abonnement Unibet Coolblue
pi_194459112
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ongeveer 125 euro per 24 uur, waarvan een euro of 30 belastingvrij.

https://ambtenarensalaris(...)lage-uitzendtoelage/
En je geeft niets uit.
pi_194459880
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:50 schreef FYazz het volgende:

[..]

Jij werkt niet in de zorg begrijp ik uit je post?

Elk uurtje wordt namelijk verantwoord, ook van de managers. Het is onmogelijk dat de uren die managers maken niet te controleren zijn. Wel mogelijk dat de productiviteit binnen deze uren niet altijd direct te meten valt, maar dat is een andere discussie.

Tevens vallen managers in de meeste zorg cao's gewoon binnen een loonschaal.
Zelfs bij NS valt iemand als een manager buiten de cao. Ik heb het niet over teammanagers. Dat laatste noem ik niet eens managers. Denk je nu werkelijk dat iemand op directie niveau en de laag er direct onder, onder een cao valt?
pi_194459949
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

In de regel maakt een manager gewoon standaard de contracturen en als er dan stront aan de knikker is, dan maken ze een hoop extra uren. Als dat een paar maanden zo doorgaat, dan gaan ze doorgaans onderhandelen over hun arbeidsvoorwaarden want de omstandigheden zijn structureel gewijzigd.

In het geval van Corona, dit kan nog jaren doorgaan.
Dat is iets anders. Dan spreek je niet over een bonus als het om structurele zaken gaat. Dan ga je opnieuw in onderhandeling. En dat is nu juist het punt. Bij een cao is dat niet mogelijk. Daar hangt een functie vast aan een schaal en heb je met overuren te maken die je dan kunt laten uitbetalen of laat omzetten in verlof. Dat noem je ook geen bonus.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:01:54 #104
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194460051
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:09 schreef Samzz het volgende:
En laat t dan wel een bonus zijn. Ik zie nog steeds niet waarom die bonus nu zo'n kwaad oproept, ook de managers, coordinatoren e.d. hebben de schouders er flink onder moeten zetten. Waarom zouden zij daar dan niet voor beloond mogen worden.
Maar waarom zou je de ene groep werknemers dan wel een bonus geven en de andere niet?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:04:19 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194460101
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:55 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is iets anders. Dan spreek je niet over een bonus als het om structurele zaken gaat. Dan ga je opnieuw in onderhandeling. En dat is nu juist het punt. Bij een cao is dat niet mogelijk. Daar hangt een functie vast aan een schaal en heb je met overuren te maken die je dan kunt laten uitbetalen of laat omzetten in verlof. Dat noem je ook geen bonus.
Tot nu toe weten we alleen zeker dat de OR het over een bonus heeft. Maar als een eenmalige uitkering het antwoord is van de RvB op het heronderhandelen van de arbeidsvoorwaarden van alle managers, dan denk ik dat ze vooral een hele slimme zet gedaan hebben wat betreft kostenbeheersing..!
Resistance is futile.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:05:11 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194460113
quote:
81s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:01 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Maar waarom zou je de ene groep werknemers dan wel een bonus geven en de andere niet?
De werknemers krijgen een bonus en ze hebben al hun uren en inzet dus betaald gekregen.
Resistance is futile.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:09:09 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194460192
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:05 schreef Seven. het volgende:

[..]

De werknemers krijgen een bonus en ze hebben al hun uren en inzet dus betaald gekregen.
Niet van hun werkgever.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194460210
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Tot nu toe weten we alleen zeker dat de OR het over een bonus heeft. Maar als een eenmalige uitkering het antwoord is van de RvB op het heronderhandelen van de arbeidsvoorwaarden van alle managers, dan denk ik dat ze vooral een hele slimme zet gedaan hebben wat betreft kostenbeheersing..!
Dat zou best eens het geval kunnen zijn. Iedereen onder een cao krijgt normaliter de overuren toch al vergoed en dan zou het krom zijn om het een bonus te noemen. Het zou bizar zijn als je de overuren niet vergoed zou krijgen.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:10:02 #109
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194460213
quote:
81s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:09 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Niet van hun werkgever.
Of je het nou van de werkgever of overheid krijgt, je koopt er hetzelfde brood van hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:10:43 #110
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194460232
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 16:51 schreef Cherni het volgende:

[..]

