abonnement Unibet Coolblue
pi_194470051
Wat denken jullie? Er zijn al heel wat vaccins in ontwikkeling, er zal er toch wel een tussen moeten zitten die enigzins helpt?
  zondag 9 augustus 2020 @ 09:45:58 #2
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_194470080
Dat testen ze dus eerst.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_194470181
Een vraag die je prima in een lopend topic kunt stellen toch? Hoe relevant is het om te weten wanneer de Fokker verwacht dat een vaccin beschikbaar is. Ik ben geen mod maar ik erger me af en toe aan de wildgroei van topics. Dat zorgt voor heel veel parallelle discussies.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_194470215
Nooit,

We gaan er allemaal aan.
  Miss 200.000.000! zondag 9 augustus 2020 @ 09:58:09 #5
367000 roos94
pi_194470224
Feb 2021
pi_194470289
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:54 schreef Multatilu het volgende:
Een vraag die je prima in een lopend topic kunt stellen toch? Hoe relevant is het om te weten wanneer de Fokker verwacht dat een vaccin beschikbaar is. Ik ben geen mod maar ik erger me af en toe aan de wildgroei van topics. Dat zorgt voor heel veel parallelle discussies.
Nou sorry hoor, vind dit een beetje een zure reactie. Is het echt zo erg dat een topic puur alleen over het vaccin gaat? Het lijkt mij dat het overzichtelijker is om hier een apart topic voor te hebben, maar dat is mijn mening.
pi_194470290
Vrijdag a.s
pi_194470395
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:05 schreef TDS0198 het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, vind dit een beetje een zure reactie. Is het echt zo erg dat een topic puur alleen over het vaccin gaat? Het lijkt mij dat het overzichtelijker is om hier een apart topic voor te hebben, maar dat is mijn mening.
Er zijn al topics over een vaccin en medicijn. Had die gebruikt dan. Of had ze even doorgelezen, dan was je vraag ook vast wel beantwoord.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_194470443
De verwachting is eind 2021. Maar voor hetzelfde geldt komt er nooit een.
pi_194470456
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:18 schreef Jaeger85 het volgende:
De verwachting is eind 2021. Maar voor hetzelfde geldt komt er nooit een.
Compleet afhankelijk van wie je vraagt. Er bestaat geen unanieme verwachting.
I'll give you something to do
pi_194470608
December 2021
Nieuw is niet altijd beter.
pi_194470624
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:54 schreef Multatilu het volgende:
Een vraag die je prima in een lopend topic kunt stellen toch? Hoe relevant is het om te weten wanneer de Fokker verwacht dat een vaccin beschikbaar is. Ik ben geen mod maar ik erger me af en toe aan de wildgroei van topics. Dat zorgt voor heel veel parallelle discussies.
pi_194470691
Het gaat om serieuze knaken, kan nooit lang meer duren.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 9 augustus 2020 @ 11:10:52 #14
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_194471072
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:05 schreef TDS0198 het volgende:

[..]

Nou sorry hoor, vind dit een beetje een zure reactie. Is het echt zo erg dat een topic puur alleen over het vaccin gaat? Het lijkt mij dat het overzichtelijker is om hier een apart topic voor te hebben, maar dat is mijn mening.
Jouw mening is irrelevant in deze kwestie :W
pi_194471388
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:10 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Jouw mening is irrelevant in deze kwestie :W
Net zo irrelevant als jouw mening over mijn mening is.
pi_194471847
Kan beter in het lopende topic.

Er zullen meerdere vaccins goedgekeurd worden bevonden. En die zullen verschillen in de mate en lengte waarin ze bescherming bieden, wanneer ze beschikbaar komen, hoe snel ze en masse geproduceerd kunnen worden en hoeveel ze zullen kosten. Oxford met AstraZeneca werken op basis van no-profit. Voor een eerste ronde tenminste, als het een jaarlijks vaccin zou worden weet ik niet hoe ze dat doen.
Rusland zou volgende week een vaccin al goedkeuren, maar dat zal alleen in Rusland en aan Rusland gelieerde landen beschikbaar komen vermoed ik, en die mikken dan op oktober. Geen testresultaten over veiligheid of effectiviteit van dat vaccin zijn gepubliceerd.
Ik denk dat een paar andere vaccins mogelijk volgend voorjaar beschikbaar komen.

