abonnement Unibet Coolblue
  zondag 16 augustus 2020 @ 23:06:53 #251
8369 speknek
Another day another slay
pi_194596158
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 22:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb tegelijkertijd bewondering en diepe minachting voor mensen die met de moeilijke kanten van het leven omgaan door zichzelf sprookjes voor te houden als Jezus die vindt dat je er mag zijn.

Gelukkig hield Jeanine zich in, want het is toch wel fijn om wat meer te horen dan het ingestudeerde politieke praatje.
Yep zelfde. Blijft soms toch alsof iemand in een andere dimensie staat dan jezelf. Maar zelf voel ik me ook soms alsof ik maar half aanwezig in deze dimensie ben dus het fascineert wel hoe zo iemand de werkelijkheid voor zichzelf op een andere manier construeert. Duidelijk verkeerd natuurlijk, maar een werkelijkheid. En inderdaad, dan moet je ze gewoon uit laten praten en het ervaren en niet combattief worden zoals ik vroeger wel werd.

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 22:51 schreef Magister_Artium het volgende:
Nu naar het New York van het Midden-Oosten. Geen stad zo Bauhaus, mondain en divers als Tel Aviv!
New York is vooral Art Deco? Beetje het tegenovergestelde van Bauhaus.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194596202
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 23:05 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

In Jeruzalem is het totaal anders, maar geen stad in de wijde omtrek als Tel Aviv, met zo’n zichtbare homogemeenschap, een vrij leven op de sabbat en een open houding van de locals.
Ik snapte dat gedweep met Israël nooit zo, tot ik er zelf een week van mijn leven doorbracht (onder andere in Tel Aviv). Ik was onder de indruk van het intellectuele klimaat, het warme onthaal, het begrip voor de ander (en niet te vergeten het lekkere eten, zelfs in een universiteitskantine). Maar goed, ik bevond me onder academici.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194596204
Sama is een baby waar het verhaal tegen verteld wordt.

Is een oorlogsdocumentaire niet erg genoeg? Heeft dat de dramatiek van een klein kind/baby nodig?
pi_194596213
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 23:06 schreef speknek het volgende:

[..]

Yep zelfde. Blijft soms toch alsof iemand in een andere dimensie staat dan jezelf. Maar zelf voel ik me ook soms alsof ik maar half aanwezig in deze dimensie ben dus het fascineert wel hoe zo iemand de werkelijkheid voor zichzelf op een andere manier construeert. Duidelijk verkeerd natuurlijk, maar een werkelijkheid. En inderdaad, dan moet je ze gewoon uit laten praten en het ervaren en niet combattief worden zoals ik vroeger wel werd.
[..]

New York is vooral Art Deco? Beetje het tegenovergestelde van Bauhaus.
Dat bedoelde ik ook niet, ik bedoelde meer het mondaine karakter. Architectonisch liggen de steden buiten de hoge flats verder uit elkaar. Ik had ook wel het Berlijn van MO kunnen zeggen, maar dan waren er weer flauwe grapjes over de jaren ‘40 gemaakt,
  zondag 16 augustus 2020 @ 23:10:10 #255
8369 speknek
Another day another slay
pi_194596218
Shit, ik wil deze documentaire zien. Zat zelf net met mijn kleine baby op mijn arm. Maar ook daarom moet ik nu echt naar bed :+.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 augustus 2020 @ 23:10:57 #256
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194596229
U2 als slot is wel weer een beetje jammer :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_194596240
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 23:10 schreef borisz het volgende:
U2 als slot is wel weer een beetje jammer :+
Voor ieder wat wils in deze door gevoelsmens Carola samengestelde avond.
  zondag 16 augustus 2020 @ 23:11:41 #258
488952 WSobchak
Shut the fuck up, Donny.
pi_194596242
Waarom dit nummer :')
Dat de Geest, die vuur en liefde is, eens ons allen moge troosten en leiden.
pi_194596257
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 23:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik snapte dat gedweep met Israël nooit zo, tot ik er zelf een week van mijn leven doorbracht (onder andere in Tel Aviv). Ik was onder de indruk van het intellectuele klimaat, het warme onthaal, het begrip voor de ander (en niet te vergeten het lekkere eten, zelfs in een universiteitskantine). Maar goed, ik bevond me onder academici.
Ook buiten de academici, waarvan ik er maar enkelen heb ontmoet, is die hartelijkheid, directheid en openheid aan de orde van de dag in de gebieden waar het jodendom niet in ultra-orthodoxe vorm de dienst uitmaakt. Als een reis door tien toonaangevende landen een verplicht nummertje van de opvoeding was, dan was Israël een van de landen op het lijstje.
  zondag 16 augustus 2020 @ 23:13:49 #260
8369 speknek
Another day another slay
pi_194596263
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 23:09 schreef luxerobots het volgende:
Sama is een baby waar het verhaal tegen verteld wordt.

