abonnement Unibet Coolblue
pi_194503525
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:58 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Maar niet voor Nigerianen.... Want die doen het fantastisch.

Vreemd. Zijn die niet zwart genoeg ? Wat is er aan de hand ?
Geen idee. Weet jij het?
"Pools are perfect for holding water"
pi_194503872
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:29 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vraag je gewoon wat. Wanneer het over BLM gaat zie jij blijkbaar alleen 'plunderde zwarten' die je vervolgens als 'vieze smerige varkens' omschrijft. Het is me inmiddels vrij duidelijk wat je van de plunderaars vindt, maar ik ben benieuwd hoe je de BLM-demonstranten dan ziet.
Ik kan geen voorbeelden van dit soort taferelen vinden in Amerika, maar wat betreft ''brave'' & rustige BLM demonstraties hier;
1. - Ik ben benieuwd hoe jij de brave BLM demonstranten in dit filmpje ziet;

twitter


2. - En waarom moet Israël kapot?

twitter


3. - Wat vond jij van de beeldenstorm?

4. - Wat vind jij van Akwasi, zijn uitspraken op de dam en de juichende menigte daarop?

5. - Wat vond jij ervan dat bij een BLM demo in groningen de blanke medemensch achter in moest gaan zitten?

Gaarne antwoord op deze 5 vragen. Bvd.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:37:06 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194503981
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:30 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik kan geen voorbeelden van dit soort taferelen vinden in Amerika, maar wat betreft ''brave'' & rustige BLM demonstraties hier;
1. - Ik ben benieuwd hoe jij de brave BLM demonstranten in dit filmpje ziet;

[ twitter ]

2. - En waarom moet Israël kapot?

[ twitter ]

3. - Wat vond jij van de beeldenstorm?

4. - Wat vind jij van Akwasi, zijn uitspraken op de dam en de juichende menigte daarop?

5. - Wat vond jij ervan dat bij een BLM demo in groningen de blanke medemensch achter in moest gaan zitten?

Gaarne antwoord op deze 5 vragen. Bvd.
* Isdatzo ziet 4 van de 5 vragen uit kruisverhoor over Nederland en Akwasi gaan.

* Isdatzo leest topictitel.

* Isdatzo fronst wenkbrauw.
Huilen dan.
pi_194503996
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:30 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik kan geen voorbeelden van dit soort taferelen vinden in Amerika, maar wat betreft ''brave'' & rustige BLM demonstraties hier;
1. - Ik ben benieuwd hoe jij de brave BLM demonstranten in dit filmpje ziet;

[ twitter ]

2. - En waarom moet Israël kapot?

[ twitter ]

3. - Wat vond jij van de beeldenstorm?

4. - Wat vind jij van Akwasi, zijn uitspraken op de dam en de juichende menigte daarop?

5. - Wat vond jij ervan dat bij een BLM demo in groningen de blanke medemensch achter in moest gaan zitten?

Gaarne antwoord op deze 5 vragen. Bvd.
96% van de protesten leiden niet tot ellende. Het merendeel is dan ook een

quote:
''brave'' & rustige BLM demonstraties hier;
Dat je voorbeelden uit de overige 4% plaatst, maak BLM nog geen plunderende of geweldadige bedoening.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:43:06 #156
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194504081
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:37 schreef Degodvader het volgende:

[..]

96% van de protesten leiden niet tot ellende. Het merendeel is dan ook een
[..]

Dat je voorbeelden uit de overige 4% plaatst, maak BLM nog geen plunderende of geweldadige bedoening.
Waarbij opgemerkt moet worden dat ook bij de 4% waarbij het misging dat niet betekent dat iedereen die daaraan deelnam gekwalificeerd kan worden als relschopper of plunderaar. Je hebt, helaas, niet veel mensen nodig om een hoop ellende te veroorzaken.
Huilen dan.
pi_194504214
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:37 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

* Isdatzo ziet 4 van de 5 vragen uit kruisverhoor over Nederland en Akwasi gaan.

* Isdatzo leest topictitel.

