abonnement Unibet Coolblue
pi_194429852
Het COVID-19 virus verliest aan kracht.
Ik heb een aantal redenen dit te vermoeden. Het aantal besmettingen ligt al weken boven de 300 per dag.

Gemiddeld aantal opnames op de IC: 3 per dag, de afgelopen 3 dagen.
Stel 1 hiervan gaat dood.
Dat is een percentage van 0,3%.
Het aantal werkelijke besmettingen per dag ligt volgens schattingen 6 keer hoger.
Dan zou je dus 1800 besmettingen per dag hebben. In dat geval is het percentage doden 0,05%.

Laat me weten of jullie dit vermoeden delen.

Is het virus aan het muteren? Of bouwen we meer weerstand op?
Misschien zijn we gezonder doordat we meer zon hebben?
pi_194429886
Het duurt langer voordat de IC-cijfers stijgen; er wordt meer getest; er worden meer jongeren ziek..

etc. etc. Veel meer opties die de cijfers verklaren ipv 'verliest aan kracht' En allemaal aannemelijker.
dag
pi_194429904
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:23 schreef Peter het volgende:
Het duurt langer voordat de IC-cijfers stijgen; er wordt meer getest; er worden meer jongeren ziek..

etc. etc. Veel meer opties die de cijfers verklaren ipv 'verliest aan kracht' En allemaal aannemelijker.
Dat er meer jongeren ziek worden is op zich geen slecht teken. Zo bouw je wel meer groepsimmuniteit op.

Vandaag hadden we overigens 601 besmettingen.
pi_194429907
Nee niks duidt hierop
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194429952
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:24 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat er meer jongeren ziek worden is op zich geen slecht teken. Zo bouw je wel meer groepsimmuniteit op.

Vandaag hadden we overigens 601 besmettingen.
Wie zegt dat groepsimmuniteit werkt?
Wat als je na 6 maanden weer te weinig antistoffen hebt? of er meerdere varianten zijn?
dag
pi_194429965
Waar heb je vandaan dat het aantal werkelijke besmettingen 6x hoger ligt dan geregistreerd?
I'll give you something to do
pi_194430243
Het behandelplan is veel beter waardoor minder mensen sterven.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_194430296
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:32 schreef galantis het volgende:
Waar heb je vandaan dat het aantal werkelijke besmettingen 6x hoger ligt dan geregistreerd?
Dat heb ik meerdere keren gelezen/gehoord van meerdere bronnen.
pi_194430300
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:55 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat heb ik meerdere keren gelezen/gehoord van meerdere bronnen.
Doe eens een voorbeeldje dan.
I'll give you something to do
pi_194430351
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:24 schreef polderturk het volgende:

[..]

Dat er meer jongeren ziek worden is op zich geen slecht teken. Zo bouw je wel meer groepsimmuniteit op.

Vandaag hadden we overigens 601 besmettingen.
Tot al die zieke jongeren hun ouders en grootouders aansteken, dan gaan de ic cijfers wel weer hard.
Het zou wel kunnen dat er minder doden gaan vallen omdat ze in ziekenhuizen wel geleerd hebben en iets beter kunnen behandelen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_194430382
Wat zegt Maurice?
pi_194430483
Meer een bevestiging van al eerdere vermoedens dat het virus voor een groot aantal mensen gewoon meevalt, zeker qua mortaliteit. Zie ook dit grootschalige Deense onderzoek:


https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.05.24.20111823v1

Helaas verkoopt een horrorverhaal over een overleden dertiger of iemand die na drie maanden nog steeds moeite heeft met bewegen nu eenmaal beter dan honderden met dezelfde leeftijd die nergens last van hebben.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 17:08:15 #13
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_194430500
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:21 schreef polderturk het volgende:

Laat me weten of jullie dit vermoeden delen.

Nee, het tegenovergestelde is juist aan de gang. De verspreiding neemt sterk toe en gezien er nu geen lockdownachtige maatregelen zijn waarmee het snel een halt kan worden toegeroepen is het nog een verontrustende situatie dan in maart.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_194430515
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 17:02 schreef Mondkapje het volgende:
Wat zegt Maurice?
Volgens mij niks, omdat ook niks daarop duidt dat het zwakker is geworden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 17:10:25 #15
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_194430539
The Got Him! Russia with love , zijn weer de eerste

https://www.bloomberg.com(...)ic&utm_medium=social

Some medical staff and city government workers in Moscow are being offered the opportunity to inoculate against the coronavirus as Russia is poised to register what it says is the world’s first Covid-19 vaccine.