Meer hier: https://www.who.int/publications/m/item/draft-landscape-of-covid-19-candidate-vaccines Droog, maar compleet.

En hier: https://www.nytimes.com/interactive/2020/science/coronavirus-vaccine-tracker.html Niet compleet, maar met meer uitleg.
pi_194471867
Oxford vaccin wordt toch begin 2021 uitgerold als het goed gaat?
pi_194471925
Als corona net zo makkelijk muteert als influenza dan zal het nog een aardige puzzel worden om een effectief vaccin te vinden. Virussen zijn nou eenmaal vrij ingewikkeld en in mijn ogen is covid-19 gewoon de nieuwe griep omdat influenza niet grondig genoeg meer werkte op de mensheid.
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:33:15 #19
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_194471950
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 09:54 schreef Multatilu het volgende:
Een vraag die je prima in een lopend topic kunt stellen toch? Hoe relevant is het om te weten wanneer de Fokker verwacht dat een vaccin beschikbaar is. Ik ben geen mod maar ik erger me af en toe aan de wildgroei van topics. Dat zorgt voor heel veel parallelle discussies.
Je bent geen mod, dus bemoei je daar dan ook niet mee.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 9 augustus 2020 @ 12:33:52 #20
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_194471961
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:31 schreef Maerwynn het volgende:
Als corona net zo makkelijk muteert als influenza dan zal het nog een aardige puzzel worden om een effectief vaccin te vinden. Virussen zijn nou eenmaal vrij ingewikkeld en in mijn ogen is covid-19 gewoon de nieuwe griep omdat influenza niet grondig genoeg meer werkte op de mensheid.
Geef het even aan de makers door. Die weten dit vast niet.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_194472012
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:31 schreef Maerwynn het volgende:
Als corona net zo makkelijk muteert als influenza dan zal het nog een aardige puzzel worden om een effectief vaccin te vinden. Virussen zijn nou eenmaal vrij ingewikkeld en in mijn ogen is covid-19 gewoon de nieuwe griep omdat influenza niet grondig genoeg meer werkte op de mensheid.
Aha een virol0g1e deecrie van feesboek gespot!

1) het is al tig maanden overduidelijk dat in verhouding tot griep het nauwelijks muteert wat goed is voor vaccinontwikkeling

2) het is een totaal andere virussoort
#WeesGeenWhales
pi_194477041
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:39 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Aha een virol0g1e deecrie van feesboek gespot!

1) het is al tig maanden overduidelijk dat in verhouding tot griep het nauwelijks muteert wat goed is voor vaccinontwikkeling

