abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 augustus 2020 @ 07:24:14 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194423080
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 02:10 schreef Ananaszot het volgende:

[..]

Maar als de gemeente weet dat dit adres al in 2015 wordt gebruikt als “gekocht briefadres” oid, waarom krijgt mevrouw van de camping dan nog steeds brieven voor spookbewoners?
Omdat het UWV één grote geautomatiseerde papiermolen is met blijkbaar belabberde controle op bepaalde vlakken.

Je zou inderdaad denken dat er bij brief nummer tienduizend wel een ergens een belletje gaat rinkelen.
pi_194423191
Nederland wordt bestuurd door de ambtenaren, niet door de NL politiek. Die ambtenaren hebben inmiddels 64.000 wetten met bijbehorende regels bedacht. Die zijn er niet voor hun, maar voor de Nederlandse -werkende- burger.

Binnen die 64.000 wetten zul je altijd wel een regel vinden die dit soort en andere fraude een handvat geeft.

https://www.ad.nl/politie(...)-van-rutte~a1fc3eb5/
https://www.ad.nl/binnenland/meer-regels-onder-rutte~aa6393d2/
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194423376
De VVD heeft de handhaving bij UWV wegbezuinigd met dit als gevolg. Als er dan weer eens een grote fraudezaak in de media komt dan reageert het kabinet verontwaardigd, maar veranderen doen ze het niet.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 08:14:32 #29
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194423441
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 06:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Dus er zijn alleen vermoedens. Wat een tendentieuze titel. Werd dezelfde heisa maar gemaakt wanneer multinationals en de superrijken misbruik maken van het Nederlandse belastingstelsel.
Jij gelooft nog steeds dat dit forum er is om nieuws objectief te bespreken? Dit forum is er om gecherrypickte nieuwsberichten te plaatsen (bij voorkeur over immigranten, Groen Links en misdaden die vermoedelijk door immigranten gepleegd zijn) waarover bepaalde users dan hun onderbuik kunnen uitstorten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_194423491
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 08:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jij gelooft nog steeds dat dit forum er is om nieuws objectief te bespreken? Dit forum is er om gecherrypickte nieuwsberichten te plaatsen (bij voorkeur over immigranten, Groen Links en misdaden die vermoedelijk door immigranten gepleegd zijn) waarover bepaalde users dan hun onderbuik kunnen uitstorten.
Je hebt gelijk. Maar ik wilde toch even een tegengeluid laten horen...
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_194423702
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 06:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Dus er zijn alleen vermoedens. Wat een tendentieuze titel. Werd dezelfde heisa maar gemaakt wanneer multinationals en de superrijken misbruik maken van het Nederlandse belastingstelsel.
Gewoon mond houden en doorwerken slaafje, als je een nog groter deel van je salaris kwijt bent aan belastingen kan de happy few nog een paar jaartjes langer op de vulkaan blijven dansen en hun centjes veilig stellen voordat de zeepbel barst.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194423854
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 06:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Dus er zijn alleen vermoedens. Wat een tendentieuze titel. Werd dezelfde heisa maar gemaakt wanneer multinationals en de superrijken misbruik maken van het Nederlandse belastingstelsel.
Nee, er zijn duizenden uitkeringen voor mensen die daar blijkbaar niet wonen. Lees het bericht anders even.
pi_194423869
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 23:03 schreef opgebaarde het volgende:
Ach en onze Nederlandse schilders zijn elk jaar drie maanden werkloos om in die tijd zwart bij te klussen en daarna weer bij dezelfde werkgever aan de slag te gaan.

Ook zoiets wat niet aangepakt kan worden alleen dit vinden de meeste mensen wel prima :{
Dat zijn tenminste nog Nederlanders. Waarom krijgen buitenlanders überhaupt een uitkering.
pi_194423897
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 23:03 schreef opgebaarde het volgende:
Ach en onze Nederlandse schilders zijn elk jaar drie maanden werkloos om in die tijd zwart bij te klussen en daarna weer bij dezelfde werkgever aan de slag te gaan.

