abonnement Unibet Coolblue
pi_194450953
[url=https://ibb.co/yhwnRfc[/url

Beste iedereen,

Ik heb sinds vorige week een inductieplaat, bijpassende pannen met het inductielogo gekocht etc.

Na 1 gebruik bij het simpel bakken van een eitje eindigde het met deze vlekken? Ze zitten er niet op en kunnen dus niet eraf geschrobt / gepoetst worden.

Het lijkt net alsof het eronder zit, nu vraag ik me af?
- Waardoor komt het
- Kan ik ervan af komen?
- Zoja, hoe?
- Wat doe ik fout?

Hoop op advies!

[ Bericht 9% gewijzigd door Vonkenboer op 07-08-2020 22:22:00 ]
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:26:30 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194451086
Ik had je plaatje even zichtbaar gemaakt; maar het lijkt er helaas echt op dat je ei ingebrand is in de glazen plaat.
Waarschijnlijk heb je het even wat langer laten zitten voordat je het weg hebt geprobeerd te halen. :X

Dit krijg je echt niet meer weg.
pi_194451145
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:26 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik had je plaatje even zichtbaar gemaakt; maar het lijkt er helaas echt op dat je ei ingebrand is in de glazen plaat.
Waarschijnlijk heb je het even wat langer laten zitten voordat je het weg hebt geprobeerd te halen. :X

Dit krijg je echt niet meer weg.
Nou een eitje is zo klaar... en bedoel je met ei ingebrand? dat de pan te heet was wat resulteerde in het inbranden in de plaat?

Indien het dus zo is dat de pan te heet was en dus is ingebrand heeft dit buiten uiterlijke schade ook andere gevolgen?
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:31:20 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194451199
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:28 schreef Student42.2 het volgende:

[..]

Nou een eitje is zo klaar... en bedoel je met ei ingebrand? dat de pan te heet was wat resulteerde in het inbranden in de plaat?

Indien het dus zo is dat de pan te heet was en dus is ingebrand heeft dit buiten uiterlijke schade ook andere gevolgen?
De pan zelf is niet te heet geweest; maar dat ei heeft toch buiten de pan gespat ?
Of lees ik je op verkeerd ? :?
pi_194451277
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:31 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

De pan zelf is niet te heet geweest; maar dat ei heeft toch buiten de pan gespat ?
Of lees ik je op verkeerd ? :?
Dan heb ik het misschien fout verwoord of lees je het verkeerd :P

Het ei is in het bak proces niet buiten de pan geweest, wel heb ik overmatige OLIJFOLIE weggegoten voordat het ei erin zat en dit kan misschien nog erlangs zijn gelopen (net als je stroop schenkt dat je zo'n beetje naast de dop komt). Dit dacht mijn vriendin althans, nu denk ik van nou het is een plaat waar in theorie geen vocht doorheen zou moeten kunnen?
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:39:58 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194451360
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:35 schreef Student42.2 het volgende:

[..]

Dan heb ik het misschien fout verwoord of lees je het verkeerd :P

Het ei is in het bak proces niet buiten de pan geweest, wel heb ik overmatige OLIJFOLIE weggegoten voordat het ei erin zat en dit kan misschien nog erlangs zijn gelopen (net als je stroop schenkt dat je zo'n beetje naast de dop komt). Dit dacht mijn vriendin althans, nu denk ik van nou het is een plaat waar in theorie geen vocht doorheen zou moeten kunnen?
En olie die heet word brand dan in de glazen plaat in, de plaat ansich is natuurlijk wel vocht dicht natuurlijk.
Maar dat wil niet zeggen dat iets niet in brand wanneer het tussen de pan en de plaat zit, met dit soort vlekken tot gevolg. De werking van de plaat is er denk ik niet minder om, maar heul fraai is het niet natuurlijk. Dat gaat er echt nooit meer af..
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:40:28 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194451367
Je kunt je inboedelverzekering eens aanspreken; misschien dat die daar wat mee kunnen.
En anders uithuilen vrees ik... :X
pi_194451393
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Je kunt je inboedelverzekering eens aanspreken; misschien dat die daar wat mee kunnen.
En anders uithuilen vrees ik... :X
Verdomme man, woon hier net een week hahaha.

