abonnement Unibet Coolblue
pi_194446993
Hoi allemaal!
Ik ben een 21-jarige psychologiestudent die (als het goed is) volgend jaar haar bachelordiploma behaald heeft. Ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in de studie Biologie, maar heb dit destijds niet gekozen omdat ik niet het juiste vwo-profiel had en aangezien ik blij was met mijn keuze voor psychologie heb ik toen niet nog deelcertificaten voor de beta-vakken gehaald. Nog altijd ben ik blij met mijn keuze voor psychologie, maar ik ben er wel achter gekomen dat ik alle biologische en wiskundige vakken toch wel erg leuk vind en dat ik toch graag de studie biologie wil studeren (hoewel ik begrijp dat je het niet met elkaar kunt vergelijken). Ik maak wel mijn studie Psychologie af, zodat ik in ieder geval een bachelordiploma heb.

Als ik biologie wil studeren zou dat in België kunnen, aangezien je daar met alle vwo-diploma's toegelaten wordt. Dit is een optie die ik graag verder wil onderzoeken. Maar er komen wel een aantal vragen in me op. Als voorbereiding op de studie zal ik dan wel cursussen in de beta-vakken volgen, omdat ik toch bang ben dat ik anders het niveau niet aankan. De studie die ik nu doe gaat me goed af, maar biologie is natuurlijk wel wat anders dan psychologie (aangezien ik op de middelbare school dus geen beta-vakken heb gekozen, bij biologie meer practica enz.). Daar komt nog bij dat ik op kamers zou moeten als ik in Belgie ga studeren en ik woon nu nog thuis. Dus dan zou ik én een nieuwe studie beginnen (waarvan ik dus niet zeker weet of ik het aankan), én in een ander land wonen waar ik niemand ken én zelfstandig moeten wonen. Het lijkt me allemaal nogal veel, maar ik ben wél ontzettend gemotiveerd om voor die studie te gaan.

Heeft iemand van jullie misschien ervaring met de studie biologie (in nederland of België, en dan specifiek in Leuven, aangezien ik dan daar wil studeren)?. Of heeft iemand misschien een advies? Alvast heel erg bedankt!!