abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194479401
Ik weet dat Chinese Smartphones (activatie) gegevens wegsluizen naar servers in China...
Huawei geband is van Google Playstore etc. (Al hebben ze blijkbaar nu een eigen Playstore.)

Vaak (of altijd) staat in hun service voorwaarden dat ze gegevens moeten afstaan als de Chinese overheid daarom vraagt...

Moet je daar bang voor zijn als niet Chinese inwoner?
Of zeg je van wat maakt het allemaal uit...

Of maar beter voor Samsung, Apple, Nokia, Sony, LG, etc. gaan?
Of misschien toch voor Chinees gaan maar dan de betere merken kiezen? Xiaomi of toch Huawei, Oppo...

https://global.techradar.(...)e-goedkope-telefoons
pi_194479484
Ik heb niks te verbergen
pi_194479627
Boeien.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194479798
Aan de andere kant van het aanbod staan VS smartphones die alles doorsluizen naar VS servers.
Dus wat je ook kiest, je stelt alle data uiteindelijk wel aan minstens één partij bloot.

Smartphone betekent geen privacy.
pi_194479901
quote:
5s.gif Op zondag 9 augustus 2020 20:01 schreef Bocaj het volgende:
Of maar beter voor Samsung, Apple, Nokia, Sony, LG, etc. gaan?
Waar denk je dat die telefoons gemaakt worden? Juist, óók in China.
So we just called him Fred too
pi_194479966
Ik ben verknocht aan Xiaomi's MIUI. De Amerikanen weten toch al alles van mij, wat hindert het mij dan nog dat de Chinezen ook iets te weten zouden komen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 9 augustus 2020 @ 20:39:58 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194479967
Ik zou het persoonlijk niet doen, omdat wellicht binnenkort functionaliteiten van die telefoons wegvallen omdat de VS dat niet toelaat. Verder delen andere telefoons gewoon alles met Amerikaanse en Europese overheden.
Ik wil ook geen Chinese telefoon, want dat land is geen haar beter dan Nazi-Duitsland.
pi_194480436
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 20:39 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zou het persoonlijk niet doen, omdat wellicht binnenkort functionaliteiten van die telefoons wegvallen omdat de VS dat niet toelaat. Verder delen andere telefoons gewoon alles met Amerikaanse en Europese overheden.
Ik wil ook geen Chinese telefoon, want dat land is geen haar beter dan Nazi-Duitsland.
Ja, het is niet alsof de Amerikanen met Guantanamo Bay hebben laten zien dat mensenrechten ook daar weinig betekenis hebben.

En uiteindelijk worden ze toch door Chinezen in elkaar geschroefd.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_194480550
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:13 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja, het is niet alsof de Amerikanen met Guantanamo Bay hebben laten zien dat mensenrechten ook daar weinig betekenis hebben.

En uiteindelijk worden ze toch door Chinezen in elkaar geschroefd.
_O-

Amerikanen lieten tot voor kort (en misschien nog steeds) zelfs hun militaire printplaten door China of Taiwan produceren. Een Chinese consumenten smartphone kan dan echt wel.

Bovendien, de datastromen zijn zo groot, China heeft aan het gros van de data misschien wel niks . Ze zijn in metadata op zoek naar bepaalde inhoud. Als dat gevonden wordt, wordt je pas dieper uitgepluisd. Dat werkt toch zo? :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Gruj0 op 09-08-2020 21:51:30 ]
pi_194481317
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 20:35 schreef Fred2 het volgende:
Waar denk je dat die telefoons gemaakt worden? Juist, óók in China.
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:13 schreef Jordy-B het volgende:
En uiteindelijk worden ze toch door Chinezen in elkaar geschroefd.
Dat maakt niet uit. Het gaat erom (naar wat ik gelezen en begrepen heb) of de firma (het merk) Chinees is of niet!
pi_194481371
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 21:13 schreef Jordy-B het volgende:
Ja, het is niet alsof de Amerikanen met Guantanamo Bay hebben laten zien dat mensenrechten ook daar weinig betekenis hebben.
Oog om oog, tand om tand... Die mensen die daar zitten hebben overal schijt aan en zouden je nog vermoorden waar je bij staat!
Wat China met de Oeigoeren doet en van een heel ander level...
  zondag 9 augustus 2020 @ 22:38:21 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194481678
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 22:13 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Oog om oog, tand om tand... Die mensen die daar zitten hebben overal schijt aan en zouden je nog vermoorden waar je bij staat!
Wat China met de Oeigoeren doet en van een heel ander level...
Klopt dat lijkt meer op de behandeling door de Amerikanen van de indianen. En de immigranten. En de zwarten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_194482441
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 22:13 schreef Bocaj het volgende:
Wat China met de Oeigoeren doet en van een heel ander level...
Als je dan zo principeel bent, boycot dan alles uit China.
(Dus morgen al je elektrische apparaten de deur uit doen en voortaan alles lopend doen)
So we just called him Fred too
pi_194482459
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 22:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Klopt dat lijkt meer op de behandeling door de Amerikanen van de indianen. En de immigranten. En de zwarten.
Volgens mij waren die Amerikanen toen nog Europeanen... en waren het de Europeanen die goed rijk van zijn geworden.
So we just called him Fred too
pi_194482578
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 23:36 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Volgens mij waren die Amerikanen toen nog Europeanen...
Amerika werd onafhankelijk in 1776.

