abonnement Unibet Coolblue
pi_194452473


Dit is de situatie. De bestaande halfsteens schutting en poer (bruin) uit de jaren 50 blijft staan. Daarna gaan we verder met een houten schutting (rode gedeelte). Of iets anders maar dat is niet relevant voor mijn vraag.
We willen om de originele schutting te houden het groene gedeelte dichtmaken met jasmijn wat op een rooster van betongaas groeit.
De grote vraag is: hoe bevestig je het makkelijkste (en mooiste) dat gaaswerk in het midden op de muur. Ik zelf had al bedacht om bijvoorbeeld 2 metalen strips te plaatsen (van bovenste deel schutting tot bovenste deel muur) om daar het gaas tussen te klemmen. Het is de bedoeling dat het ook met harde wind etc. op zijn plek blijft. Een houten frame lijkt me niets ivm rotten.

De jasmijn zal overigens aan de kant van de buren geplant worden, aan onze kant willen we het ook alleen op het "groene gedeelte" houden.

Benieuwd of jullie iets weten!

[ Bericht 4% gewijzigd door Kalebatz op 08-08-2020 06:32:39 ]
Feel the fuzz!
pi_194452522
Hoe is de bovenkant van de muur? Gewoon vlak? En hoe dik is de muur?

Metalen strips zullen over die lengte gaan zwabberen.
pi_194452732
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 00:34 schreef archito het volgende:
Hoe is de bovenkant van de muur? Gewoon vlak? En hoe dik is de muur?

Metalen strips zullen over die lengte gaan zwabberen.
Er zitten geglazuurde muurafdekkers op. Muur is halfsteens gemetseld, dus de dikte van de steen in de lengte. Iets zwabberen mag, maar niet te veel.

Ik wil indien mogelijk vermijden om van bovenaf in de muurafdekkers te gaan boren. Deze kunnen niet zoveel hebben denk ik.
Feel the fuzz!
pi_194452755


Twee strips zouden eventueel ook kunnen? Dat lijkt me wat robuuster.

Die twee horizontale zwarte strepen moeten de strips voorstellen hé.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kalebatz op 08-08-2020 01:19:24 ]
Feel the fuzz!
pi_194452769
Op basis van deze paint niks.
pi_194452784
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 01:15 schreef phoenyx het volgende:
Op basis van deze paint niks.
ok bedankt
Feel the fuzz!
pi_194453674
Heb je foto’s?
pi_194453706
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 06:23 schreef Puala het volgende:
Heb je foto’s?
Op dit moment niet, ik zie ook eigenlijk niet hoe een foto het duidelijker kan maken ;)

Wat precies is je nu niet duidelijk?
Feel the fuzz!
pi_194453907
Als de dikte de lengte van de steen is, is het een steensmuur, niet halfsteens. Ongeveer 20cm dik?

Een foto geeft ons een beter beeld van de situatie. Hoe de penant en muurafdekker er precies uitzien bijvoorbeeld.

2 strips gaat nog steeds zwabberen, je hebt ook stijfheid in het horizontale vlak nodig. Dus een platte strap of koker.
Bovendien lijkt de overspanning weg groot, daar zou een foto ook bij helpen.
pi_194454623
DEnk dat je het ;'t beste met een verzinkt rooster (geen betonijzer!!) op het vlak van de muur kunt bevestigen t/m halverwege de muurhoogte. BEvestigen bovenop, waait eraf, zeker als er een bos struiken aan groeit.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:28:29 #11
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194454733
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 09:18 schreef blomke het volgende:
DEnk dat je het ;'t beste met een verzinkt rooster (geen betonijzer!!) op het vlak van de muur kunt bevestigen t/m halverwege de muurhoogte. BEvestigen bovenop, waait eraf, zeker als er een bos struiken aan groeit.
Jep, denk ook dat die de meeste kans van slagen heeft. Zijkant van de muur gebruiken ipv. Bovenop willen monteren.
pi_194463640
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 07:29 schreef archito het volgende:
Als de dikte de lengte van de steen is, is het een steensmuur, niet halfsteens. Ongeveer 20cm dik?

Een foto geeft ons een beter beeld van de situatie. Hoe de penant en muurafdekker er precies uitzien bijvoorbeeld.

2 strips gaat nog steeds zwabberen, je hebt ook stijfheid in het horizontale vlak nodig. Dus een platte strap of koker.
Bovendien lijkt de overspanning weg groot, daar zou een foto ook bij helpen.
Nee sorry, dikte van de breedte van de steen, halfsteens dus.
Feel the fuzz!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')