abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194419531
Hi!. Volgens mij mijn eerste topic in K&W :-)

Uit de verkoop van mijn oude woning heb ik een flinke zak overwaarde overgehouden. Dat wil ik deels in het nieuwe huis stoppen (verhogen leefgenot) en deels in de hypotheek. Nu heb ik de volgende dingen al in de planning zitten, maar misschien vergeet ik nog iets essentieels. Iemand?

(Wij hebben uitgebreid advies gehad van de fiscalist en de hypotheekadviseur, dus we hoeven geen advies over de hypotheekrenteaftrek)

Wishlist:

- Nieuwe badkamer
- Buitenboel schilderen
- Overal Philips Hue
- Overal uitgebreid Wifi
- Quooker
- Stoomoven
- Nieuwe groepenkast
- Airco
- Zonnepanelen

Wij horen graag jullie mening (en zullen ook een klus- en inrichttopic maken als de sleutels binnen zijn :-P
pi_194419558
Een rode Ferrari voor de deur.
pi_194419590
een man-cave
pi_194419678
Isolatie?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:00:35 #5
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194419705
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:59 schreef opgebaarde het volgende:
Isolatie?
Zodat je het terugverdient. :Y
Idem voor zonnepanelen.

Je kunt ook voor een lagere schuld gaan he? :+
pi_194419717
Screens, warmtepomp, naisolatie, dakkapel, uitbouw, houten vloer, oplaadunit voor elektrische auto, ring deurbel, verwarmde toiletzitting, slimme thermostaat, warmtewerend glas, jacuzzi, traplift
pi_194419744
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:00 schreef GX3 het volgende:
Screens, warmtepomp, naisolatie, dakkapel, uitbouw, houten vloer, oplaadunit voor elektrische auto, ring deurbel, verwarmde toiletzitting, slimme thermostaat, warmtewerend glas, jacuzzi, traplift
Blij om dat iemand anders dit soort vragen ook als flauwekul ervaart.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:04:51 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194419795
Een schoonmaakster
pi_194419813
Een bidet! En dan niet zo'n lullig ding waar een waterstraaltje uitkomt, maar eentje van 5000 euro met 10 verschillende standen
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:13:52 #10
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_194419990
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:02 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Blij om dat iemand anders dit soort vragen ook als flauwekul ervaart.
Je hóeft niet te reageren
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:15:18 #11
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_194420016
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:59 schreef opgebaarde het volgende:
Isolatie?
Het is reeds een energielabel a-woning
pi_194420071
*knip*

Die toon mag best wel wat minder :)

[ Bericht 76% gewijzigd door Vonkenboer op 06-08-2020 07:34:16 ]
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:21:57 #13
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_194420123
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:18 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Doe normaal. Mensen hebben gewoon huizen alleen zitten ze niet zo dom te doen als jij erover.
Kan je uitleggen waarom je zo jaloers reageert? K&W is bij uitstek geschikt om te vragen of je nog dingen kan toevoegen aan je huis.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:23:42 #14
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_194420165
Wat is je budget? Heb je een fijne tuin? Verwarmde garage met motorlift? Veranda met kachel en TV? Aanlegsteiger voor je sloep? Een danspaal in de slaapkamer? Een doorkijkhaard? Lichtstraat in de aanbouw? Smart raambekleding? 77 inch LG OLED? Camera's met gezichtsherkenning?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:25:47 #15
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_194420203
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:23 schreef fathank het volgende:
Wat is je budget? Heb je een fijne tuin? Verwarmde garage met motorlift? Veranda met kachel en TV? Aanlegsteiger voor je sloep? Een danspaal in de slaapkamer? Een doorkijkhaard? Lichtstraat in de aanbouw? Smart raambekleding? 77 inch LG OLED?
Tuin staat op het lijstje voor volgend jaar
Veranda check, tv niet
Boot ligt aan de plassen
Smart raambekleding: leuk idee
55 inch
En 40k over
pi_194420322
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:21 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

