abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194396676
Beste POST NL kenner,

Kun je een brief (niet aangetekend) versturen maar wel een track and trace eraan laten koppelen?
Bij een antwoordnummer.
pi_194396702
Ja, als je het als brievenbuspakketje verstuurd.
pi_194396743
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:23 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Ja, als je het als brievenbuspakketje verstuurd.
Oké danku.

https://www.postnl.nl/ver(...)xtref=www.google.com
pi_194397948
Track & trace naar een antwoordnummer is waardeloos. Wordt na het afgeven zelden nog gescand. Enveloppen of brievenbuspakketje maakt in mijn ervaring geen verschil. Alles naar aan antwoordnummer lijkt een separate stroom in te gaan zonder scans. Waardeloos :O
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194410023
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:05 schreef baskick het volgende:
Wordt na het afgeven zelden nog gescand.
Ik heb het proces goed kunnen volgen.
Staat zelfs bij dat en hoelaat het is opgehaald.
Maar ik heb het wel bij een postnl punt afgegeven, misschien dat daar een verschil in zit
pi_194410132
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:16 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik heb het proces goed kunnen volgen.
Staat zelfs bij dat en hoelaat het is opgehaald.
Maar ik heb het wel bij een postnl punt afgegeven, misschien dat daar een verschil in zit
Je reageert op een onzin reactie vol met fake news
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194412355
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 11:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je reageert op een onzin reactie vol met fake news
Nou nee :N Omdat ik met enige regelmaat hetzelfde scenario als TS aan de hand heb en me laatst nogmaals over het gebrek aan tracering verbaasde heb ik geïnformeerd bij PostNL:
quote:
Ik begrijp jouw zorg. Ik kan gelukkig zien dat het gaat om een pakket naar een antwoordnummer. Dit gaat via een ander kanaal en daardoor krijgt het vaak verder geen individuele scans (in overleg met het bedrijf) omdat deze pajes in een grote partij naar het bedrijf gaan. De kans is groot dat het wel is afgeleverd. Voor een bevestiging wil ik jou aanraden om contact op te nemen met het bedrijf. Mochten zij het niet ontvangen hebben, dan kunnen zij bij ons een onderzoek starten. Zij zijn als antwoordnummerhouder namelijk nog steeds verantwoordelijk voor de zending.
En, omdat ik hierop doorvroeg:
quote:
Normaal heb je wel wat aan track en trace omdat gewone pakjes alle scans krijgen 😃 Echter in het geval van een antwoordnummer pakje wat je gratis retour kan sturen betaal jij in feite dus niet voor de track en trace en geven wij de pakjes niet alle scans mee omdat ze in een grote partij teruggaan. Dit weten de bedrijven van de antwoordnummers ook omdat ze een zakelijk contract hebben met ons.
En laat dit nu net ook het scenario van TS zijn...

Lekker hè, ongehinderd gewoon wat roeptoeteren en zomaar beschuldigen. Clowntje.

[ Bericht 22% gewijzigd door baskick op 05-08-2020 13:59:20 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194413152
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:52 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou nee :N Omdat ik met enige regelmaat hetzelfde scenario als TS aan de hand heb en me laatst nogmaals over het gebrek aan tracering verbaasde heb ik geïnformeerd bij PostNL:
[..]

En, omdat ik hierop doorvroeg:
[..]

En laat dit nu net ook het scenario van TS zijn...

Lekker hè, ongehinderd gewoon wat roeptoeteren en zomaar beschuldigen. Clowntje.
Zeker niet. Ik heb tot 3x via een antwoordnr gewoon met trackandtrace dingen verstuurd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194417735
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 14:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zeker niet. Ik heb tot 3x via een antwoordnr gewoon met trackandtrace dingen verstuurd.
Oke. Kan. Maar dat maakt mijn bewering geen "onzin reactie vol met fake news". Sterker nog, ik heb die nadien met 2 quotes onderbouwd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194421988
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:52 schreef baskick het volgende:
En laat dit nu net ook het scenario van TS zijn...
Juist. Heel helder. Dank voor het delen van de quotes.

Het antwoordnummer gaat dus in een grote bulk richting een postbus, waar het wordt opgehaald door het ontvangende bedrijf.
Ik heb wel van stap 1 t/m bezorging kunnen lezen, maar dat is dan wellicht een kwestie van mazzel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')