abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194405137
Ik denk de laatste tijd een bepaald concept uit. Ik merk dat ik moeite met bepaalde zaken in het leven heb, zoals vrijwel ieder mens, en dat ik dat zie als problemen.

Maar waarom zie ik het leven niet meer als een spel? Een heel veelzijdig spel met heel veel levels. Waarin je goed, maar ook slecht mag zijn. Als je maar oefent en blijft ontdekken.

In deze modus kun je dingen veel luchtiger zien. Incidenten zijn dan gewoon incidenten, mislukkingen zijn als levels in een spel: jammer, maar morgen proberen we het opnieuw.

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Het leven als een spelletje?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2020 22:19:00 ]
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:29:37 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194405315
Je kunt proberen jezelf los te zien van je hersenen. Het is makkelijker gezegd dan gedaan.
Maar je bent niet je hersenen, je hersenen zijn een orgaan en jij moet het ermee doen.
In die zin kun jij jezelf besturen van een afstandje. Dan is het een spelletje.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:35:29 #3
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194405417
Het leven geeft je alleen niet oneindig veel kansen om alles opnieuw te proberen. In dat opzicht is het misschien meer een roguelike denk ik, je moet toch ooit dingen de eerste keer goed gaan doen.

Verder niet onredelijk. De jij van morgen is niet de jij van nu. Zonder wrijving geen glans ook enzo.

Zie ook Dark Souls, waar de overwinning schuilt in het doorstaan van vele verliezen.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_194405444
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:35 schreef Tyr80 het volgende:
Het leven geeft je alleen niet oneindig veel kansen om alles opnieuw te proberen. In dat opzicht is het misschien meer een roguelike denk ik, je moet toch ooit dingen de eerste keer goed gaan doen.

Verder niet onredelijk. De jij van morgen is niet de jij van nu. Zonder wrijving geen glans ook enzo.

Zie ook Dark Souls, waar de overwinning schuilt in het doorstaan van vele verliezen.
Mooi gezegd.

Verder, een reset knop zou wel handig zijn imo. :P
pi_194405580
Realistisch zijn is ook voldoende. Leren (wat dan ook) is simpelweg een kwestie van trial en error. Dat is natuurlijk, voor elk organisme. In de natuur zijn er tevens geen waardeoordelen. Het is zoals het is en verder gaat het niet.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:43:28 #6
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194405584
Een stuk luchtiger dan hoe ik er tegenaan kijk. Gezien de geschiedenis t.o.v de huidige tijdsgeest, maar ook zaken als de zon en de maan, de brakke staat van Europa en de Brexit....

Ik verdenk mijn familie ervan in het verleden een hoop vetes te hebben uitgevochten en veel van de zaken zoals elke die hier en nu kennen zijn mijn schuld (want ik verneuk veel)
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:45:26 #7
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194405634
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:43 schreef Cockwhale het volgende:
Realistisch zijn is ook voldoende. Leren (wat dan ook) is simpelweg een kwestie van trial en error. Dat is natuurlijk, voor elk organisme. In de natuur zijn er tevens geen waardeoordelen. Het is zoals het is en verder gaat het niet.
Vanzelfsprekend, maar het zou toch wel fijn zijn als je met jezelf kan leven en jezelf niet de halve wereld hoeft te verwijten.
pi_194405853
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:29 schreef BasEnAad het volgende:
Je kunt proberen jezelf los te zien van je hersenen. Het is makkelijker gezegd dan gedaan.
Maar je bent niet je hersenen, je hersenen zijn een orgaan en jij moet het ermee doen.
In die zin kun jij jezelf besturen van een afstandje. Dan is het een spelletje.
Een goeie. Daar ga ik eens meer over nadenken.
pi_194406702
Interessante OP wel en het is ook wel een beetje zoals ik het zie, echter ervaar ik vaak niet zo.

Merk ook wel eens dat ik wat te lang blijf steken in bepaalde levels en dan besef ik me soms hoe zonde dat eigenlijk is. In dit spel kun je namelijk oneindig nieuwe levels ontdekken, maar het is net als Prince of Persia; er zit wel een timer op :P Het punt is natuurlijk dat je niet weet wanneer je 'Game Over' bent, maar dit besef zorgt er wel voor dat ik niet aldoor in hetzelfde level wil blijven hangen.

