abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194447168
Ik heb nu al maanden last van milde klachten (post-nasal drip / slijm op longen / druk op sinussen / milde darmklachten) en ben ook regelmatig erg moe. Soms heb ik echt weinig energie. De klachten komen en gaan, maar zijn op de achtergrond wel altijd aanwezig. Soms wordt het ineens een stuk erger en lig ik echt continu te keelschrapen, hoesten en slijm weg te slikken.

De post nasal drip en sinus klachten heb ik overigens al jaren, op en af. Ben ook al meerdere malen naar de dokter geweest en wordt dan meestal, net als de laatste keer, met een neusspray naar huis gestuurd. Dit haalt zeker het scherpe randje van de neus- en sinusklachten af, maar doet niets voor de darmklachten en vermoeidheid.

Nu vertelde mijn tandarts onlangs dat sommige klachten ook veroorzaakt zouden kunnen worden door voedsel intolerantie. En na een potje Googelen zou dat inderdaad zo maar eens kunnen. Ik heb ook het idee dat al deze klachten met elkaar te maken hebben. Een soort ontstekingsreactie die continu aan de gang is waardoor het lichaam continu moet 'werken' en daardoor ook de vermoeidheid.

Dus nu wil ik een plan trekken. Wellicht zijn hier mensen met vergelijkbare situaties en dat zou fijn zijn. Wat hebben jullie voor klachten? En wat hebben jullie geprobeerd? Wat sloeg aan en wat niet?

Ik at gisteren een uur voordat ik naar bed ging nog een aantal lepels pindakaas en lag toen in bed weer met een opgeblazen gevoel en enorm veel slijm in de keel. Zou het gewoon zoiets simpels zijn als dit... Dat ik gewoon moet stoppen met pinda's / melk / brood / whatever?

Ik eet voor de rest overigens eigenlijk wel gezond. Elke dag fruit, groenten, noten, etc. Weinig rotzooi. En sinds 1 juli ook weer begonnen met sporten, 3-4x per week. Toch voel ik me niet fit. Hoe is dat bij jullie?

Bonusvraag: Hoe lang duurt het meestal voordat de symptomen van een intolerantie beginnen? Een uur na het eten? Of pas een dag later? Dan kan ik daar rekening mee houden bij het 'testen'.
pi_194447305
Stoppen met zuivel hielp bij mij enorm qua slijm aanmaken. En ik had niet eens door dat ik daar last van had totdat ik ermee stopte.

Ik weet niet hoelang het duurt maar ik merkte binnen een week resultaten.

Dierlijke producten zijn bekend om de inflamation = ontstekingen die ze direct na inname in het lichaam veroorzaken.
pi_194447970
Even contact opnemen met een diëtiste en om uitsluitingsdieeet vragen. (soms denk je bv zonder zuivel te eten maar blijkt het er toch verborgen in te zitten) Zo kun je sneller ontdekken waar het probleem zit.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_194449065
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 17:54 schreef soeverein het volgende:
Stoppen met zuivel hielp bij mij enorm qua slijm aanmaken. En ik had niet eens door dat ik daar last van had totdat ik ermee stopte.

Ik weet niet hoelang het duurt maar ik merkte binnen een week resultaten.

Dierlijke producten zijn bekend om de inflamation = ontstekingen die ze direct na inname in het lichaam veroorzaken.
Ja zuivel staat wel bekend om de slijm-verdikkende werking. Maar het kan uiteraard ook een allergie of milde intolerantie zijn waardoor je lichaam extra slijm gaat aanmaken.

Alle dierlijke producten veroorzaken ontstekingen? Ook kipfilet of vis?
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:44:07 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194449436
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 17:44 schreef matigeuser het volgende:
Ik at gisteren een uur voordat ik naar bed ging nog een aantal lepels pindakaas
^O^
pi_194450271
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 20:11 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ja zuivel staat wel bekend om de slijm-verdikkende werking. Maar het kan uiteraard ook een allergie of milde intolerantie zijn waardoor je lichaam extra slijm gaat aanmaken.

Alle dierlijke producten veroorzaken ontstekingen? Ook kipfilet of vis?
Ik ben geen expert erin maar wat ik ervan weet veroorzaken alle dierlijke producten ontstekingen. Maar dat is een softe bewering van mij en ik laat me graag verbeteren door iemand met meer verstand erover.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')