abonnement Unibet Coolblue
pi_194480164
De kamer waar onze peuter in slaapt is vrij warm nu met de hittegolf.
Hij heeft er niet veel bijster last van maar is wel meer wakker dan anders afgelopen nachten.

Een airco laat ik draaien voor dat hij naar bed gaat maar wil ik niet de hele nacht aan laten.
Een ventilator op zijn kamer vind ik ook niet slim, de hele nacht in de tocht liggen lijkt mij niet gezond.
Ik overweeg wel om een ventilator op de gang te zetten, zodat er toch wat van luchtverplaatsing is en warme lucht naar buiten geblazen wordt door de raam die open staat op een andere kamer.

Wat doe jij om de kinderkamer te koelen, zodat je kleine mannetje of meisje toch wat behaaglijk kan slapen?
pi_194480255
Airco op 25 graden zetten, dan springt hij paar keer aan om ergste warmte weg te krijgen. Werkt top hier. Kids liggen gezellig samen op 1 kamer (met airco) in deze tijden.
pi_194480260
Ja niet.. In het vorige huis sliep hij op zolder, daar werd het gemakkelijk 30+ graden. Dan ging hij bij mij op een matrasje op de grond.
In onze huidige woning slaapt hij op het westen, ook niet te doen. Hij slaapt in op mijn kamer (oosten) en zodra ik op bed ga verplaats ik hem terug naar z'n eigen bed.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_194480379
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:01 schreef Underdoggy het volgende:
Airco op 25 graden zetten, dan springt hij paar keer aan om ergste warmte weg te krijgen
Split airco?
pi_194480683
Iig kamerdeur stuk open en raam voor de luchtstroom. Airco hebben we niet. En natuurlijk weinig aan. Bijvoorbeeld alleen een luier en de dunste zomerslaapzak.
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 21:58:21 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_194481161
Wij hebben airco's (split units) op de slaapkamers. Dat is echt de enige effectieve manier om het af te laten koelen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_194481190
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:29 schreef HPoi het volgende:
Iig kamerdeur stuk open en raam voor de luchtstroom.
En misschien een idee om dan nog een ventilator op de gang te laten draaien, dan hou je de lucht stroom erin en waait er nog wat warme lucht naar buiten.
pi_194481204
Ik heb de hele nacht een ventilator aan maar ik ben geen kind.
pi_194481287
Baby/peuter paar uurtjes in de vriezer leggen voordat ie naar bed gaat.

Scheelt zo een graad of 5 in de kinderkamer qua temperatuur zodra ie begint te ontdooien.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194481382
Ze slapen toch wel ;)
En leuk die airco tips maar als dat niet in het budget past: een torenventilator met timer. Gaat na 2 uur bv uit. En raam open en deur open.
pi_194486442
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:09 schreef hartloper het volgende:

[..]

Split airco?
Jup - mobiele airco maakt echt teveel herrie - hebben wij wel op onze kamer maar op kids kamer split unit
pi_194486651
Out of the box optie: tentje in de tuin zetten en daarin slapen. Zo ontvluchten mijn kinderen de hitte in ieder geval. O+
  maandag 10 augustus 2020 @ 11:31:33 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_194486739
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 20:55 schreef hartloper het volgende:
De kamer waar onze peuter in slaapt is vrij warm nu met de hittegolf.
Hij heeft er niet veel bijster last van maar is wel meer wakker dan anders afgelopen nachten.

Een airco laat ik draaien voor dat hij naar bed gaat maar wil ik niet de hele nacht aan laten.
Een ventilator op zijn kamer vind ik ook niet slim, de hele nacht in de tocht liggen lijkt mij niet gezond.
Ik overweeg wel om een ventilator op de gang te zetten, zodat er toch wat van luchtverplaatsing is en warme lucht naar buiten geblazen wordt door de raam die open staat op een andere kamer.

Wat doe jij om de kinderkamer te koelen, zodat je kleine mannetje of meisje toch wat behaaglijk kan slapen?
Alle ramen open icm klamboe ;)
Overdag alles dicht houden, ramen en deuren en gordijnen. En rond middernacht sluip ik de kamers in om de ramen open te zetten.
disclaimer
pi_194494096
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
Out of the box optie: tentje in de tuin zetten en daarin slapen. Zo ontvluchten mijn kinderen de hitte in ieder geval. O+
Een koepeltentje is echt de ideale klamboe. Alleen wel vroeg wakker, want vroeg licht.
pi_194498459
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
Out of the box optie: tentje in de tuin zetten en daarin slapen. Zo ontvluchten mijn kinderen de hitte in ieder geval. O+
Tis een kind van 2 ;)
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 01:32:39 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_194498482
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 01:25 schreef hartloper het volgende:

[..]

Tis een kind van 2 ;)
Ja, wij ook. Dochtertje van 2. Zij heeft een split unit op dr slaapkamer, net als wij. Das de enige echt effectieve manier om het koel te houden/krijgen met dit weer.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_194499508
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 01:25 schreef hartloper het volgende:

[..]

Tis een kind van 2 ;)
Zelf erbij gaan liggen, je slaapt zelf buiten waarschijnlijk ook beter dan binnen. ;)
pi_194501936
Zoonlief heeft gelukkig nergens last van! Sterker nog, ineens slaapt hij weer door *O*
Bamboe slaapzakje met korte mouwen romper eronder, ademend lakentje over zijn matras geloof ik van Aerosleep.
Goed ventileren voor het slapen gaan en tussen het uit bed halen 's ochtends wel de gordijnen open maar niet het rolgordijntje. Houdt toch een hoop warmte buiten.
pi_194503618
Hier heeft afgelopen nacht de grote ventilator wel geholpen.
Deze op de gang gezet en vervolgens volop laten blazen, lucht omhoog. En slaapkamer deuren open.

Zoiets: https://www.ikohs.com/nl/(...)L5BiYkEaAjf0EALw_wcB
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')