* Isdatzo fronst wenkbrauw.
- SpaceOddity stelt een vijftal simpele vragen die gaan over ''normale'' BLM protesten hier, die hij nummert.

- Isdatzo geeft geen enkel antwoord op geen enkele vraag.

- SpaceOddity weet genoeg; Isdatzo weigert in te zien/te erkennen dat er in de ''normaal'' protesterende BLM beweging (hier) ook veel te bedenken valt.

Dat laat mij vermoeden dat er bij de ''normale'' BLM protesten elders ook veel te bedenken valt, maar dat dat liever genegeerd word.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:37 schreef Degodvader het volgende:

[..]

96% van de protesten leiden niet tot ellende. Het merendeel is dan ook een
[..]

Dat je voorbeelden uit de overige 4% plaatst, maak BLM nog geen plunderende of geweldadige bedoening.
Degodvader gaat ook al niet inhoudelijk in op de vijf gestelde vragen.
Duidelijk.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194504253
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

- SpaceOddity stelt een vijftal simpele vragen die gaan over ''normale'' BLM protesten hier, die hij nummert.

- Isdatzo geeft geen enkel antwoord op geen enkele vraag.

- SpaceOddity weet genoeg; Isdatzo weigert in te zien/te erkennen dat er in de ''normaal'' protesterende BLM beweging (hier) ook veel te bedenken valt.

Dat laat mij vermoeden dat er bij de ''normale'' BLM protesten elders ook veel te bedenken valt, maar dat dat liever genegeerd word.
[..]

Degodvader gaat ook al niet inhoudelijk in op de vijf gestelde vragen.
Duidelijk.
Ze waren dan ook niet aan mij gericht :Z

Maar goed, wie hem kaatst:

Spaceoddessy gaat ook al niet inhoudelijk in op mijn post.

Duidelijk.

Speciaal voor jou dan:

1. - Ik ben benieuwd hoe jij de brave BLM demonstranten in dit filmpje ziet;

Demonstreren is prima, rellen niet.

2. - En waarom moet Israël kapot?

Suggestieve vraag. Van mij hoeft Israel niet kapot. Jij lijkt aan te nemen dat Israël wel kapot moet, waarom dan?

3. - Wat vond jij van de beeldenstorm?

Vooral een stukje geschiedenis. In het algemeen ben ik tegen het vernielen van andermans eigendom.

4. - Wat vind jij van Akwasi, zijn uitspraken op de dam en de juichende menigte daarop?

Niet best

5. - Wat vond jij ervan dat bij een BLM demo in groningen de blanke medemensch achter in moest gaan zitten?

Niet best.


De wedervragen:

Waarom waren deze vragen voor jou zo belangrijk - of überhaupt van belang?


Waarom blijf jij focussen op de 4% van de protesten die uitlopen op ellende, en lijk je daarmee de hele BLM-beweging te willen diskwalificeren?

[ Bericht 14% gewijzigd door Degodvader op 11-08-2020 14:11:47 ]
pi_194504305
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Wetten inderdaad niet meer. Indirect racistisch beleid? Genoeg. Zie bv redlining.
Redlining is al tientallen jaren verboden per wet.

quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dus? Dat betekent toch niet dat achterstelling onmogelijk is. 't Zou wat zijn, als die wetten er wél waren hè :') .
Ligt eraan hoe je 'achterstelling' wil definiëren. Via de wet gebeurt het in elk geval niet. Zijn er ongelijkheden? Absoluut, en die zal je ook blijven houden. Er zijn overal ongelijkheden, ook in Nederland, Duitsland, Turkije of pakweg Mexico. Als je alles structureel gelijk wil zien, zonder enige vorm van ongelijkheid, is communisme eigenlijk de enige optie.

quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:04 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Aha, de klassieke "ze werken/willen niet hard genoeg".

