abonnement Unibet Coolblue
pi_194537339
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 14:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Vlakbij de Hohe Acht.. Komt wel goed, zit met allemaal fietsgekkies daar en mijn vriend heeft er ook eens een koers gereden ;) Maar vooral kijken per dag hoeveel zin we hebben, wat we nog voor andere dingen willen doen en hoe het weer is.. er komt wel wat onweer aan.
Leuk!
Ik werk in Meuspath, dus ik fiets ook veel daar. Ik kan een ritje naar het Steinerberghaus aanbevelen: mooie (doodlopende) klim, prachtig uitzicht en heerlijke Streuselkuchen als beloning ;)

En idd, deze week hebben we iedere namiddag flinke onweersbuien. Volgens mij zou het binnenkort iets beter moeten worden. En anders gewoon zorgen dat je om 15:00 weer terug bent.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 19:29:17 #227
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194541541
Vandaag fiets weer opgehaald van de FM (ja, lach maar) en hij fietst weer als een zonnetje. Geen geluidjes meer vanwege m’n (aanlopende) schijfremmen. *O*

Zal het bedrag hier niet noemen, maar misschien goed als ik me wat meer ga verdiepen in het zelf onderhouden van de fiets. :@
pi_194541721
Heeft iemand hier een gravelbike die ze ook als roadbike gebruiken?

Ik rijd al 4 jaar op een Bianchi Impulso met 23mm bandjes en velgremmen. Dit is een fiets die nieuw rond de 1000, 1100 euro gekost heeft en dat is voor de hoeveelheid die ik fiets prima qua kostenpost. Ik wil eigenlijk graag de overstap maken naar schijfremmen. Bovendien zoek ik een stukje meer comfort. Ik heb er recentelijk eens 25mm banden op gezet en dat is al een verbetering, maar eigenlijk vind ik de fiets nog steeds wat oncomfortabel bij langere afstanden. Bovendien zou ik in de herfst en/of winter wel eens wat ritjes in slechtere weersomstandigheden of op slechtere ondergrond willen maken, bijv. over de Veluwe. Bovendien ben ik die turquoise Bianchi-kleur eigenlijk helemaal zat!!!

Een tijdje geleden zat ik eens wat over gravelbikes te lezen en het lijkt me wel wat. Meer comfort, zowel qua bouw van de fiets als qua banden, op zich wel de echte racefietshouding en -ervaring, en ook in de winter inzetbaar. Met een extra wielset met 25 of 28 mm banden zou ik de fiets bovendien in de zomer ook prima als racer kunnen gebruiken. Ik zou dan misschien wel wat snelheid inleveren, maar eigenlijk interesseert me dat niet veel. Ik fiets altijd alleen en ben echt een recreatieve fietser. Ik vind het vooral belangrijk mezelf uit te dagen, dus ik let meer op mijn hartslag dan op mijn snelheid (of ik vergelijk mijn snelheid met een andere dag op dezelfde route). Ik zou de gravelbike zelfs als tourfiets kunnen gebruiken voor fietstripjes.

Waar ik wel bezorgd over ben zijn de iets hogere kosten van een gravelbike met vergelijkbaar niveau als mijn Bianchi Impulso en het mogelijke gewicht van de fiets. Ook weet ik niet of het wel altijd zo handig is maar één fiets voor alles te hebben. Verder ben ik bezorgd over de prestaties van mijn gravelbike als ik er eens mee naar de bergen ga.

Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van een gravelfiets als racefiets mbv bijv. een extra wielset? Tips voor fietsen zijn op zich ook welkom - ik heb zitten kijken naar de Giant Revolt, de diverse Trek Domanes en nog wat andere.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_194541816
@JohnDDD ik heb een crosser met een geo die veel heeft van een gravelbike. Die gebruik ik ook als winterfiets met 28mm racebanden. Voor duurritten is het prima en comfortabeler dan mijn racer, maar het stuurt wel veel slomer door de stuurbuishoek en trekt minder vlot op. Winters prima, maar rij de rest van het seizoen liever op mijn racer.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194543137
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:37 schreef JohnDDD het volgende:
Heeft iemand hier een gravelbike die ze ook als roadbike gebruiken?