Dus nogmaals, zo naar het leven kijken vind ik wel mooi eigenlijk. Ik zou het graag wat vaker zo ervaren.
pi_194406728
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:29 schreef BasEnAad het volgende:
Je kunt proberen jezelf los te zien van je hersenen. Het is makkelijker gezegd dan gedaan.
Maar je bent niet je hersenen, je hersenen zijn een orgaan en jij moet het ermee doen.
In die zin kun jij jezelf besturen van een afstandje. Dan is het een spelletje.
Dat wil dus zeggen dat je zowel degene bent die de controller in de handen heeft als de main character van het spelletje. Dat zou in mijn geval dus betekenen: Bill_Hillie speelt het spel Bill_Hillie 8-)
  woensdag 5 augustus 2020 @ 09:58:34 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_194409173
Leven als een spel lijkt mij gevaarlijk. Voordeel van een spel is dat je af en toe opnieuw kan beginnen en nieuwe keuzes kan maken.
Nadeel van het leven is... je hebt er maar 1 en alle keuzes die je maakt hebben gevolgen voor de rest van het spel..
pi_194409193
Mja je hoeft het niet te zien als een spel, slechts te realiseren dat falen dan wel mindere successen bij het leven horen en hier niet te lang in blijven hangen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194409245
En wat voor game heb je dan in je hoofd? Je hebt namelijk games als Mario waarbij je een doel voor ogen hebt en met trial en error naar de finish rent. Of zie je het als een Zelda-game waarbij je de wereld ontdekt en niet weet wat er op die hoge berg bevindt?
pi_194409251
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 10:07 schreef Bananenpap het volgende:
En wat voor game heb je dan in je hoofd? Je hebt namelijk games als Mario waarbij je een doel voor ogen hebt en met trial en error naar de finish rent. Of zie je het als een Zelda-game waarbij je de wereld ontdekt en niet weet wat er op die hoge berg bevindt?
En GTA V waar je crystal meth junkies neukt en de politie neerschiet.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194409321
Beter: Gewoon zien als iets wat je overkomt. Ik geloof in oorzaak-reactie, dus de mate van geluk (gelukkig zijn) heb je zelf in de hand.
pi_194410975
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 10:15 schreef Amee het volgende:
Beter: Gewoon zien als iets wat je overkomt. Ik geloof in oorzaak-reactie, dus de mate van geluk (gelukkig zijn) heb je zelf in de hand.
Ben het deels met je eens. Een kind dat in een arm land, in embarmelijke omstandigheden verblijft, heeft echt zelf bijna niets in de hand.
pi_194411068
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:18 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ben het deels met je eens. Een kind dat in een arm land, in embarmelijke omstandigheden verblijft, heeft echt zelf bijna niets in de hand.
Misschien niet qua aardse rijkdom, maar wel de mate van je geluk. Wees tevreden met wat je hebt en kan.
pi_194411069
Ik zag laatst een youtube filmpje met een soortgelijke concept. Het ging over geld.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:28:07 #19
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_194411114
Alle manieren die een mens helpen het leven wat minder serieus te nemen zijn goed.
Anders is het leven wel erg, tja. Vermoeiend.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_194411125
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:25 schreef Amee het volgende:

[..]

Misschien niet qua aardse rijkdom, maar wel de mate van je geluk. Wees tevreden met wat je hebt en kan.
Hier (vetgedrukte) sta ik volledig achter, maar dit gaat niet op voor iedereen. Sommige kinderen hebben nog geeneens eten voor de volgende dag en weten niet of het er zal komen (iemand ze te hulp schiet). Of kinderen die mishandeld worden in weeshuizen. Die kunnen onmogelijk tevreden zijn met wat ze hebben en kunnen. :{
pi_194411143
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:28 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Hier (vetgedrukte) sta ik volledig achter, maar dit gaat niet op voor iedereen. Sommige kinderen hebben nog geeneens eten voor de volgende dag en weten niet of het er zal komen (iemand ze te hulp schiet). Of kinderen die mishandeld worden in weeshuizen. Die kunnen onmogelijk tevreden zijn met wat ze hebben en kunnen. :{
Kinderen hebben nog niet de ervaring en middelen om voor zichzelf te zorgen. Vind dit geen goede vergelijking. Haha!
pi_194411209
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:30 schreef Amee het volgende:

[..]

