abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 5 augustus 2020 @ 18:57:04 #51
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194416369
ik vond het niet nodig dat mn vriend betaalde voor de hypotheek. Maar vrij snel, nadat hij ging werken, alles sam/sam
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Miss 200.000.000! woensdag 5 augustus 2020 @ 18:59:21 #52
367000 roos94
pi_194416407
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:57 schreef Rene het volgende:
ik vond het niet nodig dat mn vriend betaalde voor de hypotheek. Maar vrij snel, nadat hij ging werken, alles sam/sam
pi_194417194
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:59 schreef roos94 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat een heerlijke serie was dit.

On topic; Ons salaris minus ¤200 ‘zakgeld’ gaat naar de gezamenlijke rekening.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 20:04:35 #54
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_194417692
Een keer in de zoveel tijd maken we een excel sheet, daarbij houden we onze vaste lasten en zien we globaal wie waarvoor betaald. Wij hebben de gezamenlijke posten verdeeld. Gwl gaat van mijn rekening af, regionale belastingen bij mijn wederhelft. Enzovoorts. Ik spaar meer van ons inkomen en besteed geld aan ons huis, omdat ik meer verdien. Partner hoeft dus maar heel beperkt bij te leggen en daardoor is de verhouding naar rato wel in balans.
Ga je voor het eerst samenwonen dan raad ik echt aan om het overzicht te maken, kijk ook wat er verandert in de kosten door de komst van je vriendin. Bespreek met haar hoe zij hier tegen aan kijkt. Een gezamenlijke rekening kan, maar is geen vereiste. Wij hebben bijvoorbeeld een gezamenlijke boodschappenrekening en een gezamenlijke spaarrekening. Op die laatste komt alleen de jaarlijkse teruggave, die besteden we doorgaans aan vakantie oid :P. Rest gaat van eigen rekeningen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 21:57:31 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194419639
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 14:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Met 1200 in de maand.... Hou je nogal wat geld over op deze voet.
We sparen er normaal ook wel wat van, maar momenteel verbouwen we dus dan gaat het spaargeld naar de verbouwing.
Resistance is futile.
pi_194423711
wij hebben een gezamelijke rekening waar we een vast bedrag op storten waar we alle gezamelijke dingen van betalen. De rest is privé geld en wordt gebruikt voor persoonlijke dingen
  donderdag 6 augustus 2020 @ 18:49:00 #57
3542 Gia
User under construction
pi_194432003
Wij hebben een gezamenlijke rekening, spaarrekening en hypotheek. Niks gescheiden.
Al vanaf het moment dat we gingen samenwonen, na een half jaar latten.
pi_194433691
quote:
14s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 07:29 schreef Vlaggenroof het volgende:
Hallo! Mijn vriendin komt binnekort bij mij inwonen. Dan gan we natuurlijk de vaste lasten ed delen.

Waarom is dat vanzelfsprekend?
pi_194433970
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 07:55 schreef Seven. het volgende:
Hypotheek betaal ik van m'n eigen rekening, huis staat op mijn naam. We zijn recent getrouwd en wel vastgelegd dat hij 25% van de overwaarde krijgt bij uit elkaar gaan.
Begrijp ik het goed dat je man niet aan het huis en dus de waardevermeerdering bijdraagt (want van jou), maar wel 25% van die waardevermeerdering krijgt als jullie uit elkaar gaan?

Oprecht benieuwd: waarom op die manier? En is het dan ook 25% bijdrage bij waardevermindering?
pi_194435384
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:30 schreef heyhallodaar het volgende:

[..]

Begrijp ik het goed dat je man niet aan het huis en dus de waardevermeerdering bijdraagt (want van jou), maar wel 25% van die waardevermeerdering krijgt als jullie uit elkaar gaan?

Oprecht benieuwd: waarom op die manier? En is het dan ook 25% bijdrage bij waardevermindering?
Ik gok om de belastingen en de verzekeringen die ze samen betalen
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:04:59 #61
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194435530
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 20:30 schreef heyhallodaar het volgende:

[..]

Begrijp ik het goed dat je man niet aan het huis en dus de waardevermeerdering bijdraagt (want van jou), maar wel 25% van die waardevermeerdering krijgt als jullie uit elkaar gaan?