Ik rijd al 4 jaar op een Bianchi Impulso met 23mm bandjes en velgremmen. Dit is een fiets die nieuw rond de 1000, 1100 euro gekost heeft en dat is voor de hoeveelheid die ik fiets prima qua kostenpost. Ik wil eigenlijk graag de overstap maken naar schijfremmen. Bovendien zoek ik een stukje meer comfort. Ik heb er recentelijk eens 25mm banden op gezet en dat is al een verbetering, maar eigenlijk vind ik de fiets nog steeds wat oncomfortabel bij langere afstanden. Bovendien zou ik in de herfst en/of winter wel eens wat ritjes in slechtere weersomstandigheden of op slechtere ondergrond willen maken, bijv. over de Veluwe. Bovendien ben ik die turquoise Bianchi-kleur eigenlijk helemaal zat!!!

Een tijdje geleden zat ik eens wat over gravelbikes te lezen en het lijkt me wel wat. Meer comfort, zowel qua bouw van de fiets als qua banden, op zich wel de echte racefietshouding en -ervaring, en ook in de winter inzetbaar. Met een extra wielset met 25 of 28 mm banden zou ik de fiets bovendien in de zomer ook prima als racer kunnen gebruiken. Ik zou dan misschien wel wat snelheid inleveren, maar eigenlijk interesseert me dat niet veel. Ik fiets altijd alleen en ben echt een recreatieve fietser. Ik vind het vooral belangrijk mezelf uit te dagen, dus ik let meer op mijn hartslag dan op mijn snelheid (of ik vergelijk mijn snelheid met een andere dag op dezelfde route). Ik zou de gravelbike zelfs als tourfiets kunnen gebruiken voor fietstripjes.

Waar ik wel bezorgd over ben zijn de iets hogere kosten van een gravelbike met vergelijkbaar niveau als mijn Bianchi Impulso en het mogelijke gewicht van de fiets. Ook weet ik niet of het wel altijd zo handig is maar één fiets voor alles te hebben. Verder ben ik bezorgd over de prestaties van mijn gravelbike als ik er eens mee naar de bergen ga.

Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van een gravelfiets als racefiets mbv bijv. een extra wielset? Tips voor fietsen zijn op zich ook welkom - ik heb zitten kijken naar de Giant Revolt, de diverse Trek Domanes en nog wat andere.
Klinkt eigenlijk alsof je mijn fiets moet proberen :P Geen crosser of gravelbike, maar een wegfiets met banden van 30mm en een iets meer comfortabele/rechtop houding, en schijfremmen! Scott addict disc 20 2020..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194546039
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:44 schreef Patroon het volgende:
@:JohnDDD ik heb een crosser met een geo die veel heeft van een gravelbike. Die gebruik ik ook als winterfiets met 28mm racebanden. Voor duurritten is het prima en comfortabeler dan mijn racer, maar het stuurt wel veel slomer door de stuurbuishoek en trekt minder vlot op. Winters prima, maar rij de rest van het seizoen liever op mijn racer.
Ik vraag me af of ik het zou merken van het slomere sturen en minder vlot optrekken. Ik vind mijn huidige racefiets juist iets te beweeglijk soms. Ik mis juist wat meer rust in het sturen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_194546077
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 20:59 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klinkt eigenlijk alsof je mijn fiets moet proberen :P Geen crosser of gravelbike, maar een wegfiets met banden van 30mm en een iets meer comfortabele/rechtop houding, en schijfremmen! Scott addict disc 20 2020..
ja die ziet er wel leuk uit!
op zich hoef ik niet meer rechtop te zitten. met de racehouding op zich heb ik niet zo'n probleem. Het is meer dat ik wat mee rijcomfort zoek in het sturen en gevoel op de fiets
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 13 augustus 2020 @ 23:48:00 #233
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194546530
Ik twijfel tussen racefiets en gravelbike mee op vakantie. Gravelbike is goedkoop alu btw. We gaan eerst naar de Elzas en dan maar kijken waar het lekker weer is. Wat zouden jullie doen?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194547679
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:37 schreef JohnDDD het volgende:
Heeft iemand hier een gravelbike die ze ook als roadbike gebruiken?

