abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 11:59:57 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194426360
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:33 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Beetje late reactie van mij haha, ja zowel vriend als ik waren bijna in de volle overtuiging van een meisje. Alleen op de dag van de echo had ik sterk het gevoel van een jongen. De vrouw die de pretecho deed zei , vergelijk het met chips. stel je verwacht dat het paprika chips is maar het blijkt naturel te zijn, net zo lekker maar je denkt wel even ‘huhhh?’ Aparte vergelijking maar klopt wel. _O-

Sterkte Tink!! :* en gefeliciteerd met je zwangerschap. Heel snel gegaan.

En iedereen veel succes met die bloed hitte }:|
Herkenbaar! Wij dachten ook een meisje te krijgen (maar vooral omdat IEDEREEN dat zei, zelf dachten we toen puntje bij paaltje kwam aan een jongetje) dus wij hadden precies dezelfde reactie :D

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Redelijk. Ik geef wat minder over, maar ben nog steeds kotsmisselijk. De gyn heeft het druk, dus niemand weet hoe laat hij langskomt en in de tussentijd ben ik al 28 uur nuchter, waar ik alleen maar beroerder van word.

En sorry voor de egoposts.
Niks geen sorry :* Ik hoop dat de arts snel langskomt want dit is ook niet te doen. Ik neem aan dat je al wel een infuus hebt? Daar doen ze vaak ook al suikerwater in dus helemaal nuchter ben je dan niet. Ik hoop echt dat je je snel beter voelt!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194426653
Oh, dit is echt superfijn. Ik krijg net een berichtje van de moeder van een vriendinnetje van Noor. Of Noor daar wilt spelen vanmiddag. Komt zó goed uit. Kan ik even liggen O+
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:34:41 #78
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194426872
Ik kreeg 30 uur geen eten (want protocol en daar hield gyn 1 nogal van) maar heb een andere gyn gesproken en inmiddels een bakje sojavla voor m'n neus.

Geen suiker in het infuus, alleen zouten.

En ja, bij de oudste (dat is wel echt magisch om te zeggen O+ ) ging het ook zo.

Overigens even besproken net; emesafene heb ik idd contra-indicaties voor, zofran niet. Maar we zijn nog niet zo ver dat dat al nodig is. Ik heb nog reserves... Voorlopig primperan en vocht doorzetten en zo snel mogelijk sondevoeding erbij, al moet ik daar dan wel eerst een gesprekje over, want protocol, ook als je er al eens 12 weken een gehad hebt.

En ik hoef iig niet langer dan 38 weken, heeft ze beloofd.

Dus ik mag in de op op officiële ud 31-3, al weten jullie dan wel beter ;-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:36:58 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_194426902
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh, dit is echt superfijn. Ik krijg net een berichtje van de moeder van een vriendinnetje van Noor. Of Noor daar wilt spelen vanmiddag. Komt zó goed uit. Kan ik even liggen O+
Oh fijn ja! Geniet er van :*
disclaimer
pi_194428483
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh, dit is echt superfijn. Ik krijg net een berichtje van de moeder van een vriendinnetje van Noor. Of Noor daar wilt spelen vanmiddag. Komt zó goed uit. Kan ik even liggen O+
Dat zijn de goede dingen die mensen nu kunnen doen. O+
  donderdag 6 augustus 2020 @ 15:07:50 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_194428914
en anders: VRAAG het ook gewoon ;)
Ik vertelde de verloskundige dat ik me bezwaard voelde om mijn buren als oppas-backup te vragen terwijl ze pas over een week daar gaan wonen. Toen zei ze ook: "Wat zou jíj zeggen als het andersom was en ze jouw hulp nodig had?'
Zolang je die vraag volmondig met ja kan beantwoorden is het niet bezwaarlijk om te vragen :P
disclaimer
pi_194429359
Tink wat heftig zeg. Ik had met mijn huisarts toen besproken dat ik na primperan, snel zofran zou willen. Dat heb ik via hem toen gewoon gekregen. Niets pas toen ik uitgedroogd was en het al veel te laat was maar gewoon na paar dagen klooien met primperan. Misschien kan dat nog, via huisarts? Ik stond er gewoon op en werd geregeld. Denk dat ik geluk heb gehad.

