abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:15:54 #226
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194460320
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:04 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Precies. Bovendien zou de Nederlander imo baat kunnen hebben bij een duidelijk beleid. Het schiet niet op dat het in Amsterdam en Rotterdam nu slechts op enkele drukke openbare plaatsen verplicht is. Net alsof het in de rest het centrum van Amsterdam in de zomermaanden niet druk is. Zou veel logischer zijn om het mondmasker voor het hele centrumgebied de norm te maken. Ik denk ook niet dat het noodzakelijk is om er dogmatisch op te handhaven, omdat mensen zich er anders niets van zouden aantrekken. De hoogte van de boete schrikt al genoeg af. Als +90% van de mensen consequent een masker draagt bereik je al voldoende effect.

Diegenen die zo sterk principieel tegen een mondkapje zijn en het onder geen beding willen dragen moeten die drukke plaatsen dan maar even vermijden. In elke stad en elk dorp zullen er genoeg (minder drukke) locaties blijven waar ze niet verplicht zijn.
Ik ga vast kinderachtig doen. Kom maar op met dat bewijs of de onderbouwing van die onderbuik.
Dat is er niet waarmee je maar beter je kunt onthouden van die boude stellingen.

Nog los dat men in de argumentatie, een mondkapje wil gaan hanteren als gedragsmanipulatie waarbij de kans groot is dat het juist averechts uitwerkt. Zo van: "ik draag een versleten mondkapje dus mag ik hotsen, hupsen, hoesten en proesten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 08-08-2020 17:22:02 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194460330
twitter
Mooi briefje in de krant.
zie email 27 oktober
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:16:34 #228
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194460331
Laten we komende maanden enkel nog in een hazmat suit naar buiten gaan. Beetje warm wel maarja als we er misschien 10 doden meer voorkomen was het het helemaal waard!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:18:13 #229
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194460353
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:16 schreef Drekkoning het volgende:
Laten we komende maanden enkel nog in een hazmat suit naar buiten gaan. Beetje warm wel maarja als we er misschien 10 doden meer voorkomen was het het helemaal waard!
Misschien kunnen we ook een kaarsje branden voor al die kankerpatiënten die vanwege uitgestelde zorg door Covid hun diagnose te laat hebben gehad.

Echt, dat misplaatste moreel verheven gedoe rondom corona moet echt een keer stoppen.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:18:15 #230
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194460355
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:16 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]Mooi briefje in de krant.
Ik zag hem toevallig net al voorbij komen. Mooi stuk, zet dat gezeik over twee maanden geen feestjes goed in perspectief.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:18:29 #231
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194460360
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:11 schreef nostra het volgende:

[..]

Die overweging moet natuurlijk juist wel gemaakt worden en dat is dan ook precies waarom je een vaktechneut niet dat soort beslissingen laat maken.
Niet op basis van één discipline (virologie) inderdaad. Maar ik hoor Munster hier toch vooral het standpunt van gezondseconomen verkondigen, dat een serieuze tweede/derde golf zowel economie, maatschappij als publieke gezondheid veel onnodige schade zal toebrengen. Dus je zou er inderdaad enorm veel aan moeten doen om te voorkomen dat het uit de hand loopt.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194460369
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:18 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik zag hem toevallig net al voorbij komen. Mooi stuk, zet dat gezeik over twee maanden geen feestjes goed in perspectief.
Ik vind juist het feit dat er geen verwijt wordt gemaakt zo sterk...
zie email 27 oktober
pi_194460396
quote:
Het is natuurlijk helemaal niet te vergelijken, maar goed, het is een fraai staaltje sentiment.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:20:31 #234
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194460401
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:18 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als we alles in perspectief plaatsen tegenover wereldoorlogen dan is het wel lekker makkelijk.
Nooit meer ergens over zeiken want in de oorlog was alles ooit nog erger hoor!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:23:21 #235
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194460453
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik vind juist het feit dat er geen verwijt wordt gemaakt zo sterk...
Dat sluit het in perspectief zetten van dat gezeik over niet naar een feestje kunnen natuurlijk niet uit.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194460456
quote:
Appels en oorlogen vergelijken, welja, waarom ook niet? Er wordt toch al genoeg dom geluld over corona en dit is een oude man, dus laten we zijn grijze haren respecteren.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:25:45 #237
473584 Gretzl
pi_194460489
quote:
18s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik ga vast kinderachtig doen. Kom maar op met dat bewijs of de onderbouwing van die onderbuik.
Dat is er niet waarmee je maar beter je kunt onthouden van die boude stellingen.