Zelfs bij NS valt iemand als een manager buiten de cao. Ik heb het niet over teammanagers. Dat laatste noem ik niet eens managers. Denk je nu werkelijk dat iemand op directie niveau en de laag er direct onder, onder een cao valt?
Ik val onder een managing director en zelfs hij valt onder een CAO. En ik werk bij een enorm groot bedrijf, veel groter dan de NS. Als er beweerd wordt dat zorgmanagers doorgaans onder een CAO vallen, dan geloof ik dat eigenlijk wel. Juist in een sterk gereguleerde sector als de zorg.
Resistance is futile.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:11:51 #111
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194460252
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Of je het nou van de werkgever of overheid krijgt, je koopt er hetzelfde brood van hoor.
Dat maakt wel uit. Het is een stukje waardering vanuit de werkgever.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:14:25 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194460299
quote:
81s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:11 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat maakt wel uit. Het is een stukje waardering vanuit de werkgever.
Natuurlijk niet. Overheid besluit bonus te geven aan lager personeel.
Bedrijf vindt dat ook gepast voor het hoger personeel en komt ze tegemoet door hun overwerk uit te betalen.

Maar natuurlijk is dat weer niet genoeg voor het lager personeel. Die willen en/en.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194460305
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik val onder een managing director en zelfs hij valt onder een CAO. En ik werk bij een enorm groot bedrijf, veel groter dan de NS. Als er beweerd wordt dat zorgmanagers doorgaans onder een CAO vallen, dan geloof ik dat eigenlijk wel. Juist in een sterk gereguleerde sector als de zorg.
Als dat het geval is dan moet je iedereen een bonus geven. Ik ga ervan uit dat ook de zorgmedewerker op het laagste niveau extra uren heeft gemaakt ivm corona. Maar de OR zal niet het juiste verhaal vertellen.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:15:31 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194460315
quote:
81s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:11 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dat maakt wel uit. Het is een stukje waardering vanuit de werkgever.
En dat geldt niet voor de managers?
Resistance is futile.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:16:51 #115
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194460337
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:15 schreef Cherni het volgende:

[..]

Als dat het geval is dan moet je iedereen een bonus geven. Ik ga ervan uit dat ook de zorgmedewerker op het laagste niveau extra uren heeft gemaakt ivm corona. Maar de OR zal niet het juiste verhaal vertellen.
Maar die hebben allemaal hun uren betaald gekregen, en ze krijgen een bonus vanuit de overheid. De managers hebben helemaal niets gehad voor hun extra inzet.
Resistance is futile.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:18:58 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194460368
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:56 schreef bamibij het volgende:

En je geeft niets uit.
Zelf niet heel veel maar ook op uitzending moet je ook gewoon on base winkelen, ja je krijgt 3X per dag eten maar fris, chips, borrelnoten etc. moet je gewoon voor betalen, niet dat het heel duur is natuurlijk. Maar goed, thuis gaat het leven gewoon door vaak met extra kosten omdat er bv. extra kinderopvang en dat soort zaken geregeld moeten worden. En ook de hypotheek/ huur gaat gewoon door.
pi_194460375
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Overheid besluit bonus te geven aan lager personeel.
Bedrijf vindt dat ook gepast voor het hoger personeel en komt ze tegemoet door hun overwerk uit te betalen.

