abonnement Unibet Coolblue
pi_194442963
quote:
Britain's first Dutch-style roundabout prioritising cyclists and pedestrians over motorists has opened in Cambridge.

Cyclists have an outer ring on the roundabout, with cycle crossings over each of the four approach roads in a contrasting red surface.

There are also zebra crossings over each approach road for pedestrians and motorists must give way to pedestrians and to cyclists when joining and leaving the roundabout.

Reduced lane widths on the roundabout and at exit and entry points have also been installed to encourage drivers to slow down.

The development comes after Cambridgeshire County Council said that the old roundabout near the city’s Addenbrooke’s Hospital “was perceived by many people to be dangerous to cycle around”.

People also “reported feeling unsafe when walking in the area due to a lack of pedestrian crossings, particularly more vulnerable users”, the authority said.
UK's First Dutch Style Roundabout - In pictures

Roxanne De Beaux, executive director of the Cambridge Cycling Campaign, was among those quick to praise the new roundabout, saying it “feels like a small piece of Dutch cycling heaven”.

“I feel very safe with this layout, the geometry made it easy to see the cars leaving and approaching the roundabout and the people driving were all giving way to the people cycling and walking,” she said.

RAC head of roads policy Nicholas Lyes also welcomed the change, which comes amid a major push by Prime Minister Boris Johnson to promote cycling and walking.

“Going Dutch will take on a whole new meaning in Cambridge and the council should take credit for trying to improve safety for all road users," he said.
Read more

“For drivers, this may well be an unusual junction to navigate in the first instance, but they should remember that priority must be given to both cyclists and pedestrians as well as the usual ‘give way’ to vehicles approaching from the right.

“Some might have concerns about the impact on congestion but ultimately, if the scheme reduces collisions and injuries then that will be the true measure of success.”

Ian Bates, chairman of the Highways and Transport Committee, added: “I am delighted to see the completion of improvements to this roundabout, which aim to improve safety at this busy junction and encourage more people to walk and cycle.

“It is great to see Cambridgeshire leading the way in implementing the first truly Dutch-inspired roundabout that improves safety for vulnerable users, ahead of recent nationally published Government guidance that strongly promotes this type of infrastructure.”
Government announce £2 billion funding for cycling and walking projects

But despite the warm welcome the roundabout recieved from some quarters, others criticised the cost of the scheme, originally estimated at around £800,000, which had almost trebled to £2.3 million by the end of the project.

A council highways report cited additional utility work including BT and UK Power Networks cabling, as well as the coronavirus pandemic, as reasons for this.

Some local residents also expressed their displeasure at the new roundabout's "confusing" layout, warning it would turn into a "killing zone".

"Can't wait for everyone (yes everyone) to get confused and the accidents to start happening. How about spending the money on road schemes that need it," Paul Howell told the Daily Mail.

Fellow resident Tony Stark meanwhile told the newspaper that "putting pedestrian crossings" on roundabouts in Cambridge amounted to "loading the bullet into a gun".

"I hope when the accidents start building up, the city council will be willing to pay out as ultimately it will be their fault," he said.
https://www.standard.co.u(...)bridge-a4518971.html

Vertaling voor noobs die geen Engels kunnen. Ze hebben een rotonde in de Nederlandse stijl gebouwd om fietsen te promoten. De omwonenden vinden het echter een moordzone en vergelijken het toestaan van wandelaars op te rotonde met geladen vuurwapens.

De killing zone:
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:17:04 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194443005
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:15 schreef Glazenmaker het volgende:

Vertaling voor noobs die geen Engels kunnen.
En noobs die geen Nederlands kunnen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194443033
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

