abonnement Unibet Coolblue
pi_194455054
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 00:05 schreef Candaasje het volgende:
Ik ken de deel ook wel. Niet in precieze betekenis, maar heb het wel vaker gehoord/ gelezen.


Feli met de nieuwe auto Barrel!


Succes met warme plakkittens Cat: D


Ik ben vast nog mensen vergeten. Maar ik wijt mijn laksheid aan de chocolade superdome die nog even al mijn capaciteit verbruikt om verteerd te worden.
Ik heb vandaag ook geleerd hoeje artisjokken eet. Toen voelde ik me wel een beetje een geit, dat afknabbelen van die blaadjes :P
Hebben we in IJsselstein ook :P Kan je zaaltje in huren in De Deel :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_194455104
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 09:58 schreef Tally het volgende:

[..]

Hebben we in IJsselstein ook :P Kan je zaaltje in huren in De Deel :D
Verhip, dáár ken ik de de benaming van! :D Toen ik nog paardreed werd er een jubileumfeestje gegeven in de De Deel. Dat is ook een oude boerderie natuurlijk.
pi_194455135
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Verhip, dáár ken ik de de benaming van! :D Toen ik nog paardreed werd er een jubileumfeestje gegeven in de De Deel. Dat is ook een oude boerderie natuurlijk.
Dat zit hier in de buurt ook ja, de Deel en de Ruif
We have far more in common than that which devides us..
pi_194455163
Pffff. Ik ben 10 jaar ouder, moe en warm.

Ging met Dora wandelen en ben helemaal achter in het park en ineens wil ze niet meer op haar achterpoot staan. Of eigenlijk ook gewoon niet lopen. Pootje geinspecteerd, tussen alle kussentjes. Uit/van een kussentje iets gehaald dat leek op een mini-doorn, maar lopen ho maar. Als ze paar stappen zetten dan ging ze zwalken en dan toch maar weer zitten of liggen.
Dus ik dacht, ik bel F wel om ons op te halen want het is nog 2 km naar huis. Kijk hoe laat het is op horloge en zie dat die al naar het werk is. Dus ik denk, ik bel wel DexBaasje dan. Pak m'n telefoon, is mijn telefoon allerlei dingen gaan doen in mijn broekzak waardoor ie nu mekkert om een PUKcode en mijn telefoon geblokkeerd is.
GOD-VER-DOMME.

Ik wist nog steeds niet wat er nou met Dora was behalve dat ze niet wilde lopen en het er op leek dat het van het voetje kwam. Dus alle doemscenario's kwamen al naar boven over een dooie hond naar huis dragen enzo.

Anyway, ik ben maar gaan tillen. Dat vond ze allemaal prima, ze was er heel rustig onder (insert doemscenario :') ) Paar keer onderweg neergezet om te kijken of ze toch weer wilde lopen maar neh. Vlakbij huis nog een keer en toen wilde ze wel lopen, beetje kreupel. En zag ik dat haar voet opgezwollen was.

Anyway, telefoon inmiddels ontgrendeld en ik denk dat het een bij of wesp geweest is en dat het geen doorntje of 'gewoon' friemeltje, maar een angeltje was dat ik uit d'r voetje heb gehaald.

Ze is verder ook wel alert, niet sloom-sloom, neemt koekjes aan, snuffelt en kwispelt. Dus ik kijk het voorlopg wel even aan.

Maar holy fack shit ik ben 10 jaar ouder, en 14 kg hond 2 km naar huis tillen = niet cool bij 26 graden. :X En wat voel je je dan eenzaam, alleen en onthand zeg. :X
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194455203
Pfff @Lonaa en Dora, wat een ellende, ik hoop dat het dat is

Hopelijk vandaag niet veel meer plannen maar rustig in de schaduw met een boek?
We have far more in common than that which devides us..
pi_194455213
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff @:Lonaa en Dora, wat een ellende, ik hoop dat het dat is

Hopelijk vandaag niet veel meer plannen maar rustig in de schaduw met een boek?
Vanavond BBQ bij vrienden, maar kan altijd afzeggen. Verder geen plannen, toch te warm. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194455217
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:10 schreef Lonaa het volgende:
Pffff. Ik ben 10 jaar ouder, moe en warm.

Ging met Dora wandelen en ben helemaal achter in het park en ineens wil ze niet meer op haar achterpoot staan. Of eigenlijk ook gewoon niet lopen. Pootje geinspecteerd, tussen alle kussentjes. Uit/van een kussentje iets gehaald dat leek op een mini-doorn, maar lopen ho maar. Als ze paar stappen zetten dan ging ze zwalken en dan toch maar weer zitten of liggen.
Dus ik dacht, ik bel F wel om ons op te halen want het is nog 2 km naar huis. Kijk hoe laat het is op horloge en zie dat die al naar het werk is. Dus ik denk, ik bel wel DexBaasje dan. Pak m'n telefoon, is mijn telefoon allerlei dingen gaan doen in mijn broekzak waardoor ie nu mekkert om een PUKcode en mijn telefoon geblokkeerd is.
GOD-VER-DOMME.

