abonnement Unibet Coolblue
pi_194468779
Engels spreken als voertaal is een zwakte. En dan bedoel ik als voertaal van je land. Ik zal straks de redenering uiteenzetten. Het gaat erom dat we tegenwoordig in een wereld leven die onbegrensd globalistisch, multicultureel, en met andere delen verweven is.

1) In deze wereld verspreidt zich het kleinste nieuws of informatiestuk in een mum van tijd zich over de hele wereld.

2) Voeg daarbij even aan toe dat onze huidige wereld ontzettend verdeeld is. Het is er een van intrige, spanning, wantrouwen, spionage en conflicten. Die waren er in het verleden zeker ook MAAR voeg punt 1) eraan toe en het resultaat is desastreus. Want nu kan een mogelijke vijand de ander veel makkelijker verkennen.

3) De meeste wereldbewoners die Engels spreken spreken ook een tweede taal en deze is hun moedertaal. Dus de mensen die enkel en alleen Engels spreken staan nu flink in het nadeel. Want zij worden wel begrepen door de ander maar zelf begrijpen ze de ander niet. Degenen die lekker in hun eigen onbegrepen taal gaan kletsen staan in het voordeel.

Hoe past Engels precies in dit beeld? Laten we kijken naar de rol van het Engels. Engels heeft zich inmiddels ontpopt tot de wereldvoertaal. Het staat voor vereniging en mutueel begrip. Maar die heeft ook een keerzijde en dat zien we vandaag de dag terug. Het stelt zich open en bloot aan infiltratie, spionage, en verzwakkingspogingen van een buitenlandse vijand.

4) De culturele identiteit van Engelssprekers bestaat niet meer vanwege het globalistische, multiculturele karakter van hun taal. Nu kan iedereen uit de hele wereld deelnemen aan Engelse films, gesprekken en wat al noh meer. Deze globalistische ontwikkeling van de taal zorgt dat er geen hechtheid of gevoel van erbij horen meer is van de taalsprekers.

Betekent dit dat mensen die een weinig gebruikte of nauwelijks bekende taal spreken niet geïnfiltreerd kunnen worden of blootgesteld aan aanvallen van buitenaf? Geenszins. Maar het zorgt er wel voor dat er even die extra barriere of beschermingslaag is. Voor het geval dat. Nu moet een buitenlandse vijand meer tijd en geld gaan investeren in het aanvallen van het land dmv de taal. En soms lukt het niet goed genoeg waardoor ze opvallen als indringer.

Dat komt doordat de hulpmiddelen en mogelijkheden om die nauwelijks gebruikte taal te leren er simpelweg niet voorhanden zijn. Dit levert er eindelijk op dat de indringer met een flink accent spreekt of talrijke taalfouten pleegt waardoor degene opvalt.

Dus ik raad aan dat de wereld afstapt van haar afhankelikheid van het Engels en meer gaat investeren in een taaldiversificatieprogramma. Zodoende bescherm je culturen, landen, en volkeren veel beter. :)
  zondag 9 augustus 2020 @ 02:56:48 #2
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194468853
Sterke comeback, waarvoor mijn complimenten. Taal is nooit in de geschiedenis iets statisch geweest en ik verwacht, de koppigheid van ons kennende, niet dat daar op korte termijn verandering in komt. In principe zijn Spaans en Engels prima toch als voertalen in het niet gekke tekens rijk.
pi_194468903
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 02:56 schreef IxOdysseus het volgende:
Sterke comeback, waarvoor mijn complimenten. Taal is nooit in de geschiedenis iets statisch geweest en ik verwacht, de koppigheid van ons kennende, niet dat daar op korte termijn verandering in komt. In principe zijn Spaans en Engels prima toch als voertalen in het niet gekke tekens rijk.
Thx man. Tis het late uur, denk ik, anders zou ik iets meer kunnen maken van je reactie. Taal verandert idd steeds.
  zondag 9 augustus 2020 @ 03:29:55 #4
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194468933
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 03:19 schreef Eindbaas_ het volgende:

[..]

Thx man. Tis het late uur, denk ik, anders zou ik iets meer kunnen maken van je reactie. Taal verandert idd steeds.
Ik ben vaak onduidelijk in mijn poging duidelijk te zijn, dus voel je niet bezwaard.
pi_194523078
Eens even zien. In ongeveer vijftig landen is Engels een officiële taal. In Groot-Brittannië, Ierland, VS, Canada, Australië en Nieuw-Zeeland is het veruit de dominante taal. In de andere landen is de taal vooral een ondertiteling van de andere talen of een lingua franca. Voor Marokko en Tunesië is dat het Frans, in India is dat het Hindi en in Angola is dat het Portugees.
Als vakantietaal gebruiken de meesten Engels (ook in Duitsland en Frankrijk :|W), omdat men het meeste vertrouwen heeft om redelijk uit zijn woorden te komen in het Engels dan in een andere taal. Toegegeven, door de verengelsing kan Wat & Hoe bij het oud papier.
En wetenschap in het Engels? Tja, er wordt door een aantal Angelsaksiche universiteiten nu eenmaal zeer professioneel onderzocht, dus Engels is dan al snel de leidende taal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')