abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194399309
goedemiddag allen,

Ik zal me even kort voorstellen. Mijn naam is Olaf en ik ben achttien jaar. Vorig jaar Oktober heb ik gesolliciteerd op de functie van geneeskundig officier (op VWO niveau). Ik kwam toen niet door de psychologische keuring heen door een gebeurtenis die ik volgens de psycholoog niet goed verwerkt had. Ik werd afgekeurd voor een jaar. Ik wil graag opnieuw solliciteren zodra dat kan, echter heb ik enkele vragen waarvan ik hoopte dat die hier beantwoord kon worden!

1. Ik kon online niet veel informatie vinden over geneeskundige officieren. Een collega van mij die in de dienstplicht had gezeten zei dat het alleen maar artsen waren, maar volgens mij is dit inmiddels niet meer zo. Zijn er mensen die mij meer kunnen vertellen over de baan als geneeskundig officier? Wat doe je zoal op een dag? Wat zijn bijzondere taken die een officier geneeskundige dienst op zich neemt? De open dagen van defensie gaan natuurlijk niet door helaas..

2. Vorig jaar solliciteerde ik eind November en werd afgekeurd op 31 Januari. Kan ik nu rond December weer solliciteren en dan in Februari een herkansing van het psychologisch onderzoek doen? Of kan ik pas weer het sollicitatieproces starten vanaf 31 Januari? De defensie website was hier een beetje onduidelijk over.

3. Is het veel voorkomend dat mensen voor een eerste keer afgekeurd worden en de tweede keer doorgaan? Een vriend van mij zit al op de KMA en vertelde dat er eigenlijk bijna alleen maar mensen tussen zitten die in een keer door zijn gegaan. Mocht dit zo zijn, dan wil ik graag de eerste zijn (als het ware) die er pas de tweede keer door komt, maar in hoeverre is het statement van mijn vriend waar (voor jullie gevoel)?

4. Afgelopen jaren heeft Defensie het offensief gestart (haha) op social media, radio en tv om het personeelstekort op te vullen die is ontstaan. Online las ik echter dat, volgens jongens die bij defensie zitten, dit vooral gaat om manschappen en dat het voor het KMA anders zit, omdat er een kleiner tekort zou zijn aan officieren. Voor een vacature waarvoor 30 opleidingsplekken beschikbaar zijn er 1500+ aanmeldingen zijn. In hoeverre is dit waar voor jullie? Zou het zinvoller zijn om als onderofficier te solliciteren?

Alvast bedankt voor al het hulp en adviezen en hopelijk tot volgend jaar dan!

Met vriendelijke groet, Olaf
pi_194399402
1 en 2 kan ik je helaas geen antwoord op geven.
3. Ik ben ook de eerste keer afgekeurd. Ander half jaar gewacht en tweede keer wel doorheen gekomen. Was verder helemaal geen probleem.
4. Als je graag officier wil worden dan zou ik daar altijd eerst voor gaan. Kom je daar niet doorheen kan je altijd nog verder kijken. Op een gemiddelde functie komen echt geen 1500+ aanmeldingen binnen. Meestal blijf je na alle keuringen met een paar over die naar de AAC moeten, waar ze dan de beste eruit kiezen. Maar dan ben je niet meer met 20 man voor 1 plek bij wijze van.
pi_194399545
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:50 schreef Pinuts het volgende:
1 en 2 kan ik je helaas geen antwoord op geven.
3. Ik ben ook de eerste keer afgekeurd. Ander half jaar gewacht en tweede keer wel doorheen gekomen. Was verder helemaal geen probleem.
4. Als je graag officier wil worden dan zou ik daar altijd eerst voor gaan. Kom je daar niet doorheen kan je altijd nog verder kijken. Op een gemiddelde functie komen echt geen 1500+ aanmeldingen binnen. Meestal blijf je na alle keuringen met een paar over die naar de AAC moeten, waar ze dan de beste eruit kiezen. Maar dan ben je niet meer met 20 man voor 1 plek bij wijze van.
Super bedankt voor de antwoorden! Mag ik vragen wat jij binnen defensie doet/hebt gedaan? En wat heb jij in die anderhalf jaar gedaan? Ik ben na mijn vwo toch gaan studeren en heb in mijn eerste jaar toen gesolliciteerd. Na de afkeuring heb ik besloten dan maar wel door te gaan met studeren (andere studie weliswaar) en dat dan af te maken mocht defensie opnieuw niet lukken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')