Oprecht benieuwd: waarom op die manier? En is het dan ook 25% bijdrage bij waardevermindering?
Mijn man draagt wel degelijk bij, hij investeert waanzinnig veel tijd in het verbouwen van ons huis. Bovendien is hij degene die zorgt voor ons kind, waardoor ik fulltime kan werken en ons huis kan betalen.

Als jouw vrouw voor je kind zorgt (en de keet op orde houdt), dan zeg je toch ook niet 'bij uit elkaar gaan heb je trouwens niets opgebouwd hoor, want je betaalt niet mee aan het huis'. Je ontneemt haar letterlijk de mogelijkheid om zelf iets op te bouwen.
Resistance is futile.
  Official ESF Kreviewer donderdag 6 augustus 2020 @ 22:54:31 #62
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194436535
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 09:19 schreef roos94 het volgende:
Depends.

Ik krijg 900 euro per maand en mijn vriend 1400 dus het is logisch dat hij meer betaald
900 per maand? Wat moet je daarvoor doen? Dat is minder dan miminumloon. :').
Dat krijg ik per week. Netto. :').

*trekt nog een flesje Lanson open.
pi_194436785
quote:
88s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

900 per maand? Wat moet je daarvoor doen? Dat is minder dan miminumloon. :').
Dat krijg ik per week. Netto. :').

*trekt nog een flesje Lanson open.
Jij bent werkeloos, wat klets je dom?

Overigens wordt het tijd voor een zoekfunctie. Dit topic komt elke maand terug met dezelfde vraag en dezelfde antwoorden.
  Miss 200.000.000! vrijdag 7 augustus 2020 @ 04:33:35 #64
367000 roos94
pi_194438198
quote:
88s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:54 schreef Kreator het volgende:

[..]

900 per maand? Wat moet je daarvoor doen? Dat is minder dan miminumloon. :').
Dat krijg ik per week. Netto. :').

*trekt nog een flesje Lanson open.
Stufietje boy
pi_194438819
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:04 schreef Seven. het volgende:

[..]

Mijn man draagt wel degelijk bij, hij investeert waanzinnig veel tijd in het verbouwen van ons huis. Bovendien is hij degene die zorgt voor ons kind, waardoor ik fulltime kan werken en ons huis kan betalen.

Als jouw vrouw voor je kind zorgt (en de keet op orde houdt), dan zeg je toch ook niet 'bij uit elkaar gaan heb je trouwens niets opgebouwd hoor, want je betaalt niet mee aan het huis'. Je ontneemt haar letterlijk de mogelijkheid om zelf iets op te bouwen.
Nuttige toevoeging, dan is het logisch inderdaad. Dit was uit je eerste post echter niet te halen.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:28:46 #66
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194438957
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 07:11 schreef heyhallodaar het volgende:

[..]

Nuttige toevoeging, dan is het logisch inderdaad. Dit was uit je eerste post echter niet te halen.
Als ik een man was en ik had gepost dat ik de huishoudelijke kosten wel deel met m'n vrouw maar zelf de woonlasten draag, dan was je er waarschijnlijk vanuit gegaan dat zij niet of parttime werkt en voor de kinderen zorgt.
Resistance is futile.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:13:02 #67
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194439770
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 15:28 schreef Lienekien het volgende:
Ik zou aanraden om in het begin eens een goed overzicht te krijgen van de gezamenlijke kosten. Wat voor ons goed werkte, was een gezamenlijke rekening waar we beide dan het deel van die kosten op stortten.

Over andere (gezamenlijke) kosten moet je samen beslissen en/of beslissen dat elk vrije zeggenschap houdt over een bepaald deel van de eigen inkomsten.

Een reëel beeld van wat alles kost lijkt mij een vereiste. Het is ook goed om helder te krijgen hoe ieder met geld omgaat. Als bijv. de een elke maand alles opmaakt, de ander wel trouw geld opzij zet en dat potje dan maar moet worden gebruikt voor een onverwachte (gezamenlijke) uitgave gaat er iets scheef.
Dit, als je het op 1 hoop gooit probeer dan nog maar eens die Playstation 5 of in haar geval die Michael Kors schoenen er door heen te krijgen.
Heb je ieder nog een vrij budget (hebben wij ook als de vaste lasten gedekt zijn) om te besteden waar aan we willen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:56:35 #68
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194440325
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 07:32 schreef F.Sinatra het volgende:
Alles op 1 hoop.

