abonnement Unibet Coolblue
pi_194429592
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 15:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Goeie, misschien kunnen ze ook met zijwieltjes gaan fietsen!
op een hometrainer is het veiligst en het eerlijkst
Dylan schijnt het beste te zijn hierop dacht ik ergens gelezen te hebben
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 6 augustus 2020 @ 16:03:57 #252
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_194429635
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 15:52 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

In een sprint dien je je lijn te houden, zo gezien dat je recht naar finishlijn sprint en dus niet uitwijkt naar links of rechts. Daar zit Dylan in principe al fout. (Het gebeurt wel vaker in massasprints dat er van lijnen wordt afgeweken, soms wordt dat bestraft, soms niet). Dan komt elleboogje erbij, dat maakt het lelijker want daardoor komt het bewust over.

Wil niet zeggen dat hij een elleboogje deed om Jakobsen te laten vallen, het kan ook om hem weg te houden (gebeurt ook wel vaker).
Okay, dus door die afwijking naar de zijkant, overtreedt hij een (belangrijke?) regel. Ik neem aan dat die regels er niet voor niets zijn (eerlijkheid, veiligheid), hoe kan het dan dat de ene keer het afwijken van de lijn wel bestraft wordt en de andere keer niet? Heeft dat te maken met het resultaat van het afwijken? Dus in dit geval een enorme crash, terwijl bij de andere keer niks gebeurd is? Weegt dat mee? Want dat maakt het wel of niet volgen van de regels arbitrair, iets wat juist niet zou moeten gebeuren? Want regels zijn regels?

Wat betekent het elleboogje precies? Zoals gezegd, wielrenleek, dus op mij komt het over alsof hij bewust bezig was een concurrent naar de grond te werken, of toch iig opzettelijk tegen te werken. Zoals gezegd, ik kan me voorstellen dat het zijn intentie niet was zo een crash te veroorzaken, maar ik vraag me wel af of hij dit niet had kunnen zien aankomen, helemaal gezien de ruimte die er is. Hij is geen amateur.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 15:56 schreef Momo het volgende:

[..]

Idd
In beleving denk Dylan maar aan 1 ding: winnen. Dat blijkt ook uit zijn zijn motto: Podium of jodium.
Het is een winnaar. Maar of hij bewust hem naar de grond wou werken? Nee, zo schat ik hem niet in. Ze kunnen ook prima met elkaar opschieten normaal. Dit is gewoon een sporter die te ver is gegaan. Net als een voetballer die superhard met een gestrekt been er in gaat.
In combinatie met de afdeling en die hekken maakt het extra gevaarlijk.
Ik denk ook niet dat hij het deed met de reden iemand zwaar te verwonden. Maar ik vraag me af of hij had kunnen weten dat dit een resultaat zou zijn. Voor een leek, zoals ik, ziet het eruit alsof hij dacht, zo, die jassen we even tegen de hekken. Nou ja, zie hierboven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Samzz op 06-08-2020 16:10:07 ]
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_194429655
gelukkig is dit geen Formule 1 topic
wat zouden dan de reacties geweest zijn
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_194429866
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:03 schreef Samzz het volgende:

[..]

Okay, dus door die afwijking naar de zijkant, overtreedt hij een (belangrijke?) regel. Ik neem aan dat die regels er niet voor niets zijn (eerlijkheid, veiligheid), hoe kan het dan dat de ene keer het afwijken van de lijn wel bestraft wordt en de andere keer niet? Heeft dat te maken met het resultaat van het afwijken? Dus in dit geval een enorme crash, terwijl bij de andere keer niks gebeurd is? Weegt dat mee? Want dat maakt het wel of niet volgen van de regels arbitrair, iets wat juist niet zou moeten gebeuren? Want regels zijn regels?

Wat betekent het elleboogje precies? Zoals gezegd, wielrenleek, dus op mij komt het over alsof hij bewust bezig was een concurrent naar de grond te werken, of toch iig opzettelijk tegen te werken. Zoals gezegd, ik kan me voorstellen dat het zijn intentie niet was zo een crash te veroorzaken, maar ik vraag me wel af of hij dit niet had kunnen zien aankomen, helemaal gezien de ruimte die er is. Hij is geen amateur.
[..]