Kinderen hebben nog niet de ervaring en middelen om voor zichzelf te zorgen. Vind dit geen goede vergelijking. Haha!
Ik vind dat het niet zo eenvoudig ligt. Genoeg volwassenen (o.a. ouderen) die er ook geen controle op hebben. Er wordt toch niet voor niets door verschillende organisaties hulp verzameld om deze mensen uit het slop proberen te helpen?
pi_194411291
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:35 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik vind dat het niet zo eenvoudig ligt. Genoeg volwassenen (o.a. ouderen) die er ook geen controle op hebben. Er wordt toch niet voor niets door verschillende organisaties hulp verzameld om deze mensen uit het slop proberen te helpen?
Tevreden zijn is idd niet gemakkelijk. Zelfs wanneer je rijk bent wil je meer. Maar ik bedoelde dus dat je niet het onmogelijke (voor jou) moet verlangen. Zoals ze zeggen: Van een dubbeltje kun je geen kwartje maken. :P
Of zoiets. Dus met oorzaak-actie-reactie bedoelde ik dat het in je eigen hand ligt hoe je omgaat met wat je overkomt.
pi_194411390
Ik vind de analogie met Dark Souls van Tyr80 wel lekker klinken, hoewel ik zelf de wereld als een playthrough van Fallout 3 beschouw. Je rommelt wat aan, ontmoet boeiende mensen, soms wat minder boeiend, je kent armoe en rijkdom, deze wisselen elkaar af. Soms maak je goede beslissingen, soms slechte. Als je een beer tegenkomt in de bergen zet je het op een lopen. Uiteindelijk mag je kloten wat je wilt, en als een ander daar wat van vind, jammer dan. Je stelt doelen voor jezelf, en laat je aan de lopende band afleiden in je weg daar naartoe. Iedere dag dat je je best doet om een goed mens te zijn is er eentje, en dat is oké. En als je het zat bent rag je een nuke op Megaton en ga je door met 1000 negatieve reputation points
-nee-
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:46:26 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194411391
Ik lees de OP meer als een manier om om te gaan met de angst om fouten te maken, een angst die je kan afhouden van het opdoen van ervaringen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194412197
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:41 schreef Amee het volgende:

[..]

Tevreden zijn is idd niet gemakkelijk. Zelfs wanneer je rijk bent wil je meer. Maar ik bedoelde dus dat je niet het onmogelijke (voor jou) moet verlangen. Zoals ze zeggen: Van een dubbeltje kun je geen kwartje maken. :P
Of zoiets. Dus met oorzaak-actie-reactie bedoelde ik dat het in je eigen hand ligt hoe je omgaat met wat je overkomt.
Aha! Begrijpend lezen is niet altijd mijn sterkste punt. :P
Maar als iedereen er goed mee om kon gaan, had de wereld er anders uit gezien. Dealen met dingen kan lastig zijn. :P
pi_194412224
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:38 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Aha! Begrijpend lezen is niet altijd mijn sterkste punt. :P
Maar als iedereen er goed mee om kon gaan, had de wereld er anders uit gezien. Dealen met dingen kan lastig zijn. :P
We hebben weleens van die momenten dat we dingen anders lezen :P
En er zijn altijd ook mensen die anders op alles reageren. Wat ik zei is gewoon hoe ik het leven bezie :)
pi_194412859
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:41 schreef Amee het volgende:

[..]

