abonnement Unibet Coolblue
pi_194391894
Zijn er al mensen buiten Europa -dus in gebieden met een oranje reisadvies- op vakantie geweest? Hoe hebben jullie het geregeld met reis- en zorgverzekeringen?

Ik kan geen reisverzekering vinden die hulp in oranje gebied vergoed. M'n zorgverzekering vergoed zorg in het buitenland tot het in Nederland geldende tarief. Er staat niets over reisadviezen, dus vergoeding lijkt geen probleem. Alleen repatriėring en dat soort zaken zou eventueel een probleem kunnen vormen, maar dat risico ben ik wel bereid te nemen.

Qua besmettingsgevaar ben ik niet bang. Ik denk dat het risico in Nederland, waar ik 45 uur per week in een druk kantoor zit, vele malen groter is dan het land waar ik op vakantie wil gaan. Er zijn daar nauwelijks besmettingen. Verder gelden er ook geen inreisbeperkingen of verplichte quarantaine daar, anders zou het natuurlijk geen optie zijn. Het lijkt dus alsof er los van de reisverzekering weinig obstakels zijn om te gaan. Wellicht alleen het dringende advies van Nederland om in zelf-quarantaine te gaan bij terugkomst, maar gezien er daar veel minder besmettingen zijn, slaat dat eigenlijk helemaal nergens op.
pi_194391971
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:27 schreef Schuifpui het volgende:
Het lijkt dus alsof er los van de reisverzekering weinig obstakels zijn om te gaan.
+ de kans om ergens vast komen te zitten door een nieuwe lockdown en/of geannuleerde vluchten.
Waar wil je eigenlijk heen?
pi_194392056
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:32 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

+ de kans om ergens vast komen te zitten door een nieuwe lockdown en/of geannuleerde vluchten.
Waar wil je eigenlijk heen?
Nepal, was ik eigenlijk in april al van plan.

Ook in normale tijden en bij een geel reisadvies kan je vast komen te zitten heb ik vorig jaar ervaren. Nu wellicht een groter risico, maar dat ben ik bereid te nemen.
pi_194392096
Ik zou het persoonlijk niet doen. Als je op vakantie gaat of een rondreis doet, moet dat onbezorgd zijn. Nu moet je van dag tot dag het nieuws in de gaten houden of je wel terug naar huis kan.
pi_194392118
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zou het persoonlijk niet doen. Als je op vakantie gaat of een rondreis doet, moet dat onbezorgd zijn. Nu moet je van dag tot dag het nieuws in de gaten houden of je wel terug naar huis kan.
Ik wil een trekking van 3 weken doen, lekker rustig in deze tijd waarschijnlijk. :Y)

Nieuws krijg ik toch niet mee, dus het terugvliegen zie ik dan een paar dagen van te voren wel.
pi_194392176
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:38 schreef Schuifpui het volgende:
Nu wellicht een groter risico, maar dat ben ik bereid te nemen.
Lijkt erop dat je je keuze al gemaakt hebt.
So we just called him Fred too
pi_194392511
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:42 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik wil een trekking van 3 weken doen, lekker rustig in deze tijd waarschijnlijk. :Y)

Nieuws krijg ik toch niet mee, dus het terugvliegen zie ik dan een paar dagen van te voren wel.
https://nepal.nl/consulaat-questions-and-answers/
Zo te zien kom je Nepal niet eens in. En als dat wel lukt moet je eerst 2 weken in quarantaine. Veel plezier...
pi_194392624
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:14 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

https://nepal.nl/consulaat-questions-and-answers/
Zo te zien kom je Nepal niet eens in. En als dat wel lukt moet je eerst 2 weken in quarantaine. Veel plezier...
Vanaf 17 augustus is het weer open voor toerisme.
pi_194392742
Hoe kan je anno nu op een druk kantoor zitten?
Vakantie zou ik ook niet aan beginnen. Zo erg is dat toch niet. Even pas op de plaats?

[ Bericht 50% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2020 23:42:50 ]
pi_194392885
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:23 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Vanaf 17 augustus is het weer open voor toerisme.
Dan kan het zijn dat het reisadvies dan weer van Oranje af gaat toch?
dag
pi_194395254
Buiten Europa, en zeker "oranje landen" zou ik sowieso niet doen.
Stel het lekker een jaartje uit en zoek een leuke wandelvakantie in Europa zou ik zeggen... Als je toch een trekking wilde gaan doen, dan zo maar. :)
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_194403024
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:13 schreef Peter het volgende:

[..]

Dan kan het zijn dat het reisadvies dan weer van Oranje af gaat toch?
Dat verwacht ik niet, aangezien het beleid is om de hele wereld op oranje te houden, behalve wat EU landen.

[ Bericht 46% gewijzigd door UIO_AMS op 05-08-2020 18:22:22 ]
pi_194414468
Gewoon gaan zou ik zeggen en niks aantrekken van alle moraalridders. Die oranje reisadviezen zijn niet dwingend... De Himalaya is veiliger dan de Beachbar van Fred Kroket in Salou...

T is dat ik een angst heb ontwikkeld om opgesloten te zitten in kleine ruimtes met 300 mensen die ik niet ken, anders had ik ook mijn heil ergens anders gezocht :)

En begrijp ik het goed dat je gaat hiken in de Himalaya? Check ook ff of je verzekering reddingsacties vergoed als je naar beneden valt en met een helikopter opgehaald moet worden. Die kosten kunnen serieus oplopen en niet elke reisverzekering dekt dit. Dat zijn ook bedragen die de gemiddelde toerist ook niet zo even aftikt...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_194420245
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:49 schreef polariteit het volgende:
Gewoon gaan zou ik zeggen en niks aantrekken van alle moraalridders. Die oranje reisadviezen zijn niet dwingend... De Himalaya is veiliger dan de Beachbar van Fred Kroket in Salou...

T is dat ik een angst heb ontwikkeld om opgesloten te zitten in kleine ruimtes met 300 mensen die ik niet ken, anders had ik ook mijn heil ergens anders gezocht :)

En begrijp ik het goed dat je gaat hiken in de Himalaya? Check ook ff of je verzekering reddingsacties vergoed als je naar beneden valt en met een helikopter opgehaald moet worden. Die kosten kunnen serieus oplopen en niet elke reisverzekering dekt dit. Dat zijn ook bedragen die de gemiddelde toerist ook niet zo even aftikt...
Dat laatste ga ik zeker weer even goed bekijken. Ik meen me te herinneren dat er restricties op de hoogte zaten in m'n huidige pakket, maar dat gangbare bergsporten wel gedekt zijn. De vraag staat inmiddels uit bij m'n tussenpersoon over het verzekeren in oranje gebied.
pi_194421297
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 16:49 schreef polariteit het volgende:
Gewoon gaan zou ik zeggen en niks aantrekken van alle moraalridders. Die oranje reisadviezen zijn niet dwingend... De Himalaya is veiliger dan de Beachbar van Fred Kroket in Salou...


de zorg zegt alvast bedankt.
pi_194433106
Nou TS gewoon even naar Rutte luisteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2020 19:38:31 ]
pi_194433168
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 19:35 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Nou TS gewoon even naar Rutten luisteren.
Wat heeft Fred gezegd?
pi_194433195
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 19:37 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Wat heeft Fred gezegd?
Die kan ik niet verstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')