abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:58:52 #26
408813 crew  trein2000
pi_194449609
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 20:38 schreef ootjekatootje het volgende:
Maar buiten al het gejank om, er zijn toch ook kansen? Je kunt nu makkelijk een college volgen op internationale uni’s

Of heeft daar nog niemand over na gedacht?
Er zijn wel meer kansen. Ook binnen Nederland kun je makkelijker een vak of pre-master ergens anders volgen.

Maar dat is niet direct iets wat eerstejaars massaal doen ;)
Die hebben vooral de nadelen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:49:57 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194451497
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 20:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ga eens werken dan, er is hier te weinig nieuws! :*
Morgen weer open ik wel weer een NWS topic :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194452178
quote:
81s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 22:49 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Morgen weer open ik wel weer een NWS topic :T
A fijn! Wel een zomer special toch? Eentje uit heel ver weg!

Ja leuk!
pi_194452203
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 20:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Er zijn wel meer kansen. Ook binnen Nederland kun je makkelijker een vak of pre-master ergens anders volgen.

Maar dat is niet direct iets wat eerstejaars massaal doen ;)
Die hebben vooral de nadelen.
Nou ja na de carnaval dikke vakantie en gratis diploma. En weken feest door de opmerking dat jongeren geen Corona konden overdragen. Beetje tiener heeft enorm genoten van deze tijd en anders doe jezelf wat fout. Nu grote mensenwereld, tja. Die periode is er ook.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:48:57 #30
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194452238
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 20:25 schreef BasEnAad het volgende:
Het is allemaal de schuld van de jeugd he, dat hoorde je al.
Geen woord over alle grijze muizen die echt overal schijt aan hebben. Maar ja, daar zit het stemvee vooral.
Ja want in verzorgingshuizen wordt gewoon doorgefeest
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:18:35 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194454166
Ach gezien veel fokkers een hekel hebben aan gezelligheid en nieuwe mensen maar eng en raar vinden, zullen ze het niet erg vinden.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:06:09 #32
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194455136
Veel voormalige studenten zijn mede gekomen waar ze nu zijn, door het netwerk dat hun studie ze heeft gebracht. De introweek, de studentenvereniging, het telt allemaal mee.

Daar komt nu een flinke kink in de kabel. Ja, er kan ook online ook genetwerkt worden, maar er ontbreekt wel heel veel.

(Geen student geweest, maar ik snap wel de zin van zoiets als een introweek. Op ons niveau was het een dagje spelletjes doen bij een vijver in de buurt - nee, dat voelt niet erg volwaardig. Maar ja, om nou een week lang *insert middelgrote plaats in oostelijk Brabant* af te struinen, en daar 'het nachtleven' te verkennen... :') )
pi_194455431
Geen alcohol en op tijd naar bed, grevo stas Blokhuis heeft ook wat om te doen gevonden in de coronatijd geloof ik. Domineetje Staat komt even micromanagen en dat ze de bevoegdheid daartoe helemaal niet hebben doet er niet toe.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194455473
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:06 schreef Eightyone het volgende:
Veel voormalige studenten zijn mede gekomen waar ze nu zijn, door het netwerk dat hun studie ze heeft gebracht. De introweek, de studentenvereniging, het telt allemaal mee.

Daar komt nu een flinke kink in de kabel. Ja, er kan ook online ook genetwerkt worden, maar er ontbreekt wel heel veel.

(Geen student geweest, maar ik snap wel de zin van zoiets als een introweek. Op ons niveau was het een dagje spelletjes doen bij een vijver in de buurt - nee, dat voelt niet erg volwaardig. Maar ja, om nou een week lang *insert middelgrote plaats in oostelijk Brabant* af te struinen, en daar 'het nachtleven' te verkennen... :') )
Vervang netwerk vooral door voortrekkerij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:47:36 #35
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194455492
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Geen alcohol en op tijd naar bed, grevo stas Blokhuis heeft ook wat om te doen gevonden in de coronatijd geloof ik. Domineetje Staat komt even micromanagen en dat ze de bevoegdheid daartoe helemaal niet hebben doet er niet toe.
Het kan nu alleen moeilijk anders. Maar goed, de verse lichting studenten ondervindt sowieso schade.