We hebben weleens van die momenten dat we dingen anders lezen :P
En er zijn altijd ook mensen die anders op alles reageren. Wat ik zei is gewoon hoe ik het leven bezie :)
Bij deze vrouw mag je fouten maken. Kijk die vergevingsgezindheid! _O_
pi_194412919
quote:
11s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 14:34 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Bij deze vrouw mag je fouten maken. Kijk die vergevingsgezindheid! _O_
Haahaha! Vind eens iemand die zonder fout is dan. Snap je? 😜
pi_194414779
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:29 schreef BasEnAad het volgende:
Je kunt proberen jezelf los te zien van je hersenen. Het is makkelijker gezegd dan gedaan.
Maar je bent niet je hersenen, je hersenen zijn een orgaan en jij moet het ermee doen.
In die zin kun jij jezelf besturen van een afstandje. Dan is het een spelletje.
Dit klinkt lekker dissociatief :P
pi_194414864
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 10:15 schreef Amee het volgende:
Beter: Gewoon zien als iets wat je overkomt. Ik geloof in oorzaak-reactie, dus de mate van geluk (gelukkig zijn) heb je zelf in de hand.
Hier sluit ik me bij aan.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 19:50:24 #32
22565 asco
Los in deze tent
pi_194417382
Ik leef dit spel al bijna 50 jaar. 👍

Vooral genoten en het leven nooit serieus genomen. Werkt nog steeds.

Beetje dom geluk heb je verder wel nodig. Zoals sterke genen en een uitmuntende gezondheid. 💪

En drugs zoals alcohol. En ja, alles wel (meestal) met mate. 😇

Niemand heeft ook maar iets aan deze post, maargoed. 😂🍺

Enjoy! 👌
pi_194418841
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:25 schreef Amee het volgende:

[..]

Misschien niet qua aardse rijkdom, maar wel de mate van je geluk. Wees tevreden met wat je hebt en kan.
:')

In de basis eens hoor, maar ook wel erg naïef.
pi_194421469
Ja ik vind dit een erg geruststellende levenshouding.
Zo blijven uitdagingen ten minste leuk in plaats van alleen maar deprimerend.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 17:10 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Dit klinkt lekker dissociatief :P
Ja, en ‘lekker’ waanzinnig.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  woensdag 5 augustus 2020 @ 23:33:09 #35
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_194421562
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 19:50 schreef asco het volgende:
Ik leef dit spel al bijna 50 jaar. 👍

Vooral genoten en het leven nooit serieus genomen. Werkt nog steeds.

Beetje dom geluk heb je verder wel nodig. Zoals sterke genen en een uitmuntende gezondheid. 💪

En drugs zoals alcohol. En ja, alles wel (meestal) met mate. 😇

Niemand heeft ook maar iets aan deze post, maargoed. 😂🍺

Enjoy! 👌
Oversight?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 6 augustus 2020 @ 00:25:31 #36
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_194421950
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:18 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Ik denk de laatste tijd een bepaald concept uit. Ik merk dat ik moeite met bepaalde zaken in het leven heb, zoals vrijwel ieder mens, en dat ik dat zie als problemen.

Maar waarom zie ik het leven niet meer als een spel? Een heel veelzijdig spel met heel veel levels. Waarin je goed, maar ook slecht mag zijn. Als je maar oefent en blijft ontdekken.

In deze modus kun je dingen veel luchtiger zien. Incidenten zijn dan gewoon incidenten, mislukkingen zijn als levels in een spel: jammer, maar morgen proberen we het opnieuw.

Hoe kijken jullie hier tegenaan? Het leven als een spelletje?
IK heb er vraagtekens bij ?????????

-Welk spel, gaat het om de knikkers? Je hele leven studeren, werken, huis en hypotheek, iets opbouwen, met als doel zoveel mogelijk knikkers te krijgen?
-Of een toneelspel, waarin je maar meedoet voor het gemak en de lieve vrede?
-Of een spel waarin je meedoet uit interesse voor de mens, het leven zelf, en de dingen die er gebeuren in de wereld en actualiteit, vol bewondering voor dat alles..
-Een spel puur gericht op zoveel mogelijk hedonistisch consumeren en genieten.?
-Wij zijn op aarde om God te dienen, (katholieke catechismus, moest ik leren als kind) in de hoop in het eeuwige hiernamaals een goed plaatsje te krijgen ipv eeuwig te branden en ... nou ja, laat maar zitten.
-Om zo ver mogelijk je bewustzijn te verruimen middels alcohol en drugs?

-Of gewoon het spel meespelen omdat je er nou eenmaal inzit en de enige keus die je verder hebt is eruit stappen is ook al zo iets?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  donderdag 6 augustus 2020 @ 00:35:18 #37
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_194422006
[..]