Ik wist nog steeds niet wat er nou met Dora was behalve dat ze niet wilde lopen en het er op leek dat het van het voetje kwam. Dus alle doemscenario's kwamen al naar boven over een dooie hond naar huis dragen enzo.

Anyway, ik ben maar gaan tillen. Dat vond ze allemaal prima, ze was er heel rustig onder (insert doemscenario :') ) Paar keer onderweg neergezet om te kijken of ze toch weer wilde lopen maar neh. Vlakbij huis nog een keer en toen wilde ze wel lopen, beetje kreupel. En zag ik dat haar voet opgezwollen was.

Anyway, telefoon inmiddels ontgrendeld en ik denk dat het een bij of wesp geweest is en dat het geen doorntje of 'gewoon' friemeltje, maar een angeltje was dat ik uit d'r voetje heb gehaald.

Ze is verder ook wel alert, niet sloom-sloom, neemt koekjes aan, snuffelt en kwispelt. Dus ik kijk het voorlopg wel even aan.

Maar holy fack shit ik ben 10 jaar ouder, en 14 kg hond 2 km naar huis tillen = niet cool bij 26 graden. :X En wat voel je je dan eenzaam, alleen en onthand zeg. :X
Zo dan... dan voel je je rot en alleen zeg...
gelukkig viel het uiteindelijk waarschijnlijk wel mee.

Wel wat grijze haren rijker en een paar kilo minder.
pi_194455260
:* Bagger Loon.
Altijd op zulke momenten dat er van alles gebeurt wat normaal niet gebeurt en wat je niet kunt gebruiken.

Toch maar goed dat Dora wat kleiner is uitgevallen :') . Maar het blijft een warme, pittige work-out.
pi_194455305
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:22 schreef Candaasje het volgende:
:* Bagger Loon.
Altijd op zulke momenten dat er van alles gebeurt wat normaal niet gebeurt en wat je niet kunt gebruiken.

Toch maar goed dat Dora wat kleiner is uitgevallen :') . Maar het blijft een warme, pittige work-out.
Ja :') Overigens wel altijd 'rekening' mee gehouden. Toen Sally kwam woonde we 3 hoog zonder lift. Heb toen heel bewust voor een hond gekozen die ik kon tillen.

De rest is ook heel waar. :')

Nou ja, pff. Ook nog 2 blaren gelopen op m'n teenslippers, zo lekker onder/tussen mn tenen.

Dora ligt op een botje te kauwen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194455325
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja :') Overigens wel altijd 'rekening' mee gehouden. Toen Sally kwam woonde we 3 hoog zonder lift. Heb toen heel bewust voor een hond gekozen die ik kon tillen.

De rest is ook heel waar. :')

Nou ja, pff. Ook nog 2 blaren gelopen op m'n teenslippers, zo lekker onder/tussen mn tenen.

Dora ligt op een botje te kauwen.
Kleine troost is dat als ze nu echt hartstikke ziek was geweest.... je met alle plezier die blaren gelopen had.

Gelukkig viel het mee en blijft bij de blaren.

Ik las gisteren online van iemand die dr hondje in de tuin had gelaten nog geen half uurtje..
(Vrij normaal daar.. degene woont in belgie)
Maar arme beest heeft dat halve uurtje dus niet overleeft.
pi_194455352
Lonaa...poeh. Toen ik je post begon te lezen, was er gelukkig een goed einde.
Een siësta voor/achter de ventilator kan ik je aanraden. :*

Heb je nu een duidelijke werkafspraak met dexterbaas over uitlaten?
pi_194455390
En ik droomde dat ik een gebouw(?) uitkwam, waar trouwens Isa ook was - schiet mij te binnen terwijl ik het schrijf - een horeca oid, en toen kwam ik buiten en...HET REGENDE 😳 zachtjes weliswaar. En ik wist niet meer waar de auto stond.
En ik ging ín de regen op een stoeprand zitten bedenken waar de auto kon zijn...

Delusional...HET REGENDE. w/
pi_194455402
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:32 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Kleine troost is dat als ze nu echt hartstikke ziek was geweest.... je met alle plezier die blaren gelopen had.

Gelukkig viel het mee en blijft bij de blaren.