Kan je uitleggen waarom je zo jaloers reageert? K&W is bij uitstek geschikt om te vragen of je nog dingen kan toevoegen aan je huis.
Overal uitgebreid wifi kost niks. Dat weet iedereen. Je opmerking waarom ik jaloers reageer is gewoon kinderachtig. Wij kunnen nu ook een huis kopen als we willen maar zouden nooit zo'n debiel topic openen omdat veel zaken voor ons wel duidelijk zijn. Jij twijfelt nog over de goedkoopste opties wat niet echt serieus te nemen is tenzij je van niks weet
pi_194420377
Een basement zoals in die Amerikaanse films. Dus geen lullig keldertje maar een deftig oppervlakte.

Bidet is eerder genoemd, ben ik ook voorstander van.

Afzuiger ingebouwd in kookplaat met afvoer via kelder/kruipruimte.

Mg electrische SUV van 25K en een laadpaal

Airco spit unit.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:34:59 #18
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194420438
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:25 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

Tuin staat op het lijstje voor volgend jaar
Veranda check, tv niet
Boot ligt aan de plassen
Smart raambekleding: leuk idee
55 inch
En 40k over
Lijkt mij een krap potje spaargeld als je net een huis hebt gekocht. :X
pi_194420503
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:34 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Lijkt mij een krap potje spaargeld als je net een huis hebt gekocht. :X
Daar las ik overheen. 40K overwaarde is geen flinke zak overwaarde nee zoals in de OP staat :{
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:40:08 #20
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_194420558
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:38 schreef zoz het volgende:

[..]

Daar las ik overheen. 40K overwaarde is geen flinke zak overwaarde nee zoals in de OP staat :{
Dat is over ná alle investeringen, ná alle kosten en ná de geplande aflossing.
  Moderator woensdag 5 augustus 2020 @ 22:43:34 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194420648
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:18 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Doe normaal. Mensen hebben gewoon huizen alleen zitten ze niet zo dom te doen als jij erover.
K&W is toch de plek om te vragen wat jij of anderen zouden gaan doen als ze die mogelijkheid hadden ?
Daar is niks mis mee ! Je hoeft er niet over mee te praten, maar kom dan ook gewoon niet in een topic wat je ansich ook niet interesseert ! ^O^ :s)
pi_194420728
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:43 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

K&W is toch de plek om te vragen wat jij of anderen zouden gaan doen als ze die mogelijkheid hadden ?
Daar is niks mis mee ! Je hoeft er niet over mee te praten, maar kom dan ook gewoon niet in een topic wat je ansich ook niet interesseert ! ^O^ :s)
Het interesseert me daarom post ik erin. Ik vind het alleen nergens op slaan alsof iemand over wifi begint en 40K overwaarde. Je mag toch wat serieuze topics verwachten? In plaats van de mensen toe te spreken die stellen dat een topic nergens op slaat :D
pi_194420745
Maar het klinkt een beetje dat je luxe dingen wilt om het luxe, en niet zozeer of het wel nodig is of echt wat toevoegt.

Maar zonnepanelen is wel een goede investering. Al aan vloerverwarming gedacht? En daarop volgend je gasketel vervangen voor een warmptepomp?

Overige zaken die je opnoemt zijn verder niet perse luxe. Een Quooker is toch ook vrij normaal. En nieuwe badkamer noodzakelijk als deze zijn tijd heeft gehad.
  Moderator woensdag 5 augustus 2020 @ 22:47:33 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_194420747
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:46 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Het interesseert me daarom post ik erin. Ik vind het alleen nergens op slaan alsof iemand over wifi begint en 40K overwaarde. Je mag toch wat serieuze topics verwachten? In plaats van de mensen toe te spreken die stellen dat een topic nergens op slaat :D
Voor 40K kun je wel heel goede wifi hebben ;)
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:49:22 #25
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_194420803
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:46 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Het interesseert me daarom post ik erin. Ik vind het alleen nergens op slaan alsof iemand over wifi begint en 40K overwaarde. Je mag toch wat serieuze topics verwachten? In plaats van de mensen toe te spreken die stellen dat een topic nergens op slaat :D
Heb jij wel eens wifi volledig dekkend gekregen in een huis met betonnen muren en vloeren ?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:50:55 #26
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_194420836
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:47 schreef Glider76 het volgende:
Maar het klinkt een beetje dat je luxe dingen wilt om het luxe, en niet zozeer of het wel nodig is of echt wat toevoegt.