Strenge regelgeving --> Minder besmettingen, maar ook een gebrek aan levendigheid.
Geen strenge regelgeving --> Een min of meer 'klassiek' studentenleven, maar wel veel besmettingen, of op z'n minst een doorgifte ervan aan pa, ma, oma, enzovoort.
pi_194455540
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:47 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Het kan nu alleen moeilijk anders. Maar goed, de verse lichting studenten ondervindt sowieso schade.

Strenge regelgeving --> Minder besmettingen, maar ook een gebrek aan levendigheid.
Geen strenge regelgeving --> Een min of meer 'klassiek' studentenleven, maar wel veel besmettingen, of op z'n minst een doorgifte ervan aan pa, ma, oma, enzovoort.
Alscohol is geen virusverspreider en andere mensen mogen wel alcohol drinken. Het niet om strenger of minder streng, maar om een overheid die zich totaal niks aantrekt van zijn eigen rol en bevoegdheden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:03:56 #37
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194455717
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:47 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Het kan nu alleen moeilijk anders. Maar goed, de verse lichting studenten ondervindt sowieso schade.

Strenge regelgeving --> Minder besmettingen, maar ook een gebrek aan levendigheid.
Geen strenge regelgeving --> Een min of meer 'klassiek' studentenleven, maar wel veel besmettingen, of op z'n minst een doorgifte ervan aan pa, ma, oma, enzovoort.
Die nieuwe lichting moet sowieso niet zeuren, ze hebben hun middelbare school diploma ook gewoon kado gekregen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194455744
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alscohol is geen virusverspreider en andere mensen mogen wel alcohol drinken. Het niet om strenger of minder streng, maar om een overheid die zich totaal niks aantrekt van zijn eigen rol en bevoegdheden.
Alcohol ontsmet juist, zou je zeggen. Echter zie ik in mijn stad al jaren dat op de startdag op de kennismakingsmarkt het gezuip uit de klauwen loopt. Ook dat polariseert: aan de ene kant studenten (lees: de corporalen) die zich bedienen van Russische drinkgewoonten, aan de andere kant tegenwoordig nuldejaars die tussen hun ouders in de verschillende markten bezoeken. Vader die vraagt of een studentenvoetbalvereniging ook een scoutprogramma heeft voor late talenten (mocht Floris als econometrist over vier jaar niet aan de bak komen...) en moeder die vraagt of de Jonge Democraten/Dwars/JOVD/... wel iets doen aan pesten in studentenhuizen.
Jammer trouwens dat de ontgroeningen niet doorgaan. De feuten maken jaarlijks een dag lang alle straten in de stad schoon. Even over de domme studentenliedjes heen zetten, maar de straat zag er altijd rond deze tijd weer lekker fris uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Magister_Artium op 08-08-2020 11:15:37 ]
pi_194472478
Tja wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 9 augustus 2020 @ 13:41:19 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194472788
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Alscohol is geen virusverspreider en andere mensen mogen wel alcohol drinken. Het niet om strenger of minder streng, maar om een overheid die zich totaal niks aantrekt van zijn eigen rol en bevoegdheden.
Dit.

Zo'n virus is wel ideaal om je paternalistische maatschappijvisie op slinkse wijze te verwezenlijken.

(Waarom eigenlijk die achterlijke [breaking] tag voor dit topic?)
We have always been at war with Eastasia.
pi_194490221
Ik ben blij dat er niet allemaal mooie knappe jonge studentes door de stad huppelen die te bekijken zijn vanachter een groot glas bier op een terras. Zoals iedere gezonde jongeman kijk ik veel liever naar alle bejaarden die - alle regels rondom afstand houden negerend - op het terras van de Supervlaai dagelijks samenklitten rondom hun kopje koffie en taartje.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_194490302
quote:
6s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:06 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben blij dat er niet allemaal mooie knappe jonge studentes door de stad huppelen die te bekijken zijn vanachter een groot glas bier op een terras. Zoals iedere gezonde jongeman kijk ik veel liever naar alle bejaarden die - alle regels rondom afstand houden negerend - op het terras van de Supervlaai dagelijks samenklitten rondom hun kopje koffie en taartje.
Dit idd. Veel mooier.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194490435
Mijn introweek is alweer 19 jaar geleden, maar kan me deze nog goed herinneren. Eerst allemaal samenkomen in het Beatrix Theater bij de Jaarbeurs; optredens, toespraak van de burgemeester, uitleg over het verloop van de week. Daarna je groepje opzoeken en met z'n allen 4 dagen door de stad heen lopen.