Ook zoiets wat niet aangepakt kan worden alleen dit vinden de meeste mensen wel prima :{
Jij bent echt een beetje een halfie he? :')
  donderdag 6 augustus 2020 @ 09:03:29 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194423917
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 08:58 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dat zijn tenminste nog Nederlanders. Waarom krijgen buitenlanders überhaupt een uitkering.
Omdat ze verzekerd waren voor volksverzekeringen als ze hier gewerkt hebben.

Het alternatief is ze daar niet voor te verzekeren, maar dan concureren ze de Nederlanders nog makkelijker uit de markt. Dus dat is onwenselijk.

En het is prima dat ze bijvoorbeeld recht op WW hebben als ze hier gewerkt hebben MAAR dan moeten ze wel aan de eisen voldoen waar Nederlanders in de WW ook aan voldoen, en dat lijkt hier niet zo te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194423970
Campings verbieden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194423993
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 00:14 schreef leolinedance het volgende:

[..]

In andere landen zal het vast veel beter gaan :')
Het gaat om NL, niet om andere landen.

Dit is slecht. Helemaal met de toeslagen in het achterhoofd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194424015
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 06:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Dus er zijn alleen vermoedens. Wat een tendentieuze titel. Werd dezelfde heisa maar gemaakt wanneer multinationals en de superrijken misbruik maken van het Nederlandse belastingstelsel.
Troll

Goeie poging wel. Maar iets te opzichtig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 6 augustus 2020 @ 09:26:45 #39
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194424200
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 01:48 schreef Ananaszot het volgende:
Wacht even.

Hoe komen het UWV en de ING aan dit adres?

Voor zover mij bekend schrijft de gemeente mensen in op een BRP-adres en die eigenaresse van de camping hoeft daar in dat geval van de gemeente geen toestemming voor te geven?
Joh je kan je op elk adres inschrijven in Nederland.
Ik kan mezelf op jouw adres in schrijven als de gemeente nog een beetje coulant is bellen ze jou op.
Hebben ze bij mij een keer gedaan dat er iemand bij mij kwam wonen terwijl ik van niks wist. Gelukkig had de gemeente zich vergist in het huisnummer want ik woon op 15a en ze belden voor 15.
Kan je na gaan hoe goed hun administratie al is en bij de buren wonen er maar twee maar ze belden op om te zeggen dat er een 3de kwam wonen.

En je kan er geen reet tegen doen!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194424325
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:26 schreef nils7 het volgende:

[..]

Joh je kan je op elk adres inschrijven in Nederland.
Ik kan mezelf op jouw adres in schrijven als de gemeente nog een beetje coulant is bellen ze jou op.
Hebben ze bij mij een keer gedaan dat er iemand bij mij kwam wonen terwijl ik van niks wist. Gelukkig had de gemeente zich vergist in het huisnummer want ik woon op 15a en ze belden voor 15.
Kan je na gaan hoe goed hun administratie al is en bij de buren wonen er maar twee maar ze belden op om te zeggen dat er een 3de kwam wonen.

En je kan er geen reet tegen doen!
dat lijkt mij niet de normale gang van zaken.
bij een inschrijving of verhuizing dien je zowel geldige legitimatie als het ondertekende huurcontract of ondertekende akte van levering te kunnen overleggen. bij fraude doet men altijd aangifte.

zo'n typefout kan natuurlijk een keer voorkomen. maar het heeft nogal wat gevolgen als er zomaar iemand bijkomt. je afvalstoffenheffing gaat omhoog, rioolrecht. Gemeentelijke heffingen gaan direct hoger worden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 6 augustus 2020 @ 09:37:15 #41
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194424363
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:34 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dat lijkt mij niet de normale gang van zaken.
bij een inschrijving of verhuizing dien je zowel geldige legitimatie als het ondertekende huurcontract of ondertekende akte van levering te kunnen overleggen. bij fraude doet men altijd aangifte.