Alles voor ons huwelijk is notarieel vastgelegd en gesplitst mochten we uit elkaar gaan. Tijdens het huwelijk gewoon alles op 1 hoop. We hadden echt geen behoefte om daar moeilijk over te gaan doen. Ik vind het overigens ideaal. Nooit gezeik.
Je vrouw vindt het ook ideaal.
pi_194440360
getrouwd, 2 kinderen. Wij gooien alles op 1 hoop en betalen alles daarvan. We hebben 1 gezamenlijke rekening waar alles van betaald word. Grote persoonlijke uitgaven overleggen we natuurlijk, maar dat gaat altijd goed. Ookal verdient mijn man op het moment netto 3x zoveel dan ik, het voelt als 'ons geld'. Dat komt gedeeltelijk ook doordat we samen keuzes gemaakt hebben die het mogelijk konden maken dat hij nu meer verdient, en die ervoor zorgen dat ik nu minder verdien...
pi_194440411
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:56 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Je vrouw vindt het ook ideaal.
Prima toch.
pi_194440424
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:13 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dit, als je het op 1 hoop gooit probeer dan nog maar eens die Playstation 5 of in haar geval die Michael Kors schoenen er door heen te krijgen.
Heb je ieder nog een vrij budget (hebben wij ook als de vaste lasten gedekt zijn) om te besteden waar aan we willen.
Echt totaal geen problemen mee hoor.
We kopen beiden wat we willen.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:06:29 #72
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194440446
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:13 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dit, als je het op 1 hoop gooit probeer dan nog maar eens die Playstation 5 of in haar geval die Michael Kors schoenen er door heen te krijgen.
Heb je ieder nog een vrij budget (hebben wij ook als de vaste lasten gedekt zijn) om te besteden waar aan we willen.
Ik heb ook liever gewoon nog m'n eigen geld apart staan. Heb geen zin om aan m'n partner te vragen of het goed is dat ik iets koop van m'n eigen geld dat nu op één hoop ligt..
pi_194440467
Al 20 jaar alles op één rekening.
Moet er niet aan denken, om alles precies uit te gaan zitten rekenen wie wat krijgt.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:16:30 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194440554
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:06 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik heb ook liever gewoon nog m'n eigen geld apart staan. Heb geen zin om aan m'n partner te vragen of het goed is dat ik iets koop van m'n eigen geld dat nu op één hoop ligt..

Maar zou hij dan bezwaar kunnen hebben? Als jullie hierin niet op een lijn zouden zitten, zou hij vast sowieso zeuren over die schoenen van 500 euro, of dat nou van de gezamenlijke rekening of van je eigen rekening zou komen.
The love you take is equal to the love you make.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:22:21 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194440617
Mocht ik gaan samenwonen, dan neem ik eigen geld mee. Dat regel ik wel bij de notaris (want gaat over een redelijk groot bedrag overwaarde).
Verder denk ik dat we dan naar rato vaste lasten betalen en een eigen rekening houden. Dan heb je ook nooit gezeur als je een nieuwe sportwagen oid koopt.
pi_194440685
Hier betaalt vriendin alle rekeningen, want zij woonde al hier en ik trok er bij in.