Is een oorlogsdocumentaire niet erg genoeg? Heeft dat de dramatiek van een klein kind/baby nodig?
Je gaat oorlog al gauw beschouwelijk benaderen. Insert Stalin quote één dode is een tragedie, één miljoen doden is een statistiek. Ik kan me voorstellen dat deze documentaire een stuk empathischer is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 16 augustus 2020 @ 23:14:14 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194596270
Ach Paul Oakenfold kun iets prachtigs van U2 bakken :D

pi_194596273
:')
pi_194596298
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 23:13 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Ook buiten de academici, waarvan ik er maar enkelen heb ontmoet, is die hartelijkheid, directheid en openheid aan de orde van de dag in de gebieden waar het jodendom niet in ultra-orthodoxe vorm de dienst uitmaakt. Als een reis door tien toonaangevende landen een verplicht nummertje van de opvoeding was, dan was Israël een van de landen op het lijstje.
Ik heb veel met toeristen gewerkt. En Israeli kunnen hartelijk zijn, maar als iets kleins tegenzit. Zijn het gore asocialen.

Maar goed, dat zegt weinig over een stad. Wat ook weer omgekeerd werkt, er zullen genoeg mensen in Tel Aviv zijn die niet zo tolerant zijn.
pi_194596300
Als die avond van Schouten zo doordacht was door haar communicatiemedewerkers, dan hadden ze haar er wel van weerhouden om een fragment van U2 te kiezen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194596325
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 23:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb veel met toeristen gewerkt. En Israeli kunnen hartelijk zijn, maar als iets kleins tegenzit. Zijn het gore asocialen.

Maar goed, dat zegt weinig over een stad. Wat ook weer omgekeerd werkt, er zullen genoeg mensen in Tel Aviv zijn die niet zo tolerant zijn.
Klopt, die zitten in o.m. Bnei Brak. Geen bontmuts en pijpenkrullen? Dan ook geen rechten.
pi_194596339
quote:
9s.gif Op zondag 16 augustus 2020 23:15 schreef Claudia_x het volgende:
Als die avond van Schouten zo doordacht was door haar communicatiemedewerkers, dan hadden ze haar er wel van weerhouden om een fragment van U2 te kiezen.
Ik heb het woord communicatiemedewerkers niet gebruikt.

Maar als jij denkt dat er niet goed over deze fragmenten nagedacht is, dat er niet nagedacht is over potentiële vragen die zouden kunnen komen, ben je enorm naïef.
pi_194596349
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 23:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb het woord communicatiemedewerkers niet gebruikt.