Sun nog niet bevallen dus. Jongens wat erg die hitte voor jullie :*
En inderdaad, oudste laten spelen ergens anders is zo waardevol. Hier ook vaak gedaan en soms gevraagd ook. Ook onder bevalling en gister bijv toen we naar het zkh met F moesten.

Hier gaat alles goed, ook al hoort dit hier niet natuurlijk. F is nog geel, en ik moet twee dagen kolven en flessen geven van 90 ml om de vier uur. Voor mijn en zijn rust maar vooral om hem goed te spoelen en alert te krijgen. Heftig, soms moet ik veel huilen maar het gaat super en hij groeit en plast nu eindelijk beter. Heb twee dagen extra kraam, die trouwens geweldig is en waar ik ook van geluk vaak om moet huilen :'( :P eigenlijk om alles huilen. Haha. F is nu een week oud! En het is zoooo heerlijk. Ik zou dit zo nog eens willen. Dat kleine popje, zoo lief. Hij huilt ook nooit, door zwakte ook nog wat, dus wij maken nachten, niet normaal :@ maar ben zo ontzettend verliefd O+ ik raak bijna in paniek als de tijd voorbij vliegt en ik die niet vast kan houden, omdat deze tijd nooit meer terugkomt en het zo mooi is.
pi_194429501
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 15:07 schreef SQ het volgende:
en anders: VRAAG het ook gewoon ;)
Ik vertelde de verloskundige dat ik me bezwaard voelde om mijn buren als oppas-backup te vragen terwijl ze pas over een week daar gaan wonen. Toen zei ze ook: "Wat zou jíj zeggen als het andersom was en ze jouw hulp nodig had?'
Zolang je die vraag volmondig met ja kan beantwoorden is het niet bezwaarlijk om te vragen :P
Mee eens! Mijn ervaring is dat mensen echt wel graag willen helpen met dit soort dingen.

Andersom zou ik het ook totaal niet erg vinden als ik gevraagd zou worden.

Het ergste wat er kan gebeuren is dat ze nee zeggen. Nou, dat is dan ook prima :P
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 16:27:27 #84
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194429928
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh, dit is echt superfijn. Ik krijg net een berichtje van de moeder van een vriendinnetje van Noor. Of Noor daar wilt spelen vanmiddag. Komt zó goed uit. Kan ik even liggen O+
Dat zijn de betere berichten! Geniet lekker van de rust :*

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 15:07 schreef SQ het volgende:
en anders: VRAAG het ook gewoon ;)
Ik vertelde de verloskundige dat ik me bezwaard voelde om mijn buren als oppas-backup te vragen terwijl ze pas over een week daar gaan wonen. Toen zei ze ook: "Wat zou jíj zeggen als het andersom was en ze jouw hulp nodig had?'
Zolang je die vraag volmondig met ja kan beantwoorden is het niet bezwaarlijk om te vragen :P
Ken je deze buren ook al? Anders zou ik me wel bezwaard voelen :@ Maar je kunt het altijd proberen inderdaad!

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 15:40 schreef Hilmo het volgende:
Tink wat heftig zeg. Ik had met mijn huisarts toen besproken dat ik na primperan, snel zofran zou willen. Dat heb ik via hem toen gewoon gekregen. Niets pas toen ik uitgedroogd was en het al veel te laat was maar gewoon na paar dagen klooien met primperan. Misschien kan dat nog, via huisarts? Ik stond er gewoon op en werd geregeld. Denk dat ik geluk heb gehad.

Sun nog niet bevallen dus. Jongens wat erg die hitte voor jullie :*
En inderdaad, oudste laten spelen ergens anders is zo waardevol. Hier ook vaak gedaan en soms gevraagd ook. Ook onder bevalling en gister bijv toen we naar het zkh met F moesten.

