3,5 % verhoging in 1 keer. Nu krijg je het in 2x en ook nog eens een jaar later.
Die ¤300 is loon, geen thuiswerkvergoeding.
Thuiswerkvergoeding is apart geregeld. ¤430 voor 2021 en ¤2 netto per dag voor 2022.
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:23:39 #295
146856 Neo_
I'm the one who knocks
pi_202139566
Thuiswerkvergoeding, die 750 euro, die paar procent verhoging... allemaal prima.

Wat ik zoooo raar vind... dat de CAO tot maart '22 duurt. In december is het allemaal effectief en dan kun je er 3 maanden van 'genieten'. Dat vind ik bijzonder !
pi_202139593
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:23 schreef Neo_ het volgende:
Thuiswerkvergoeding, die 750 euro, die paar procent verhoging... allemaal prima.

Wat ik zoooo raar vind... dat de CAO tot maart '22 duurt. In december is het allemaal effectief en dan kun je er 3 maanden van 'genieten'. Dat vind ik bijzonder !
Dat is de afgelopen paar CAO's al zo. Er komt pas een akoord als de vorige al lang verlopen is. Ik kijk er niet raar meer van op.
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 12 november 2021 @ 14:42:42 #297
111260 Charmian
a little joy
pi_202142127
Het lijkt er vooral op of de leiding het fijn vindt om van alles met terugwerkende kracht te regelen. Je zou bijna denken dat ze niet vooruit kunnen kijken.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_202142151
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 14:42 schreef Charmian het volgende:
Het lijkt er vooral op of de leiding het fijn vindt om van alles met terugwerkende kracht te regelen. Je zou bijna denken dat ze niet vooruit kunnen kijken.
Of dat het personeel met vakbonden zo lastig is dat het zo lang duurt met hun volslagen onrealistische wensen /s
pi_202143640
De inhuur vliegt je om de oren en soms ook maar voor 3 - 6 maanden :{ Voordat ze ingewerkt zijn zitten ze alweer op de volgende klus. Even hun ei leggen, of in het ergste geval alles onder schijten, en dan weer wegvliegen. Misschien benadruk ik teveel de negatieve kant, maar het is gewoon jammer om goede mensen te verliezen in je organisatie.
Het loongebouw mag echt aangepast worden voor sommige functies.
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:29:26 #300
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_202151174
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 07:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Welke sectoren krijgen dan 2,5 tot 3,5% in een jaar (behalve de zorg dan)?
2020 gemiddeld 3 %.
https://nos.nl/artikel/23(...)-wordt-veel-magerder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')