abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:20:35 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194397401
quote:
Jan Huzen, de man die namen undercoveragenten wilde publiceren, duikt onder na bedreigingen



De oprichter van een populaire Facebookpagina voor boeren is vanwege ernstige bedreigingen aan zijn adres in het buitenland ondergedoken. De veiligheid van de bij de politie bekende Jan Huzen is in gevaar nadat hij zich in de media kritisch had uitgelaten over het optreden van undercoveragenten bij boerenprotesten, zo laat zijn advocaat Paul Cruts weten.

De bedreigingen richting Huzen staan volgens de raadsman in verband met de uitspraken van politievakbond ANPV in de media. ,,Er is niets gebeurd, maar dat heeft de politievakbond er niet van weerhouden om te verkondigen dat ‘deze man gestopt moet worden’. De vice-voorzitter van de bond heeft dit gezegd in de context dat mijn cliënt een gevaar zou vormen voor de omgeving”, stelt Cruts.

Overhoop
Amateurspeurder Jan Huzen uit Nieuw-Weerdinge, onder meer bekend van de burgerzoektocht naar Willeke Dost, is de oprichter van de Facebookgroep ‘Steungroep Boeren & Burgers’. In deze groep zitten bijna 170.000 leden. Huzen post hier berichten over aanstaande boerenacties en de stikstofproblematiek.

Huzen en de politie liggen al weken met elkaar overhoop nadat hij dreigde de adressen van undercoveragenten op Facebook bekend te maken, omdat zij zich onherkenbaar mengen onder betogers bij boerenprotesten. Hij wilde hiermee een ‘signaal afgeven’ aan de ‘falende overheid’. Een landsadvocaat van de politie eiste dat Huzen de berichten en foto’s met betrekking tot de undercoveragenten offline zou halen, anders zou er een schadeclaim volgen.

In een brief aan de politie, in handen van deze site, stelt Cruts dat zijn cliënt de bewuste foto van de undercoveragenten offline heeft gehaald. Daarmee wil de advocaat niet zeggen of dat zo blijft. Huzen is niet de maker van de foto, en voor een beroep op de auteurswet moet de politie zich wenden tot de oorspronkelijke eigenaar van de foto, stelt Cruts. ,,Cliënt heeft deze foto ontvangen en voorzien van een waarschuwingstekst.”

‘Wanpraktijken’
Met het delen van de foto van de als boeren verklede politieagenten heeft Huzen naar zijn inzicht aan zijn ‘maatschappelijke waarschuwingsplicht en zorgplicht’ voor andere demonstranten voldaan, stelt de advocaat. ,,Cliënt had de wanpraktijken van politiemensen verkleed als hooligans op het Malieveld nog vers in het geheugen. Een opgepakte demonstrant met gebroken ledematen en de arrestaties van boerengezinnen met hun kinderen stonden ook nog vers in het geheugen.”

Cruts stelt dat zijn cliënt om die reden geen vertrouwen had in de goede bedoelingen van de undercoveragenten. Ook de advocaat is kritisch op het handelen van de politie bij de laatste demonstraties tegen de coronamaatregelen. ,,Het lijkt erop dat de onderlinge controle bij de Nederlandse politie de laatste roerige periode te wensen over laat. Men doet weliswaar onderzoek in eigen gelederen, maar de resultaten blijven uit.”

‘Hij is al veroordeeld’
Huzen, overigens zelf geen boer, heeft geen strafbare feiten gepleegd, omdat hij nog geen persoonsgegevens heeft ontvangen of verspreid, stelt Cruts. Toch stelt Huzen zelf op zijn Facebookpagina dat de adressen van de agenten ‘binnenstromen’ en dat hij ‘wacht met publiceren totdat de lijst compleet is’. De advocaat wilde daar telefonisch geen commentaar op geven. Wel stelt hij: ,,Om elke schijn weg te halen zal cliënt geen oproep of poging ondersteunen om persoonsgegevens van gefotografeerden te doen laten verzamelen.” Daarmee geeft Cruts gehoor aan de oproep van de politie.