zo'n typefout kan natuurlijk een keer voorkomen. maar het heeft nogal wat gevolgen als er zomaar iemand bijkomt. je afvalstoffenheffing gaat omhoog, rioolrecht. Gemeentelijke heffingen gaan direct hoger worden.
Die typfout kan gebeuren dat klopt maar ook de buren zijn maar met z'n tweeen en ze belden toch echt voor een derde inschrijving...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194424383
Ambtenaren....: Het is niet hun probleem, maar ons probleem.
Fraude moet keihard aangepakt worden, mij, belastingbetaler, weten ze wel te vinden.
Geen geld uitkeren als adres en aantal niet visueel gecontrleerd zijn, bevalt dat niet, gaan ze weer terug naar Polen. Het hele Oost-Blok doet dit.
Privatiseer het UWV: Dan zal fraude goed bestreden worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door JannekeC5 op 06-08-2020 09:40:39 (Spelling.) ]
pi_194424419
Doet mij denken aan Tolunay Aras; een oplichter die valse huurcontracten maakte en deze verkocht voor 300 euro onder het motto 'adressencentrale'. zo kon je een inschrijfadres "kopen". 20 gemeenten deden aangifte. Tolunay A. kreeg 18 maanden celstraf waarvan 4 voorwaardelijk.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_194424530
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:01 schreef Murdera het volgende:

[..]

Jij bent echt een beetje een halfie he? :')
Thanks. Sterke reactie
  donderdag 6 augustus 2020 @ 09:54:18 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194424549
Voor bepaalde uitkeringen mogen er geen 2 uitkeringen op één adres zijn, maar als het om WW en ZW gaat is 450 uitkeringen op één adres kennelijk geen probleem...
Fantastisch!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194426252
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 06:55 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Dus er zijn alleen vermoedens. Wat een tendentieuze titel. Werd dezelfde heisa maar gemaakt wanneer multinationals en de superrijken misbruik maken van het Nederlandse belastingstelsel.
_O_
pi_194426342
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 07:24 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Omdat het UWV één grote geautomatiseerde papiermolen is met blijkbaar belabberde controle op bepaalde vlakken.

Je zou inderdaad denken dat er bij brief nummer tienduizend wel een ergens een belletje gaat rinkelen.
Dat van het UWV zal best zo zijn, maar de gemeente schrijft toch al die mensen in op dat adres?

Waarom gaat het nieuws niet over dat de gemeente dit doet?
pi_194426379
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:34 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dat lijkt mij niet de normale gang van zaken.
bij een inschrijving of verhuizing dien je zowel geldige legitimatie als het ondertekende huurcontract of ondertekende akte van levering te kunnen overleggen. bij fraude doet men altijd aangifte.

zo'n typefout kan natuurlijk een keer voorkomen. maar het heeft nogal wat gevolgen als er zomaar iemand bijkomt. je afvalstoffenheffing gaat omhoog, rioolrecht. Gemeentelijke heffingen gaan direct hoger worden.
In Belgie komt de politie langs om te kijken of iemand die zich inschrijft wel echt op een adres woont

Is er in Nederland geen geld of zo dat deze controle hier niet plaatsvindt?
pi_194426435
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:26 schreef nils7 het volgende:

[..]

Joh je kan je op elk adres inschrijven in Nederland.
Ik kan mezelf op jouw adres in schrijven als de gemeente nog een beetje coulant is bellen ze jou op.
Hebben ze bij mij een keer gedaan dat er iemand bij mij kwam wonen terwijl ik van niks wist. Gelukkig had de gemeente zich vergist in het huisnummer want ik woon op 15a en ze belden voor 15.
Kan je na gaan hoe goed hun administratie al is en bij de buren wonen er maar twee maar ze belden op om te zeggen dat er een 3de kwam wonen.

En je kan er geen reet tegen doen!
Dat was lachen toen studenten nog een uitwonendenbeurs konden krijgen. Ze schreven zich overal in voor maandelijks 200 euro meer van Ome Duo en woonden intussen bij hun ouders _O-

Prachtig dat je in dit land alles gratis kan krijgen want er zit toch nauwelijks handhaving op
pi_194430178
https://www.google.com/am(...)itkeringsfraude.html

En wij maar denken dat de EU het makkelijk zou maken dit wel te controleren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')