Het is nogal cru om iemand die in een achterstandswijk opgroeit in een disfunctionerend gezin, zonder toegang tot basale voorzieningen als (deugdelijke) zorg, gedegen onderwijs, fatsoenlijke huisvesting, etc, het kwalijk te nemen dat hij niks van z'n leven heeft weten te maken. Hierboven zeg je dat alle facetten aanwezig zijn om succesvol te zijn, maar wanneer je in een achterstandswijk opgroeit dan wordt er aan geen enkele randvoorwaarde voldaan hoor.

Je kan het dan wel heel leuk hebben over kansen die ze moeten grijpen, maar die zijn absoluut niet gelijk verdeeld. Nog niet misschien. En ja, natuurlijk heeft de zwarte gemeenschap ook een eigen verantwoordelijkheid... maar het wordt de zwarte gemeenschap wel echt heel lastig gemaakt om zichzelf uit deze situatie omhoog te trekken.
Ik heb het gevoel dat je nu een vrij uitzonderlijke situatie aanhaalt en dat presenteert alsof het de norm is voor de zwarte gemeenschap in Amerika. Ik denk dat deze situatie nog niet eens van toepassing is op alle zwarte gezinnen in armoede. En nu we het daar toch over hebben ... Als we kijken naar poverty rates by ethnicity in the US zien we het volgende: 25.4% Native American, 20.8% Black, 17.6% Hispanic, 10.1% White, 10.1% Asian. Kortom, de zwarte gemeenschap kent niet eens het grootste percentage Amerikanen dat in armoede leeft en het percentage witte Amerikanen en Asian Americans dat in dezelfde omstandigheden leeft ligt maar 10% lager. Opmerkelijk dat zij dan niet aan het plunderen slaan. Sterker nog, wetende dat de groep witte Amerikanen veel groter is dan de groep zwarte Amerikanen, zijn er dus eigenlijk veel meer witte Amerikanen die in armoede leven dan zwarte Amerikanen.

Als ik af moet gaan op jouw verhaal krijg ik bijna het gevoel dat 80 a 90% van de zwarte gemeenschap in structurele armoede leeft, te maken heeft met een disfunctionerend gezin, geen toegang heeft tot zorg, gedegen onderwijs of fatsoenlijke huisvesting. Waarbij de rest van de ethnische groepen blijkbaar floreert.

Niemand zal hier beweren dat het makkelijk is om op te groeien in armoede, maar dan nog liggen er kansen. Die zijn er namelijk altijd. Het goed doen op school en educatie waarderen is een goed begin. Desondanks kunnen er veel zaken beter in de VS, dat is ook meermaals aangegeven in deze topicreeks. Dus ik snap je punt eigenlijk ook niet zo goed. Wat wil je probeer je nu precies aan te geven? Sowieso vraag ik me af wat dit heeft te maken met de plunderingen. Die hebben namelijk niets te maken met sociale ongelijkheid, maar wél met vermeend racistisch politiegeweld. Dat werd ook nog door jou benoemd een paar topics terug, maar blijkbaar is dat dus nu ineens sociale ongelijkheid geworden? Opmerkelijk, het narratief blijft veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2020 14:01:47 ]
pi_194504352
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:30 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik kan geen voorbeelden van dit soort taferelen vinden in Amerika, maar wat betreft ''brave'' & rustige BLM demonstraties hier;
1. - Ik ben benieuwd hoe jij de brave BLM demonstranten in dit filmpje ziet;

[ twitter ]

2. - En waarom moet Israël kapot?

[ twitter ]

3. - Wat vond jij van de beeldenstorm?

4. - Wat vind jij van Akwasi, zijn uitspraken op de dam en de juichende menigte daarop?

5. - Wat vond jij ervan dat bij een BLM demo in groningen de blanke medemensch achter in moest gaan zitten?

Gaarne antwoord op deze 5 vragen. Bvd.
Dit gaat over BLM in de VS, en nu kom je met rare Nederlandse voorbeelden, om vervolgens 'te concluderen' dat het daar in de VS dus ook wel tuig moet zijn? Lekker bezig weer hoor, met dat continue invalideren van de demonstraties. Zoom vooral nog meer in op die 4%, en maak jezelf wijs dat alle demonstraties zo gaan.