Hier gaat alles goed, ook al hoort dit hier niet natuurlijk. F is nog geel, en ik moet twee dagen kolven en flessen geven van 90 ml om de vier uur. Voor mijn en zijn rust maar vooral om hem goed te spoelen en alert te krijgen. Heftig, soms moet ik veel huilen maar het gaat super en hij groeit en plast nu eindelijk beter. Heb twee dagen extra kraam, die trouwens geweldig is en waar ik ook van geluk vaak om moet huilen :'( :P eigenlijk om alles huilen. Haha. F is nu een week oud! En het is zoooo heerlijk. Ik zou dit zo nog eens willen. Dat kleine popje, zoo lief. Hij huilt ook nooit, door zwakte ook nog wat, dus wij maken nachten, niet normaal :@ maar ben zo ontzettend verliefd O+ ik raak bijna in paniek als de tijd voorbij vliegt en ik die niet vast kan houden, omdat deze tijd nooit meer terugkomt en het zo mooi is.
Leuk een update! Je klinkt nog steeds zo gelukkig O+ Hopelijk gaat het gele snel weg, wat kan dat betekenen?

Wij hebben vandaag de meubels van de babykamer bezorgd gekregen *O* We wilden eigenlijk dit weekend met de babykamer aan de slag maar dat gaat hem even niet worden met dit weer :') De kraamzorg komt over 2 weken langs voor de intake maar tussendoor gaan we ook nog op vakantie. Het babykamertje zal dan nog niet veel voorstellen als zij komen. Is dat heel erg? :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 6 augustus 2020 @ 16:29:30 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_194429943
Nee hoor MaJo. Ze komen niet naar je babykamer kijken. Hier is ze bij de intake alleen in mijn keuken geweest ;)
disclaimer
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 16:33:44 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194429988
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:29 schreef SQ het volgende:
Nee hoor MaJo. Ze komen niet naar je babykamer kijken. Hier is ze bij de intake alleen in mijn keuken geweest ;)
Gelukkig maar! Aan de andere kant was het ook onze stok achter de deur :') Al hebben we inmiddels wel het kamertje leeggehaald en staat het nu vol met de dozen meubels. Dat alleen nog in elkaar zetten en een likje verf over de muur, zo gedaan toch? O-)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 6 augustus 2020 @ 16:36:50 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_194430032
Ah, uiteindelijk is een bedje echt het belangrijkst. En die zet je binnen 30 minuten wel in elkaar ;)
disclaimer
pi_194430139
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:33 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gelukkig maar! Aan de andere kant was het ook onze stok achter de deur :') Al hebben we inmiddels wel het kamertje leeggehaald en staat het nu vol met de dozen meubels. Dat alleen nog in elkaar zetten en een likje verf over de muur, zo gedaan toch? O-)
Haal wel even een doekje over de plinten voordat ze langskomen ^O^
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 16:48:40 #89
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194430207
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:36 schreef SQ het volgende:
Ah, uiteindelijk is een bedje echt het belangrijkst. En die zet je binnen 30 minuten wel in elkaar ;)
True! En goede reminder, we hebben nog geen matrasje. Toch wel essentieel :D

quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:44 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Haal wel even een doekje over de plinten voordat ze langskomen ^O^
Uiteraard! Maar ook de bovenkant van de deuren toch?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194430248
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:44 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Haal wel even een doekje over de plinten voordat ze langskomen ^O^
Ik zou ook een gebakje aanbieden bij de koffie ^O^

Eerste intake weet ik niet eens meer echt. Volgens mij werd er alleen verteld wat we nodig hadden. Nu bij de tweede keer werd het telefonisch gedaan. Hoe gaat dat trouwens bij jullie? Kraam bellen voordat de bevalling begint en erna? Of alleen erna? Mevrouw aan de telefoon zei het eerste, maar op het kaartje staat het laatste :')
pi_194430312
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zou ook een gebakje aanbieden bij de koffie ^O^

Eerste intake weet ik niet eens meer echt. Volgens mij werd er alleen verteld wat we nodig hadden. Nu bij de tweede keer werd het telefonisch gedaan. Hoe gaat dat trouwens bij jullie? Kraam bellen voordat de bevalling begint en erna? Of alleen erna? Mevrouw aan de telefoon zei het eerste, maar op het kaartje staat het laatste :')
Bij mijn praktijk was het ervoor, zo hadden ze tijd om een geschikte kraamzuster in te plannen.
pi_194430366
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:58 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Bij mijn praktijk was het ervoor, zo hadden ze tijd om een geschikte kraamzuster in te plannen.
Leek mij op zich ook wel het meest logische inderdaad. Ik bel wel gewoon ervoor, als het niet goed is horen we het vanzelf wel :)
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 17:03:52 #93
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194430419
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 16:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zou ook een gebakje aanbieden bij de koffie ^O^