Pas ruim honderd jaar later vond pas het bloedbad van Wounded Knee plaats. Sowieso vonden veel van de massamoorden van de oorspronkelijke bewoners in de 19e eeuw plaats.

In Zuid-Amerika waren ze natuurlijk eerder.


Maar dat is het punt ook niet. Ik begrijp niet echt het verschil tussen waar je telefoon ontwikkeld of gefabriceerd wordt. Amerika doet niet aan mensenrechten, China doet niet aan mensenrechten.
Amerika heeft niks te zoeken bij mijn data, China heeft niks te zoeken bij mijn data.

Amerika weet alles van mij. Wat interesseert het mij nog dat China dat ook zou weten?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 10 augustus 2020 @ 09:41:04 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194485363
Vanwege sancties van de VS zou Huawei bijvoorbeeld geen gebruik meer kunnen maken van de Google diensten dat zou voor mij een reden zijn zo een Chinees product niet te kopen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194486158
Beetje een storm in een glas water.

Er word lang niet altijd gespioneerd door de Chinezen in tegenstelling tot Amerikaanse software dat het als basis heeft ingebakken.
Android bijv alleen al is van Google en alles van Google vergaard jouw data op elk mogelijk denkbaar vlak voor eigen gewin EN rekenen ze je voor die “dienst” meer en meer geld.

China zal het deels ook doen, maar als het allemaal zo overduidelijk gebeurt moet ik daar nog maar 1 greintje bewijs van zien.
En als ze het oh zo massaal doen (wat niet zo is) hebben ze in praktische zin helemaal niets aan mijn data.
Dat wil zeggen, wat moeten ze er mee in China?

Daartegenover staat wel high tech “speelgoed” voor een goedkope of degelijke prijs in tegenstelling tot Amerikaanse meuk die je soms letterlijk 10x meer vragen dan de productie kosten, vooral apple heeft daar een handje van.
pi_194487506
Koop een Pixel en flash GrapheneOS als je bang bent voor het doorsluizen van je gegevens. Let daarna wel op welke apps je gaat gebruiken. Kies zoveel mogelijk voor webapplicaties ipv native apps.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_194490127
https://puri.sm/products/librem-5/

Kost een boel, werkt wel lekker
Hoop ik, want ik krijg hem (knok, knok, knok) pas eind deze maand uitgeleverd.
Is soort van crowdfunding :P
  maandag 10 augustus 2020 @ 19:37:17 #20
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_194493167
Ik vind de Nederlandse SP al een communistische bende, laat staan de Chinese variant :{w
pi_194519138
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:57 schreef gepromoveerT het volgende:
https://puri.sm/products/librem-5/

Kost een boel, werkt wel lekker
Hoop ik, want ik krijg hem (knok, knok, knok) pas eind deze maand uitgeleverd.
Is soort van crowdfunding :P
Wel mooi... maar voor mij te duur... wil niet zulke bedragen uitgeven voor een telefoon..
pi_194519152
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 20:39 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zou het persoonlijk niet doen, omdat wellicht binnenkort functionaliteiten van die telefoons wegvallen omdat de VS dat niet toelaat. Verder delen andere telefoons gewoon alles met Amerikaanse en Europese overheden.
Ik wil ook geen Chinese telefoon, want dat land is geen haar beter dan Nazi-Duitsland.
Eens! (Maar damn ze maken wel mooie dingen hoor! :') )
pi_194524413
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 12:19 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Wel mooi... maar voor mij te duur... wil niet zulke bedragen uitgeven voor een telefoon..
Voor mij ook.
Sterker nog; ik heb het op Fok eens belachelijk genoemd; dat soort bedragen en dat vind ik eigenlijk nog steeds. :)
Soms doe ik dingen 'on the fly'.

Ben benieuwd hoeveel van die dingen er inmiddels in Nederland rondzwerven.
Ik wacht er al 10 maanden op, dus is een schaars goed, dus 'zou ik het voor 1500,= kunnen verkopen aan een liefhebber'?
Is dan toch een leuke manier van beleggen :P
Denk toch dat ik het zelf hou, maar je weet maar nooit; 1500 euro is een hoop geld.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 18:40:29 #24
492225 Peekatyou
Pocketmonster.
pi_194524905
Tenzij je iemand bent met een belangrijke naam en invloed wordt je zeer waarschijnlijk niet actief gemonitord. En kieken op je device kunnen ze denk ik allemaal. Oost west maakt dan ook niet uit.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 14:28:19 #25
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_194536928
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 18:40 schreef Peekatyou het volgende:
Tenzij je iemand bent met een belangrijke naam en invloed wordt je zeer waarschijnlijk niet actief gemonitord.
Dit dus. 99,999% van de mensen heeft geen enkele last van Chinese (of Amerikaanse) meekijkers in hun data omdat ze veel te onbelangrijk zijn om tijd en energie aan te besteden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')