1. Geen idee, niet gekeken. Als ze demonstreren vind ik het prima. Als ze rellen niet.

2. Geen idee. Van mij niet.

3. In de meeste gevallen niet mee eens. Al mogen sommige beelden wel weg van mij.

4. Slecht. Ik ben niet zo voor bedreigingen.

5. Racistische onzin.

Verandert er niets aan dat in de VS, institutioneel racisme Afro-Amerikanen benadeelt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194504365
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:58 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Redlining is al tientallen jaren verboden per wet.

[..]
En dus gebeurt het niet?

https://en.wikipedia.org/wiki/Redlining#Current_issues

Vol met onderzoeken die redlining praktijken aan de kaak stellen.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:03:08 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194504367
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:51 schreef SpaceOddity het volgende:

- SpaceOddity weet genoeg; Isdatzo weigert in te zien/te erkennen dat er in de ''normaal'' protesterende BLM beweging (hier) ook veel te bedenken valt.

Dat laat mij vermoeden dat er bij de ''normale'' BLM protesten elders ook veel te bedenken valt, maar dat dat liever genegeerd word.

Neuh hoor, ik heb best wat kritiek op de BLM-beweging. Zeker in Nederland, waar het al snel een wedstrijdje lijkt te worden in het elkaar moreel de loef afsteken en waarbij men de ander de maat neemt wat "zuiverheid" betreft in plaats van een inhoudelijke discussie op basis van argumenten te voeren.

Bij het verdwijnen van nuance en inhoud is niemand gebaat.
Huilen dan.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:07:56 #163
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_194504428
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:58 schreef Dejannn het volgende:
Niemand zal hier beweren dat het makkelijk is om op te groeien in armoede, maar dan nog liggen er kansen. Die zijn er namelijk altijd.
Dat is een beetje een drogreden. Niemand die beweert dat het onmogelijk is, het is alleen aanzienlijk moeilijker.

quote:
Het goed doen op school en educatie waarderen is een goed begin.
Dat is dan ook meteen waar de ellende begint. Goede scholing is zeker in de VS een stuk duurder en het maakt nogal veel uit waar je je kinderen naar school stuurt. Heb je niet zo gek veel geld dan ziet de toekomst er ook meteen iets minder florissant uit.

quote:
Desondanks kunnen er veel zaken beter in de VS, dat is ook meermaals aangegeven in deze topicreeks. Dus ik snap je punt eigenlijk ook niet zo goed. Wat wil je probeer je nu precies aan te geven? Sowieso vraag ik me af wat dit heeft te maken met de plunderingen, die hebben niets te maken met sociale ongelijkheid.
Je snapt niet dat dergelijke sociale problemen een prima voedingsbodem zijn voor dergelijke ongeregeldheden en protesten?

quote:
Wel met vermeend racistisch politiegeweld. Dat werd ook nog door jou benoemd een paar topics terug, maar blijkbaar is dat dus nu ineens sociale ongelijkheid geworden? Opmerkelijk, het narratief blijft veranderen.
Die 2 hangen met elkaar samen. De sociale ongelijkheid en afnemende mobiliteit maken de kans op dergelijke ongeregeldheden aanzienlijk groter.

Dat je dat duidt als een veranderend narratief lijkt dan meer iets te zeggen over je leesvaardigheid. Dat was namelijk initieel al het standpunt van Isdatzo.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 14:29:48 #164
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194504652
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:58 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je 'achterstelling' wil definiëren. Via de wet gebeurt het in elk geval niet. Zijn er ongelijkheden? Absoluut, en die zal je ook blijven houden. Er zijn overal ongelijkheden, ook in Nederland, Duitsland, Turkije of pakweg Mexico. Als je alles structureel gelijk wil zien, zonder enige vorm van ongelijkheid, is communisme eigenlijk de enige optie.
Het gegeven dat je altijd ongelijkheden zal hebben is natuurlijk geen argument om niet te proberen te streven naar een wat eerlijkere samenleving. Moord en doodslag is ook van alle tijden, zullen we daar ook maar niks meer aan doen?