2) het is een totaal andere virussoort
Nou mooi, dan very soon zoals Trump al zei :+
pi_194481545
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Oxford vaccin wordt toch begin 2021 uitgerold als het goed gaat?
Zelfs als alles goed gaat moeten ze echt opschieten om dat te halen. AstraZeneca heeft dan misschien wel een miljard doses klaar, en het Serium Institute India ook (al zal de helft voor India zijn), maar de fase 3 testen, om de effectiviteit te testen beginnen nu pas. En je moet echt veel mensen inenten om erachter te komen hoe effectiet het is. Ze zijn begin juli in Zuid-Afrika en Brazilie met kleine trials begonnen, en binnenkort ook in India met 1800 mensen. Maar je moet echt tienduizenden mensen inenten. Die landen willen echter eerst duidelijkheid of het ook voor hun bevolking veilig is. In Engeland zijn 11.000 mensen ingeent, waarvan dus de helft het Covid vaccin heeft gekregen. Maar toen ze begonnen was in Engeland al bij 200.000 mensen corona vastgesteld, en sindsdien zijn er nog 100.000 bijgekomen, de meeste toen de eerste 1000 werden ingeent. Met ongeveer 60 miljoen mensen is dus sindsdien bij ongeveer 1 op de 600 corona vastgesteld. Dus onder de 11.000 mensen zouden dat er ongeveer net iets minder dan 20 zijn. Waarschijnlijk minder want er zijn ook nog mensen ingeent toen er 250.000 besmettingen waren vastgesteld.
Met 15 verwachte besmettingen in je onderzoeksgroep kom je er niet. Dat kunnen er ook 7 of 25 zijn, en de helft zit in de controle groep (en kunnen dus ziek worden) en de helft in de gevaccineerde groep (waarvan je hoopt dat ze niet ziek worden). Maar er zijn ook veel mensen die asymptomatisch ziek worden, vooral in de groep waaronder de veiligheid van het vaccin getest werd (gezonde mensen van tussen de 18 en 55 jaar). En er zullen ook mensen zijn die corona al aysmptomatisch hadden gehad, want de deelnemers werden niet getest vantevoren, en die zouden in principe ook niet ziek moeten worden.
Ze mikken geloof ik op 30.000 deelnemers in Zuid Afrika, Brazilie, India en de VS (en mogelijk andere landen). Maar het duurt gewoon 1-2 maanden minimaal voordat je die hebt ingeent, en daarna moet je hopen dat het virus rond blijft waren een aantal maanden nog. En dan kun je misschien na 3 maanden voldoende resultaten hebben. Maar voor zover ik kan zien moeten ze nog met het grootschalig inenten beginnen, dus kun je over minimaal 4-5 maanden daar resultaat van verwachten, en dan zit je al begin 2021. En ik verwacht eigenlijk dat vervolgens er eerst massaal ingeent zal worden in de landen waar het virus dan heerst en voor reizigers van en naar die landen. En dan pas westerse landen waar het virus onder controle is (als het dan in die landen onder controle is).

quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:31 schreef Maerwynn het volgende:
Als corona net zo makkelijk muteert als influenza dan zal het nog een aardige puzzel worden om een effectief vaccin te vinden. Virussen zijn nou eenmaal vrij ingewikkeld en in mijn ogen is covid-19 gewoon de nieuwe griep omdat influenza niet grondig genoeg meer werkte op de mensheid.
Coronavirussen muteren behoorlijk langzaam, veel langzamer dan influenzavirussen. Ze vinden ongeveer 1 mutatie per maand, en verreweg de meeste mutaties leiden niet tot een wezenlijk ander virus.
Influenza virussen en corona virussen zijn twee hele verschillende families van virussen, dat is echt appels met peren vergelijken. Influenza 'werkt' nog behoorlijk goed op mensen, dat bleek wel met de griepepidemie van een paar jaar geleden.
pi_194481635
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 12:33 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Je bent geen mod, dus bemoei je daar dan ook niet mee.
Ben jij een mod? Nee? Ah, ok
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_194482075
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 22:27 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Zelfs als alles goed gaat moeten ze echt opschieten om dat te halen. AstraZeneca heeft dan misschien wel een miljard doses klaar, en het Serium Institute India ook (al zal de helft voor India zijn), maar de fase 3 testen, om de effectiviteit te testen beginnen nu pas. En je moet echt veel mensen inenten om erachter te komen hoe effectiet het is. Ze zijn begin juli in Zuid-Afrika en Brazilie met kleine trials begonnen, en binnenkort ook in India met 1800 mensen. Maar je moet echt tienduizenden mensen inenten. Die landen willen echter eerst duidelijkheid of het ook voor hun bevolking veilig is. In Engeland zijn 11.000 mensen ingeent, waarvan dus de helft het Covid vaccin heeft gekregen. Maar toen ze begonnen was in Engeland al bij 200.000 mensen corona vastgesteld, en sindsdien zijn er nog 100.000 bijgekomen, de meeste toen de eerste 1000 werden ingeent. Met ongeveer 60 miljoen mensen is dus sindsdien bij ongeveer 1 op de 600 corona vastgesteld. Dus onder de 11.000 mensen zouden dat er ongeveer net iets minder dan 20 zijn. Waarschijnlijk minder want er zijn ook nog mensen ingeent toen er 250.000 besmettingen waren vastgesteld.
Met 15 verwachte besmettingen in je onderzoeksgroep kom je er niet. Dat kunnen er ook 7 of 25 zijn, en de helft zit in de controle groep (en kunnen dus ziek worden) en de helft in de gevaccineerde groep (waarvan je hoopt dat ze niet ziek worden). Maar er zijn ook veel mensen die asymptomatisch ziek worden, vooral in de groep waaronder de veiligheid van het vaccin getest werd (gezonde mensen van tussen de 18 en 55 jaar). En er zullen ook mensen zijn die corona al aysmptomatisch hadden gehad, want de deelnemers werden niet getest vantevoren, en die zouden in principe ook niet ziek moeten worden.
Ze mikken geloof ik op 30.000 deelnemers in Zuid Afrika, Brazilie, India en de VS (en mogelijk andere landen). Maar het duurt gewoon 1-2 maanden minimaal voordat je die hebt ingeent, en daarna moet je hopen dat het virus rond blijft waren een aantal maanden nog. En dan kun je misschien na 3 maanden voldoende resultaten hebben. Maar voor zover ik kan zien moeten ze nog met het grootschalig inenten beginnen, dus kun je over minimaal 4-5 maanden daar resultaat van verwachten, en dan zit je al begin 2021. En ik verwacht eigenlijk dat vervolgens er eerst massaal ingeent zal worden in de landen waar het virus dan heerst en voor reizigers van en naar die landen. En dan pas westerse landen waar het virus onder controle is (als het dan in die landen onder controle is).
[..]