Nog los dat men in de argumentatie, een mondkapje wil gaan hanteren als gedragsmanipulatie waarbij de kans groot is dat het juist averechts uitwerkt. Zo van: "ik draag een versleten mondkapje dus mag ik hotsen, hupsen, hoesten en proesten.
Gezond verstand. Het is inderdaad nogal kinderachtig om te stellen dat er in deze crisis voor alle beweringen/hypotheses overweldigend bewijs moet zijn. Dan ben je jaren van onderzoek verder. Het is imo veel zinniger om beslissingen te maken op basis van waarschijnlijkheid en het voorzorgsprincipe.

Kun jij met met bewijs komen dat het juist averechts werkt? Die zogeheten 'schijnveiligheid' is laatst al wetenschappelijk gedebunkt:

quote:
Gedragen mensen met een mondkapje op zich roekelozer? Welnee, stelt een nieuwe, scherpe kritiek in vakblad The British Medical Journal. Het idee dat beschermende middelen zoals mondkapjes een ‘vals gevoel van veiligheid’ geven, is een berucht broodje aap, aldus de onderzoekers.
https://www.volkskrant.nl(...)ndkapje-op~b7754f36/
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_194460521
quote:
0s.gif Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2564262

[quote]0s.gif [b]Op zaterdag 8 augustus 2020 17:25 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Gezond verstand. Het is inderdaad nogal kinderachtig om te stellen dat er in deze crisis voor alles overweldigend bewijs moet zijn. Dan ben je jaren van onderzoek verder. Het is imo veel zinniger om beslissingen te maken op basis van waarschijnlijkheid en het voorzorgsprincipe.

Kun jij met met bewijs komen dat het juist averechts werkt? Die zogeheten 'schijnveiligheid' is laatst al wetenschappelijk gedebunkt:
[..]

https://www.volkskrant.nl(...)ndkapje-op~b7754f36/
Dit onderzoek is al eerder geplaatst toch? Onderzoek bij mensen die vrijwillig er een dragen. Totaal niet representatief dus.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:29:10 #239
473584 Gretzl
pi_194460543
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:27 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

[..]

Dit onderzoek is al eerder geplaatst toch? Onderzoek bij mensen die vrijwillig er een dragen. Totaal niet representatief dus.
Nee, waar haal je dat vandaan?

Het gerenommeerde The British Medical Journal zal ook echt snel een onderzoek plaatsen dat totaal niet representatief is :')
pi_194460567
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:18 schreef Gretzl het volgende:
Maar ik hoor Munster hier toch vooral het standpunt van gezondseconomen verkondigen, dat een serieuze tweede/derde golf zowel economie, maatschappij als publieke gezondheid veel onnodige schade zal toebrengen.
De argumentatie "al scheelt het maar tien doden, dan moeten we het gewoon doen" staat natuurlijk in geen relatie tot het willen voorkómen van een tweede of derde golf.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:30:37 #241
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194460568
Het is ook goed om in gedachten te houden dat de noodzaak voor een mondkapjesplicht veel lager was als mensen zich gewoon aan de basisregels zouden houden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:31:01 #242
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194460576
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:30 schreef hooibaal het volgende:
Het is ook goed om in gedachten te houden dat de noodzaak voor een mondkapjesplicht veel lager was als mensen zich gewoon aan de basisregels zouden houden.
Welke noodzaak.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_194460599
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:29 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nee, waar haal je dat vandaan?

