abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7989770
philips bluevision lampies tov gewone lampen..
wat is het verschil?
  zondag 19 januari 2003 @ 17:59:29 #2
27044 Janoesky
What is, just is
pi_7990082
Je krijgt veel helderder licht... het is meer wit dan gelig, zoals bij conventionele halogeenlampjes. Maar het licht is heel irritant voor tegeniggers. Het ziet er dan een beetje blauw/groenig uit... Soort fake Xenon-lampen
-= Stiekem wil jij ook een ITOfilter op fok he!? =-
  zondag 19 januari 2003 @ 18:05:46 #3
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_7990197
quote:
Op zondag 19 januari 2003 17:59 schreef Janoesky het volgende:
Je krijgt veel helderder licht... het is meer wit dan gelig, zoals bij conventionele halogeenlampjes. Maar het licht is heel irritant voor tegeniggers. Het ziet er dan een beetje blauw/groenig uit... Soort fake Xenon-lampen
En als er dan zo iemand achter je rijdt met die lampen word je er nie vrolijk van als je in je binnenspiegel kijkt !

Lijkt het soms alsof die bak achter je zit te seinen maar dat zijn dan heuveltjes in de weg, waardoor het licht steeds andere tinten krijgt

They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  zondag 19 januari 2003 @ 18:33:17 #4
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_7990679
Ik heb nu net 2 weekjes visionplus lampen van philips in m'n ax, het geeft echt veel meer licht. Het geeft gewoon wit licht, niet blauwachtig ofzo.
Voor 2 h4 visionplus lampjes betaalde ik 5 euro meer voor dan voor normale philips lampen.
Persoonlijk vind ik het die 5 euro meer dan waard.
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
  zondag 19 januari 2003 @ 18:34:58 #5
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_7990711
quote:
Op zondag 19 januari 2003 18:05 schreef jackson het volgende:

[..]

En als er dan zo iemand achter je rijdt met die lampen word je er nie vrolijk van als je in je binnenspiegel kijkt !

Lijkt het soms alsof die bak achter je zit te seinen maar dat zijn dan heuveltjes in de weg, waardoor het licht steeds andere tinten krijgt

Zo erg is het nou ook weer niet
Dat seinen als je over heuveltjes gaat ligt niet aan de type lamp.
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
pi_7992015
quote:
Op zondag 19 januari 2003 18:33 schreef pr0f het volgende:
Ik heb nu net 2 weekjes visionplus lampen van philips in m'n ax, het geeft echt veel meer licht. Het geeft gewoon wit licht, niet blauwachtig ofzo.
Voor 2 h4 visionplus lampjes betaalde ik 5 euro meer voor dan voor normale philips lampen.
Persoonlijk vind ik het die 5 euro meer dan waard.
Visionplus is geen bluevision.
Visionplus heeft een speciale coating voor een uniformere lichtverspreiding en een grotere helderheid, bluevision is een gewone lamp met een andere kleurtemperatuur (meer richting daglicht/blauw).

Deze twee worden vaak met elkaar verward omdat ze beiden van Philips zijn en beide in de normale halogeenformaten H4, H1 en H7 te krijgen zijn, maar er is wel degelijk een verschil.

Visionplus lampen zijn wel degelijk beter tov de normale halogeenlampjes, terwijl bluevision vooral een mooier kleurtje licht geeft.

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_7992624
quote:
Op zondag 19 januari 2003 17:41 schreef j3r het volgende:
wat is het verschil?
ze gaan wel minder lang mee dan gewone lichies. Osram heeft ook van die H4 lampjes die goedkoper zijn en langer meegaan (zie ANWB kampioen van een paar maanden gelee).
pi_7996087
Wat betaal je daarvoor?
Sommige mensen leren het ook nooit...ik wil het niet leren :)
pi_8009850
quote:
Op zondag 19 januari 2003 18:34 schreef pr0f het volgende:

[..]

Zo erg is het nou ook weer niet
Dat seinen als je over heuveltjes gaat ligt niet aan de type lamp.

aan de auto dan?
[b]"Unleash the Stig"[/b] ---- If you shake it more than twice, you're playing with it...
pi_8010326
quote:
Op zondag 19 januari 2003 22:35 schreef doekels het volgende:
Wat betaal je daarvoor?
idd
.
pi_8052556
quote:
Op zondag 19 januari 2003 17:41 schreef j3r het volgende:
wat is het verschil?
Je krijgt beter licht (feller), ze gaan eerder stuk (ondanks de beloftes van Philips)...kortom als je meer licht wilt..koop xenon
"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')