Coronavirussen muteren behoorlijk langzaam, veel langzamer dan influenzavirussen. Ze vinden ongeveer 1 mutatie per maand, en verreweg de meeste mutaties leiden niet tot een wezenlijk ander virus.
Influenza virussen en corona virussen zijn twee hele verschillende families van virussen, dat is echt appels met peren vergelijken. Influenza 'werkt' nog behoorlijk goed op mensen, dat bleek wel met de griepepidemie van een paar jaar geleden.
Tnx voor de info! Ik hoop dat alles goed gaat en in de loop van 2021 het vaccin uitgerold wordt.
  maandag 10 augustus 2020 @ 21:49:47 #26
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_194495312
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 22:34 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Ben jij een mod? Nee? Ah, ok
wat schattig. Kopieer gedrag. Nee jij komt er wel.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  maandag 10 augustus 2020 @ 21:54:03 #27
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194495400
Nooit, ik verwacht overigens wel dat we voor volgende zomer weer normaal gaan doen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 10 augustus 2020 @ 21:56:57 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194495440
quote:
14s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:54 schreef MichaelScott het volgende:
Nooit, ik verwacht overigens wel dat we voor volgende zomer weer normaal gaan doen.
Ligt eraan of er nog een keer een echte shitstorm losbarst in het najaar qua overstromende ziekenhuizen en doden.

Als het nog een half jaar blijft voortkabbelen met nietszeggende aantallen op die vlakken dan wordt het wel tijd om volgend jaar deze hele poppenkast op te heffen ja.
  maandag 10 augustus 2020 @ 22:30:47 #29
14505 OProg
A Life in Music
pi_194496068
Tsjah. Ik geloof dat er nu bij een hoop mensen het idee is dat er einde jaar een vaccin is, we dan ff iedereen inspuiten en we dan klaar zijn.

Maar zoals Jaap Goudsmit gisteren bij Zomergasten ook aangaf, normaal is dit een proces van jaren, gemiddeld 7 of 8 jaar. Als het sneller gaat is de kans groot dat je cruciale stappen overslaat. En ook Fauci was er wel helder over deze week:

quote:
“We weten niet wat de efficiëntie zijn zal, 50 procent of 60 procent. Ik zou willen dat het 75 procent wordt of meer. Maar de kans is niet groot dat het succes van het middel 98 procent zal zijn.
Dus de vraag is op een gegeven moment toch hoe lang je de maatschappij om wil buigen. Als ze dan in Victoria bezig zijn met het leger om de bevolking onder de duim te houden moet je je toch wel af graan vragen hoe lang ze dat vol denken te gaan houden zo gelet op het bovenstaande.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194502357
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:49 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

wat schattig. Kopieer gedrag. Nee jij komt er wel.
Oh ironie... Jij verwijt mij bemoeienis met iets dat mij volgens jou niet aangaat, waarmee je dus zelf exact hetzelfde doet als ik. En vervolgens verwijt je mij ook nog eens kopieergedrag.