Maar als jij denkt dat er niet goed over deze fragmenten nagedacht is, dat er niet nagedacht is over potentiële vragen die zouden kunnen komen, ben je enorm naïef.
Dat is het kenmerk van Zomergasten...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194596360
Ik kan me nog Leon de Winter herinneren die afsloot met Bløf en daar zelfs bij ging staan.
Aldus.
  zondag 16 augustus 2020 @ 23:19:47 #269
488952 WSobchak
Shut the fuck up, Donny.
pi_194596362
Gelukkig Ilja volgende week. De man die op dezelfde manier gedichten maakt als dat Bløf zijn hits schrijft.
Dat de Geest, die vuur en liefde is, eens ons allen moge troosten en leiden.
pi_194596373
Niet eens een fragment van Bassie en Adriaan..
pi_194596434
Saaaaaaaaaaaaaaaaaai.
Aldus.
pi_194596438
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 23:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is het kenmerk van Zomergasten...
Dit is toch wel anders hoor. Een minister krijgt bijna drie uur de tijd om zich te laten zien. Natuurlijk wordt dat dan goed voorbereid.

En de boodschap was duidelijk, Carola moest haar menselijke gezicht laten zien.
pi_194596507
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 23:20 schreef cobain1994 het volgende:
Niet eens een fragment van Bassie en Adriaan..
Die eer is ooit toegekomen aan Jesse Klaver in DWDD. Die twee Rijnmondse kermisklanten waren volgens hem doorslaggevend voor de Europese gedachte.
  maandag 17 augustus 2020 @ 06:01:34 #274
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194597645
Ik heb niet gekeken. Carola lijkt mij een sympathieke vrouw maar ze zit daar als politica. Nota bene lid van een partij die enkel en alleen bestaat uit gristenhonden die menen dat je alleen een moreel wezen bent als je gelooft in een sprookjesboek van 2.000 jaar oud.
O~)
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_194597828
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 23:19 schreef WSobchak het volgende:
Gelukkig Ilja volgende week. De man die op dezelfde manier gedichten maakt als dat Bløf zijn hits schrijft.
Ik vind het een aparte man. Boeken zijn leuk :Y
Wij hebben Carola afgezet >:)
  Moderator maandag 17 augustus 2020 @ 10:39:53 #277
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194599350
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb tegelijkertijd bewondering en diepe minachting voor mensen die met de moeilijke kanten van het leven omgaan door zichzelf sprookjes voor te houden
Herkenbaar, ik heb zelf bij het verlies van een dierbare wel eens gedacht het zou wel verdomd fijn zijn om nu oprecht in een hiernamaals te geloven, maar helaas.

Ohja aflevering niet gezien, even ingezapt en toen was ze een politieke verhandeling over een boerenprobleem aan het uitleggen toen ben ik weer weggezapt, dat klonk zo nietszeggend.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194599747
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 06:01 schreef NoPicNic het volgende:
Ik heb niet gekeken. Carola lijkt mij een sympathieke vrouw maar ze zit daar als politica. Nota bene lid van een partij die enkel en alleen bestaat uit gristenhonden die menen dat je alleen een moreel wezen bent als je gelooft in een sprookjesboek van 2.000 jaar oud.
O~)
Dan kan je je alvast gaan ergeren aan een linkse betweter die dikke onleesbare pillen schrijft en zich academisch gevormd heeft door twee talen te bestuderen die al millennia niet meer worden gesproken.
  maandag 17 augustus 2020 @ 11:32:57 #279
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194599847
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:23 schreef Magister_Artium het volgende:

Dan kan je je alvast gaan ergeren aan een linkse betweter die dikke onleesbare pillen schrijft en zich academisch gevormd heeft door twee talen te bestuderen die al millennia niet meer worden gesproken.
*Allebei ophouden*

[ Bericht 15% gewijzigd door zoem op 23-08-2020 13:52:02 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 17 augustus 2020 @ 11:52:19 #280
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194600096
quote:
81s.gif Op maandag 17 augustus 2020 11:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Hij kijkt toch nooit echt. Zijn programma is het hoog intellectuele VI. Hij zit alleen maar in dit topic om te trollen. ;)
De enige troll van dit topic ben jij.