En noobs die geen Nederlands kunnen?
Die gaan maar goegel translate gebruiken.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:19:38 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_194443056
Exporteert*
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:20:09 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194443068
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Die gaan maar goegel translate gebruiken.
Ik doelde op de TT
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194443142
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik doelde op de TT
Ik leef in een Engelse wereld.
pi_194443170
Ze nemen de rotonde ook verkeerd om, gek joh dat het mis gaat.
pi_194443201
Niets mis met een rotonde met ingebouwd fiets & zebrapad, maar die Britten zijn gewoon (nog) niet gewend aan de principes ervan. Sowieso is de positie en maatschappelijke kijk op met name fietsers daar wat anders dan hier.
pi_194443253
kwestie van wennen wellicht?Hoeveel doden vallen er nou helemaal op zulke rotondes als je eenmaal aan gewend bent?
blablablabla
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:34:50 #10
186611 Haags
pi_194443292
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:32 schreef Elan het volgende:
kwestie van wennen wellicht?Hoeveel doden vallen er nou helemaal op zulke rotondes als je eenmaal aan gewend bent?
Ja het kost waarschijnlijk wat doden maar dan heb je ook wat........
Zonder wrijving geen glans
pi_194443312
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ja het kost waarschijnlijk wat doden maar dan heb je ook wat........
Je moet het ook niet groter maken dan het is.
blablablabla
pi_194443338
Beetje voorbarig om haar zo te noemem
Nieuw is niet altijd beter.
pi_194443359
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Niets mis met een rotonde met ingebouwd fiets & zebrapad, maar die Britten zijn gewoon (nog) niet gewend aan de principes ervan. Sowieso is de positie en maatschappelijke kijk op met name fietsers daar wat anders dan hier.
Inderdaad, hier is het de norm dat fietsers en voetgangers die plaats op de weg hebben.

Als je in Nederland zo'n rotonde buiten de bebouwde kom aanlegt (waar mensen dus verwachten dat de auto's voorrang hebben) gebeuren er vaak ook meer ongelukken tenzij het fietspad ook duidelijk verhoogd is en dergelijke.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2020 13:37:56 ]
pi_194443380
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:29 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Niets mis met een rotonde met ingebouwd fiets & zebrapad, maar die Britten zijn gewoon (nog) niet gewend aan de principes ervan. Sowieso is de positie en maatschappelijke kijk op met name fietsers daar wat anders dan hier.
Kwestie van wennen, idd. Zoals bij alles wat nieuw is. Niet ongewoon en zeker de bombarie niet waard.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:19 schreef mstx het volgende:
Exporteert*
Dank u!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:38:43 #15
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_194443381
De kosten zijn ook gigantisch vergeleken met wat ze er voor hadden berekend dus meer Nederlands ga je het niet krijgen.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_194443389
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ja het kost waarschijnlijk wat doden maar dan heb je ook wat........
Dat ligt aan de mensen achter 't stuur.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_194443449
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De killing zone:
[ afbeelding ]
Wat bizar onduidelijk door al die schuine lijnen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194443499
Niet heel gek ook met al die LSD strepen.
Haal je die weg, oogt het een stuk overzichtelijker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194443636
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Wat bizar onduidelijk door al die schuine lijnen.
Wat een circus inderdaad
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:01:13 #20
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_194443711
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:15 schreef Glazenmaker het volgende:
De omwonenden vinden het echter een moordzone en vergelijken het toestaan van wandelaars op te rotonde met geladen vuurwapens.
De omwonenden zijn niet van het meest snuggere type, nietwaar?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194443846
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:45 schreef Red_85 het volgende:
Niet heel gek ook met al die LSD strepen.
Haal je die weg, oogt het een stuk overzichtelijker.
Dit inderdaad.
"Pools are perfect for holding water"
pi_194443883
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

De omwonenden zijn niet van het meest snuggere type, nietwaar?
Nope. Al hebben ze misschien wel een punt dat een concept dat goed werkt op de ene plek, niet noodzakelijk ook goed werkt op een andere plek. https://www.rtvnoord.nl/n(...)-tegelijk-door-groen
quote:
'Blijkbaar zijn Rotterdammers stommer dan Groningers', zegt Jan Laverman van de Fietsersbond in Rotterdam dinsdagochtend in het Algemeen Dagblad. 'Je moet natuurlijk niet je ogen in je zak houden. Jammer dat fietsers hier niet de tijd krijgen om eraan te wennen.'
De omwonenden kennen de gebruikers van de rotonde als geen ander en wellicht vinden ze elkaar ook stommer dan Nederlanders.
pi_194444093
Onze rotondes zijn ook ontwikkeld om tegen de klok in te gaan. Dit gaat nooit werken in england.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194444180
Een land waarin dit soort rotondes zijn



heeft geen recht van klagen over de rotonde uit de OP
pi_194444207
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:15 schreef Glazenmaker het volgende:
originally estimated at around £800,000, which had almost trebled to £2.3 million by the end of the project.
Krijgt Nederland daar ook wat van :9

Consultancy, advies ofzo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')