Ik ben even weg, gniffelend, dat dan wel :)
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:07:16 #31
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_194503432
Rusland heeft al sinds April een vaccin, is vandaag geregistreerd.

Ik neem aan dat het geboycot gaat worden in het Westen, want het is wel de bedoeling dat de deep state veel geld aan een verkoudheidsvaccin verdient.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:12:05 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194503518
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ligt eraan of er nog een keer een echte shitstorm losbarst in het najaar qua overstromende ziekenhuizen en doden.

Als het nog een half jaar blijft voortkabbelen met nietszeggende aantallen op die vlakken dan wordt het wel tijd om volgend jaar deze hele poppenkast op te heffen ja.
Voorlopig maak ik me daar geen zorgen over met meer dan 7.000.000.000 mensen op deze planeet blijft er vast wel iemand over. Hooguit een beetje vervelend als je zelf slachtoffer wordt. Maar ook dat valt wel mee je gaat op de IC in coma dus van dat doodgaan merk je ook weer helemaal niks. Dus mocht het fout gaan komt het uiteindelijk wel goed.

Ik ben dit jaar vier keer geopereerd en dan vragen ze altijd wat moeten we doen als het fout gaat. Zeg ik altijd druk op de juiste knoppen maar gezien de narcose merk ik nergens meer wat van dus lekker belangrijk verder. Wel vervelend voor de nabestaande.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194503571
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:07 schreef borealist het volgende:
Rusland heeft al sinds April een vaccin, is vandaag geregistreerd.

Ik neem aan dat het geboycot gaat worden in het Westen, want het is wel de bedoeling dat de deep state veel geld aan een verkoudheidsvaccin verdient.
Eerst maar eens zien of het werkt. Van het Chinese vaccin horen we ook niets meer.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:15:59 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194503588
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Eerst maar eens zien of het werkt. Van het Chinese vaccin horen we ook niets meer.
In elk geval heeft Poetin wellicht een hekel aan een van zijn dochters. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194503611
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:15 schreef Megumi het volgende:

[..]

In elk geval heeft Poetin wellicht een hekel aan een van zijn dochters. :P
Als die er zoveel vertrouwen in heeft waarom neemt die het zelf niet? :P
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:19:25 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194503649
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Als die er zoveel vertrouwen in heeft waarom neemt die het zelf niet? :P
Als ik op TV Poetin, Trump en Bolesario dat zie doen samen met hun hele familie en dat ook bevestigd is door onafhankelijke bronnen en waarneming ben ik de eerste die het doet. Dat vaccin nemen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:20:04 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194503660
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:17 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Als die er zoveel vertrouwen in heeft waarom neemt die het zelf niet? :P
Goede vraag trouwens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:25:40 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194503764
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Eerst maar eens zien of het werkt. Van het Chinese vaccin horen we ook niets meer.
Dat zie je wel vaker met medische nieuws nieuwe ontwikkelingen waar je verder nooit meer wat van leest en dergelijke. Kom pas met nieuws als je echt iets hebt wat werkt denk ik dan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194504541
quote:
15s.gif Op maandag 10 augustus 2020 22:30 schreef OProg het volgende:
Tsjah. Ik geloof dat er nu bij een hoop mensen het idee is dat er einde jaar een vaccin is, we dan ff iedereen inspuiten en we dan klaar zijn.

Maar zoals Jaap Goudsmit gisteren bij Zomergasten ook aangaf, normaal is dit een proces van jaren, gemiddeld 7 of 8 jaar. Als het sneller gaat is de kans groot dat je cruciale stappen overslaat. En ook Fauci was er wel helder over deze week:
[..]

