nouja, ik begin het ook steeds frappanter te vinden dat ik écht helemaal niemand ken die ziek is geweest. En uberhaupt maar één persoon die zich (verplicht) heeft laten testen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:40 schreef Momo het volgende:
Denk dat bij mensen meerdere mentale aspecten spelen:
1. We zijn al braaf geweest in maart/april, ze verdienen nu dit
2. In de zomer willen mensen normaal ook dingen doen en ondernemen.
3. Ze zijn jong en gezond
4. Ze kennen niemand die ziek is geweest, wat is de kans dat je besmet raakt?
5. In de ziekenhuizen is alles nog onder controle, is er niks aan de hand
6. De vrienden etc. doen ook niet voorzichtig (peer-pressure)
Nou ik ben er zelf zo een haha!quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:38 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik vind dat niet heel raar maar volkomen logisch dat mensen dat doen. De meesten gaan niet op vakantie, kunnen al geen kant op, wonen wellicht nog zonder tuin. Wat moeten ze dan? Lekker met 38 graden binnen zitten. Gaat toch niet werken joh.
Nee, dat zijn toch geen inwoners.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:29 schreef Stoney3K het volgende:
Die +177, zou dat kunnen komen door de teststraat op Schiphol?
Waar woon je? Drenthe?quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:42 schreef Dven het volgende:
[..]
nouja, ik begin het ook steeds frappanter te vinden dat ik écht helemaal niemand ken die ziek is geweest. En uberhaupt maar één persoon die zich (verplicht) heeft laten testen.
Je postte laatste toch een heel verhaal over een kennis of vriend van je die besmet was geraakt en was overleden na een surfcamping of zoquote:Op maandag 10 augustus 2020 14:42 schreef Dven het volgende:
[..]
nouja, ik begin het ook steeds frappanter te vinden dat ik écht helemaal niemand ken die ziek is geweest. En uberhaupt maar één persoon die zich (verplicht) heeft laten testen.
Ik denk dat de meeste besmettingen nog altijd binnenshuis opgelopen worden. Feestjes, en dergelijke. Als massa's buiten zo'n stijging zou veroorzaken dan hadden we dat in het voorjaar ook moeten zien met de drukte op de stranden/bij protesten, etc.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:37 schreef galantis het volgende:
[..]
Ontstaan daar dan zoveel haarden op die stranden/recreatiegebieden/winkelgebieden?
Let wel dat we inmiddels zijn geconditioneerd om elke mensen'massa' te associëren met een corona-uitbraak, maar dit ligt wel even wat genuanceerder.
Zeker. Alleen het andere uiterste zitten we nu in.quote:Op maandag 10 augustus 2020 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Zit ook werkelijk niemand op te wachten, zo'n politiestaat krijg je dan met op elke hoek van de straat handhavers die controleren of je wel genoeg afstand houdt.
Maar die 14 mensen in Dokkum, dat is echt de smoking gun hoor! Buiten is echt niet veiliger! Checkmate!quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste besmettingen nog altijd binnenshuis opgelopen worden. Feestjes, en dergelijke. Als massa's buiten zo'n stijging zou veroorzaken dan hadden we dat in het voorjaar ook moeten zien met de drukte op de stranden/bij protesten, etc.
De grote getallen komen gewoon vooral uit de grootste steden (deels logisch).quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste besmettingen nog altijd binnenshuis opgelopen worden. Feestjes, en dergelijke. Als massa's buiten zo'n stijging zou veroorzaken dan hadden we dat in het voorjaar ook moeten zien met de drukte op de stranden/bij protesten, etc.
Ik ken ook niemand die het heeft gehad. Ook niet mijn 1500 collegas. Ik ken 2 personen die zich hebben laten testen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet in Nederland. Wel in een regio die volgens de overheid zó gevaarlijk is dat het oranje plakkaat erop geplakt isquote:
Wel raar, als je normaal amper besmet zou raken dat in de buitenlucht er daar opeens zoveel besmet zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar die 14 mensen in Dokkum, dat is echt de smoking gun hoor! Buiten is echt niet veiliger! Checkmate!