Dat communisme de enige mogelijkheid is om ongelijkheden te verminderen is een stelling die ik voor jouw rekening laat.
quote:
[..]

Ik heb het gevoel dat je nu een vrij uitzonderlijke situatie aanhaalt en dat presenteert alsof het de norm is voor de zwarte gemeenschap in Amerika. Ik denk dat deze situatie nog niet eens van toepassing is op alle zwarte gezinnen in armoede. En nu we het daar toch over hebben ... Als we kijken naar poverty rates by ethnicity in the US zien we het volgende: 25.4% Native American, 20.8% Black, 17.6% Hispanic, 10.1% White, 10.1% Asian. Kortom, de zwarte gemeenschap kent niet eens het grootste percentage Amerikanen dat in armoede leeft en het percentage witte Amerikanen en Asian Americans dat in dezelfde omstandigheden leeft ligt maar 10% lager. Opmerkelijk dat zij dan niet aan het plunderen slaan. Sterker nog, wetende dat de groep witte Amerikanen veel groter is dan de groep zwarte Amerikanen, zijn er dus eigenlijk veel meer witte Amerikanen die in armoede leven dan zwarte Amerikanen.
Heel veel mensen hebben goede redenen om ontevreden te zijn in de VS. Dat is niet enkel voorbehouden aan de zwarte gemeenschap, maar in die groep komt daar nog het gevoel stelselmatig anders behandeld te worden bij. Naar mijn mening is dat gevoel niet geheel onterecht, en dat blijkt ook uit talloze onderzoeken die ernaar gedaan zijn.

Als blanke Amerikanen uit de onderklasse van de samenleving de straat op gingen uit ontevredenheid over hun (uitzichtloze) situatie dan zou ik dat evengoed kunnen begrijpen. Ook in die groep is de sociale mobiliteit bijzonder laag.
quote:
Als ik af moet gaan op jouw verhaal krijg ik bijna het gevoel dat 80 a 90% van de zwarte gemeenschap in structurele armoede leeft, te maken heeft met een disfunctionerend gezin, geen toegang heeft tot zorg, gedegen onderwijs of fatsoenlijke huisvesting. Waarbij de rest van de ethnische groepen blijkbaar floreert.

Niemand zal hier beweren dat het makkelijk is om op te groeien in armoede, maar dan nog liggen er kansen. Die zijn er namelijk altijd.
Maar ze zijn bijzonder onevenredig verdeeld. Je zegt zelf dat het moeilijk is om in de VS in armoede op te groeien en er wat van te maken, maar je rekent ze er wel op af wanneer het niet lukt?

quote:
Het goed doen op school en educatie waarderen is een goed begin.
Me dunkt. Maar je realiseert je dat het behoorlijk wat uitmaakt of je in een fancy buitenwijk naar school gaat, of in een achterstandswijk?

Nogmaals: de zwarte gemeenschap heeft zeker een eigen verantwoordelijkheid en niet alles kan afgeschoven worden op achterstelling of racisme, maar als je continu tegenwind ervaart dan is het niet heel gek dat een aanzienlijk deel van die mensen er niks van weet te maken.

quote:
Desondanks kunnen er veel zaken beter in de VS, dat is ook meermaals aangegeven in deze topicreeks. Dus ik snap je punt eigenlijk ook niet zo goed. Wat wil je probeer je nu precies aan te geven?
Ik dacht dat ik daar vrij duidelijk in was. Jouw reactie kwam erop neer dat de zwarte gemeenschap in jouw ogen niet hard genoeg werkte om zichzelf omhoog te trekken terwijl 'alle facetten daarvoor aanwezig zijn'. Mijn punt is dat je ze dat niet volledig aan kan rekenen om redenen die ik in deze (en de vorige) reactie probeer uit te leggen. In essentie: die facetten zijn daarvoor helemaal niet zo aanwezig.
quote:
Sowieso vraag ik me af wat dit heeft te maken met de plunderingen. Die hebben namelijk niets te maken met sociale ongelijkheid, maar wél met vermeend racistisch politiegeweld. Dat werd ook nog door jou benoemd een paar topics terug, maar blijkbaar is dat dus nu ineens sociale ongelijkheid geworden? Opmerkelijk, het narratief blijft veranderen.
Natuurlijk hebben plunderingen wél wat met sociale ongelijkheid te maken, evenals dat sociale ongelijkheid iets met institutioneel racisme te maken heeft.
Huilen dan.
pi_194504980
Nou .. Het is weer rustig. Op naar de volgende ronde van twitter-filmpjes met rellend tuig, om vervolgens deze hele discussie nog eens te herhalen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194505000
twitter


