abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:12:46 #1
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_194461461
In de media zie je dat er inderdaad veel criminaliteit is dat vaak geassocieerd wordt met mensen met een kleurtje. Zakkenrollers zijn vaak zigeuners, een snelle roof is meestal iemand met een bontkraagje en een XTC lab wordt haast bijna altijd gerund door een blanke.

Ik snap de haat tegenover buitenlanders niet zo. Oké ze worden een beetje meer vertegenwoordigd in de criminaliteit, maar dat kan ook verschillende oorzaken hebben. De mensen met een immigratieachtergrond die het nieuws niet halen zijn gewoon de vakkenvullers bij de supermarkt, de man met zijn shoarma zaak, de kapper of je collega en zo maar voort.

De hele polarisatie laat mij een soort ongemak voelen. Aan de ene kant denk je dat de meeste niet blanke Nederlanders zullen denken dat je PVV stemt en niets van ze moet hebben, aan de andere kant weet je dat je collega's hebt met een andere achtergrond waar je prima mee kan op schieten, maar op feestjes hoor je dan weer iemand schooieren over opsporingsbericht en dat er een kopvoddentaks moet komen.

De slogan die ik zou willen lanceren is: Mens is mens, ongeacht het type paspoort. Ik ben het eigenlijk wel moe dat men ezeltje-prik speelt met mensen die een immigratieachtergrond hebben. Elk nieuwsbericht waar iemand lichtgetint was wordt op de hele gemeenschap geprikt.

Is het goed dat er veel criminaliteit is bij deze groep? Nee, dat is niet goed. Je ziet echter wel dat door de polarisatie de zaak er niet beter van wordt. We zijn het thee drinken helaas voorbij. Wanneer je wordt achtergesteld en iedereen je toch maar voor een onintelligente aap aanziet, dan ga je natuurlijk wel crimineel worden. Net zoals veel mensen denken dat iedereen met een immigratieachtergrond crimineel en dom is. Zal iedereen met een immigratieachtergrond denken dat wij geen fuck om ze geven en ze liever met een vliegenmepper zouden doodslaan. Deze polarisatie draagt, denk ik heel groot bij aan de problemen.

Alleen ik zie geen enkele manier om er een eind aan te maken daar is het al te laat voor. Dat is dan ook direct mijn klacht. Ik voel me er maar ongemakkelijk bij. Op zich is het ook tof om eens over een vreemdere cultuur te spreken. Om eens te leren hoe je kookt in een taijine. Eigenlijk doen we onszelf in Nederland gewoon allemaal veel te kort door niet van elkaar te leren maar voor naar elkaar te wijzen.
Gelieve verwijderen
pi_194461504
Gaat met name om sociaal-economische achtergronden en decennialange achterstellingen, dat is relevanter dan kleur.
pi_194461848
Staat genoteerd
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_194461982
NWS / Schoten gelost bij Het Nieuwe Meer

Lees post 25 eens...
Misschien komt het daardoor wel een klein beetje
Ik zwaai naar dieren.
pi_194462194
Kan er niets aan doen maar ik koop geen auto meer van Achmed of Ali altijd gezeik en problemen.
Zelfs als ik zelf iets verkoop op Marktplaats kijk ik naar de naam die komt.
Gasten kennen totaal geen normen of waardes.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194462237
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 18:48 schreef halfway het volgende:
Kan er niets aan doen maar ik koop geen auto meer van Achmed of Ali altijd gezeik en problemen.
Zelfs als ik zelf iets verkoop op Marktplaats kijk ik naar de naam die komt.
Gasten kennen totaal geen normen of waardes.
Zien ongelovigen ook liever dood dan levend.
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:51:33 #7
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194462240
Het werkt 2 kanten op. Als bepaalde lieden nou wat minder actief zouden zijn in de tak van sport die het gevoel voor algehele veiligheid onder druk zetten, dan kan de politie tenminste eens achter grote jongens aan ipv die goudvissen.
pi_194463540
Met Nederlanders omgaan :')
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:16:24 #9
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194463571
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 20:14 schreef Aiciu het volgende:
Met Nederlanders omgaan :')
Wazmetjou
pi_194465126
Ik kijk weleens toen was geluk heel gewoon en dat vergelijk ik met nu.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')