Niemand kan kaarsrecht sprinten. Dus dat er een beetje naar links en rechts afgebogen wordt, is logisch en zeker als er veel wind staat want dan zoeken de sprinters de luwte op. Dus van de rechte lijn afwijken is niet per se een overtreding, integendeel, als je je tegenstander maar niet teveel hindert.

En regelmatig wijken de renners bewust naar links en rechts af om concurrenten die erachter in de slipstream zitten ook in de wind te krijgen en/of minder ruimte om te passeren te geven.

In dit geval deed Dylan dat ook. En hij voelde dat het naar rechts afwijken onvoldoende was en dat hij rechts gepasseerd zou worden, dus probeerde hij als laatste redmiddel met zijn elleboog het gat te blokkeren. Alleen Jakobsen kon geen kant meer op.

Dit blokkeren gebeurt regelmatig, alleen vallen gebeurt minder vaak en de gevolgen zijn nu wel heel erg extreem.

Waarom het nu zo escaleert is een combinatie van factoren. De snelheid was enorm hoog doordat het licht daalde, de hekken die los stonden waardoor de coureur niet teruggekaatst werd maar volledig tot stilstand kwam, de finishboog die niet mee beweegt, de renners die al maanden willen racen en enorme risico's nemen en iedereen is zich bewust dat elk moment het wielerseizoen gestopt kan worden dus elk resultaat telt.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 16:37:16 #255
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_194430038
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Niemand kan kaarsrecht sprinten. Dus dat er een beetje naar links en rechts afgebogen wordt, is logisch en zeker als er veel wind staat want dan zoeken de sprinters de luwte op. Dus van de rechte lijn afwijken is niet per se een overtreding, integendeel, als je je tegenstander maar niet teveel hindert.

En regelmatig wijken de renners bewust naar links en rechts af om concurrenten die erachter in de slipstream zitten ook in de wind te krijgen en/of minder ruimte om te passeren te geven.

In dit geval deed Dylan dat ook. En hij voelde dat het naar rechts afwijken onvoldoende was en dat hij rechts gepasseerd zou worden, dus probeerde hij als laatste redmiddel met zijn elleboog het gat te blokkeren. Alleen Jakobsen kon geen kant meer op.

Dit blokkeren gebeurt regelmatig, alleen vallen gebeurt minder vaak en de gevolgen zijn nu wel heel erg extreem.

Waarom het nu zo escaleert is een combinatie van factoren. De snelheid was enorm hoog doordat het licht daalde, de hekken die los stonden waardoor de coureur niet teruggekaatst werd maar volledig tot stilstand kwam, de finishboog die niet mee beweegt, de renners die al maanden willen racen en enorme risico's nemen en iedereen is zich bewust dat elk moment het wielerseizoen gestopt kan worden dus elk resultaat telt.
Ik ben wel benieuwd wat jouw definitie van een beetje is, dan. Als ik het filmpje goed bekijk dan vliegt Groenewoud van het midden/linker kant van de rechter weghelft helemaal naar de zijkant en drukt vervolgens Jakobsen de hekken in. Zo een anderhalf meter, denk ik?

Nou goed, daar zal de tuchtraad een uitspraak over doen, me dunkt. Ik was gewoon benieuwd :). Nog steeds wel, want de berichten zijn wat tegenstrijdig in deze.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Forum Admin donderdag 6 augustus 2020 @ 16:38:42 #256
35723 crew  GGMM
pi_194430053
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
gelukkig is dit geen Formule 1 topic
wat zouden dan de reacties geweest zijn
Waarschijnlijk 'Wat doet een Formule 1 topic in WLR??'
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_194430630
Op Sporza zie ik staan dat hij een uur gereanimeerd is. Van die lengte schrik ik wel
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 17:18:28 #258
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194430654
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 17:16 schreef franklop het volgende:
Op Sporza zie ik staan dat hij een uur gereanimeerd is. Van die lengte schrik ik wel
quote:
Na zijn verschrikkelijke val in de Ronde van Polen zou Fabio Jakobsen vandaag uit zijn kunstmatig coma gehaald worden. Maar de artsen hebben beslist om te wachten tot morgen.