Cruts richt zich in het bijzonder op politievakbond ANPV, die kritisch was op het dreigement van Huzen. ,,Hij wordt afgeschilderd als staatsvijand. Cliënt is al veroordeeld voordat er überhaupt een aanklacht is ingediend, waarvoor sowieso elk aanknopingspunt ontbreekt. Mijn cliënt ondervindt hierdoor ernstige hinder voor zijn gezin en bedrijfsvoering, terwijl hij in zijn oprechtheid mensen wilde waarschuwen voor buitenproportioneel politiegeweld.”

Oneens
Cruts eist dat de politie de uitspraken over Huzen ‘onmiddellijk rectificeert’, zodat hij ‘zonder gevaar voor eigen leven en gezin weer terug kan komen naar zijn woonadres’. De politie heeft eerder laten weten geen uitlatingen meer te doen over deze kwestie, daar het een zaak tussen de landsadvocaat en Huzen betreft. De politiebonden zijn het volstrekt oneens met Huzen en vinden dat undercoveragenten juist fantastisch werk verrichten.
,,Als mensen vragen hebben over deze tactiek, dan zijn wij best bereid die te beantwoorden en mensen voorlichting te geven”, zei Albert Springer, bestuurder van de Nederlandse Politiebond. ,,Maar ga die mensen alsjeblieft niet aan de schandpaal nagelen. Dat is zo ongepast.”

https://www.dvhn.nl/drent(...)vijand-25901266.html
----------------------------------------

Ik wil de bedreigingen van hem niet goedpraten maar ik vind dit wel mooie karma. Nu weet ie tenminste ook eens hoe dit voelt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194397424
Mooi, die vuile parasiet.
U MAD?
pi_194397425
quote:
Cliënt is al veroordeeld voordat er überhaupt een aanklacht is ingediend, waarvoor sowieso elk aanknopingspunt ontbreekt. Mijn cliënt ondervindt hierdoor ernstige hinder voor zijn gezin en bedrijfsvoering,
Net als die agenten waarvan hij gegevens openbaar wil maken ja. Man man man, wat een domheid.
pi_194397577
Tjah, undercoveragenten gebruiken bij dergelijke demonstraties geeft ook wel reden tot nadenken.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:37:31 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194397590
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:36 schreef phoenyx het volgende:
Tjah, undercoveragenten gebruiken bij dergelijke demonstraties geeft ook wel reden tot nadenken.
Hoezo?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194397621
quote:
81s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:37 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Hoezo?
Op die manier informatie proberen te achterhalen om te gebruiken bij toekomstige demonstraties ten voordele van jezelf (de politie) is niet echt wenselijk. Maar goed blijkbaar niet echt gemakkelijk te snappen. Maar goed, ik ben het met hem eens, het is een waarschuwingsplicht, of sommige mensen het nou snappen of niet maakt niet uit, je hebt het in ieder geval verteld.
pi_194397772
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:39 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Op die manier informatie proberen te achterhalen om te gebruiken bij toekomstige demonstraties ten voordele van jezelf (de politie) is niet echt wenselijk. Maar goed blijkbaar niet echt gemakkelijk te snappen. Maar goed, ik ben het met hem eens, het is een waarschuwingsplicht, of sommige mensen het nou snappen of niet maakt niet uit, je hebt het in ieder geval verteld.
Het lijkt mij soms wel wenselijk maar ik vraag mij af wat er strafbaar is aan het publiceren van een lijst namen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:05:33 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194397944
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het lijkt mij soms wel wenselijk maar ik vraag mij af wat er strafbaar is aan het publiceren van een lijst namen.
Met de adressen erbij? Die agenten voeren hun baan uit. Als je er een probleem mee hebt moet je bij hun leidinggevende zijn.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Redactie Frontpage dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:16:56 #9
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194398055
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:39 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Op die manier informatie proberen te achterhalen om te gebruiken bij toekomstige demonstraties ten voordele van jezelf (de politie) is niet echt wenselijk. Maar goed blijkbaar niet echt gemakkelijk te snappen. Maar goed, ik ben het met hem eens, het is een waarschuwingsplicht, of sommige mensen het nou snappen of niet maakt niet uit, je hebt het in ieder geval verteld.
Waarschuwen is iets heel anders dan dat deze meneer deed, hij wilde adresgegevens van overheidsmedewerkers openbaar maken. Dat is nu eenmaal verboden, trouwens ook van 'gewone burgers'.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_194398750
Wie zei of schreef wat letterlijk ? Waar en wanneer. ? Per telefoon, brief , schrijven op het internet ?
Dit is vaag zo.
Die radicale boeren doen al maanden opgeblazen. Dan ga je toch denken.... hoe opgeblazen is dit verhaal
pi_194398762
En door wie zou hij worden bedreigd, door de politie?
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:03:57 #12
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194398793
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:01 schreef Bluesdude het volgende:
Wie zei of schreef wat letterlijk ? Waar en wanneer. ? Per telefoon, brief , schrijven op het internet ?
Dit is vaag zo.
Die radicale boeren doen al maanden opgeblazen. Dan ga je toch denken.... hoe opgeblazen is dit verhaal
Jan Huzen is nogal een aandachtshoer heb ik het idee dus zou mij niets verbazen als hij het een beetje dik aangezet heeft idd.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:06:59 #13
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_194401407
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:22 schreef de_boswachter het volgende:
Mooi, die vuile parasiet.
Gegevens van undercover agenten openbaar maken is inderdaad not dun! :) Geen medelijden met deze gast
pi_194421564
Jan H. :')
pi_194422444
Waar is hij naartoe ondergedoken?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 6 augustus 2020 @ 08:02:25 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194423332
Waar blijft het filmpje dan? :')