Wat ik gewoon doe is de helft van alle vaste lasten aan haar overmaken. En ik verdien 600 euro meer in de maand, dus daar geef ik haar nog 300 van mee. Hebben we allebei even veel geld elke maand en betaal ik, omdat ik meer verdien, ook in verhouding een groter deel van de kosten.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:32:06 #77
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194440728
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar zou hij dan bezwaar kunnen hebben? Als jullie hierin niet op een lijn zouden zitten, zou hij vast sowieso zeuren over die schoenen van 500 euro, of dat nou van de gezamenlijke rekening of van je eigen rekening zou komen.
Nee we bemoeien ons niet met elkaars aankopen omdat het ons eigen geld is, ook met exen nooit gehad. M'n huidige vriend heeft om maar wat te noemen een koffiemachine van zo'n 10.000 euro. Ja, moet ie lekker kopen. Maar als zoiets van een gezamelijke rekening zou gaan had ik daar toch een stokje voor gestoken :')
pi_194440938
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 07:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als ik een man was en ik had gepost dat ik de huishoudelijke kosten wel deel met m'n vrouw maar zelf de woonlasten draag, dan was je er waarschijnlijk vanuit gegaan dat zij niet of parttime werkt en voor de kinderen zorgt.
Dat is een aanname. Er miste gewoon informatie voor mij, that's it.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:31:28 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194442296
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 10:32 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee we bemoeien ons niet met elkaars aankopen omdat het ons eigen geld is, ook met exen nooit gehad. M'n huidige vriend heeft om maar wat te noemen een koffiemachine van zo'n 10.000 euro. Ja, moet ie lekker kopen. Maar als zoiets van een gezamelijke rekening zou gaan had ik daar toch een stokje voor gestoken :')
Nou, veel geluk ermee.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:02:33 #80
121248 hydrah
Religion as an Alibi
pi_194454090
Wij hebben een berekening gemaakt van vaste lasten + boodschappen + spendeergeld (3500euro tesamen). Vervolgens verdeelden wij naar inkomstenrato de 3500. die zit nu op 57% / 43%. Dit wordt gestort op een gezamenlijke rekening waar alles wordt afgeschreven/boodschappen gedaan.

Wij houden met enige regelmaat geld over maar laten dit op de rekening staan.

Met de rest van het geld na storting doen wij wat wijzelf leuk vinden/sparen.
pi_194454111
Ik zou werkelijk niet willen dat ik op procenten moest gaan uitrekenen wie wat moet betalen.

Je woont samen, je leeft samen, je hebt voor elkaar gekozen. Als je dan je aankopen moet gaan verdedigen omdat het niet meer je eigen geld zou zijn wanneer je het op een hoop gooit gaat er mijn inziens ergens anders wat mis.
pi_194454136
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:07 schreef F.Sinatra het volgende:
Ik zou werkelijk niet willen dat ik op procenten moest gaan uitrekenen wie wat moet betalen.

Je woont samen, je leeft samen, je hebt voor elkaar gekozen. Als je dan je aankopen moet gaan verdedigen omdat het niet meer je eigen geld zou zijn wanneer je het op een hoop gooit gaat er mijn inziens ergens anders wat mis.
Tot de ander een dure hobby krijgt, er ineens tig bruiloften achter elkaar zijn waardoor veel nieuwe jurkjes, de een wil een dure auto/speelgoed etc.

M’n vriend kan niet zo goed sparen als ik. Hij koopt meer en duurdere gadgets.
Nu denk ik soms ‘wat een onzin’ maar niet ‘dat hadden we ook kunnen sparen’.
pi_194454153
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:13 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Tot de ander een dure hobby krijgt, er ineens tig bruiloften achter elkaar zijn waardoor veel nieuwe jurkjes, de een wil een dure auto/speelgoed etc.

M’n vriend kan niet zo goed sparen als ik. Hij koopt meer en duurdere gadgets.
Nu denk ik soms ‘wat een onzin’ maar niet ‘dat hadden we ook kunnen sparen’.
Zou dat echt helemaal geen probleem vinden. Mijn vrouw ook niet. Nu is het geld het issue dan ook niet. Ik kan me er iets bij voorstellen wanneer er wat meer gelet moet worden op uitgaven. Maar dan nog....
pi_194454169
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:16 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Zou dat echt helemaal geen probleem vinden. Mijn vrouw ook niet. Nu is het geld het issue dan ook niet. Ik kan me er iets bij voorstellen wanneer er wat meer gelet moet worden op uitgaven. Maar dan nog....
Bij jou is dat geen probleem, voor ons werkt het zo goed.

Misschien ook omdat ik met Zeeuwse zuunigheid opgevoed ben èn nu een stuk meer te besteden heb.

Het verrassingsargument is ook wel sterk trouwens: je kan geen cadeau kopen zonder dat de ander t kan weten.

Bij ons is de ruimte in huis meer beperkend dan het geld qua nieuwe spullen kopen, maar dat is een heel ander verhaal :+
pi_194454175
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 08:19 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Bij jou is dat geen probleem, voor ons werkt het zo goed.