Maar natuurlijk is dat weer niet genoeg voor het lager personeel. Die willen en/en.
Maar overwerk word toch altijd vergoed als je onder een cao valt. Bovendien is de verdeelsleutel als het gaat om de bonus van de overheid nog steeds niet duidelijk. Mijn partner heeft niets meer vernomen. Heeft wel de overuren gewoon omgezet naar verlof. Het is alleen de vraag of dat verlof opgenomen kan worden wegens tekorten. Lukt dat niet gaat men alsnog over op uitbetaling. Dat staat allemaal los van de bonus.
pi_194460410
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maar die hebben allemaal hun uren betaald gekregen, en ze krijgen een bonus vanuit de overheid. De managers hebben helemaal niets gehad voor hun extra inzet.
Dat is toch bizar als je onder een cao valt? Het staat notabebe in een cao dat overuren vergoed worden. Hebben ze dan zo een slechte cao?
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:23:29 #119
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194460457
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:19 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar overwerk word toch altijd vergoed als je onder een cao valt. Bovendien is de verdeelsleutel als het gaat om de bonus van de overheid nog steeds niet duidelijk. Mijn partner heeft niets meer vernomen. Heeft wel de overuren gewoon omgezet naar verlof. Het is alleen de vraag of dat verlof opgenomen kan worden wegens tekorten. Lukt dat niet gaat men alsnog over op uitbetaling. Dat staat allemaal los van de bonus.
Ligt eraan wat er in die CAO staat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:23:30 #120
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194460458
Ik begrijp best dat personeel wat eigenlijk altijd loyaal is en waarvan de arbeidsvoorwaarden gemiddeld geen vetpot zijn een beetje chagrijnig wordt van dit soort cadeautjes voor “de happy few”. Ook met de wellicht begrijpelijke uitleg over niet uitbetaalde overuren. Zorgpersoneel krijgt namelijk ook nogal eens te horen van hun management dat sommige zaken nu eenmaal “bij het beroep” horen. En gelul over roeping en betrokkenheid wordt nogal een misbruikt tijdens cao-onderhandelingen. Daarbij was vorig najaar roerig vanwege gedoe als big-2.

Kortom, lastig om het goed te doen denk ik. Gevoelsmatig heb ik meer met werkers dan met managers, zeker in sectoren als de zorg. Zonder managers gaan veel zaken een stuk beter. Zelforganisatie werkt heel vaak prima, zeker op MBO+ niveau.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:23:49 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194460468
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:20 schreef Cherni het volgende:

Dat is toch bizar als je onder een cao valt? Het staat notabebe in een cao dat overuren vergoed worden. Hebben ze dan zo een slechte cao?
Of ze kregen al meer dan 73K per jaar. Dan val je ook buiten de regeling.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:27:21 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194460512
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:19 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar overwerk word toch altijd vergoed als je onder een cao valt. Bovendien is de verdeelsleutel als het gaat om de bonus van de overheid nog steeds niet duidelijk. Mijn partner heeft niets meer vernomen. Heeft wel de overuren gewoon omgezet naar verlof. Het is alleen de vraag of dat verlof opgenomen kan worden wegens tekorten. Lukt dat niet gaat men alsnog over op uitbetaling. Dat staat allemaal los van de bonus.
Nee hoor, ik heb geen cent overuren betaald gekregen vanwege Corona. Ik heb iets van 5 weken achter elkaar 60 uur gewerkt dus zo'n 100 uur wat neer komt op 2,5 week aan extra uren. Daarna werd het weer wat rustiger en kon ik weer een maand of 2 beperken tot 40 uur. Nu werk ik ook 50 uur per week. Nog 2 weken en dan ga ik met zwangerschapsverlof maar ik hou er al rekening mee dat ik eigenlijk nog wel een week langer door moet omdat het te druk is en daarna zal ik ook nog wel een paar dagen langs moeten komen voor mijn bevalling voor overdracht. En als de baby niet teveel energie vergt, dan zal ik tijdens m'n verlof ook nog wel elke week een halve dag werken en dan ook een paar keer per maand langs gaan.

Dat krijg ik allemaal niet betaald maar als manager voel ik me verantwoordelijk voor mijn afdeling.

Die uren krijg ik ondanks CAO niet betaald, tijd voor tijd is ook niet aan de orde.
Resistance is futile.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:28:03 #123
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194460523
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:20 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat is toch bizar als je onder een cao valt? Het staat notabebe in een cao dat overuren vergoed worden. Hebben ze dan zo een slechte cao?
Vaak krijg je boven schaal x geen overuren maar bijvoorbeeld wel een auto van de zaak.
Resistance is futile.
pi_194460532
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ligt eraan wat er in die CAO staat.
Ik moet de eerste cao nog tegen komen waar overwerk niet vergoed word. Uiteraard ik kan het mis hebben, maar dan zou ik wel graag een voorbeeld willen zien.
pi_194460556
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vaak krijg je boven schaal x geen overuren maar bijvoorbeeld wel een auto van de zaak.
Oké. Het zit dus wel op de een of andere manier in je functie verwerkt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')