Het gerenommeerde The British Medical Journal zal ook echt snel een onderzoek plaatsen dat totaal niet representatief is :')
Ging ik vanuit, maar kan mis zitten.
pi_194460605
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tien doden... het is altijd treurig voor de direct betrokkenen maar voor dit soort aantallen ga je gewoon geen heel land lam leggen met allerlei maatregelen. Vooral weer van dat moreel verheven geleuter van zo'n viroloog.
10 doden OMDAT er maatregelen zijn
als er GEEN maatregelen zouden zijn zouden er veel meer ernstig zieken en doden zijn.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_194460634
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Tien doden... het is altijd treurig voor de direct betrokkenen maar voor dit soort aantallen ga je gewoon geen heel land lam leggen met allerlei maatregelen. Vooral weer van dat moreel verheven geleuter van zo'n viroloog.
10 te veel misschien?
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:35:40 #246
473584 Gretzl
pi_194460640
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:30 schreef nostra het volgende:

[..]

De argumentatie "al scheelt het maar tien doden, dan moeten we het gewoon doen" staat natuurlijk in geen relatie tot het willen voorkómen van een tweede of derde golf.
Ja, nu pik je er 1 zinnetje uit. Dit zou ook niet mijn argumentatie zijn als ik de voordelen van containment uitleg. Het grotere plaatje, de uiteindelijke schade die er zowel op vlak van de economie als de gezondheid kunt voorkomen is het belangrijkste. Stel dat COVID-19 een veel lager mortaliteitscijfer had gehad. En er zouden ook extreem weinig mensen langdurige/permanente klachten aan overhouden. Dan was het al veel logischer geweest - vanuit gezondheidseconomisch perspectief - om de epidemie te mitigeren/uit te smeren.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:38:09 #247
473584 Gretzl
pi_194460674
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:30 schreef hooibaal het volgende:
Ja, en omdat consequent afstand houden voor mensen steeds moeilijker blijkt te zijn op drukke plaatsen (het blijft immers onnatuurlijk aanvoelen en de discipline verslapt als mensen minder perspectief voelen dat we er snel van af zijn), is er zeker grond voor een mondkapjesplicht op diezelfde plaatsen. Hoe vaak Rutte en De Jonge op een persconferentie de bevolking belerend toe gaan spreken dat ze 'zich nu echt beter aan de basisregels moeten houden', op de plaatsen waar veel mensen samenkomen gaat het niet veranderen vrees ik :N
pi_194460702
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:38 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja en omdat consequent afstand houden voor mensen steeds moeilijker te zijn op drukke plaatsen (het blijft immers onnatuurlijk aanvoelen), is er zeker grond voor een mondkapjesplicht op diezelfde plaatsen. Hoe vaak Rutte en De Jonge op een persconferentie de bevolking belerend toe gaan spreken dat ze 'zich nu echt beter aan de basisregels moeten houden', op de plaatsen waar veel mensen samenkomen gaat het niet veranderen vrees ik :(
totdat het aantal besmettingen weer uit de hand loopt en ziekenhuizen weer vol lopen.
nog een paar maandjes te gaan tot de herfst/winter/feestdagen
pi_194460705
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:38 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja en omdat consequent afstand houden voor mensen steeds moeilijker te zijn op drukke plaatsen (het blijft immers onnatuurlijk aanvoelen), is er zeker grond voor een mondkapjesplicht op diezelfde plaatsen. Hoe vaak Rutte en De Jonge op een persconferentie de bevolking belerend toe gaan spreken dat ze 'zich nu echt beter aan de basisregels moeten houden', op de plaatsen waar veel mensen samenkomen gaat het niet veranderen vrees ik :(
Je zou maar in de illusie leven dat mensen die weinig hebben met afstand houden zich wel aan mondkapjes gaan houden.
pi_194460734
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:40 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Je zou maar in de illusie leven dat mensen die weinig hebben met afstand houden zich wel aan mondkapjes gaan houden.
gezond verstand is bij een aantal ver te zoeken hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')