Ik las gisteren online van iemand die dr hondje in de tuin had gelaten nog geen half uurtje..
(Vrij normaal daar.. degene woont in belgie)
Maar arme beest heeft dat halve uurtje dus niet overleeft.
Ik doe alles voor die Muppet. Ook de verzuurde armen en het verbijten van de pijn tijdens het naar huis lopen.

Ze gedraagt zich nu alsof er niks aan de hand is, so that's nice.

Nu je hond buiten kan ook wel echt gevaarlijk zijn, ik typte het hier gisteren nog dat ik het zo lastig vind om in te schatten of ze het zelf in kunnen schatten.

Gisteren las ik op feestboek 'er is nog nooit een hond doodgegaan aan een gemiste wandeling. Wel aan oververhitting'.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194455407
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:34 schreef AnneX het volgende:
Lonaa...poeh. Toen ik je post begon te lezen, was er gelukkig een goed einde.
Een siësta voor/achter de ventilator kan ik je aanraden. :*

Heb je nu een duidelijke werkafspraak met dexterbaas over uitlaten?
Ja. Als het werkgerelateerd is dat Dex uit moet, dan doen we dat voor geld, in alle andere gevalle niet, beide kanten op. Afrekenen aan het einde van de maand. 7,50 per keer. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194455468
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik doe alles voor die Muppet. Ook de verzuurde armen en het verbijten van de pijn tijdens het naar huis lopen.

Ze gedraagt zich nu alsof er niks aan de hand is, so that's nice.

Nu je hond buiten kan ook wel echt gevaarlijk zijn, ik typte het hier gisteren nog dat ik het zo lastig vind om in te schatten of ze het zelf in kunnen schatten.

Gisteren las ik op feestboek 'er is nog nooit een hond doodgegaan aan een gemiste wandeling. Wel aan oververhitting'.
Dat laatste is wel een ding denk ik ja

Deze mensen hebben ook al jaren honden... echt een heel naar inschattingsfoutje.
Met heftige gevolgen dus... beestje was nog relatief jong ook.

En ik had hetzelfde gedaan hoor... meeste hondeneigenaren wel hoop ik
(Degene van het verhaal hierboven... had het zeker gedaan.... ik was echt verbaasd dat het juist daar gebeurd want ze hebben al jaren honden en zijn echt heel begaan met hun beestjes..)

Doet me wel weer denken dat ik dus met dt weer liever gewoon thuis ben ivm de muizen...
katten trekken het wel... maar muizen zijn toch wat kwetsbaarder.
Twijfel nog steeds om ze mee te nemen straks.. dagje zeeland.
pi_194455521
Het is ook 'zo gebeurt', oververhitting. En op een gegeven moment onomkeerbaar. Vind het altijd wel eng, heb er zelfs wel eens een afspraak in Sneek om verzet/afgezegd, met Sally. Was het ook een graad of 30, maar moest in de auto en geen airco en wat nou als ik in de file kom te staan in de brandende zon? Sowieso, was 2x2 uur in de auto, zonder airco.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194455648
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:50 schreef Lonaa het volgende:
Het is ook 'zo gebeurt', oververhitting. En op een gegeven moment onomkeerbaar. Vind het altijd wel eng, heb er zelfs wel eens een afspraak in Sneek om verzet/afgezegd, met Sally. Was het ook een graad of 30, maar moest in de auto en geen airco en wat nou als ik in de file kom te staan in de brandende zon? Sowieso, was 2x2 uur in de auto, zonder airco.
Dat is sowieso pittig als het zo warm is.
Ook zonder hond :)

Hier inmiddels andere oplossing bedacht..
Heb even de thermometer in de douche gegooid... maar daar is het voelbaar koeler...
Dus parkeer ze daar wel even.
Beter voor mijn gemoedsrust.
Muizen zijn zo klein... voor je ziet dat er wat mis is .. is het vaak al te laat.

En op zich zullen ze het wel vaker warm gaan krijgen.. maar de temperatuur in de kooi stijgt soms harder dan in de woonkamer... zeker nu het snachts ook niet echt afkoelt verder.
Dan ben ik liever thuis om te zien of ze last van de warmte hebben.
Toen het paar maanden terug ineens zo warm was.. hadden we een muis die zichtbaar last van de warmte had en dus sinds die tijd een thermometer in de kooi hangen.
(Denk dat ie iets van een hartafwijking had oid... maar toen het warm werd was het echt superzielig om te zien... dus mijn huiswerk mbt koelen van de kooi al wel gedaan...)

Gooi nog wat chinchillazand erbij straks.
En leistenen onderzetters uit de koeling.