Eerste intake weet ik niet eens meer echt. Volgens mij werd er alleen verteld wat we nodig hadden. Nu bij de tweede keer werd het telefonisch gedaan. Hoe gaat dat trouwens bij jullie? Kraam bellen voordat de bevalling begint en erna? Of alleen erna? Mevrouw aan de telefoon zei het eerste, maar op het kaartje staat het laatste :')
Zelfgebakken toch? Zodat de geur nog in het huis zit O+ Ik moet natuurlijk wel overkomen als een super mama ^O^

Ik zou ook denken ervoor, dan kunnen ze het makkelijkst plannen. De kraamzorg komt toch in principe meteen na de bevalling?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194430464
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 17:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zelfgebakken toch? Zodat de geur nog in het huis zit O+ Ik moet natuurlijk wel overkomen als een super mama ^O^

Ik zou ook denken ervoor, dan kunnen ze het makkelijkst plannen. De kraamzorg komt toch in principe meteen na de bevalling?
Bij de vorige was ik rond half 4 snachts bevallen en ik ging pas rond lunchtijd naar huis diezelfde dag. Volgens mij duurde het iets van een half uurtje voordat kraam er was. Dus in dat geval had het na de bevalling denk ik nog wel gekund. Beval je thuis, dan moet je wel van te voren bellen lijkt me.
pi_194430678
Bij een thuisbevalling assisteert de kraamzorg vaak nog, dus dan is bij het begin bellen wel zo handig ja.
pi_194433050
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:40 schreef Elleska het volgende:

[..]

hyperthyreoïdie is een contrainciatie.
Emesafene bevat lactose als ik het goed heb en Tink is lactose intolerant.

Edit:Vind het wat raar om hier op deze manier medisch advies te gaan geven. Hou het gewoon bij de vraag waarom ze geen emesafene mag hebben.
Ach het is goed bedoeld. Hyperemesis is sowieso erg naar en nog extra vervelend als je jezelf bepaalde medicatie onthoud om verkeerde redenen. Zowel het kompas als de kennisbank benoemen hyperthyreoidie namelijk niet als contra indicatie. Je moet extra voorzichtig zijn en je TSH vaker controleren, maar dat is iets anders.. De hoeveelheid lactose is minimaal dus dat is een eigen afweging of je het wel of niet wil proberen.

#exitinternistmodus

[ Bericht 3% gewijzigd door June. op 06-08-2020 19:38:37 ]
Shine bright like a diamond.
pi_194433306
Ik hoefde pas na de bevalling te bellen, maar ik beviel wel in het ziekenhuis. Uiteindelijk ging ik pas de volgende dag naar huis, dus toen ik werd ontslagen moest ik nog een keer bellen.
pi_194433393
Wij kregen vandaag een appje van de kraamhulp die ons ook heeft bijgestaan bij de geboorte en de kraamtijd de vorige keer. (Ze had onze nummer opgezocht van het geboortekaartje O+ ) Of we haar een beetje op de hoogte willen houden van het verloop nu en ook willen waarschuwen als de weeën beginnen. Zodat ze dan kan zorgen dat ze er weer kan zijn met de bevalling en als kraamhulp. Zo lief! :D
pi_194433395
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 17:20 schreef lunapuella het volgende:
Bij een thuisbevalling assisteert de kraamzorg vaak nog, dus dan is bij het begin bellen wel zo handig ja.
Maar dan belt de vlos toch? Dat hoef je niet zelf te doen...
pi_194433412
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 19:48 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Maar dan belt de vlos toch? Dat hoef je niet zelf te doen...
Klopt, die bellen als je richting persen gaat dacht ik. Echt voor hulp bij de bevalling en eerste zorg erna.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')