abonnement Unibet Coolblue
pi_194390737
Dus je valt op je tanden. De tanden zijn gaaf niet gebroken, maar de tandwortel (verstopt onder tandvlees en kaakbot) is wel gebroken?!

FacebookTwitterLinkedIn
Piep
Offline
Laatst gezien:
6 jaar 3 maanden geleden
door Piep di, 04/07/2009 - 00:55#1
Hallo allemaal Biggrin ,

Ik ben helemaal nieuw hier op het forum, maar heb een vraag die ik jullie graag zou willen voorleggen.
Het gaat om mijn voortand linksboven (21). In februari 2006 heb ik een loeiharde smak gemaakt op mijn gezicht door een val met mijn fiets. Mijn moeder heeft me toen meteen opgehaald en voor de zekerheid ook langs mijn toenmalige tandarts gebracht. Ik was op dat moment helemaal stoned door de zware hersenschudding, maar ik weet wel dat hij een foto heeft gemaakt van mijn boventanden: "niets te zien", dus ik kon weer naar huis. Nadat ik weer helemaal hersteld was bleef ik die voortand wat gevoelig vinden, maar het deed niet extreem veel pijn. Ongeveer een jaar later wisselde ik van tandarts en ik vertelde hem dat mijn voortand rechtsboven toch wat gevoelig was en een beetje los zat. Bij het maken van de foto werd meteen duidelijk dat de wortel gebroken bleek te zijn. Er is toen alsnog meteen een spalk geplaatst, maar de wortel is helaas niet meer aan elkaar gegroeid.

Mijn tandarts vertelde mij dat een implantaat op ten duur de beste oplossing zou zijn, omdat je door ontstekingsgevaar niet te lang met een gebroken wortel kunt rondlopen. Daarnaast zijn al mijn omliggende voortanden nog helemaal intact, dus een brug of i.d. zie ik zelfs ook niet zo zitten. Ik ben nu 19 jaar en vraag mij af wanneer de beste tijd zou zijn om mijn voortand te vervangen door een implantaat. Ik heb al het een en ander gelezen hier op het forum en elders op het internet; de een schrijft dat het beter is om pas na je 21ste een implantaat te laten plaatsen, de anders schrijft dat een implantaat na je 18de al mogelijk is. Ook vraag ik mij af of het voordeliger is om verzekeringtechnisch het implantaat voor mijn 22ste te laten plaatsen. Ik weet dat implantaten dure grapjes zijn, dus alle vergoedingen zijn meegenomen!

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, in ieder geval alvast bedankt!

TANDEN ZIJN ENG!
Niet doen
pi_194390861
Ah jee, je was er toch nog? Flikker op met die tandtopics 8)7
pi_194390924
Je tandarts probeert jou op te lichten én tanden van jou af te pakken
pi_194391039
Ik zou het advies van je tandarts opvolgen. Zelf heb ik ook mijn linker voortand incl. wortel gebroken gehad en is inmiddels keurig vervangen door een implantaat met een mooie kroon, je ziet er niets meer van. Wacht alleen niet te lang zoals ik dat heb gedaan want bij mij kwam er wel een naar abses en vistel bij en dat heeft me uiteindelijk veel tijd en geld gekost om het kaakbot weer geschikt te krijgen voor een implantaat.
Nieuw is niet altijd beter.
  maandag 3 augustus 2020 @ 21:22:33 #5
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_194391118
We willen deze tandtopics niet we willen meer Abid....
Gelieve verwijderen
pi_194391132
Niet gelezen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 3 augustus 2020 @ 21:24:19 #7
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_194391141
Kluun topic, niet gelezen
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 3 augustus 2020 @ 21:24:22 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_194391143
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 21:22 schreef Fernweh het volgende:
We willen deze tandtopics niet we willen meer Abid....
Precies dit!
pi_194391344
Het is net als een piemel. Je kan hem ver duwen etc. maar als de hoek maar groot genoeg is dan knakt hij. En dan knakt hij niet bij de eikel (je tand) maar vlakbij je ballen (de wortel)
  Moderator maandag 3 augustus 2020 @ 21:43:05 #10
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_194391375
Ik snap de grap niet, kluuntje.
F.K.A. SuperwormJim
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')