Vreedzame protesteerders _O_
pi_194505028
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:56 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[ twitter ]

Vreedzame protesteerders _O_
Je stelt iig niet teleur in je teleurstelling.

^O^
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:01:53 #168
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194505069
probeer -> profeet

Ik betaal wel voor de naamsverandering.
Huilen dan.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:02:33 #169
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_194505077
Profeet

Oi.
Huilen dan.
pi_194505122
De twee Leo's bij elkaar op schoot _O-

Het is ook wel erg makkelijk.
pi_194505671
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 13:55 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Ze waren dan ook niet aan mij gericht :Z

Maar goed, wie hem kaatst:

Spaceoddessy gaat ook al niet inhoudelijk in op mijn post.

Duidelijk.

Speciaal voor jou dan:

1. - Ik ben benieuwd hoe jij de brave BLM demonstranten in dit filmpje ziet;

Demonstreren is prima, rellen niet.

2. - En waarom moet Israël kapot?

Suggestieve vraag. Van mij hoeft Israel niet kapot. Jij lijkt aan te nemen dat Israël wel kapot moet, waarom dan?

3. - Wat vond jij van de beeldenstorm?

Vooral een stukje geschiedenis. In het algemeen ben ik tegen het vernielen van andermans eigendom.

4. - Wat vind jij van Akwasi, zijn uitspraken op de dam en de juichende menigte daarop?

Niet best

5. - Wat vond jij ervan dat bij een BLM demo in groningen de blanke medemensch achter in moest gaan zitten?

Niet best.


De wedervragen:

Waarom waren deze vragen voor jou zo belangrijk - of überhaupt van belang?


Waarom blijf jij focussen op de 4% van de protesten die uitlopen op ellende, en lijk je daarmee de hele BLM-beweging te willen diskwalificeren?
Waarom ik deze vragen stelde?

Vredige demonstraties zoals ik in dat filmpje bij vraag 1 liet zien, zijn wat mij betreft verre van okee. Het mag er dan ordelijk aan toe gaan (goed hoor, poe poe hoor), de boodschap is gestoord. Ja, vrijheid van meningsuiting bla bla, maar dit soort bizarre quatsch stuurt aan op nog meer massa hysterie, en nog meer polarisering. En dan kan ik zeggen; ik geloof dat niemand dat wil", maar kijkend naar dat filmpjes (en ik heb er nog meer gezien) denk ik dat dat niet echt meer klopt.

Ik focus mij niet echt op de 4% ellende (waar komen deze cijfers eigenlijk vandaan?) maar zoals je kunt zien; op het ordelijke verloop van de demonstraties die inhoudelijk gezien heel veel vragen oproepen.


quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:02 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit gaat over BLM in de VS, en nu kom je met rare Nederlandse voorbeelden, om vervolgens 'te concluderen' dat het daar in de VS dus ook wel tuig moet zijn? Lekker bezig weer hoor, met dat continue invalideren van de demonstraties. Zoom vooral nog meer in op die 4%, en maak jezelf wijs dat alle demonstraties zo gaan.

Nee ik vraag me dat af. Ik heb te weinig beelden van demonstraties en acties in Amerika gezien om een oordeel te vellen. Van wat ik wel heb gezien (aan ordelijk verlopen demo's) vond ik er ook rare dingen tussen zitten, zoals blanke mensen die knielen voor zwarten en/of hun voeten kusten.
quote:
1. Geen idee, niet gekeken. Als ze demonstreren vind ik het prima. Als ze rellen niet.