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Spellchecker donderdag 6 augustus 2020 @ 08:03:35 #17
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_194423336
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 03:02 schreef Eindbaas_ het volgende:
Waar is hij naartoe ondergedoken?
In Ruinerwold staat nog iets leeg ...
pi_194424504
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

"Het lijkt mij soms wel wenselijk maar ik vraag mij af wat er strafbaar is aan het publiceren van een lijst namen.
Met de adressen erbij? Die agenten voeren hun baan uit. Als je er een probleem mee hebt moet je bij hun leidinggevende zijn".
____________________________________________________________________________________

Dit doet mij denken aan 'befehl ist befehl'.... Is niet goed.

Bij linkse en rechtse extremistische demonstraties zeg ik ok, omdat dat onze samenleving bedreigd.
pi_194424790
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:20 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

----------------------------------------

Ik wil de bedreigingen van hem niet goedpraten maar ik vind dit wel mooie karma. Nu weet ie tenminste ook eens hoe dit voelt.
Geheel mee eens.
pi_194424903
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:36 schreef phoenyx het volgende:
Tjah, undercoveragenten gebruiken bij dergelijke demonstraties geeft ook wel reden tot nadenken.
Dit
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194424923
Jan Huizen, die zoekt toch al jaren naar Willeke Dorst? Das toch deze man?
  donderdag 6 augustus 2020 @ 10:44:19 #22
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_194425123
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:50 schreef JannekeC5 het volgende:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

"Het lijkt mij soms wel wenselijk maar ik vraag mij af wat er strafbaar is aan het publiceren van een lijst namen.
Met de adressen erbij? Die agenten voeren hun baan uit. Als je er een probleem mee hebt moet je bij hun leidinggevende zijn".
____________________________________________________________________________________

Dit doet mij denken aan 'befehl ist befehl'.... Is niet goed.

Bij linkse en rechtse extremistische demonstraties zeg ik ok, omdat dat onze samenleving bedreigd.
Maar met tractoren provinciehuizen rammen en medeweggebruikers klem rijden is niet gevaarlijk genoeg, en kan dus wel in jouw boekje?

Toen die gasten geweld begonnen te gebruiken werd de noodzaak om stillen in te zetten gerechtvaardigd.

[ Bericht 1% gewijzigd door AgLarrr op 06-08-2020 10:51:02 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')