Maar zonnepanelen is wel een goede investering. Al aan vloerverwarming gedacht? En daarop volgend je gasketel vervangen voor een warmptepomp?

Overige zaken die je opnoemt zijn verder niet perse luxe. Een Quooker is toch ook vrij normaal. En nieuwe badkamer noodzakelijk als deze zijn tijd heeft gehad.
Met luxe bedoel ik vooral : woningverbetering. Warmtepomp is er al 🙂
pi_194420883
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:49 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

Heb jij wel eens wifi volledig dekkend gekregen in een huis met betonnen muren en vloeren ?
Niet in een huis met betonnen ramen nee , maar ik heb 1 simpel wifi router in de meterkast staan en heb overal wifi, in en rond het huis. Zou ik er zo'n simpele wifi repeater bij doen is het nog beter.

Dus om dit op de wishlist te zetten vanwege je grote overwaarde is wel een beetje raar.

edit:schijnbaar las ik betonnen ramen ergens. maar ik heb dus overal wifi.
pi_194420965
Grote inloopdouche met 2 regen douches. Aanrader. _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194420973
Andere aanrader, grote 2 persoons whirlpool in je badkamer.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194420984
Heb je een tuin? Ja dus. Een fijne buitenruimte is fantastisch. Huur een tuinarchitect in, maak er iets moois van (overkapping, buitenkeuken, weelderige beplanting, tuinhuisje).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194421016
Koop een nieuwe motor of een tweedehands cabriotje. Fuck dat dat je dat deel van de winst dan na 2 jaar geen HRA meer over krijgt. Dat scheelt nagenoeg niks. En ga wat leuks doen met je vrouwtje van dat geld.

Ergo: stop niet al je geld in dat huis.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194421033
Buiten schilderen en nieuwe groepenkast is meer onderhoud dan luxe of woningverbetering.

Het lijkt of je zaken zoekt waar je je geld aan kunt uitgeven terwijl je het zelf niet nodig hebt. En of een ander dan maar suggesties geeft.

Ik zou het geld voorlopig even op de bank houden.
pi_194421043
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:58 schreef vosss het volgende:
Ergo: stop niet al je geld in dat huis.
Ik zou zelf zoveel mogelijk aflossen en van het geld dat ik maandelijks overhoud luxe kopen (vaak uit eten gaan, mooie kleren en schoenen kopen, personeel inhuren voor stomme klussen).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194421049
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:49 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

Heb jij wel eens wifi volledig dekkend gekregen in een huis met betonnen muren en vloeren ?
Ja dat heb ik. 3 ubiquiti accesspoints door het huis. Ieder verdieping eentje. Overal 100 MBit en biostabiel.
pi_194421069
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 23:00 schreef Claudia_x het volgende:
en van het geld dat ik maandelijks overhoud luxe kopen (vaak uit eten gaan, mooie kleren en schoenen kopen, personeel inhuren voor stomme klussen).
Over dat deel van de winst krijg je dus geen HRA meer na 2 jaar. Maargoed, dat is toch bijna niks en wil men al jaren afschaffen. Dus gewoon lekker opmaken dat geld en niet alleen maar aan de hypotheek aflossen en verbouwingen aan je huis.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 23:03:55 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194421112
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:50 schreef DABAMaster het volgende:

[..]

Met luxe bedoel ik vooral : woningverbetering. Warmtepomp is er al 🙂
Huisautomatisering vind ik wel wat toevoegen. Net als slimme radiatoren. Speakers in de plafonds ingebouwd. Tv in de badkamer. Vloerverwarming. Lampen dmv bewegingssensoren (op plekken waar dat logisch is). Hoogwaardige materialen gebruiken. En verder zou ik persoonlijk, als het potje dan nog niet leeg is, kiezen voor (extra) Wellness faciliteiten en luxe keukenapparatuur.

Overigens vind ik sublieme afwerking nog wel het meest luxe voelen. Dus zorg dat alles goed gebeurt en ook netjes helemaal af komt. ;).
KuikenGuppy
pi_194421140
Een Roomba en een robot grasmaaier ^O^ Zomaar een paar uur extra vrije tijd elke week *O* *O*
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_194421148
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 23:01 schreef vosss het volgende:

[..]

Over dat deel van de winst krijg je dus geen HRA meer na 2 jaar. Maargoed, dat is toch bijna niks en wil men al jaren afschaffen. Dus gewoon lekker opmaken dat geld en niet alleen maar aan de hypotheek aflossen en verbouwingen aan je huis.

:)
Het is de grootste luxe die ik me maar kan bedenken, lage maandlasten hebben. Dan houd je meer over om te doen wat je leuk vindt. Voor jou is dat misschien geld opmaken aan mooie dingen. Ik droom zelf van zo vroeg mogelijk met pensioen kunnen. En het grootste voordeel is misschien wel dat er minder druk komt te liggen op werk. Van één inkomen rond kunnen komen als je met z'n tweeën bent maakt bijvoorbeeld dat je onbezorgd een tijdje werkloos kunt zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194421157
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 23:05 schreef valentijn101 het volgende:
Een Roomba en een robot grasmaaier ^O^ Zomaar een paar uur extra vrije tijd elke week *O* *O*
Of: een schoonmaakster en hovenier inhuren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194421181
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 23:03 schreef Burdie het volgende:

Overigens vind ik sublieme afwerking nog wel het meest luxe voelen. Dus zorg dat alles goed gebeurt en ook netjes helemaal af komt. ;).
Bijvoorbeeld een goede timmerman inhuren voor maatwerkkasten en -meubilair.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194421311
Een butler natuurlijk.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 23:35:00 #42
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194421588
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:51 schreef DABAMaster het volgende:
Hi!. Volgens mij mijn eerste topic in K&W :-)

Uit de verkoop van mijn oude woning heb ik een flinke zak overwaarde overgehouden. Dat wil ik deels in het nieuwe huis stoppen (verhogen leefgenot) en deels in de hypotheek. Nu heb ik de volgende dingen al in de planning zitten, maar misschien vergeet ik nog iets essentieels. Iemand?

(Wij hebben uitgebreid advies gehad van de fiscalist en de hypotheekadviseur, dus we hoeven geen advies over de hypotheekrenteaftrek)

Wishlist:

- Nieuwe badkamer
- Buitenboel schilderen
- Overal Philips Hue
- Overal uitgebreid Wifi
- Quooker
- Stoomoven
- Nieuwe groepenkast
- Airco
- Zonnepanelen

Wij horen graag jullie mening (en zullen ook een klus- en inrichttopic maken als de sleutels binnen zijn :-P
Philips Hue _O_
Ben ik zelf erg blij mee.

Verder kun je je huis natuurlijk nog slimmer maken door te kiezen voor Tado (waarmee je elke ruimte afzonderlijk in kunt stellen qua temperatuur). Chromecasts in elke TV. Slimme speakers. Alles met elkaar verbinden door middel van Homey, Google Home of Apple Kit/Alexa. En er zijn nog veel meer dingen die je daar op aan kunt sluiten.

Als je slaapkamer zich er voor leent: beamer die projecteert op je voeteneind (ook weer een chromecast in drukken voor verbinding met Netflix). Bevalt hier enorm goed. Lekker filmpje kijken in bed O+ .

Als je de badkamer doet, dan douche en bad apart.
Resistance is futile.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 23:39:48 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194421623
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 23:05 schreef valentijn101 het volgende:
Een Roomba en een robot grasmaaier ^O^ Zomaar een paar uur extra vrije tijd elke week *O* *O*
Staat ook hoog op mijn lijstje _O_
Resistance is futile.
pi_194421726
Sauna
Sportruimte
Wijnkelder met koelkast
Buitenkeuken
Zwembad
pi_194422138
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 23:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Staat ook hoog op mijn lijstje _O_
Let er wel goed op dat zo’n robotstofzuiger ook schade aan je huis kan veroorzaken. Wij hadden een Roomba, top ding qua zuigresultaat en ook super fijn om thuis te komen in een gestofzuigd huis. Alleen hadden wij na 3 weken de zwarte strepen op de plinten staan en hadden onze zwarte tussendeuren allemaal krassen doordat de robotstofzuiger er steeds langs schuurde. Uiteindelijk dat ding na 3 weken dus weggegaan. Eeuwig zonde want over het zuigresultaat en gebruiksgemak waren we zeer te spreken.
pi_194423593
Wel met @Claudia_x eens. Deel aflossen op hypotheek maakt het iedere maand toch fijner!

Hier hebben we onze overwaarde deels in de verbouwing gestopt, deels in lagere hypotheek en een deel staat nog op de bank, aangezien de tuin nog moet en we er nog niet uit zijn wat we daarmee doen.

Voor wat betreft WiFi, is het geen optie om gewoon op elke slaapkamer een fysieke kabel te trekken? Dan heb je altijd ergens in de kamer een goede basis verbinding. Werkt top, vergeet alleen niet het kamertje waar je later je werkkamer van maakt - spreek uit ervaring...
pi_194424080
Je heel goed informeren zo niet jezelf praktisch voorbereiden, dat subsidies op zonnepanelen, warmtepompen en bijbehorende apparatuur, eens ophoudt om nog toe te passen. Dat kan m.i. op korte termijn nog wel eens verrassend gaan gebeuren.

De NL overheid gaat namelijk nu al, binnenkort, geld lenen dmv het verhogen van de staatsschuld met circa 20% om hun rekeningen te kunnen betalen.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 09:23:02 #48
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194424142
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 21:51 schreef DABAMaster het volgende:
Hi!. Volgens mij mijn eerste topic in K&W :-)

Uit de verkoop van mijn oude woning heb ik een flinke zak overwaarde overgehouden. Dat wil ik deels in het nieuwe huis stoppen (verhogen leefgenot) en deels in de hypotheek. Nu heb ik de volgende dingen al in de planning zitten, maar misschien vergeet ik nog iets essentieels. Iemand?

(Wij hebben uitgebreid advies gehad van de fiscalist en de hypotheekadviseur, dus we hoeven geen advies over de hypotheekrenteaftrek)

Wishlist:

- Nieuwe badkamer
- Buitenboel schilderen
- Overal Philips Hue
- Overal uitgebreid Wifi
- Quooker
- Stoomoven
- Nieuwe groepenkast
- Airco
- Zonnepanelen

Wij horen graag jullie mening (en zullen ook een klus- en inrichttopic maken als de sleutels binnen zijn :-P
Uit nieuwsgierigheid, waarom heb je zaken die de HRA-aftrekbaar zijn gemixt met zaken die HRA verminderen? Ben wel benieuwd welk advies jullie gekregen hebben :) .
  donderdag 6 augustus 2020 @ 09:25:06 #49
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194424175
en komen er met de nieuwe groepenkast ook nieuwe groepen bij? Neem je dan ook het trekken van nieuwe leidingen, stuccen, etc. mee? Dasnie goedkoop namelijk.

En met de aanschaf van zonnepanelen, warmtepomp, quooker, stoomoven, airco... wel nodig.
pi_194424234
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:25 schreef bleiblei het volgende:
en komen er met de nieuwe groepenkast ook nieuwe groepen bij? Neem je dan ook het trekken van nieuwe leidingen, stuccen, etc. mee? Dasnie goedkoop namelijk.

En met de aanschaf van zonnepanelen, warmtepomp, quooker, stoomoven, airco... wel nodig.
We gaan van 8 naar 16 groepen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')