abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 5 augustus 2020 @ 15:04:45 #1
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_194413197
Ben een half jaar geleden begonnen met kickboksen en gedurende de sluiting vd sportscholen ben ik thuis verder gegaan met calisthenics. Wilde gebruik maken van deze periode om na 25 jaar inactiviteit (ben nu 40) mezelf weer fit te krijgen.

Nu is het zo dat ik enkele jaren geleden mijn overgewicht heb getackeld. Bijna 30kg eraf, enkel en alleen door voeding aan te passen. Nu ben ik echter zo mager dat duidelijk te zien is hoe al die tijd mijn spierconditie is geweest, en dat was niet al te best blijkbaar. Niet gesport sinds mn 15 en nooit fysiek werk gedaan. Nu de speklaag weg is, krijg ik van té veel mensen te horen dat ik wel érg mager ben geworden. Daarom wil ik nu wat lean mass bijkweken d.m.v. krachttraining.

Ben nu al maanden bezig met lichaamsgewicht en een setje dumbells thuis, maar echt zoden aan de dijk zetten, doet het niet. Daarom ben ik meer gaan eten omdat ik dacht dat daar het schoentje zou kunnen knellen.
Sinds enkele weken is het kickboksen weer begonnen en door de vele calorieën die ik daarmee verbrand, lijkt het alsof ik nóg magerder word terwijl ik echt veel probeer te eten en recent ook nog een eiwit-shake erbij neem.

Nu vraag ik me af hoe ik het beste mijn workouts kan gaan plannen om enerzijds voldoende rustdagen in te plannen (ben de jongste niet meer) en anderzijds de trainingen complementair te laten zijn ipv dat het een afbreuk doet aan het ander.

Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt!

Ohja, wat ik zelf nu bedacht heb is het volgende:

Ma: rust
Di: workout thuis
Wo: kickboksen
Do: rust
Vr: workout thuis
Za: rust
Zo: kickboksen

Op de dagen dat ik sport, neem ik een shake voor extra eiwit.
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:25:47 #2
459912 FlippingCoin
Fuck Akwasi en zijn vriendjes.
pi_194441435
Aankomen is primair een kwestie van eten, noteer hoeveel je eet in kcal, kijk of je zwaarder wordt zo niet schroef het met 200kcal omhoog en kijk dit aan.
blacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatterblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmattergeencensuurblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatter
blacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatterblacklivesmatterwhitelivesmatteralllivesmatter
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:16:51 #3
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_194444974
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 11:25 schreef FlippingCoin het volgende:
Aankomen is primair een kwestie van eten, noteer hoeveel je eet in kcal, kijk of je zwaarder wordt zo niet schroef het met 200kcal omhoog en kijk dit aan.
Ja moet dat echt bij gaan houden.
Heb de app Food geïnstalleerd en ben daar nu al een paar dagen alles aan het loggen.
Met mijn data en doel ingevoerd, krijg ik als richtlijn 2600kcal per dag en ik merk dat dat nog niet meevalt.
Zeker als je alles zo onbewerkt, biologisch en grotendeels vegetarisch wil doen.

Vier keer per week trainen lijkt me niet extreem. Krachttraining thuis is een sessie van 8 oefeningen, 3 sets, 10-11-12 reps. Kickboksen is een uurtje per keer, wel erg intensief.
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')