Maar kennelijk vind jij mij interessant genoeg om mijn gangen na te gaan. _O-

:W
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  maandag 17 augustus 2020 @ 12:01:54 #281
14505 OProg
A Life in Music
pi_194600220
Ik vond het net als de week ervoor gewoon een prima uitzending. Mooie fragmenten, iemand die zich kwetsbaar op durfde te stellen en de tijd ging daardoor snel voorbij. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194601519
Nou, volgende week Peter Pan nog en dan zit het er weer op voor een jaar.

Slechtste seizoen Zomergasten ooit dit, hoor.
pi_194601543
quote:
18s.gif Op maandag 17 augustus 2020 13:47 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Nou, volgende week Peter Pan nog en dan zit het er weer op voor een jaar.

Slechtste seizoen Zomergasten ooit dit, hoor.
Vind je? Ik vond het vrij gemiddeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 17 augustus 2020 @ 14:24:34 #284
8369 speknek
Another day another slay
pi_194602061
Ik had geen behoefte om te kijken, want ik vond het geen interessante gast en heb niks met zittende politici, maar op een gegeven moment was mijn netflix show afgelopen, en heb toen vanaf Two Popes zitten kijken. Van wat ik begrijp heb ik geluk gehad, maar ik kon het best waarderen. Interessante items en een redelijk boeiend verhaal. Als het allemaal bekokstoofd was hebben ze dat goed gedaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194602220
Ik heb het na een klein uur afgezet. Vond het vooral te saai, en een beetje te politiek. Ben de uitzending van vorige week gaan terugkijken (nu halverwege), vond dat toch een stuk interessanter.

Maar goed, blijkbaar een goede tweede helft, dus misschien kan ik nog tijd vinden om het terug te kijken.
  maandag 17 augustus 2020 @ 15:09:44 #286
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194602595
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 17 augustus 2020 @ 15:13:22 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194602644
541.000 kijkers voor Carola.
Tot nu toe de best bekeken aflevering van dit seizoen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194602688
Vond het een best interessante uitzending. Wellicht een beetje te lief, Janine had naar aanleiding van het Spangen-fragment bijvoorbeeld makkelijk een parallel kunnen trekken met de boeren die on hun ogen óok tegen onrecht strijden.
Maar hulde voor de minister dat ze het zo persoonlijk liet worden. Mooi contrast met Weski, wat ik op een andere manier ook interessant vond.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_194603705
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2020 15:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Vond het een best interessante uitzending. Wellicht een beetje te lief, Janine had naar aanleiding van het Spangen-fragment bijvoorbeeld makkelijk een parallel kunnen trekken met de boeren die on hun ogen óok tegen onrecht strijden.
Maar hulde voor de minister dat ze het zo persoonlijk liet worden. Mooi contrast met Weski, wat ik op een andere manier ook interessant vond.
Tegelijkertijd is Janine Abbring geen actievoerder. Een interviewer wordt nogal eens verweten vooringenomen te zijn, omdat hij/zij de gast niet de volle laag verkoopt. In dat opzicht kent Abbring haar grenzen.
pi_194604032
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 16:28 schreef Magister_Artium het volgende:
Tegelijkertijd is Janine Abbring geen actievoerder. Een interviewer wordt nogal eens verweten vooringenomen te zijn, omdat hij/zij de gast niet de volle laag verkoopt. In dat opzicht kent Abbring haar grenzen.
Eens, het is ook de ideale televisie-avond voor de gast, geen verkiezingsdebat.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_194606321
Wat is eigenlijk de meerwaarde van de lieden die zeggen dat ze "niet hebben gekeken"?
Is dat een soort stoer statement of zo.
Moeten we nu onder de indruk zijn. Moeten we na gaan denken hoe we de niet-kijker toch weer aan het kijken krijgen.
Ik heb ook nog nooit een reactie gegeven op een Radio-4 muziekprogramma dat rond 4 uur 's nachts wordt gekeken dat luidde: "Ik heb niet geluisterd naar dit programma".
"Ik ben niet naar het pannenlappenmuseum van Sint Oedenrode geweest".
Ik denk dat ik van de week in de rij gaan staan op de vismarkt en als ik dan aan de beurt ben zeg ik: "Ik ga geen vis kopen", in de hoop dat de visboer dan andere vis verkoopt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194606394
Al jaren niet gekeken. Wanneer flikkert die abbring op? :)
pi_194606430
quote:
14s.gif Op maandag 17 augustus 2020 16:55 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Eens, het is ook de ideale televisie-avond voor de gast, geen verkiezingsdebat.
Ik vind haar heel prettig. Het leidt vaak tot een gesprek waar de gast zich kan laten zien. Ook als het allemaal niet zo veel is. Weinig pretentieus gedoe.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 17 augustus 2020 @ 20:11:12 #294
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_194606859
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 19:39 schreef Nober het volgende:
Al jaren niet gekeken.
Houen zo, sukkel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 17 augustus 2020 @ 20:18:50 #295
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194606971
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 19:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat is eigenlijk de meerwaarde van de lieden die zeggen dat ze "niet hebben gekeken"?
Is dat een soort stoer statement of zo.