Misschien niet qua aardse rijkdom, maar wel de mate van je geluk. Wees tevreden met wat je hebt en kan.
[/quote]

Ben ik niet met je eens. Er is toch een bepaalde basis nodig om gelukkig te kunnen zijn.
Ik ben het heel sterk met je eens dat gelukkig zijn voor een heel groot deel een keuze kan zijn, beter gezegd, jouw kijk op het leven.
Maar als je letterlijk op een stort leeft, niet dagelijks te eten hebt en niet naar school kan gaan. dus dat je weet dat jij en je volgende generaties ook hun leven uitzichtloos zullen slijten op een of ander stort, dan is het moeilijk om tevreden te zijn met wat je hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door LeesFoknl op 06-08-2020 02:14:59 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_194423035
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 00:35 schreef LeesFoknl

Ben ik niet met je eens. Er is toch een bepaalde basis nodig om gelukkig te kunnen zijn.
Ik ben het heel sterk met je eens dat gelukkig zijn voor een heel groot deel een keuze kan zijn, beter gezegd, jouw kijk op het leven.
Maar als je letterlijk op een stort leeft, niet dagelijks te eten hebt en niet naar school kan gaan. dus dat je weet dat jij en je volgende generaties ook hun leven uitzichtloos zullen slijten op een of ander stort, dan is het moeilijk om tevreden te zijn met wat je hebt.

Ja, maar je reactie op wat jou overkomt (in dit geval in je krotje van de stort leven) bepaalt wel hoe je je leven beleeft.

Hebt alleen rust als je accepteert dat je meer dan dat niet kan krijgen.
Of je accepteert het niet en wordt verzuurd. Het is aan jou om jezelf gelukkig te maken met de middelen die je hebt.

Hoor je ook vaak van mensen die chronische ziektes hebben bijv. Sommigen kunnen het niet accepteren en hun kwaliteit qua genieten van het leven is duidelijk minder dan die van degenen die weet dat hij er niets aan kan doen en probeert het beste ervan te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2020 07:12:18 ]
  donderdag 6 augustus 2020 @ 07:36:43 #39
22565 asco
Los in deze tent
pi_194423160
Er is overigens ook een secret bonuslevel waar je heel veel gelukspunten gaat vinden.

Dat level heet: Bewust kinderloos. ^O^
  donderdag 6 augustus 2020 @ 07:54:52 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194423269
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 07:10 schreef Amee het volgende:

[..]

Ja, maar je reactie op wat jou overkomt (in dit geval in je krotje van de stort leven) bepaalt wel hoe je je leven beleeft.

Hebt alleen rust als je accepteert dat je meer dan dat niet kan krijgen.
Of je accepteert het niet en wordt verzuurd. Het is aan jou om jezelf gelukkig te maken met de middelen die je hebt.

Hoor je ook vaak van mensen die chronische ziektes hebben bijv. Sommigen kunnen het niet accepteren en hun kwaliteit qua genieten van het leven is duidelijk minder dan die van degenen die weet dat hij er niets aan kan doen en probeert het beste ervan te maken.
Als je bijv. Ap Dijksterhuis hierover leest, zit het wel een beetje anders. Diegene met zijn krot op de vuilstort komt tekort in zijn basisbehoeftes en dat heeft flinke invloed op de mate waarin je je gelukkig kunt voelen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194423359
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 07:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je bijv. Ap Dijksterhuis hierover leest, zit het wel een beetje anders. Diegene met zijn krot op de vuilstort komt tekort in zijn basisbehoeftes en dat heeft flinke invloed op de mate waarin je je gelukkig kunt voelen.
Die kan de keuze maken om de wijde wereld in te trekken. Misschien niet zo gemakkelijk als het klinkt omdat die misschien ook daar is geboren. Maar je kunt je leven zelf sturen in dit geval.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 08:15:07 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194423445
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 08:05 schreef Amee het volgende:

[..]