Je hebt geen bedenkingen aan de inhoudelijke boodschap die gegeven word, die bizar is, en de slaafse aanhangers die alles klakkeloos aannemen?
quote:
2. Geen idee. Van mij niet.

Voor mij toont het aan dat de BLM agenda nog wel wat meer puntjes heeft dan "iedereen is gelijk en zwarte levens doen ertoe".
quote:
3. In de meeste gevallen niet mee eens. Al mogen sommige beelden wel weg van mij.
Teken een petitie dan. Maar ga niet lopen vandalen, dan ben je een domme aso. Toch?
quote:
4. Slecht. Ik ben niet zo voor bedreigingen.

5. Racistische onzin.

Verandert er niets aan dat in de VS, institutioneel racisme Afro-Amerikanen benadeelt.
En ik vraag mij af of hoe het er aan toe gaat bij die 96% "normale" demonstraties. Maar ook aan jou de vraag, waar komen deze cijfers vandaan. Ik heb dit even gemist ofzo :)

quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 14:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Neuh hoor, ik heb best wat kritiek op de BLM-beweging. Zeker in Nederland, waar het al snel een wedstrijdje lijkt te worden in het elkaar moreel de loef afsteken en waarbij men de ander de maat neemt wat "zuiverheid" betreft in plaats van een inhoudelijke discussie op basis van argumenten te voeren.

Bij het verdwijnen van nuance en inhoud is niemand gebaat.
Okee. Grotendeels eens hoor.

Ik wil hier ook niet zeggen "maar die 96% "brave" demonstranten, dat zijn ook geen lieverdjes", ik stel echter wel vraagtekens naar de inhoudelijke beweegredenen. Er speelt wel wat meer dan "we willen een einde aan institutioneel racisme waar zwarte mensen evenredig vaker slachtoffer van zijn".
Tijdje terug nog een ellenlange post hierover gemaakt, waarin ik ook een aantal BLM individuen quote die zeer bedenkelijke uitspraken hebben gedaan. En dat waren niet zomaar wat individuen, nee dat waren individuen die betrokken waren bij de oprichting en het opzetten van de BLM beweging.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:17:01 #172
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194507206
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 12:48 schreef probeer het volgende:

Die onderbouwing is al lang en breed gegeven, tig delen terug. Ik ga mezelf niet blijven herhalen, zeker niet wanneer men die onderbouwing toch zonder te lezen meteen afdoet als leugens van de linkse wetenschap en media.
Wat precies heeft de media te maken met het beschuldigen van users dat ze alt-right etc. zijn?

Maar goed, ook tig delen geleden kwam niemand verder dan hurdur verzameling rechts extremisten hier hurdur... Nul onderbouwing werd er gegeven.

quote:
Ik dacht dat je het over mijn gedrag had. Nou, gefeliciteerd, blijkbaar vergelijkt iemand anders (alt-right) wel met de KKK.
Je moet de boel niet gaan verdraaien, betrokkene zegt hier gewoon dat het hier een verzameling KKK'ers is.
pi_194507501
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 15:40 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Waarom ik deze vragen stelde?

Vredige demonstraties zoals ik in dat filmpje bij vraag 1 liet zien, zijn wat mij betreft verre van okee. Het mag er dan ordelijk aan toe gaan (goed hoor, poe poe hoor), de boodschap is gestoord. Ja, vrijheid van meningsuiting bla bla, maar dit soort bizarre quatsch stuurt aan op nog meer massa hysterie, en nog meer polarisering. En dan kan ik zeggen; ik geloof dat niemand dat wil", maar kijkend naar dat filmpjes (en ik heb er nog meer gezien) denk ik dat dat niet echt meer klopt.

Ik focus mij niet echt op de 4% ellende (waar komen deze cijfers eigenlijk vandaan?) maar zoals je kunt zien; op het ordelijke verloop van de demonstraties die inhoudelijk gezien heel veel vragen oproepen.
[..]