De vraag is of er in Russia van vrije wil sprake is
pi_194430552
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 17:08 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nee, het tegenovergestelde is juist aan de gang. De verspreiding neemt sterk toe en gezien er nu geen lockdownachtige maatregelen zijn waarmee het snel een halt kan worden toegeroepen is het nog een verontrustende situatie dan in maart.
Dit gaat niet over de verspreiding. Dit gaat over de kracht van het virus zelf, dus de ernst per geval.
I'll give you something to do
  donderdag 6 augustus 2020 @ 17:24:02 #17
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_194430729
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:23 schreef Peter het volgende:
Het duurt langer voordat de IC-cijfers stijgen; er wordt meer getest; er worden meer jongeren ziek..

etc. etc. Veel meer opties die de cijfers verklaren ipv 'verliest aan kracht' En allemaal aannemelijker.
dit
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_194430909
In Nederland zijn er tot nu toe 57.000 Corona zieken geregistreerd waarvan er 6100 zijn overleden.
Dat is 11%.

Er worden al langer dan2 weken meer dan 300 Coronazieken per dag geregistreerd. Daarvoor werden er wekenlang per dag 100 zieken per dag geregistreerd. Vandaag zouden dus tussen de 10 en 30 doden moeten vallen. Vandaag zijn er 601 zieken geregistreerd. Over een paar weken zouden we dus tussen de 30 en 60 doden per dag moeten hebben.
pi_194492619
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:21 schreef polderturk het volgende:
Het COVID-19 virus verliest aan kracht.
Ik heb een aantal redenen dit te vermoeden. Het aantal besmettingen ligt al weken boven de 300 per dag.

Gemiddeld aantal opnames op de IC: 3 per dag, de afgelopen 3 dagen.
Stel 1 hiervan gaat dood.
Dat is een percentage van 0,3%.
Het aantal werkelijke besmettingen per dag ligt volgens schattingen 6 keer hoger.
Dan zou je dus 1800 besmettingen per dag hebben. In dat geval is het percentage doden 0,05%.

Laat me weten of jullie dit vermoeden delen.

Is het virus aan het muteren? Of bouwen we meer weerstand op?
Misschien zijn we gezonder doordat we meer zon hebben?
We zijn nu 4 dagen verder.
Vandaag 630 besmettingen.
Opnames op de IC gezakt van 3 naar 1,7 per dag.
Totaal aantal opnames is 5 per dag.

Wie kan dit verklaren?
Grote toename aantal besmettingen, maar een daling op de IC.
pi_194492665
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:59 schreef polderturk het volgende:

[..]

We zijn nu 4 dagen verder.
Vandaag 630 besmettingen.
Opnames op de IC gezakt van 3 naar 1,7 per dag.
Totaal aantal opnames is 5 per dag.

Wie kan dit verklaren?
Grote toename aantal besmettingen, maar een daling op de IC.
Met zulke lage aantallen en relatief kleine steekproefgroottes is de onzekerheidsmarge veel te groot. Ik kan hier geen chocola van maken.
I'll give you something to do
pi_194492674
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:59 schreef polderturk het volgende:
Wie kan dit verklaren?
Grote toename aantal besmettingen, maar een daling op de IC.
Simpel. In maart/april werden alleen de ernstige gevallen/vermoedens getest. Nu test je een veelvoud daarvan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194492822
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:04 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Simpel. In maart/april werden alleen de ernstige gevallen/vermoedens getest. Nu test je een veelvoud daarvan.
Laten we nog een week wachten. Als er dan nog geen sterke stijging is op de IC's dan kunnen we stevigere conclusies trekken.
pi_194492853
Veel grotere kans dat we maart gewoon met duizenden besmettingen per dag zaten, cijfers van toen zijn niet vergelijkbaar met nu.
pi_194492917
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:13 schreef polderturk het volgende:

[..]

Laten we nog een week wachten. Als er dan nog geen sterke stijging is op de IC's dan kunnen we stevigere conclusies trekken.
Nou, op zichzelf lijkt me dat een conclusie die je nu al kunt trekken. Zie dit maar:

Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194493007
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:13 schreef polderturk het volgende:

[..]

Laten we nog een week wachten. Als er dan nog geen sterke stijging is op de IC's dan kunnen we stevigere conclusies trekken.
Nee, dat kunnen we niet.
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')