abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:12:48 #26
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_194465637
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:25 schreef DevFreak het volgende:
Zoals iedereen inmiddels wel zou moeten weten biedt cannabis talloze gezondheidsvoordelen. Onder andere kankerpatiënten gebruiken het kruid om de pijn te bestrijden.
Wel ironisch dat cannabis de kans op (bepaalde soorten) kanker vergroot, waarvoor je dan weer cannabis kan gebruiken als pijnbestrijding :+
WFPB!
pi_194466737
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Misschien krijgt de patient wat meer lak aan het lichaam. Is dik of dun zijn ineens niet meer zo belangrijk. Wel jammer dat deze mensen vervolgens blootgesteld gaan worden aan triggers voor paranoide en schizofrene gedachten.
Hier dacht ik inderdaad ook aan toen ik de OP las. Want ze zijn in principe al mentaal belast, anders ontwikkel je ook niet zomaar een eetstoornis. Dus ik weet niet of het bij deze doelgroep zo geschikt is.

Edit: maar dan moet er toch ook wel een pre-existentiële genetische aanleg voor schizofrenie zijn (speelt een grote rol), dus dat zou je dan evt. al kunnen onderzoeken. Maar dat je van cannabis paranoïde gedachten kan krijgen of bijv. psychose kan ik me voorstellen, zeker bij een groep die al mentaal belast is.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2020 23:03:22 ]
pi_194466931
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 22:06 schreef Ferdii het volgende:
TS denkt dat anorexia patienten "gewoon even moeten eten" :')
Dit ook. Je kan wel 'ff eten' als iemand met een eetstoornis maar het probleem is daarmee niet opgelost. Dat zit namelijk in je hoofd. En dat gaat ook niet weg als je even lekker een jointje opsteekt, dat word waarschijnlijk alleen maar erger en krijg je waarschijnlijk nog een additioneel probleem erbij.

Cannabis kan best helpen in sommige gevallen maar ik zou dit geen enkele patient met een mentaal belaste voorgeschiedenis aanraden (depressie kan soms nog, maar dan wil je eigenlijk ook geen risico nemen dat het doorschiet naar iets anders).

CBD daarentegen. _O_

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-08-2020 23:07:19 ]
  zondag 9 augustus 2020 @ 00:12:42 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_194467967
Nee, dit gaan we niet doen.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')