:D
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 05:09:16 #296
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194611947
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 19:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Wat is eigenlijk de meerwaarde van de lieden die zeggen dat ze "niet hebben gekeken"?
Is dat een soort stoer statement of zo.
Klopt helemaal. Ik heb niet gekeken. Ooit was het onderhoudende TV die het land aan de buis kluisterde en die henk & ingrid verleidde tot ellenlange uiteenzettingen en diepzinnige filosofietjes. Maar heden ten dage is het verworden tot een afschuwelijke deugorgie voor politiek correcte drammertjes die alles wat uit achterlijke culturen afkomstig is bewieroken en de Nederlandse cultuur haten.

[ Bericht 5% gewijzigd door NoPicNic op 18-08-2020 06:35:52 ]
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:18:41 #297
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_194612571
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 05:09 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Ik heb niet gekeken. Ooit was het onderhoudende TV die het land aan de buis kluisterde en die henk & ingrid verleidde tot ellenlange uiteenzettingen en diepzinnige filosofietjes. Maar heden ten dage is het verworden tot een afschuwelijke deugorgie voor politiek correcte drammertjes die alles wat uit achterlijke culturen afkomstig is bewieroken en de Nederlandse cultuur haten.

Gelukkig kunnen Henk & Ingrid nu op SBS6 terecht.
pi_194615196
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 05:09 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Ik heb niet gekeken. Ooit was het onderhoudende TV die het land aan de buis kluisterde en die henk & ingrid verleidde tot ellenlange uiteenzettingen en diepzinnige filosofietjes. Maar heden ten dage is het verworden tot een afschuwelijke deugorgie voor politiek correcte drammertjes die alles wat uit achterlijke culturen afkomstig is bewieroken en de Nederlandse cultuur haten.

Je levert al commentaar vanaf 1 juli. En niet weinig. Waarom doe je dat dan?
Dat is een beetje vreemd. Ik zelf, luister bijvoorbeeld nooit naar de nachtelijke uitzendingen van Radio 4.
Maar ik zoek geen forum op dat deze uitzendingen behandelt om steeds weer te benadrukken dat ik niet naar deze muziek luister.

Oef: Ik lees net dat de Zomergasten de NL cultuur haten. Dat is mij onduidelijk. Kun je een voorbeeld geven? Ondanks dat je niet hebt gekeken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Twentsche_Ros op 18-08-2020 12:21:30 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:32:35 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194615658
Ik heb genoten van het baggerboek van Ilja ben ook benieuwd naar zijn aflevering.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 12:47:15 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194615850
Hotel Europa is wel 1 van de beste boeken van de laatste jaren die ik gelezen heb.
En Pfeiffer is een heel aparte man om te zien en te horen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')