Ik rijd al 4 jaar op een Bianchi Impulso met 23mm bandjes en velgremmen. Dit is een fiets die nieuw rond de 1000, 1100 euro gekost heeft en dat is voor de hoeveelheid die ik fiets prima qua kostenpost. Ik wil eigenlijk graag de overstap maken naar schijfremmen. Bovendien zoek ik een stukje meer comfort. Ik heb er recentelijk eens 25mm banden op gezet en dat is al een verbetering, maar eigenlijk vind ik de fiets nog steeds wat oncomfortabel bij langere afstanden. Bovendien zou ik in de herfst en/of winter wel eens wat ritjes in slechtere weersomstandigheden of op slechtere ondergrond willen maken, bijv. over de Veluwe. Bovendien ben ik die turquoise Bianchi-kleur eigenlijk helemaal zat!!!

Een tijdje geleden zat ik eens wat over gravelbikes te lezen en het lijkt me wel wat. Meer comfort, zowel qua bouw van de fiets als qua banden, op zich wel de echte racefietshouding en -ervaring, en ook in de winter inzetbaar. Met een extra wielset met 25 of 28 mm banden zou ik de fiets bovendien in de zomer ook prima als racer kunnen gebruiken. Ik zou dan misschien wel wat snelheid inleveren, maar eigenlijk interesseert me dat niet veel. Ik fiets altijd alleen en ben echt een recreatieve fietser. Ik vind het vooral belangrijk mezelf uit te dagen, dus ik let meer op mijn hartslag dan op mijn snelheid (of ik vergelijk mijn snelheid met een andere dag op dezelfde route). Ik zou de gravelbike zelfs als tourfiets kunnen gebruiken voor fietstripjes.

Waar ik wel bezorgd over ben zijn de iets hogere kosten van een gravelbike met vergelijkbaar niveau als mijn Bianchi Impulso en het mogelijke gewicht van de fiets. Ook weet ik niet of het wel altijd zo handig is maar één fiets voor alles te hebben. Verder ben ik bezorgd over de prestaties van mijn gravelbike als ik er eens mee naar de bergen ga.

Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van een gravelfiets als racefiets mbv bijv. een extra wielset? Tips voor fietsen zijn op zich ook welkom - ik heb zitten kijken naar de Giant Revolt, de diverse Trek Domanes en nog wat andere.
Ik rij sinds dit voorjaar op de Revolt! Prachtige fiets, heb er inderdaad gelijk een tweede wielset bij gekocht en kan overal uit de voeten
40mm gravel en 28mm weg

Gewicht van de fiets ligt lager dan mijn vorige (Giant Defy) maar dat heeft ook te maken met verschil in materiaal (alu naar carbon).
Met genoemd budget gaat het lastig worden om beide te doen vermoed ik. Tweede wielset met discrem, cassette en banden kost je zeker 250¤ (en wrs meer)

Ik snap je wens, maar de vraag is wat je voor het budget kan doen. De Scott die genoemd werd is ook een mooie optie. Maar zal hetzelfde doen qua prijs met een tweede wielset
All management is Strategic Management.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 07:39:18 #235
545 dop
:copyright: dop
pi_194548026
Ik heb 3 smaken fietsen.
Race
Cx/gravel
En MTB

Ik heb ook wel eens gedacht aan 1 fiets.
Heb ook wiel sets die uitwisselbaar zijn tussen mtb en gravel/cx.

Het kan ik rij op de cx wel met 25 mm race banden en op de MTB ook wel eens gedaan maar het blijven andere fietsen met ander rij gedrag.
Als ik echt zin heb in snelheid dan toch de racer graag.