Die kan de keuze maken om de wijde wereld in te trekken. Misschien niet zo gemakkelijk als het klinkt omdat die misschien ook daar is geboren. Maar je kunt je leven zelf sturen in dit geval.
Ik denk dat je wat te optimistisch bent als je ervan uitgaat dat iedereen die mogelijkheid heeft.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194423462
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 08:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dat je wat te optimistisch bent als je ervan uitgaat dat iedereen die mogelijkheid heeft.
Misschien. Toch denk ik dat waar een wil is, een weg is. Vraagt misschien ook wel een sterk karakter en veel moed om jezelf gelukkig te maken. Hoe je met je leven omgaat ligt uitsluitend in je eigen hand.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2020 08:19:43 ]
  donderdag 6 augustus 2020 @ 08:24:12 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194423534
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 08:18 schreef Amee het volgende:

[..]

Misschien. Toch denk ik dat waar een wil is, een weg is. Vraagt misschien ook wel een sterk karakter en veel moed om jezelf gelukkig te maken. Hoe je met je leven omgaat ligt uitsluitend in je eigen hand.
Vanuit Nederlands perspectief gaat dat wel aardig op, hoewel er ook dan factoren kunnen zijn die wat haalbaar is (ernstig) kunnen beperken. Je noemde chronische ziekte; chronische pijn bijv. is een flinke belemmering.

Wees wel reëel in je optimisme en stap niet in de valkuil van ‘het leven is maakbaar’, want dat kan je een onrechtvaardige houding opleveren ten opzichte van mensen die het slechter hebben in het leven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194423671
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 08:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vanuit Nederlands perspectief gaat dat wel aardig op, hoewel er ook dan factoren kunnen zijn die wat haalbaar is (ernstig) kunnen beperken. Je noemde chronische ziekte; chronische pijn bijv. is een flinke belemmering.

Wees wel reëel in je optimisme en stap niet in de valkuil van ‘het leven is maakbaar’, want dat kan je een onrechtvaardige houding opleveren ten opzichte van mensen die het slechter hebben in het leven.
Ik denk niet dat je snapt wat ik bedoel. Ik ben iig niet van plan om die instelling te veranderen. Want het heeft me wel veel relaxter gemaakt. Waarom ga ik mezelf martelen als ik er niets aan kan veranderen? En als ik er wel wat aan kan doen dan zal ik het doen zodat ik toch nog kan genieten terwijl ik leef. Je moet toch dit leven doorgaan. Hoe anderen daarover denken ga ik niet over en daarom zal ik ook niet oordelen over mensen die deze instelling niet hebben. En dat komt weer voort uit die instelling dat je tevreden kan zijn met wat er is. Je kunt anderen niet dwingen net als jij te denken, dat zal je ongelukkig en zuur maken. Dus dat zal wel meevallen met mijn onrechtvaardige houding. Dit is hoe ik mijn leven bezie. Ik geloof dat ik mijn eigen geluk zelf kan bepalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2020 08:39:22 ]
pi_194467151
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 07:54 schreef Lienekien het volgende:
Als je bijv. Ap Dijksterhuis hierover leest, zit het wel een beetje anders. Diegene met zijn krot op de vuilstort komt tekort in zijn basisbehoeftes en dat heeft flinke invloed op de mate waarin je je gelukkig kunt voelen.
Misschien een mooie uitdaging voor Amee? Dat ze verplicht haar leven in Nederland moet verruilen. Jouw krot, mijn huis. Lijkt me een uitermate geschikt om een level hoger te gaan in het optimistisch denken.


quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 08:38 schreef Amee het volgende:
Ik denk niet dat je snapt wat ik bedoel. Ik ben iig niet van plan om die instelling te veranderen. Want het heeft me wel veel relaxter gemaakt. Waarom ga ik mezelf martelen als ik er niets aan kan veranderen? En als ik er wel wat aan kan doen dan zal ik het doen zodat ik toch nog kan genieten terwijl ik leef. Je moet toch dit leven doorgaan. Hoe anderen daarover denken ga ik niet over en daarom zal ik ook niet oordelen over mensen die deze instelling niet hebben. En dat komt weer voort uit die instelling dat je tevreden kan zijn met wat er is. Je kunt anderen niet dwingen net als jij te denken, dat zal je ongelukkig en zuur maken. Dus dat zal wel meevallen met mijn onrechtvaardige houding. Dit is hoe ik mijn leven bezie. Ik geloof dat ik mijn eigen geluk zelf kan bepalen.
Ja, dat is allemaal hartstikke goed van je gefeliciteerd met je overwinning🏅maar je schreef het niet alleen over jezelf, je schreef “je” waardoor je ook anderen aansprak.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194467879
Grappig, dit is iets wat ik voor mezelf ook vaak doe. Het leven beschouwen als een spel, ik vind het wel fijn om er op die manier tegen aan te kijken ^O^ Het schept een klein beetje afstand. Als dingen niet lukken, oke dan heb ik wat punten laten liggen. Het spel gaat gewoon door en misschien lukt het straks wel. Mijn opleiding ging nogal moeilijk en best wel eens overwogen om te stoppen. Dan zie ik het ook al een soort spel om daar niet naar te luisteren en toch door te gaan. Een wedstrijd tussen de kant in mij die wil opgeven en de kant die door wil gaan.

[ Bericht 16% gewijzigd door pietkanarie op 09-08-2020 00:09:45 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_194469358
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 23:18 schreef geeninspiratie1235 het volgende:


Ja, dat is allemaal hartstikke goed van je gefeliciteerd met je overwinning🏅maar je schreef het niet alleen over jezelf, je schreef “je” waardoor je ook anderen aansprak.
*Roll eyes
Zo praat ik gewoon.

Edit
Ik dacht: Ik ga even uitleg geven over hoe ik het bedoel wanneer ik je zeg. Zonder uitleg vaak miscommunicatie.
Ik zeg je omdat je (zij, iedereen) het ook zo zou(den) kunnen doen. Maar als je het niet wil/kan/whatever doet, in dit geval als je gewoon niet die instelling hebt, dan ga ik daar niet over (oordelen). Ik ben iig wel blij dat ik een (voor de meesten) optimistische kijk heb op het leven. Maakt het zo gemakkelijker om (bijna) elke dag vrolijk van de dag te genieten :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2020 08:01:29 ]
pi_194483543
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 07:09 schreef Amee het volgende:
*Roll eyes
Zo praat ik gewoon.

Edit
Ik dacht: Ik ga even uitleg geven over hoe ik het bedoel wanneer ik je zeg. Zonder uitleg vaak miscommunicatie.
Ik zeg je omdat je (zij, iedereen) het ook zo zou(den) kunnen doen. Maar als je het niet wil/kan/whatever doet, in dit geval als je gewoon niet die instelling hebt, dan ga ik daar niet over (oordelen). Ik ben iig wel blij dat ik een (voor de meesten) optimistische kijk heb op het leven. Maakt het zo gemakkelijker om (bijna) elke dag vrolijk van de dag te genieten :P
Ok verkeerd begrepen dan nou ja... niet oordelen is al een veel te grote opgave dus de meesten ben je dan iig al een stap voor.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_194490207
Het leven is niet alleen een spelletje, dat zou wat te simpel zijn. Je hebt namelijk ook te maken met sterfelijkheid, waardoor je op een gegeven moment nooit meer kunt spelen. En bij leven heb je te maken met andere mensen die het leven een stuk serieuzer nemen en die niet alleen als NPC's in een spelletje behandeld willen worden door jou.

Ik denk wel dat veel mensen er goed aan zouden doen om dingen wat te relativeren en in die zin wel wat speelser in het leven te staan. Mensen zijn er soms heel goed in om alles serieus en persoonlijk op te vatten en geen grijze gebieden te zien. Je ziet dat ook in het taalgebruik van mijn generatie (millennial) en jonger, hoe vaak ze het woord "letterlijk" gebruiken.

En inderdaad dit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:29 schreef BasEnAad het volgende:
Je kunt proberen jezelf los te zien van je hersenen. Het is makkelijker gezegd dan gedaan.
Maar je bent niet je hersenen, je hersenen zijn een orgaan en jij moet het ermee doen.
In die zin kun jij jezelf besturen van een afstandje. Dan is het een spelletje.
Proberen meer buiten je eigen hoofd te treden. Niet alles kapot analyseren. Mensen zijn vaak niet kapot van tegenslagen zelf, maar van hoe ze daar in hun hoofd mee omgaan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')