abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 augustus 2020 @ 20:08:05 #1
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194389724
Hoe vinden die Whatsapp oplichters die ouders gaan appen; de telefoonnummers van diegenen?

Vroeg het mij wel af. Van 1 persoon die ik ken hadden ze haar foto overgenomen om vervolgens die ouders te benaderen met de vraag of ze geld hebben.

Gaan ze facebook bij langs ofzo? En hoe komen ze dan aan de telefoonnummers? Hacken?
  maandag 3 augustus 2020 @ 20:25:01 #2
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_194390008
De hoeveelheid van dat soort spam die ik ontvang is direct gerelateerd aan hoe actief ik op Marktplaats ben. Ik denk dus dat daar veel voor 06 nummers geshopt wordt omdat er vaak woonplaats en ook wel iemands interesses uit te halen zijn.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_194390972
Als je opgelicht bent. Ga naar de bank toe, geef aan dat je per ongeluk naar het verkeerde rekeningnummer geld overgemaakt hebt. (Niet zeggen dat je opgelicht bent anders helpen ze niet).
De bank zal bij diegene een verzoek neerleggen het geld terug te storten.

Wanneer diegene dit niet doet (uiteraard), geeft de bank jouw de adresgegevens en naam van diegene van het rekeningnummer zodat je eem civiele rechtzaak kan beginnen.
Vervolgens kan jij als Liam Neeson verhaal gaan halen.
pi_194391099
Ach je moest eens weten wat mensen allemaal op Facebook plaatsen. Van de week nog nog iemand gezien die halve naakt zwembad foto's plaatsen van hun 3 jarige dochter.. Is dat handig als je ook maar een klein beetje verstand hebt? Ik ben ermee gestopt om ze er op te wijzen... Hetzelfde zal het geval zijn met telefoon nummers en andere persoonlijke ontwikkelingen. Ik sta ervan te kijken van die domheid
  Redactie Frontpage maandag 3 augustus 2020 @ 21:25:22 #5
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194391156
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 21:15 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als je opgelicht bent. Ga naar de bank toe, geef aan dat je per ongeluk naar het verkeerde rekeningnummer geld overgemaakt hebt. (Niet zeggen dat je opgelicht bent anders helpen ze niet).
De bank zal bij diegene een verzoek neerleggen het geld terug te storten.

Wanneer diegene dit niet doet (uiteraard), geeft de bank jouw de adresgegevens en naam van diegene van het rekeningnummer zodat je eem civiele rechtzaak kan beginnen.
Vervolgens kan jij als Liam Neeson verhaal gaan halen.
Waar in de AVG kan ik dat terug vinden?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_194391176
Ze trekken een database leeg bij callcenters.
pi_194391185
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 21:25 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Waar in de AVG kan ik dat terug vinden?
Oja dat is nu wel zo idd.
Paar jaar terug heb ik in ieder geval zo de adresgegevens van een oplichter via mp gekregen.
pi_194391201
Genoeg databasebreaches waarbij dat soort info wel vermeld is.
pi_194391336
Marktplaats / ongure websites / spam websites / websites waar je een Iphone kunt winnen.
Er zijn ook adreslijsten van mensen die schulden hebben of een wasmachine op afbetaling kopen. dat is de juiste doelgroep.


of mensen die op FB alles openbaar hebben staan. (BEN MIJN TELEFOON KWIJT DIT IS MIJN NIEUWE NUMMER VOEG ME TOE)
  maandag 3 augustus 2020 @ 22:06:40 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_194391605
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 21:39 schreef fespo het volgende:
Marktplaats / ongure websites / spam websites / websites waar je een Iphone kunt winnen.
Er zijn ook adreslijsten van mensen die schulden hebben of een wasmachine op afbetaling kopen. dat is de juiste doelgroep.

Maar bij die mensen valt toch niets te halen?
pi_194391700
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Maar bij die mensen valt toch niets te halen?
Die zijn vaak wel dom en maken toch 100 euro over. Alle beetjes helpen :)
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_194392906
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:06 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Maar bij die mensen valt toch niets te halen?
domme mensen vallen natuurlijk veel sneller in deze scams.

veel scammers gebruiken ook de tactiek van iemand die normaal kan denken gelijk ziet dat het een scam is.
dan reageert alleen de goede doelgroep en kunnen ze veel makkelijker werken.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 10:30:19 #13
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194395261
Kreeg laatst zo'n berichtje van het nummer van mijn manager nota bene, of ik 1000 euro over wilde maken want zijn bankpas was geblokkeerd en hij kon niet bij zijn geld :')
Misschien dat die ook shit op marktplaats verkoopt dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')