Beetje sonde, heb ergens ook gelezen dat "HG Kookplaat Intensief Reiniger 250ML" zou kunnen helpen.

Ga het maar eens proberen en anders voortaan opletten met afgieten van overmatig vocht ... doe mij maar weer gewoon een vlammetje nu al
pi_194451625
Ook al geprobeerd met een glaskrabber/kookplaat krabber?
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:58:20 #10
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194451665
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:56 schreef eltinio het volgende:
Ook al geprobeerd met een glaskrabber/kookplaat krabber?
Als het niet echt op de glazen plaat zit heeft dat geen zin meer :{

quote:
13s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:42 schreef Student42.2 het volgende:
Verdomme man, woon hier net een week hahaha.

Beetje sonde, heb ergens ook gelezen dat "HG Kookplaat Intensief Reiniger 250ML" zou kunnen helpen.

Ga het maar eens proberen en anders voortaan opletten met afgieten van overmatig vocht ... doe mij maar weer gewoon een vlammetje nu al
Das knap kut ... :X
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:27:34 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194452038
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:28 schreef Student42.2 het volgende:

[..]

Ik wil je topic nog even doorschuiven naar ons huishoudforum wellicht kunnen ze daar nog iets bedenken :)

K&W --> SOP
pi_194452202
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:56 schreef eltinio het volgende:
Ook al geprobeerd met een glaskrabber/kookplaat krabber?
Ja zit dus onder de plaat, voel zelfs met mijn nagels geen structuur. Ben bang dat ik met mijn knulligheid hem nog verder beschadig
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:44:17 #13
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:59:35 #14
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194461144
Heb je de inductieplaat zelf gekocht en aangesloten, of hoort dit onderdeel van een compleet nieuwe keuken?

Wellicht gebruik maken van eventuele garantie en de leverancier/fabrikant/installateur er eens naar laten kijken wat dit precies is.
F.K.A. SuperwormJim
pi_194461903
Als ik het goed begrijp dan zit TS pas net in dit huis (en was de keuken / inductieplaat al aanwezig maar voor hem dus nieuw).

Ik geloof niet dat dit echte schade is. Er zijn dingen die je bijna niet van zo’n plaat af krijgt, daar loopt al ergens een topic over.

Voor mij werkt de genoemde HG intensief reiniger bij rare vlekken. De gewone HG reiniger voor dit soort kookplaten gebruik ik dagelijks, maar daarmee krijg je gekke vlekken niet weg.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_194462597
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 17:59 schreef SuperwormJim het volgende:
Heb je de inductieplaat zelf gekocht en aangesloten, of hoort dit onderdeel van een compleet nieuwe keuken?

Wellicht gebruik maken van eventuele garantie en de leverancier/fabrikant/installateur er eens naar laten kijken wat dit precies is.
Appartement werd nieuw opgeleverd, indien HG of Mr muscle niet werkt stuur ik een berichtje, wil niet dat me borg hiervan afhangt.
pi_194470548


Update:
Vriendin gebruikte andere pit, andere pan(nieuw met inductielogo natuurlijk) und voilaaa. Zien er dit keer wel iets anders uit meer verbrand achtig dan de andere die als vocht eruit zien.
pi_194470794
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 10:27 schreef Student42.2 het volgende:
[ link | afbeelding ]

Update:
Vriendin gebruikte andere pit, andere pan(nieuw met inductielogo natuurlijk) und voilaaa. Zien er dit keer wel iets anders uit meer verbrand achtig dan de andere die als vocht eruit zien.
Extra update: Misschien sorry voor dubbelpost maar ik kom er dus net achter dat mijn plaat van "Exquisit" is, beetje zoeken en kom erachter dat het dus KERAMISCH is i.p.v. de beloofde inductieplaat...
  zondag 9 augustus 2020 @ 19:56:22 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_194479311
Maar ook een keramische plaat hoort dit niet te doen hoor. Ik zou meteen contact opnemen met de verhuurder, dit lijkt me eerder een fout in de montage.
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')