Deceuninck-Quick Step-sprinter Fabio Jakobsen onderging de voorbije nacht een operatie van 5 uur.

Het ziekenhuis in Sosnowiec, dat Jakobsen behandelt, zou om 14u meer info vrijgeven over de toestand van de Nederlandse renner.

Verwacht werd dat Jakobsen vandaag uit zijn kunstmatig coma gehaald zou worden. Maar de artsen hebben beslist om dat al zeker tot morgen uit te stellen.



"We willen niks overhaasten", meldt het ziekenhuis. "We zullen vermoedelijk morgenochtend een poging ondernemen om de renner uit zijn kunstmatige coma te halen."



De behandelende arts Pawel Gruenpeter blijft voorzichtig. "Ik hoop dat er geen schade is aan zijn zenuwstelsel. We mogen niet vergeten dat de patiënt gisteren ongeveer een uur lang gereanimeerd werd", gaf de arts nog mee.
Ja, dat klinkt niet goed...
  Redactie Sport donderdag 6 augustus 2020 @ 17:30:29 #259
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194430844
Een uur? Ah, dat is dan weer slecht nieuws..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 6 augustus 2020 @ 17:35:26 #260
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_194430920
Wow ...
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 17:39:18 #261
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_194430973
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 17:18 schreef Momo het volgende:

[..]


[..]

Ja, dat klinkt niet goed...
Jezus... Een uur...
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_194430974
Als dat zo is dan is dat heel slecht nieuws. Dan vrees ik echt dat hij er, met alle respect, als een Stig Broeckx uitkomt ;( .
pi_194431071
Ik heb eindelijk dat filmpje durven kijken maar zoals ik het zie duwt hij hem heel bewust de hekken in. Die gozer zou nooit meer professioneel mogen fietsen. Wat een mafkees met z'n elleboog.
pi_194431116
Een uur reanimeren? Dat klinkt meer als Friso. Die onherstelbare schade vast stellen was toen ook niet direct mogelijk.

Maar goed hoop tegenstrijdige berichten tot nu toe. Afwachten of er herstel optreedt komen periode.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 6 augustus 2020 @ 17:50:06 #265
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_194431133
Thijs en Boogerd vanavond bij Op1. Oa hierover.
pi_194431174
Deze sprintellende is al decennia oud, zo niet langer.

Zou je Dylan Groenewegen levenslang hiervoor schorsen, dan mag je, met terugwerkende kracht, ook Mark Cavendish uit alle uitslagen schrappen of zoiets.
Of renners uit de tijd van Gerben Karstens, Jan Raas, Freddy Maertens en Sean Kelly.
Daarover heb ik eens 'spannende' verhalen gehoord van Klaus-Peter Thaler, toen die afscheid had genomen, in een interview. Het was gewoon een levensgevaarlijk gekkenhuis met desperado-gedrag over en weer.
En er zijn vast nog wel tientallen namen te noemen. Uit boeken over de geschiedenis van de Tour kun je lezen dat er in de jaren 30 al gewoon renners, door rivalen, van hun fiets werden gemept. (Alfredo Binda door Charles Pélissier.)

Maar destijds waren er nog geen camera's.
En was de jury chauvinistisch.
En in de tijd van Thaler waren er ook lang niet zoveel.
En beschouwde men het als onderdeel van het 'spel'.
Er kwam vaak wel een protest, en iemand werd dan naar de laatste plaats teruggezet, en we leefden nog lang en gelukkig.
(Beroemd voorbeeld: de sprint à 2 tussen Henkie Lubberding en Michel Laurent, TdF 1983.)