Ik vind er wat van.
Maar aan de temperatuur in huis kan ik weinig doen... subtiel verplaatsen van de muizen kan wel.
pi_194455655
Hittestress is echt heel naar ja ;(
Wordt nog enorm veel onderschat helaas. Men vergeet of realiseert zich niet dat de meeste dieren niet of nauwelijks kunnen zweten.
pi_194455686
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:59 schreef Candaasje het volgende:
Hittestress is echt heel naar ja ;(
Wordt nog enorm veel onderschat helaas. Men vergeet of realiseert zich niet dat de meeste dieren niet of nauwelijks kunnen zweten.
Maar ook omdat ze niet of nauwelijks kunnen zweten of andersinds hun warmte kwijt kunnen, is het heel lastig te zien HOE warm ze het nou eigenlijk hebben.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194455833
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar ook omdat ze niet of nauwelijks kunnen zweten of andersinds hun warmte kwijt kunnen, is het heel lastig te zien HOE warm ze het nou eigenlijk hebben.
Absoluut :Y Gedrag is ook niet altijd even makkelijk te lezen.
Ik vind het bij de konijnen hier ook lastig; ze houden zich rustig, eten wel (maar minder hooi), ontlasting is niet top... maar meer dan het hier zo koel mogelijk houden kan ik niet. Gelukkig zitten we dan op de noordkant waardoor het hier binnen wel dragelijk is. Maar ik denk zeker dat het voor Nox met haar pluizige vacht wel een paar graden minder zou mogen.
pi_194455881
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar ook omdat ze niet of nauwelijks kunnen zweten of andersinds hun warmte kwijt kunnen, is het heel lastig te zien HOE warm ze het nou eigenlijk hebben.
Mja van de muis was het vrij duidelijk... maar die was ook in normale omstandigheden al niet fit... dus dan is “nog erger” afwijkend gedrag natuurlijk wel iets waar je op let.

Beestje leek wel te hyperventileren zegmaar.
En als je hem dan buiten de kooi haalde.. ging zn gedrag weer relatief snel terug naar normaal.

Vond het echt zo zielig.. maar hij had sowieso al een conditie van niks...
Die zag je vooral bewegen als het tijd was om wat te eten of te drinken.. maar nooit uitgebreid rennen, klauteren of in het loopwiel.

Dus helemaal in orde was hij sowieso niet.

Toen onze andere muis overleed... was deze 2 dagen later ook dood.
Nou kunnen muizen ook dood van eenzaamheid.. maar ik vond het wel typisch...
En bovendien eigenlijk te snel daarvoor...
de andere heeft bijna een maand alleen gezeten het jaar ervoor. Gewoon omdat we niet eerder nieuwe muizen konden ophalen.
pi_194455912
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 11:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Absoluut :Y Gedrag is ook niet altijd even makkelijk te lezen.
Ik vind het bij de konijnen hier ook lastig; ze houden zich rustig, eten wel (maar minder hooi), ontlasting is niet top... maar meer dan het hier zo koel mogelijk houden kan ik niet. Gelukkig zitten we dan op de noordkant waardoor het hier binnen wel dragelijk is. Maar ik denk zeker dat het voor Nox met haar pluizige vacht wel een paar graden minder zou mogen.
De katten hier zijn liquid, al een paar dagen. Er wordt wel gegeten en gedronken.
Dora houdt zich ook rustig en anders moet het van mij, want die wil met vlagen dus gewoon RENNEN en SPELEN.

In huis 27 graden, nu. Huis vol op het zuiden, hele dag de zon erop. Ik lucht braaf als het buiten kouder is dan binnen en de gordijnen zitten dicht maar maakt weinig uit. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194455915
Ik zit nu zelf nog op het balkon (schaduw en ik lees alleen maar), maar de diva’s zitten binnen, ze zitten achter vliegjes aan maar even later liggen ze half dood bij te komen (langharen), Nika is maar in de badkamer gaan liggen.

Net gezien dat ik, aan twee hele sneue olijfboompjes, best wel veel olijven krijg. De rest van het balkon is nu hittegolf proof, bijna alles is weg, helemaal verdroogd met toch veel water geven
We have far more in common than that which devides us..
  Official ESF Kreviewer zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:24:53 #124
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194455937
Hier nu 27.5 in de woonkamer.

Niet teveel doen. Straks weer een ijsbadje.
pi_194455976
Katten doen hier maar 3 dingen.. worstelen en slapen.
Met af en toe wat eten/drinken tussendoor
Maar merendeel van de dag slepen ze zich achter mij aan... om te gaan liggen waar ik zit :)
(Lees: ik ben net naar de slaapkamer gelopen om me aan te kleden... nu liggen ze hier liquid te spelen ipv voor de bank.. waar ze lagen sinds ik ging zitten voor ontbijt.. )

Daar maak ik me minder druk over.

Die kunnen ook zelf op de slaapkamers gaan liggen waar het toch precies koeler is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')