Dus de vraag is op een gegeven moment toch hoe lang je de maatschappij om wil buigen. Als ze dan in Victoria bezig zijn met het leger om de bevolking onder de duim te houden moet je je toch wel af graan vragen hoe lang ze dat vol denken te gaan houden zo gelet op het bovenstaande.
Normaal ben je als wetenschapper 4-6 van die 7-8 jaar bezig om genoeg geld bij elkaar te sprokkelen om alle benodigde onderzoeken te kunnen betallen.

En hoe effectief het is zal verschillen per leeftijdsgroep, en effectiviteit zal ook varieren in tijd (effectiever 3 maanden na vaccinatie dan 1 jaar). Maar zelfs een 50% effectiviteit voor 6 maanden zou nu de moeite waard zijn.
pi_194504588
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat zie je wel vaker met medische nieuws nieuwe ontwikkelingen waar je verder nooit meer wat van leest en dergelijke. Kom pas met nieuws als je echt iets hebt wat werkt denk ik dan.
Het duurt gewoon een poos. Van het Oxford vaccin is ook geen nieuws meer naar buiten gebracht sinds 20 juli, en geen nieuwnieuws over de trials in Zuid Afrika en Brazilie sinds 1 juli. Die fase III trials duren gewoon 3-6 maanden minimaal. Er moeten tienduizenden mensen ingeent en gevolgd worden. Al die mensen moeten gescreend en getest worden voordat ze deel mogen nemen. Dat gebeurd in tientallen locaties. Locaties moeten gehuurd worden, verpleegkundig personeel moet vrijgemaakt, dan wel gehuurd worden, materialen moeten allemaal beschikbaar gemaakt worden/gekocht/gehuurd. Bedenk eens wat voor een organisatie daar achter moet zitten?
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:29:32 #41
14505 OProg
A Life in Music
pi_194504645
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Normaal ben je als wetenschapper 4-6 van die 7-8 jaar bezig om genoeg geld bij elkaar te sprokkelen om alle benodigde onderzoeken te kunnen betallen.
:o

Dat wist ik niet dat dit deel dan zo'n groot van het traject was. Dus in feite kan je als je een pot geld al hebt veel sneller werken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:20:16 #42
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_194505346
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:17 schreef Jaeger85 het volgende:
Als die er zoveel vertrouwen in heeft waarom neemt die het zelf niet? :P
Hij heeft het al genomen, net als alle andere kritieke figuren.

Je geeft 1000 man het vaccin, dan kijk je of niemand dood of besmet is, duurt twee weken.

Vervolgens besmet je die 1000 man met covid-19 en ook een controle groep van 1000 man.

Je betaalt iedereen $1000 voor de moeite, en dan heb je binnen een maand een vaccin getest.

Vrijwilligers vinden is geen probleem, daar heb je het leger voor. Volgende stap is massa productie en verspreiding.

We zien over een maand wel of het verschil in de statistieken is terug te zien.
pi_194505420
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:20 schreef borealist het volgende:

[..]

Hij heeft het al genomen, net als alle andere kritieke figuren.

Je geeft 1000 man het vaccin, dan kijk je of niemand dood of besmet is, duurt twee weken.

Vervolgens besmet je die 1000 man met covid-19 en ook een controle groep van 1000 man.

Je betaalt iedereen $1000 voor de moeite, en dan heb je binnen een maand een vaccin getest.

Vrijwilligers vinden is geen probleem, daar heb je het leger voor. Volgende stap is massa productie en verspreiding.

We zien over een maand wel of het verschil in de statistieken is terug te zien.
Waar staat dat hij het heeft ingenomen? In de media lees ik alleen over zijn dochter.

Ik zou niet graag een proefkonijn voor een coronavaccin zijn. In het verleden is bij meerdere coronavaccins een Antibody-dependent enhancement opgetreden. Waardoor je door het vaccin juist ziek wordt ipv dat het je beschermt.
pi_194505583
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:29 schreef OProg het volgende:

[..]