Het was op een verjaardagsfeestje. Zouden ze toevallig ook handen schudden en zoenen?quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel raar, als je normaal amper besmet zou raken dat in de buitenlucht er daar opeens zoveel besmet zijn.
quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:44 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar die 14 mensen in Dokkum, dat is echt de smoking gun hoor! Buiten is echt niet veiliger! Checkmate!
Zou goed kunnen maar ben ik benieuwd naar. In hoeverre er verder aan de regels is gehouden.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het was op een verjaardagsfeestje. Zouden ze toevallig ook handen schudden en zoenen?
Is gewoon een privefeestje geweest.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel raar, als je normaal amper besmet zou raken dat in de buitenlucht er daar opeens zoveel besmet zijn.
Dat laatste waarschijnlijk niet.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Zou goed kunnen maar ben ik benieuwd naar. In hoeverre er verder aan de regels is gehouden.
"via via". Persoonlijk niemand.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Je postte laatste toch een heel verhaal over een kennis of vriend van je die besmet was geraakt en was overleden na een surfcamping of zo
Zal mij niks verbazen! Ik postte gister nog dat ik bij toeval twee boten zag die elkaar passeerden en elkaar schijnbaar kenden. Die meerden aan, stuk of 15 mensen stapten uit beide boten en begonnen elkaar allemaal uitgebreid de handen te schudden en te omhelzen.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het was op een verjaardagsfeestje. Zouden ze toevallig ook handen schudden en zoenen?
Nouja, paar uur geleden was er toch een user @JortKelder ofzo die stoer kwam melden dat in Friesland iedereen lekker nuchter was en gewoon handen schudt en zoent?quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
lolquote:Op maandag 10 augustus 2020 14:47 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
quote:Op maandag 10 augustus 2020 01:44 schreef JortKelder het volgende:
Kan me nog herinneren dat er op 1 juni toen de terrassen net weer open mochten dat de tafeltjes bij meerdere tentjes in Dokkum op nog geen halve meter van elkaar afstand stonden.Dat was toen iedereen nog onder de indruk was van het virus.
De laatste weken, op wat verdwaalde handgels.na merk je hier in Friesland vrij weinig van de maatregelen. Veel mensen geven elkaar ook gewoon weer handen en zitten bij elkaar. En nee dat zijn niet enkel alleen de jongeren
Dat mooie weer maakt het juist beter. Straks als het koud wordt gaat niemand meer zijn feestjes buiten in de tuin of op het strand geven.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het is ook zorgwekkend, maar dat is de trend al een aantal weken. Niet meer dan dat overigens, zorgwekkend. Het is zorgwekkender dat het ondanks die trend geen enkele verandering in gedrag te merken valt bij jong én oud. Ik snap best dat we niet direct weer massaal thuis blijven, maar het tegenovergestelde lijkt waar. Overvolle stranden, overvol alles eigenlijk.
Eigenlijk gaat het aan twee kanten gewoon goed fout; bevolking door gewoon te doen alsof er niets aan de hand is, maar ook op GGD niveau; het stoppen van BCO 'want teveel werk, we wisten het niet, we zagen het niet, etc', politiek; oh nou als iedereen zo erg zeurt komen we wel terug van vakantie hoor sjonge jonge jonge, etc.
Zie ik ook constant ja, fucking overdreven amicaal gedoe, alsof ze de schade willen inhalen. Vaak ook met drank in het spel.quote:Op maandag 10 augustus 2020 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zal mij niks verbazen! Ik postte gister nog dat ik bij toeval twee boten zag die elkaar passeerden en elkaar schijnbaar kenden. Die meerden aan, stuk of 15 mensen stapten uit beide boten en begonnen elkaar allemaal uitgebreid de handen te schudden en te omhelzen.
Tja. Eigen keuze idd. Maar ik denk dat er zo dus door het land vélen zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |