abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_194417709
Beste mensen,

Er is natuurlijk een grote kans dat we mondkapjes op moeten in het najaar. Nu heb ik al een setje liggen omdat ik soms met de trein moet, maar is het comfortabel? Nee.

Dus ik vroeg mij af wie ondertussen het beste mondkapje heeft gevonden en waar je er goedkoop aan kan komen. Als we die dingen in het najaar dagelijks op moeten, dan wil ik graag een duurzaam product dat niet te duur is. w/
pi_194417847
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:05 schreef Jojoke het volgende:
Beste mensen,

Er is natuurlijk een grote kans dat we mondkapjes op moeten in het najaar. Nu heb ik al een setje liggen omdat ik soms met de trein moet, maar is het comfortabel? Nee.

Dus ik vroeg mij af wie ondertussen het beste mondkapje heeft gevonden en waar je er goedkoop aan kan komen. Als we die dingen in het najaar dagelijks op moeten, dan wil ik graag een duurzaam product dat niet te duur is. w/
Gewoon op straat, of in de bosjes. Kost geen drol.
pi_194418000
Gewoon de kraag van je t-shirt om je neus doen. Je trui erbij en er kan geen ffp3 meer tegenop.
pi_194418010
uitwasbare kopen of zelf ze maken is het goedkoopst denk ik :Y ik heb er al een paar liggen.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  woensdag 5 augustus 2020 @ 20:56:43 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194418561
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 20:14 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Gewoon op straat, of in de bosjes. Kost geen drol.
Of je visnet uitgooien in zee, heb je er ook meteen tientallen te pakken. We vervuilen lekker verder.
pi_194418716
Morgenavond gaat Pinokkio ons weer vertellen hoe het niet moet...
Met zijn uitgestreken kijk mij eens gezicht.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:33:21 #7
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194420396
Ik heb de mijne in een tweedehandswinkel gekocht, was het enige nieuwe in de hele zaak. :+
In lokale facebookgroepen zie ik ze ook voorbij komen.
Patronen kun je googlen.

En mondkapjes zijn niet comfortabel. Hoe effectiever, hoe minder comfortabel.
pi_194420456
Ik heb laatst n gekregen bij mijn Large bestelling en die vind ik wel prima zitten.
Tumblr
  woensdag 5 augustus 2020 @ 22:36:20 #9
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194420471
Picnic heeft ze ook in het assortiment.
pi_194420655
Vanmiddag bij de apotheek 10 gehaald voor 8 euro. Die gebruik ik als ik er zelf het nut van inzie.

Als het alleen maar voor de show is heb ik er een van katoen met tegeltjespatroon. Maar als het ff kan doe ik die dingen niet op. Die wasbare huisvlijt dingen werken net zo goed als kippengaas tegen muggen. Of die van de apotheek het beter doen?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 23:06:36 #11
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194421167
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 22:43 schreef qajariaq het volgende:
Vanmiddag bij de apotheek 10 gehaald voor 8 euro. Die gebruik ik als ik er zelf het nut van inzie.

Als het alleen maar voor de show is heb ik er een van katoen met tegeltjespatroon. Maar als het ff kan doe ik die dingen niet op. Die wasbare huisvlijt dingen werken net zo goed als kippengaas tegen muggen. Of die van de apotheek het beter doen?
Katoen werkt om de mensen om je heen te beschermen tegen jouw spetters.
Medische mondkapjes beschermen de drager, maar ik betwijfel of de apotheek ze verkoopt.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 23:12:01 #12
241690 kibo
communistenjager
pi_194421285
En welke zijn het minst benauwend?
  woensdag 5 augustus 2020 @ 23:13:01 #13
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194421306
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 23:12 schreef kibo het volgende:
En welke zijn het minst benauwend?
Degene die niet werken, dus vliesdun katoen.
pi_194421353
Bol.com van het merk Safesave sluit goed aan op gezicht, zachte rekbare toch wel dikke stof. Niet benauwend.
Bestel wel je juiste maat.
pi_194423837
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 23:06 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Katoen werkt om de mensen om je heen te beschermen tegen jouw spetters.
Medische mondkapjes beschermen de drager, maar ik betwijfel of de apotheek ze verkoopt.
Ik denk dat de kracht achter een nies het mondkapje finaal even van het gezicht blaast en er dus heel veel direct omheen vliegt.

De sergeant in dienst zei dat het niet erg is als er op je wordt geschoten, je hebt toch een helm op! Mijn lijf was en is aanzienlijk groter dan mijn hoofd, bovendien ging een stevige kogel recht op de helm er alsnog doorheen. De analogie met mondkapjes is dat het in specifieke situaties best iets kan schelen maar dat is dus alleen in specifieke situaties als het niet teveel tegen zit.

Het bezwaar tegen het mondkapje is dus dat mensen het als veilig ervaren en het daardoor als excuus gebruikt wordt om andere regels weer te laten varen. Als het uitsluitend als aanvullende maatregel gebruikt wordt dan kan het best iets helpen maar ik geloof nooit dat mensen er zo mee omgaan.
Daarnaast heb ik een gruwelijke hekel aan niet geheel vrij kunnen ademen maar dat is mijn probleem snap ik ook wel.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:20:05 #16
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194426649
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 08:56 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik denk dat de kracht achter een nies het mondkapje finaal even van het gezicht blaast en er dus heel veel direct omheen vliegt.

De sergeant in dienst zei dat het niet erg is als er op je wordt geschoten, je hebt toch een helm op! Mijn lijf was en is aanzienlijk groter dan mijn hoofd, bovendien ging een stevige kogel recht op de helm er alsnog doorheen. De analogie met mondkapjes is dat het in specifieke situaties best iets kan schelen maar dat is dus alleen in specifieke situaties als het niet teveel tegen zit.

Het bezwaar tegen het mondkapje is dus dat mensen het als veilig ervaren en het daardoor als excuus gebruikt wordt om andere regels weer te laten varen. Als het uitsluitend als aanvullende maatregel gebruikt wordt dan kan het best iets helpen maar ik geloof nooit dat mensen er zo mee omgaan.
Daarnaast heb ik een gruwelijke hekel aan niet geheel vrij kunnen ademen maar dat is mijn probleem snap ik ook wel.
Wat beter werkt is als mensen gewoon 1,5 meter afstand houden, hyginisch zijn en thuis blijven bij ziekte en verkoudheid. Maar dat is blijkbaar teveel moeite voor de meesten.

Vandaar dus die mondkapjes. Ze zijn niet ideaal, maar de Nederlandse bevolking is te eigenwijs of te dom om de werkende maatregelen in acht te nemen.
pi_194429195
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:20 schreef Zilverberk het volgende:
maar de Nederlandse bevolking is te eigenwijs of te dom om de werkende maatregelen in acht te nemen.
Hoe effectief is het om maatregelen die niet werken maar men liever heeft in te voeren ten koste van bewezen maatregelen waar niet iedereen zin in heeft.

Ik heb geen zin in belasting betalen, laten we dan maar een ijsje gaan eten in plaats daarvan.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 18:30:35 #18
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_194431719
Op aliexpress koop je ze voor een appel en een ei. Stoffen herbruikbare maskers waar je een filter in kan stoppen.
Gelieve verwijderen
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:19:39 #19
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_194443057
Vrouw van een collega had hele partij genaaid. Met breathervulling. Uitwasbaar. 2.50 ps.
Voor de zekerheid bij me maar nog nooit gedragen.
pi_194446692
Bedankt voor de tips tot nu toe! Ik ga even bij Ali kijken.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:17:52 #21
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_194446772
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 17:10 schreef Jojoke het volgende:
Bedankt voor de tips tot nu toe! Ik ga even bij Ali kijken.
Als je er niet uitkomt stuur ik je wel link.
Gelieve verwijderen
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')