Pas als er een (bijna) dooie valt, wordt iedereen pas echt wakker.
Groenewegen wijkt volgens mij bewust van zijn lijn af. Zoals dat zo vaak gebeurt: deur dichtdoen. En dat weet-ie zelf donders goed. Maar dat loopt doorgaans hooguit af met hoofdpijn en blikschade. Nu niet, want Jakobsen heeft meer snelheid en kan/wil erlangs.
Afloop: een uur reanimeren, een official zwaargewond, en nog 4 renners eruit, waarvan eentje met gebroken nekwervel.

Misschien wordt Groenewegen het eerste 'slachtoffer' van nieuwe harde regels c.q. maatregelen achteraf.
Maar dan wel graag consequent doorvoeren in de toekomst.
Aan deze piraterij moet gewoon een einde komen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194431271
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 17:53 schreef Toby56 het volgende:
Deze sprintellende is al decennia oud, zo niet langer.

Zou je Dylan Groenewegen levenslang hiervoor schorsen, dan mag je, met terugwerkende kracht, ook Mark Cavendish uit alle uitslagen schrappen of zoiets.
Of renners uit de tijd van Gerben Karstens, Jan Raas, Freddy Maertens en Sean Kelly.
Daarover heb ik eens 'spannende' verhalen gehoord van Klaus-Peter Thaler, toen die afscheid had genomen, in een interview. Het was gewoon een levensgevaarlijk gekkenhuis met desperado-gedrag over en weer.
En er zijn vast nog wel tientallen namen te noemen. Uit boeken over de geschiedenis van de Tour kun je lezen dat er in de jaren 30 al gewoon renners, door rivalen, van hun fiets werden gemept. (Alfredo Binda door Charles Pélissier.)

Maar destijds waren er nog geen camera's.
En was de jury chauvinistisch.
En in de tijd van Thaler waren er ook lang niet zoveel.
En beschouwde men het als onderdeel van het 'spel'.
Er kwam vaak wel een protest, en iemand werd dan naar de laatste plaats teruggezet, en we leefden nog lang en gelukkig.
(Beroemd voorbeeld: de sprint à 2 tussen Henkie Lubberding en Michel Laurent, TdF 1983.)

Pas als er een (bijna) dooie valt, wordt iedereen pas echt wakker.
Groenewegen wijkt volgens mij bewust van zijn lijn af. Zoals dat zo vaak gebeurt: deur dichtdoen. En dat weet-ie zelf donders goed. Maar dat loopt doorgaans hooguit af met hoofdpijn en blikschade. Nu niet, want Jakobsen heeft meer snelheid en kan/wil erlangs.
Afloop: een uur reanimeren, een official zwaargewond, en nog 4 renners eruit, waarvan eentje met gebroken nekwervel.

Misschien wordt Groenewegen het eerste 'slachtoffer' van nieuwe harde regels c.q. maatregelen achteraf.
Maar dan wel graag consequent doorvoeren in de toekomst.
Aan deze piraterij moet gewoon een einde komen.
Gewoon bewust iemand ernstige schade aangedaan, van mij mag hij zich bij de rechter komen verantwoorden.
pi_194431326
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 18:00 schreef Document1 het volgende:

[..]

Gewoon bewust iemand ernstige schade aangedaan, van mij mag hij zich bij de rechter komen verantwoorden.
Zeker. Vanaf het moment dat hij Jakobsen kan zien verschijnen, gaat hij diagonaal.
Een idioot als Cavendish heeft gewoon mazzel gehad (zowel op weg als baan) dat het in zijn geval vaak afliep met 'hoofdpijn' (of erger). Die heb ik compleet geschifte stunts zien uithalen, soms tot zijn eigen leed, en hij kwam er eigenlijk steeds grotendeels mee weg.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194431460
Ik ben niet gelovig, maar anders zou ik alle heiligen bidden voor een (zo) gezond (mogelijk) herstel voor Fabio.
Net als vorig jaar met Lambrecht... misschien weer een jong talent in de knop gebroken. (Hoewel dat gewoon dikke dikke pech was.)