:o

Dat wist ik niet dat dit deel dan zo'n groot van het traject was. Dus in feite kan je als je een pot geld al hebt veel sneller werken.
Het hangt natuurlijk van de urgentie af. Maar vaak moet de ene fase helemaal afgerond en geanalyseerd zijn met goede resultaten voordat je iemand bereid vindt om geld in de volgende fase te steken. En met elke fase is er veel meer geld nodig. Een fase III, waarin tienduizenden mensen worden ingeent, kost vaak (tientallen) miljoenen. Dat geld is normaliter niet 1-2-3 beschikbaar. Nu is geld niet hetgene wat de voortgang hindert, nu is de snelheid van voortgang meer van afhankelijk van organisatorische en logistieke uitdagingen en beschikbaarheid van grondstoffen bijvoorbeeld, en de enorme schaal waarop eea moet gebeuren. Er zijn bijvoorbeeld niet veel producenten van medical grade glas, en hun capaciteit is normaliter afgestemd op de vraag. En nu moeten er miljarden extra buisjes en flesjes worden gemaakt om het vaccin in te kunnen vervoeren.
pi_194505703
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:20 schreef borealist het volgende:

[..]

Hij heeft het al genomen, net als alle andere kritieke figuren.

Je geeft 1000 man het vaccin, dan kijk je of niemand dood of besmet is, duurt twee weken.

Vervolgens besmet je die 1000 man met covid-19 en ook een controle groep van 1000 man.

Je betaalt iedereen $1000 voor de moeite, en dan heb je binnen een maand een vaccin getest.

Vrijwilligers vinden is geen probleem, daar heb je het leger voor. Volgende stap is massa productie en verspreiding.

We zien over een maand wel of het verschil in de statistieken is terug te zien.
Dat is de niet-ethische methode inderdaad. Je kunt de effectiviteit van vaccins op 2 manieren echt testen (je kunt wel kijken of het bloed van inge-ente mensen het virus neutraliseren, maar dat is nog niet de ultieme test). Een is door heel veel mensen in te enten, de helft met het vaccin, de helft niet, en die dan volgen en kijken hoeveel er in elke groep ziek worden.
De andere methode is zoals jij beschrijft. Je ent een groep in, de helft met het vaccin, de helft met een controle vaccin. En dan stel je ze bewust bloot. Dat wordt niet vaak gedaan, dat kunnen ze eigenlijk alleen doen als er veilige en effectieve behandelmethodes beschikbaar zijn. Maar voor veel ziektes waar vaccins voor zijn, is dat niet het geval (mazelen, polio, gele koort, hondsdolheid, etc).
Maar het gebeurd wel. Ze zoeken nog mensen bijvoorbeeld om een malaria vaccin te testen op die manier. Kun je tot £1710 vergoeding voor krijgen. Maar daarbij gaan ze niet zover dat ze mensen die niet het malaria vaccin krijgen, wel worden blootgesteld aan malaria.
https://www.jenner.ac.uk/volunteer/recruiting-trials
pi_194534523
Interview met Bill Gates.

https://www.wired.com/story/bill-gates-on-covid-most-us-tests-are-completely-garbage/

quote:
At this point, are you optimistic?

Yes. You have to admit there’s been trillions of dollars of economic damage done and a lot of debts, but the innovation pipeline on scaling up diagnostics, on new therapeutics, on vaccines is actually quite impressive. And that makes me feel like, for the rich world, we should largely be able to end this thing by the end of 2021, and for the world at large by the end of 2022. That is only because of the scale of the innovation that’s taking place.
Ik ben inmiddels iets pessimistischer over het Oxford vaccin.
pi_194535721
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 11:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Interview met Bill Gates.

https://www.wired.com/story/bill-gates-on-covid-most-us-tests-are-completely-garbage/
[..]

Ik ben inmiddels iets pessimistischer over het Oxford vaccin.
Waarom? Mensen die erover gaan zeggen allemaal dat het goed gaat
#WeesGeenWhales
pi_194535828
Beste TDS0198,

Ik zal bij deze trachten uw vragen te beantwoorden.

Medicijn: 14 november 2020
Vaccin: 23 maart 2021

Hopelijk hebben we u hiermee voldoende geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Nielsch
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')