abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194397616
Je kent het wel als je gedoucht hebt of gezwommen dat je vingertoppen gaan rimpelen. Ik heb dat bijna altijd terwijl ik geen water heb aangeraakt. Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Kan er op google niet veel over vinden...
Facts don't care about your feelings
pi_194397631
Vocht gebrek?
Wakadoodle!
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:42:11 #3
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_194397662
De huidcellen nemen in natte omgeving water op, zwellen op. Nut is: meer grip in natte omgeving.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:42:56 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194397672
Uitdroging, inderdaad. Vreemd genoeg. Maar troost je, zelfs de wetenschap heeft geen idee waarom het gebeurt, las ik in Bill Bryson's 'The Body'.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_194397735
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:40 schreef IkEetSlakken het volgende:
Vocht gebrek?
Dat klinkt ergens niet logisch, want waarom rimpelen je vingers dan als je juist in het water hebt gezeten? Dan heb je juist een vochtoverschot :P Aan de andere kant valt er wel wat voor te zeggen. Ik drink inderdaad niet zoveel, maar ik heb periodes gehad waarin ik wel meer water ging drinken en het enige wat ik er van merkte is dat ik meer naar de wc moest. Overdag is mijn pis bijna altijd wit/doorschijnend waardoor ik er vanuit ga dat ik genoeg drink.

Ik ga de komende tijd wel iets meer drinken, kijken of ik verandering merk.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:42 schreef Zilverberk het volgende:
De huidcellen nemen in natte omgeving water op, zwellen op. Nut is: meer grip in natte omgeving.
Dat zal best, maar zoals ik aangaf gebeurt het zonder dat ik in een natte omgeving ben.
Facts don't care about your feelings
pi_194397961
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:46 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat klinkt ergens niet logisch, want waarom rimpelen je vingers dan als je juist in het water hebt gezeten? Dan heb je juist een vochtoverschot :P
Volgens mij droog je tijdens een bad juist uit en moet je dat vocht tekort weer aanvullen als je uit bad gaat. Kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor, maar meende dat dit zo werkt.

Had je er minder last van in tijden dat je meer dronk?
Wakadoodle!
pi_194400527
https://www.healthline.co(...)s#medical-conditions

Hier staan enkele verklaringen, ga het lijstje maar bijlangs en zie of wat je ervaart ergens past
pi_194404184
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:06 schreef IkEetSlakken het volgende:

Volgens mij droog je tijdens een bad juist uit en moet je dat vocht tekort weer aanvullen als je uit bad gaat. Kan zijn dat ik het verkeerd heb hoor, maar meende dat dit zo werkt.

Had je er minder last van in tijden dat je meer dronk?
Naja een bad droogt je huid wel uit, maar dat is niet hetzelfde dat je zelf uitdroogt toch? :P Ik heb er nooit echt erg op gelet eigenlijk...
Facts don't care about your feelings
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')