Als ik ergens een keuze zou moeten maken, dan ging de gravelbike weg.
De MTB is namelijk een prima gravelbike, meer dan de gravelbike een racer, of mtb is.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_194549115
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 23:48 schreef Fretwork het volgende:
Ik twijfel tussen racefiets en gravelbike mee op vakantie. Gravelbike is goedkoop alu btw. We gaan eerst naar de Elzas en dan maar kijken waar het lekker weer is. Wat zouden jullie doen?
Ik heb dat dilemma ook een beetje gehad, maar wel gekozen voor m’n racefiets. Racefiets is high-end carbon, crosser van alu.

Uiteindeljk dus de racer meegenomen en voor een offroad rit een mtb gehuurd.
pi_194549380
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 23:22 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

ja die ziet er wel leuk uit!
op zich hoef ik niet meer rechtop te zitten. met de racehouding op zich heb ik niet zo'n probleem. Het is meer dat ik wat mee rijcomfort zoek in het sturen en gevoel op de fiets
Ja het is ook nog steeds wel een racehouding hoor, al heb ik het stuur wel wat lager gezet dan hoe hij geleverd kwam. Maar meer MvdP stijl zeg maar. En inderdaad veel meer controle tijdens het sturen!
Ik weet alleen niet of hij binnen je budget valt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194549398
Als ik lid word van de wielrenvereniging waar ik laatst geweest ben, wil ik wel een redelijk goedkoop crossfietsje of mtb op de kop tikken voor de wintertrainingen. Haha n+1 gaat altijd op..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:21:30 #239
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194551043
Nog even over echt belangrijke zaken. Ik wilde nog even melden dat ik met 99% zekerheid een stokvis achterop een auto heb gezien!

De auto reed alleen te snel om het goed te zien. Maar toch een mooi en uniek moment in mijn wielercarriere!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:22:36 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194551058
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 09:14 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ik heb dat dilemma ook een beetje gehad, maar wel gekozen voor m’n racefiets. Racefiets is high-end carbon, crosser van alu.

Uiteindeljk dus de racer meegenomen en voor een offroad rit een mtb gehuurd.
Hangt er ook vanaf hoe offroad het is. In Nederland kan je prima met een gravelfiets en racebanden weg. In de alpen werkt dat iets minder ideaal en heb je meer aan een MTB.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194551073
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:21 schreef kanovinnie het volgende:
Nog even over echt belangrijke zaken. Ik wilde nog even melden dat ik met 99% zekerheid een stokvis achterop een auto heb gezien!

De auto reed alleen te snel om het goed te zien. Maar toch een mooi en uniek moment in mijn wielercarriere!
Wel slim van de eigenaar, als je dan aangereden wordt heb je nog een kans dat je achterbumper heel blijft.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_194551465
Ik neem de racefiets mee op vakantie. Volgens de officiële regels moet er in het buitenland op de fietsendrager een NL-sticker geplakt worden, aangezien onze Nederlandse witte aanhangerkentekenplaten geen landmarkering hebben. Zie https://www.anwb.nl/exper(...)platen-en-nl-sticker

Nu is er op de drager geen ruimte voor zo’n sticker en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een bordje te knutselen en dat aan de fiets te hangen, zoals de ANWB suggereert. Het risico op een boete lijkt me nihil, dus ik neig ernaar om gewoon zonder sticker op pad te gaan. Wat zouden jullie doen?
pi_194551797
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Ik neem de racefiets mee op vakantie. Volgens de officiële regels moet er in het buitenland op de fietsendrager een NL-sticker geplakt worden, aangezien onze Nederlandse witte aanhangerkentekenplaten geen landmarkering hebben. Zie https://www.anwb.nl/exper(...)platen-en-nl-sticker