De Dom beklimmen, slenteren door de stad, de Uithof bezoeken en voor het eerst collegezalen zien, kennis maken met studentensportverenigingen (en ingeschreven bij de rugbyvereniging), buitenfeesten op het Janskerkhof, rondleidingen door sociëteiten van studentenverenigingen en uiteraard bij elk bezoek bier drinken, lekker in de zon bieren op het terras, wel of niet inschrijven bij een studentenvereniging, chillen in het Wilhelminapark, m'n eerste studentenfiets kopen, uit eten in een Irish pub, varen over de Oudegracht en de Vaartsche Rijn en dan op bezoek bij de roeiverenigingen, optredens van Guus Meeuwis en Van Dik Hout op het Vredenburg, biercantus in de ouwe Tivoli, ontdekken hoe het er bij diergeneeskunde aan toe gaat, tot diep in de nacht feesten bij studentenverenigingen of in de Woo, nazakken bij 't Pandje of de Kneus, nog even gyros tzatziki scoren bij El Greco, als gast slapen in een studentenhuis en 's ochtends weer relatief vroeg beginnen met een kopje koffie en ontbijtje op 't terras van Hemingway om 't die dag allemaal weer opnieuw te doen.

Voor iemand uit een stadje van 50.000 man en die totaal niet bekend was met het studentenleven en wat dat betekende ging er echt een wereld voor me open.

Zonde dat een hele lichting studenten dit nu moet missen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nielsch op 10-08-2020 16:53:40 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 10 augustus 2020 @ 17:00:42 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194491013
quote:
6s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:21 schreef Nielsch het volgende:
Mijn introweek is alweer 19 jaar geleden, maar kan me deze nog goed herinneren. Eerst allemaal samenkomen in het Beatrix Theater bij de Jaarbeurs; optredens, toespraak van de burgemeester, uitleg over het verloop van de week. Daarna je groepje opzoeken en met z'n allen 4 dagen door de stad heen lopen.

De Dom beklimmen, slenteren door de stad, de Uithof bezoeken en voor het eerst collegezalen zien, kennis maken met studentensportverenigingen (en ingeschreven bij de rugbyvereniging), rondleidingen door sociëteiten van studentenverenigingen en uiteraard bij elk bezoek bier drinken, lekker in de zon bieren op het terras, chillen in het Wilhelminapark, uit eten in een Irish pub, varen over de Oudegracht en de Vaartsche Rijn en dan op bezoek bij de roeiverenigingen, optredens van Guus Meeuwis en Van Dik Hout op het Vredenburg, biercantus in de ouwe Tivoli, tot diep in de nacht feesten bij studentenverenigingen of in de Woo, nazakken bij 't Pandje of de Kneus en 's ochtends weer relatief vroeg beginnen met een kopje koffie en ontbijtje op 't terras van Hemingway om 't die dag allemaal weer opnieuw te doen.

Zonde dat een hele lichting studenten dit nu moet missen.
Haha ook lichting 2001 :7

Ik had eerst een soort pre-intro van de studentenverenigingen. 3 dagen lekker zuipen en andere jool. Begon nog wat suf met een hypnoseshow maar daarna gingen we los op het stratumseind en nog later in de societeiten van de drie verenigingen. Ik kan me herinneren dat de biercantus me definitief over de streep trok om lid te worden van een vereniging. Wat een openbaring was dat zeg.

De echte intro kon die drie dagen niet echt evenaren. Een paar dagen op kamp met aankomende informatica-studenten bij het gehucht "De Mortel". Dus ja met alleen maar kerels is dat vooral bier tanken. Hoewel de foodfight memorabel was, alsmede de knetterzatte studiegenoot die met zijn hoofd in de wc belandde.

Wel zeer mooi was het optreden van Milk Inc. op de epische slotavond. Niet omdat die zo goed waren maar om een een leuk meisje ik de rest van de avond heb lopen zienen. Het werd achteraf helaas niets, maar toch. Het was het prachtige begin van het vrije leven.

Inderdaad treurig als ze dat moeten missen. Hoewel sommige fokkers er anders over denken is de ervaring.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')