abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194394783
Goedemorgen mede fokkers, Ik zit even met een dingetje. Mijn auto is gistermiddag gekeurd, en er werd aangegeven dat de remklauw vast zit ,dus apk afkeur. Normaal gesproken zou je daarvan wel iets moeten merken toch?
pi_194394794
Hoeft niet perse hoor.
pi_194394801
Twijfel je aan de keurmeester?
pi_194394832
Als ie echt muurvast zit merk je dat wel met flink remmen. Echter hoe de meeste mensen remmen die zullen er niet perse iets van merken.
Als ie gewoon slecht geleid merkt zeker niet iedereen dat. Terwijl het dan wel voor onnodige slijtage zorgt.
pi_194395100
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:35 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Twijfel je aan de keurmeester?
Beetje
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:39 schreef rival het volgende:
Als ie echt muurvast zit merk je dat wel met flink remmen. Echter hoe de meeste mensen remmen die zullen er niet perse iets van merken.
Als ie gewoon slecht geleid merkt zeker niet iedereen dat. Terwijl het dan wel voor onnodige slijtage zorgt.
Heb dit weleens eerder gehad met een andere auto toen ging het op "slot'' en kwam niet meer terug bij de rem los. vandaar de twijfels.
pi_194395124
Even schoonmaken met remmenreiniger :P
Facts don't care about your feelings
pi_194395137
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:09 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Beetje
[..]

Heb dit weleens eerder gehad met een andere auto toen ging het op "slot'' en kwam niet meer terug bij de rem los. vandaar de twijfels.
Je kan altijd naar een onafhankelijk apk station. Als je daar al was: waarom twijfels?
pi_194395160
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:15 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Je kan altijd naar een onafhankelijk apk station. Als je daar al was: waarom twijfels?
Omdat ik niks merkte bij remmen, als remklauw vast zit zou je dat moeten merken dacht ik, maar dat is eerder al ontkracht hier .
pi_194395273
Ik merkte er ook weinig van, totdat ik een keer vrij hard moest afremmen.
pi_194396288
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 10:31 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik merkte er ook weinig van, totdat ik een keer vrij hard moest afremmen.
En nu ben je invalide?
Facts don't care about your feelings
pi_194396520
Kan ook dat hij heel moeizaam beweegt en het vooral een verschil is op de remmenbank.

Is het voor of achter?

Niet iedere auto trekt meteen een pirouette als een wiel minder meeremt
.
pi_194396546
2 mogelijkheden: de klauw gaat niet meer tegen de schijf = geen remkracht.

Of de boel loopt aan, is afkeur want een wiel moet vrij kunnen draaien.

Nieuwe klauw kost rond de 60 Euro, of het moet een zeldzame Japanse auto zijn...
pi_194401886
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:09 schreef Fer het volgende:
Kan ook dat hij heel moeizaam beweegt en het vooral een verschil is op de remmenbank.

Is het voor of achter?

Niet iedere auto trekt meteen een pirouette als een wiel minder meeremt
Inmiddels weer bij garage geweest en nieuw remklauw laten bevestigen, remverschil op 1 as(achter) was te groot, hij heeft alles netjes uitlegd.Weer wat geleerd..Dacht dat je zoiets wel zou moeten merken,handrem aantrekken gaat nu ook stugger,kon ik voorheen te makkelijk aantrekken.
pi_194453966
Een achterrem die niet goed werkt, is bij normaal (rustig) remmen niet merkbaar. Het grootste deel van de remkracht komt terecht op je voorwielen.

Daar komt bij dat 'vast zitten' niet perse betekent dat er helemaal geen beweging meer in de remklauw zit. Meestal betekent het dat de boel niet zo soepel meer loopt. Daardoor grijpt de stroef lopende klauw minder snel aan als de tegenoverliggende rem (want gaat pas bij hogere druk bewegen) en ook kan het zijn dat de stroef lopende klauw de rem niet goed loslaat, waardoor de remblokjes blijven aanlopen. Met als gevolg hete remmen en hoger brandstofverbruik.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')