Nu is er op de drager geen ruimte voor zo’n sticker en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een bordje te knutselen en dat aan de fiets te hangen, zoals de ANWB suggereert. Het risico op een boete lijkt me nihil, dus ik neig ernaar om gewoon zonder sticker op pad te gaan. Wat zouden jullie doen?
Is dit iets nieuws? Mijn witte plaat voor op de drager heeft ook geen NL sticker. Rij er al jaren mee naar het buitenland zo.
Ik zou het gokje wel wagen denk ik.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:08:38 #244
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194551850
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Ik neem de racefiets mee op vakantie. Volgens de officiële regels moet er in het buitenland op de fietsendrager een NL-sticker geplakt worden, aangezien onze Nederlandse witte aanhangerkentekenplaten geen landmarkering hebben. Zie https://www.anwb.nl/exper(...)platen-en-nl-sticker

Nu is er op de drager geen ruimte voor zo’n sticker en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een bordje te knutselen en dat aan de fiets te hangen, zoals de ANWB suggereert. Het risico op een boete lijkt me nihil, dus ik neig ernaar om gewoon zonder sticker op pad te gaan. Wat zouden jullie doen?
Zonder sticker oid gaan
.
pi_194551993
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Ik neem de racefiets mee op vakantie. Volgens de officiële regels moet er in het buitenland op de fietsendrager een NL-sticker geplakt worden, aangezien onze Nederlandse witte aanhangerkentekenplaten geen landmarkering hebben. Zie https://www.anwb.nl/exper(...)platen-en-nl-sticker

Nu is er op de drager geen ruimte voor zo’n sticker en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een bordje te knutselen en dat aan de fiets te hangen, zoals de ANWB suggereert. Het risico op een boete lijkt me nihil, dus ik neig ernaar om gewoon zonder sticker op pad te gaan. Wat zouden jullie doen?
Zonder gaan.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:29:25 #246
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_194552191
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Ik neem de racefiets mee op vakantie. Volgens de officiële regels moet er in het buitenland op de fietsendrager een NL-sticker geplakt worden, aangezien onze Nederlandse witte aanhangerkentekenplaten geen landmarkering hebben. Zie https://www.anwb.nl/exper(...)platen-en-nl-sticker

Nu is er op de drager geen ruimte voor zo’n sticker en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een bordje te knutselen en dat aan de fiets te hangen, zoals de ANWB suggereert. Het risico op een boete lijkt me nihil, dus ik neig ernaar om gewoon zonder sticker op pad te gaan. Wat zouden jullie doen?
Ik wist niet eens dat dat moest, ik rijd altijd zonder zo'n sticker (heb wel zo'n vierkant bord met rood-witte strepen voor Italië/Spanje)
pi_194553458
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hangt er ook vanaf hoe offroad het is. In Nederland kan je prima met een gravelfiets en racebanden weg. In de alpen werkt dat iets minder ideaal en heb je meer aan een MTB.
Daar weten grip en jij alles vanaf ja :D
pi_194553716
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 14:13 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Daar weten grip en jij alles vanaf ja :D
Misschien hadden we nóg harder moeten rijden. Dan zweef je meer over de keien ipv eroverheen hobbelen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_194559176
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:44 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Ik neem de racefiets mee op vakantie. Volgens de officiële regels moet er in het buitenland op de fietsendrager een NL-sticker geplakt worden, aangezien onze Nederlandse witte aanhangerkentekenplaten geen landmarkering hebben. Zie https://www.anwb.nl/exper(...)platen-en-nl-sticker

Nu is er op de drager geen ruimte voor zo’n sticker en ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een bordje te knutselen en dat aan de fiets te hangen, zoals de ANWB suggereert. Het risico op een boete lijkt me nihil, dus ik neig ernaar om gewoon zonder sticker op pad te gaan. Wat zouden jullie doen?
Rij al 18 jaar met een drager. Nooit een NL sticker gehad.
Mijn drager hangt tegenwoordig aan de daklijn. En hangt voor het nr bord. Scheelt wellicht ook nog eens flitsboetes. Rij vaak volle polle.
Vakman pur sang
pi_194559594
Bedankt allen, ik ga stickerloos op pad. #thuglife
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')