abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194404028
Ik speel vaak cd’s af en heb op dit moment een simpel stereosetje van JVC daarvoor. Een van de boxen is stuk en ik wil sowieso upgraden.
Verder wil ik goede speakers + subwoofer voor het afspelen van films en muziek op mijn laptop en voor mijn toekomstige televisie.
Aangezien ik geen verstand heb van de mogelijkheden vraag ik me af:
Moet ik voor elke bron iets aparts aanschaffen (zo ja, wat?)? Of is er een systeem waar ik alles op kan aansluiten, waarvoor ik dan enkel nog een cd-speler erbij moet kopen bijvoorbeeld?

- Mijn (flexibele) budget is 1500 euro
- Vooral geluidskwaliteit bij muziek is erg belangrijk
- Ik houd wel van bas
- Ik heb weinig ruimte
- Het hoeft niet per se draadloos te zijn
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_194404578
Zorgen dat die versterker ethernet, WiFi en Bluetooth heeft. Paar flinke vloerstaanders voor
En boekenplankspeakers achter plus een knappe sub
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_194416580
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 21:09 schreef kuolema het volgende:
Ik speel vaak cd’s af en heb op dit moment een simpel stereosetje van JVC daarvoor. Een van de boxen is stuk en ik wil sowieso upgraden.
Verder wil ik goede speakers + subwoofer voor het afspelen van films en muziek op mijn laptop en voor mijn toekomstige televisie.
Aangezien ik geen verstand heb van de mogelijkheden vraag ik me af:
Moet ik voor elke bron iets aparts aanschaffen (zo ja, wat?)? Of is er een systeem waar ik alles op kan aansluiten, waarvoor ik dan enkel nog een cd-speler erbij moet kopen bijvoorbeeld?

- Mijn (flexibele) budget is 1500 euro
- Vooral geluidskwaliteit bij muziek is erg belangrijk
- Ik houd wel van bas
- Ik heb weinig ruimte
- Het hoeft niet per se draadloos te zijn
Je zou eens naar een DENON RCD-N10 kunnen kijken. Daar kun je alles mee wat je wil en nog veel meer. Moet je nog wel twee goede speakers bij kopen. Subwoofer zou ik niet doen.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:38:34 #4
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_194447074
Ik zou beginnen met een degelijke surround versterker met 2 vloerstaanders en die dan over de tijd uitbreiden met een center speaker, achterspeakers en een subwoofer. Voor muziek heb je voldoende aan 2.0 en zelfs voor films is dat al heel aardig, een subwoofer is ook iets wat je vooral voor films wil, voor muziek gaan full-range vloerstaanders je prima bass geven.

Bijvoorbeeld: B&W 603, gekoppeld aan een Marantz SR-6013. hier kan je dan al je muziekbronnen op aansluiten (aansluitingen genoeg). Bovendien kan je er ook via Bluetooth en AirPlay naartoe streamen. Met deze versterker kan je met extra speakers uitbreiden tot een 11.2 systeem.

Als je puur voor muziek gaat kan je ook een 2.0 versterker kiezen.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zondag 16 augustus 2020 @ 11:39:16 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_194584314
Ik heb 2 simpele huis-tuin-en-keuken stereo versterkers aan mijn computer hangen. Computer krijgt via een mixertje geluid van al mijn geluidsbronnen binnen (tv, dvd, gitaar). Dus ik heb 4.0 surround of dubbel stereo geluid op al mijn geluidsbronnen en het is niet al te duur. Mixertje kost minder dan 100 euro en net een nieuwe versterker moeten kopen, 200 euro.

Overigens staat marktplaats vol goedkope stereo versterkers.

[ Bericht 9% gewijzigd door Papierversnipperaar op 16-08-2020 11:56:12 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')