abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194457532
Ik woon in Rotterdam Zuid, waar fietsen enorm snel gestolen worden.
Graag wil ik een nieuwe fiets kopen maar nu heb ik de keuze tussen een goedkope tweedehands die niet erg fijn rijdt, maar het ook niet waard is om te stelen.

Of om een nieuwe fiets te kopen van c.a 600 euro. Alleen neem ik aan dat deze binnen de kortste dagen wel gestolen wordt, ongeacht het soort slot dat ik er op plaats.
Nu zat ik te denken aan een fietsverzekering alleen heb ik hier zelf geen ervaring mee.

Is het het waard? En hoe duur is de verzekering per jaar ongeveer voor een hybride fiets van 600?
Krijg je altijd het hele bedrag terug minus de eigen risico?

Dankuwel voor het lezen.
pi_194457703
Ik heb een anwb fietsverzekering afgesloten voor mijn fiets, die was wel een stuk duurder dan 600. Ik betaal er zo'n 250 per jaar voor en de waarde van de fiets in ogenschouw nemend vind ik dat een redelijk bedrag. Ik krijg de eerste drie jaar (derde jaar is net ingegaan) de volledige aankoopwaarde terug bij diefstal, en daarna 50%. Het lijkt tegenwoordig zelfs vijf jaar te zijn. Je kan bij de anwb checken hoeveel je gaat betalen en wat de voorwaarden zijn: https://www.anwb.nl/verzekeringen/fietsverzekering, natuurlijk zijn er ook andere aanbieders.

Voor een fiets van 600 zou ik misschien geen verzekering nemen maar wel in een goed kettingslot investeren en de fiets altijd vlakbij andere fietsen goed vast maken (aan een paal of boom of nietje). Je hoeft niet het beste slot te hebben maar wel een beter slot dan die andere fietsen.
pi_194458084
fietsen die ik niet verzekerd hebt zijn helaas allemaal gejat. Sinds ik een verzekering afsluit niet meer. Alleen al daarom doe ik het. Ik vind het naar huis lopen namelijk veel erger dan geen fiets meer hebben.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:11:55 #4
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194458397
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:45 schreef sjorsie1982 het volgende:
fietsen die ik niet verzekerd hebt zijn helaas allemaal gejat. Sinds ik een verzekering afsluit niet meer. Alleen al daarom doe ik het. Ik vind het naar huis lopen namelijk veel erger dan geen fiets meer hebben.
Toch wel een vraag dus de junk/fietsendief slaat jou fiets dus over? Mijn ervaring is dat een goed slot het meest effectief is tot op heden. En scheelt weer 600 euro dus. Ik woon in Amsterdam en heb me huidige fiets al jaren.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194458463
Ik had een verzekering van 180 euro voor 3 jaar. Na 1 jaar is mijn fiets gestolen en heb een volledige nieuwe fiets gekregen, met minimaal eigen risico. Via Enra verzekeringen zie ik.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_194467073
Mijn vorige fietsen raakte ik aan de lopende band kwijt of ze werden gejat. Nu wilde ik het ov mijden en naar werk gaan fietsen, dus een wat duurdere fiets gekocht (drie maanden later nog steeds geen een keer naar werk gefietst, maar dat ter zijde). De aanschafwaarde kan ik makkelijk ophoesten, maar ik zou er wel van balen en heb daarom een verzekering afgesloten. Betaal zo'n 40 euro per jaar bij Allianz. Nog geen ervaring met uitkeringen en dat wil ik graag zo houden.
pi_194467295
Ik denk dat ik dan toch een fiets verzekering neem. Simpelweg omdat ik me dan nooit extra hoef te stressen, mocht het gestolen worden ondanks 2 goede sloten te gebruiken.

Op de anwb website staat voor een fiets van 600 euro dat de verzekerings premie 150 euro is per 5 jaar.
Dat komt neer op 30 euro per jaar en is niet erg duur. Maar ik zal nog even rond kijken welke verzekering het beste is.

Dankuwel voor alle replies!
pi_194467444
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:26 schreef davedave333 het volgende:
Ik denk dat ik dan toch een fiets verzekering neem. Simpelweg omdat ik me dan nooit extra hoef te stressen, mocht het gestolen worden ondanks 2 goede sloten te gebruiken.

Op de anwb website staat voor een fiets van 600 euro dat de verzekerings premie 150 euro is per 5 jaar.
Dat komt neer op 30 euro per jaar en is niet erg duur. Maar ik zal nog even rond kijken welke verzekering het beste is.

Dankuwel voor alle replies!
Blijkbaar is de prijs afhankelijk van je postcode en woon jij in een veiligere wijk dan ik want als ik hem invul kom ik op 217 euro ipv 150.
  maandag 10 augustus 2020 @ 11:16:55 #9
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_194486476
Let wel op de kleine lettertjes:

* De verzekering zit aan de fiets verbonden. Fiets gejat en een nieuwe gekregen? Dan moet je de nieuwe fiets weer opnieuw verzekeren.
* Je kan alleen per 3 of 5 jaar vooruitbetalen. Fiets na 1 maand al gejat? Toch geld voor 3 (of 5 jaar) kwijt (want zie hierboven).
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_194487158
Een goed dik kettingslot, en het achterwielslot aan het frame vastmaken met tie-wraps ipv bouten.

(dieven gebruiken het frame om met een hefboom het achterwielslot te ontzetten. Met tie-wraps lukt dat niet, want dan schiet het slot los van het frame, en blijft het intact om je achterwiel zitten)

[ Bericht 26% gewijzigd door probeer op 10-08-2020 12:17:33 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_194487960
Ik heb recentelijk ook een fietsverzekering met dekking bij diefstal afgesloten bij Allianz Direct. Nieuwwaarde tot 3 jaar na aankoop verzekerd. Kost me nog geen ¤2,50 per maand bij een fiets met aankoopwaarde ¤750. Lijkt me wel prettig om gewoon per maand te betalen in plaats van voor een periode van 3 jaar vooruit, juist voor het geval je fiets in maand 1 al gestolen wordt.. Heb overigens geen eigen risico.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')