Godver.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194431601
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 17:16 schreef franklop het volgende:
Op Sporza zie ik staan dat hij een uur gereanimeerd is. Van die lengte schrik ik wel
Dat stond vanmorgen al in dat bericht van L'Equipe dat ik deelde, maar blijkbaar heeft iedereen daar overheen gelezen.

Maar wel raar dat daar eigenlijk nauwelijks over bericht is en ze tegelijkertijd spreken van waarschijnlijk geen hersenschade.
pi_194431726
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 18:23 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Dat stond vanmorgen al in dat bericht van L'Equipe dat ik deelde, maar blijkbaar heeft iedereen daar overheen gelezen.

Maar wel raar dat daar eigenlijk nauwelijks over bericht is en ze tegelijkertijd spreken van waarschijnlijk geen hersenschade.
Klopt; was vanochtend al her en der te lezen.
Maar de berichten waren niet allemaal eenduidig.
Ook in de loop van de dag nog.
"Vandaag weer uit coma halen" werd "morgenochtend uit coma halen."
"Waarschijnlijk geen hersenschade" is onlangs weer veranderd in "hopelijk geen blijvende schade aan zenuwstelsel." (Quote behandelend geneesheer.)

Het valt in godsnaam te hopen dat Fabio geen soort van Michael Schumacher wordt. Maar die werd, zo meen ik, aanzienlijk langer in kunstmatige coma gehouden. Dus zal het nu wel meevallen.
Maar wat is meevallen in zo'n situatie.....
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 18:39:46 #272
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194431863
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 18:23 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Dat stond vanmorgen al in dat bericht van L'Equipe dat ik deelde, maar blijkbaar heeft iedereen daar overheen gelezen.

Maar wel raar dat daar eigenlijk nauwelijks over bericht is en ze tegelijkertijd spreken van waarschijnlijk geen hersenschade.
Als er echt een uur gereanimeerd hebt en de hersens zo lang niet goed zuurstof hebben gehad dan kan ik mij niet voorstellen dat er geen hersenschade is. Maar ik ben geen medisch expert...
pi_194431900
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 18:23 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Dat stond vanmorgen al in dat bericht van L'Equipe dat ik deelde, maar blijkbaar heeft iedereen daar overheen gelezen.

Maar wel raar dat daar eigenlijk nauwelijks over bericht is en ze tegelijkertijd spreken van waarschijnlijk geen hersenschade.
Achteraf denk ik dat we het “geen hersenschade” hebben moeten interpreteren als geen hersentrauma, als in geen fysieke schade aan de hersenen door de val, geen bloedingen etc. Of er hersenschade opgetreden is door zuurstofgebrek is denk ik een stuk lastiger vast te stellen op scans en zal pas duidelijk worden zodra Fabio ontwaakt uit de kunstmatige coma.
pi_194431997
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 18:39 schreef Momo het volgende:

[..]

Als er echt een uur gereanimeerd hebt en de hersens zo lang niet goed zuurstof hebben gehad dan kan ik mij niet voorstellen dat er geen hersenschade is. Maar ik ben geen medisch expert...
Nee, dat lijkt me ook sterk. Maar communicatie is nogal tegenstrijdig, dus dan weet je ook niet meer wat je moet geloven. Heb in elk geval nog niets gehoord over 'waarschijnlijk verder als kasplantje oid'.

Ben er in elk geval niet positiever op geworden hierdoor...
pi_194432020
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 18:42 schreef TheRacingElf het volgende:

[..]

Achteraf denk ik dat we het “geen hersenschade” hebben moeten interpreteren als geen hersentrauma, als in geen fysieke schade aan de hersenen door de val, geen bloedingen etc. Of er hersenschade opgetreden is door zuurstofgebrek is denk ik een stuk lastiger vast te stellen op scans en zal pas duidelijk worden zodra Fabio ontwaakt uit de kunstmatige coma.
Dat is een mogelijkheid inderdaad. Maar is dan niet echt duidelijk gecommuniceerd. Wordt dus bang afwachten tot morgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')