Nee ik vraag me dat af. Ik heb te weinig beelden van demonstraties en acties in Amerika gezien om een oordeel te vellen. Van wat ik wel heb gezien (aan ordelijk verlopen demo's) vond ik er ook rare dingen tussen zitten, zoals blanke mensen die knielen voor zwarten en/of hun voeten kusten.
[..]

Je hebt geen bedenkingen aan de inhoudelijke boodschap die gegeven word, die bizar is, en de slaafse aanhangers die alles klakkeloos aannemen?
[..]

Voor mij toont het aan dat de BLM agenda nog wel wat meer puntjes heeft dan "iedereen is gelijk en zwarte levens doen ertoe".
[..]

Teken een petitie dan. Maar ga niet lopen vandalen, dan ben je een domme aso. Toch?
[..]

En ik vraag mij af of hoe het er aan toe gaat bij die 96% "normale" demonstraties. Maar ook aan jou de vraag, waar komen deze cijfers vandaan. Ik heb dit even gemist ofzo :)
[..]

Okee. Grotendeels eens hoor.

Ik wil hier ook niet zeggen "maar die 96% "brave" demonstranten, dat zijn ook geen lieverdjes", ik stel echter wel vraagtekens naar de inhoudelijke beweegredenen. Er speelt wel wat meer dan "we willen een einde aan institutioneel racisme waar zwarte mensen evenredig vaker slachtoffer van zijn".
Tijdje terug nog een ellenlange post hierover gemaakt, waarin ik ook een aantal BLM individuen quote die zeer bedenkelijke uitspraken hebben gedaan. En dat waren niet zomaar wat individuen, nee dat waren individuen die betrokken waren bij de oprichting en het opzetten van de BLM beweging.
US crisis monitor.

https://acleddata.com/special-projects/us-crisis-monitor/

Overige kom ik later op terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door Degodvader op 11-08-2020 17:58:30 ]
pi_194509617
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194509667
Ah, het zijn de Russen weer. Natuurlijk :).

En het is uiteraard ook de schuld van alt-right. Het lijkt wel bingo.

Wat is het punt nu precies? Die bijbel blijft verbrand, door vreedzame protesteerders. Leuk artikel verder, maar het zegt eigenlijk niet zoveel.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2020 19:59:46 ]
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:41:08 #176
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194510431
Ik snap het ook niet helemaal, Ruptly bericht al vanaf het begin over de BLM protesten, net als Russia Today, AL Jazeera en noem al die buitenlandse nieuwsdiensten maar op. Maar nu is het plotseling een probleem dat Ruptly die bijbelverbanding laat zien?

Ruptly over George Floyd
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:05:51 #177
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_194512170
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 11:42 schreef Isdatzo het volgende:
Yep. Mensen die het goed hebben en tevreden zijn gaan doorgaans niet rellen en plunderen, en het lijkt me dus verstandig om je af te vragen waarom deze mensen dat blijkbaar wel doen.
Omdat ze te lui danwel gemakzuchtig zijn om er eerlijk voor te werken?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_194512205
Interessant artikel. Alleen de reden voor het schrijven lijkt inderdaad wat onduidelijk. Het gaat een beetje richting een vage en onsamenhangende complottheorie. Maar gelukkig hebben ze het allemaal even uitgezocht bij de NYT, de heilige graal der journalistieke objectiviteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2020 22:07:41 ]
pi_194513251
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 22:07 schreef Dejannn het volgende:
Interessant artikel. Alleen de reden voor het schrijven lijkt inderdaad wat onduidelijk. Het gaat een beetje richting een vage en onsamenhangende complottheorie. Maar gelukkig hebben ze het allemaal even uitgezocht bij de NYT, de heilige graal der journalistieke objectiviteit.
Sterke ad hominem, maar wat klopt er precies niet aan het artikel?
pi_194515811
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 22:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Sterke ad hominem, maar wat klopt er precies niet aan het artikel?
Het is geen fox narratief dat klopt er niet aan in dit topic. :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')