Het verrassingsargument is ook wel sterk trouwens: je kan geen cadeau kopen zonder dat de ander t kan weten.

Bij ons is de ruimte in huis meer beperkend dan het geld qua nieuwe spullen kopen, maar dat is een heel ander verhaal :+
We kijken eigenlijk beide zelden in de bank app. Maar mochten het zover zijn melden we het even dat er niet gekeken moet worden tot dan. Of je betaalt het met de CC.

Ik doelde die opmerking ook niet specifiek op jou hoor ;)
pi_194454417
Storten een bedrag op gezamenlijk rekening voor de vaste lasten, maar wat over is einde van de maand is voor de spaarrekening. Boodschappen betaal ik, vriend studeert zonder stufi en heeft geen inkomen momenteel. Op één hoop willen we niet, prima dat het zo semi gescheiden is. Hoeft ie niet te piepen als ik eens iets koop.

En bewust, mijn vriend kijkt amper pp z'n rekening, geeft zelden een gek bedrag uit en is niet gierig maar denkt wel na over of het hem waard is. Ik hecht er minder waarde aan en ga graag ergens wat eten of naar een festival of concert. Lekker van m'n eigen centen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Koettie op 08-08-2020 09:16:41 ]
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:13:35 #87
338319 ZarB
Piña colada
pi_194454564
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 08:06 schreef Patroon het volgende:
Wij verdienen beide ongeveer het zelfde, toch betaalt mijn vrouw 100-150 per maand minder voor de vaste lasten. Ik ben namelijk van mening dat een vrouw hogere kosten heeft dan een man (make-up, lingerie, anticonceptie, kapper etc). Gaat al jaren goed zo.
:') want jij vindt het zo belangrijk dat ze elke maand dure make-upjes lingerietjes koopt en naar de kapper gaat dat je haar minder laat betalen? Wow, de jaren 50 belde. Ze mag wel werken van je?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194454588
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 07:55 schreef Seven. het volgende:
Wij hebben een gezamenlijke rekening waar we allebei een x deel op storten. Vervolgens spreek je af welke kosten wel en welke niet van de gezamenlijke rekening afgaan.

Ik stort 700 euro, mijn partner stort 500 euro. Wij betalen van de gezamenlijke rekening:

Boodschappen
Gas/water/licht
Gemeentelijke belastingen
Woonhuisverzekeringen
Internet

Hypotheek betaal ik van m'n eigen rekening, huis staat op mijn naam. We zijn recent getrouwd en wel vastgelegd dat hij 25% van de overwaarde krijgt bij uit elkaar gaan.

Als je allebei ongeveer hetzelfde inkomen hebt, dan is 50/50 wel zo eerlijk. Zit er een aanzienlijk verschil in, dan kun je afspreken om een ander percentage te storten.
Hou je er rekening mee dat je over die 25% nog wel even schenk belasting mag gaan betalen?
pi_194454595
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 09:13 schreef ZarB het volgende:

:') want jij vindt het zo belangrijk dat ze elke maand dure make-upjes lingerietjes koopt en naar de kapper gaat dat je haar minder laat betalen? Wow, de jaren 50 belde. Ze mag wel werken van je?
Blijkbaar wordt ook hij gelukkig van een mooi opgemaakte vrouw en mooie lingerie. Prima toch? Wat veroordelend. Vind ik veel meer 'jaren 50, zo intolerant zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:17:27 #90
338319 ZarB
Piña colada
pi_194454612
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 09:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Blijkbaar wordt ook hij gelukkig van een mooi opgemaakte vrouw en mooie lingerie. Prima toch? Wat veroordelend. Vind ik veel meer 'jaren 50, zo intolerant zijn.
Het "ik ben van mening dat" vind ik nog al "ik bepaal dat wel voor mijn vrouwtje" en dat vind ik jaren 50.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194454624
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 09:17 schreef ZarB het volgende:

Het "ik ben van mening dat" vind ik nog al "ik bepaal dat wel voor mijn vrouwtje" en dat vind ik jaren 50.
Ik heb dat helemaal niet zo gelezen. Maar wie weet heb jij gelijk. Ik maak er van dat ze het samen een fijne regeling vinden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:20:27 #92
338319 ZarB
Piña colada
pi_194454640
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 09:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb dat helemaal niet zo gelezen. Maar wie weet heb jij gelijk. Ik maak er van dat ze het samen een fijne regeling vinden.
Oh gaat me niet om gelijk hebben hoor. Als ze dat fijn vinden prima, maar dan nog vind ik het nogal bijzonder.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:20:53 #93
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194455239
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 09:15 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Hou je er rekening mee dat je over die 25% nog wel even schenk belasting mag gaan betalen?
Echt?
Resistance is futile.
pi_194455469
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:20 schreef Seven. het volgende:

[..]

Echt?
Het ligt er wel een beetje aan hoe je het op papier hebt gezet imho, maar als het idd geld is uit verkoop wat hij zo mee krijgt, dan is het idd een gift zo ver ik kan bedenken. (Niet uit zijn vermogen gekomen maar uit jouwe)
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:48:05 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194455502
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:45 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Het ligt er wel een beetje aan hoe je het op papier hebt gezet imho, maar als het idd geld is uit verkoop wat hij zo mee krijgt, dan is het idd een gift zo ver ik kan bedenken. (Niet uit zijn vermogen gekomen maar uit jouwe)
Is bij uit elkaar gaan, zodat hij een startkapitaaltje heeft om zelf evt kk voor een andere woning af te dekken. We hebben redelijk standaard huwelijkse voorwaarden verder.
Resistance is futile.
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:01:49 #96
3542 Gia
User under construction
pi_194456955
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:58 schreef Jagärtrut het volgende:
getrouwd, 2 kinderen. Wij gooien alles op 1 hoop en betalen alles daarvan. We hebben 1 gezamenlijke rekening waar alles van betaald word. Grote persoonlijke uitgaven overleggen we natuurlijk, maar dat gaat altijd goed. Ookal verdient mijn man op het moment netto 3x zoveel dan ik, het voelt als 'ons geld'. Dat komt gedeeltelijk ook doordat we samen keuzes gemaakt hebben die het mogelijk konden maken dat hij nu meer verdient, en die ervoor zorgen dat ik nu minder verdien...
Hier hetzelfde. Kinderen inmiddels volwassen.
pi_194457059
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Is bij uit elkaar gaan, zodat hij een startkapitaaltje heeft om zelf evt kk voor een andere woning af te dekken. We hebben redelijk standaard huwelijkse voorwaarden verder.
Dan denk ik dat je er wel aan moet geloven. Maarja gaat toch niet gebeuren dus waarom zorgen maken
  zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:17:31 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194457124
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:11 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dan denk ik dat je er wel aan moet geloven. Maarja gaat toch niet gebeuren dus waarom zorgen maken
Nou ja, dit zijn nou juist wel dingen waar je ff naar moet kijken. We hebben niet voor niets huwelijkse voorwaarden, we wilden zowel overlijden als uit elkaar dicht timmeren.
Resistance is futile.
pi_194457479
Mijn vriendin en ik zetten alles in een Excel-sheet: boodschappen, uit eten, uitgaven op vakantie, meubels, huur etc. Aan het eind van de maand verrekenen we alles.

We hebben allebei relaties achter de rug waar gedoe ontstond over kosten die men vond dat nog betaald moesten worden.

Een vriend van me woonde anderhalf jaar samen en dacht dat ze een prima deal hadden, zij betaalde de boodschappen en hij uit eten gaan. Aan het eind van die relatie kreeg hij een rekening gepresenteerd van de helft van alle boodschappen die anderhalf jaar: ze had alle bonnen nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gustaf86 op 08-08-2020 14:04:53 ]
pi_194461294
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 13:54 schreef Gustaf86 het volgende:
Mijn vriendin en ik zetten alles in een Excel-sheet: boodschappen, uit eten, uitgaven op vakantie, meubels, huur etc. Aan het eind van de maand verrekenen we alles.
Dit is wel de eerlijkste manier, maar het zou voor mij wel de 'romantiek' van het samenwonen verpesten. Kun je op basis van de laatste maanden/jaren niet kijken wat je elk uit geeft en dan een vast bedrag naar een gemeenschappelijke rekening overmaken?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')