abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 3 augustus 2020 @ 19:49:17 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194389466
quote:
De Italiaanse oud-minister Matteo Salvini kan worden vervolgd voor het illegaal laten vasthouden van bootvluchtelingen op zee. Het parlement maakte een einde aan de speciale bescherming tegen juridische stappen die de leider van anti-immigratiepartij Lega als volksvertegenwoordiger genoot.

De ex-minister van Binnenlandse Zaken wordt ervan beschuldigd zonder geldige reden het aanleggen van een schip met migranten op het eilandje Lampedusa te hebben geweigerd, waar migranten vaak naartoe worden gebracht door mensensmokkelaars omdat ze daar de Europese Unie kunnen binnenkomen.

Pet van kustwacht

"Het is me een genoegen om naar het gerechtshof in Sicilië te gaan en dit prachtige land te verdedigen", zei Salvini in een toespraak voorafgaande aan de stemming over zijn immuniteit. Aan het einde ervan zette hij een pet van de kustwacht op.

De stemming in de senaat viel nipt uit in het nadeel van de rechts-populistische politicus. Dat werd al verwacht. Het is de tweede keer dat Salvini zijn immuniteit verliest. In 2018 ging het om eenzelfde soort zaak over het opvangen van migranten die per schip de Middellandse Zee oversteken. Bij een veroordeling kan de partijleider tot vijftien jaar cel krijgen.

Zwemmend naar Lampedusa

Salvini was van juni 2018 tot september vorig jaar minister van Binnenlandse Zaken. In die rol wilde hij in 2019 de opvarenden van het reddingsschip Open Arms in eerste instantie niet aan land laten komen. Meerdere EU-landen boden daarop aan de migranten op te nemen.

De situatie aan boord verslechterde naarmate de tijd verstreek. Vijftien migranten sprongen in zee in de hoop om zwemmend Lampedusa te bereiken.
https://nos.nl/artikel/23(...)ouden-migranten.html

Inmiddels is besloten om zijn diplomatieke immuniteit op te heffen. Dat is heel wat voor een land als Italie waar politici doorgaans wegkomen met corruptie en fraude dankzij die immuniteit. Maar blijkbaar is het openlijk proberen te tegenhouden van deze illegale migratiestromen een veel ernstiger misdrijf.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 3 augustus 2020 @ 19:54:25 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194389534
Belachelijk.
Die man is een held.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194389556
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:54 schreef Harvest89 het volgende:
Belachelijk.
Die man is een held.
Dit.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194389580
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:49 schreef LXIV het volgende:
De ex-minister van Binnenlandse Zaken wordt ervan beschuldigd zonder geldige reden het aanleggen van een schip met migranten op het eilandje Lampedusa te hebben geweigerd, waar migranten vaak naartoe worden gebracht door mensensmokkelaars omdat ze daar de Europese Unie kunnen binnenkomen.
Dat ze middels mensensmokkelaars binnen komen maakt ze eigenlijk meteen al volstrekt illegaal. Het zijn geen migranten. Het zijn geen vluchtelingen. Het zijn profiteurs die gratis geld en welvaart ruiken om vervolgens letterlijk te kotsen op onze normen en waarden.

Ophoeren met dit soort profiteurs.

Vluchtelingen zijn uiteraard van harte welkom. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194389619
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:54 schreef Harvest89 het volgende:
Belachelijk.
Die man is een held.
Waarom is ie een held? Omdat die zich in een positie van macht (minister) niet geroepen voelt zich aan wetgeving die hem niet zint te houden?
  maandag 3 augustus 2020 @ 20:02:36 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194389648
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:00 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

zich aan wetgeving die hem niet zint te houden?
Die miljoenen mensen niet zint bedoel je.
Die wet deugt van geen kant.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194389691
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Die miljoenen mensen niet zint bedoel je.
Die wet deugt van geen kant.
Ook dan is het toch logischer om de wet te veranderen dan hem maar simpelweg te negeren? Al is het maar puur vanwege het precedent wat er vanuit gaat, jij zult neem ik aan ook liever hebben dat een, ik noem maar eens wat, minister Femke Halsema niet ongelimiteerd kan doen en laten wat ze wil.
pi_194390106
Dit is symptoom bestrijding, de mensen smokkelaars moeten aangepakt worden, forse geldstraffen + boot direct laten zinken.
De wetten worden helaas door de linkse bende + linkse media misbruikt om hun zin door te drijven, helaas is rechts nog niet sterk genoeg om dit te overrulen... maar tijden veranderen, door social media gaan steeds meer 'rose' brillen af of haalt men zijn kop uit het zand.

[ Bericht 0% gewijzigd door JannekeC5 op 03-08-2020 20:32:11 (Spelling.) ]
  maandag 3 augustus 2020 @ 23:52:03 #9
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_194392804
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:54 schreef Harvest89 het volgende:
Belachelijk.
Die man is een held.
Criminelen ‘helden’ noemen :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 3 augustus 2020 @ 23:54:00 #10
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194392810
Diplomatieke immuniteit opheffen? Is dat wat er gebeurt als jouw mening niet in lijn ligt met de geldende meerderheid? Stelt weinig voor dan.
pi_194392819
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:49 schreef LXIV het volgende:
het reddingsschip Open Arms
:')

Kunnen we die initiele mensensmokkelaars niet ook gewoon tot NGO's uitroepen? Beetje misselijk hoe westerlingen alsmaar met de eer strijken en de bruine harde werkers die het initiatief nemen ondertussen als criminelen en mensensmokkelaars worden weggezet. Barmhartige redders zijn het, allemaal! Open armen en grenzen! Sluit je hart niet!
pi_194392899
Uiteraard, het grote migratie plan moet doorgaan, en iedereen die zich daartegen verzet wordt Kafkaiaans buiten spel gezet en vervolgd. Zodat de volgende marionet het wel uit zijn hoofd laat hier ietse tegen te doen.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:20:09 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194394119
TT is Fake News! :{w

Meneer wordt vervolgd voor "het illegaal laten vasthouden van bootvluchtelingen op zee."

Hoe "nobel" ook; don't do the crime if you can't do the time.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:34:26 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194394216
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:16 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Uiteraard, het grote migratie plan moet doorgaan, en iedereen die zich daartegen verzet wordt Kafkaiaans buiten spel gezet en vervolgd. Zodat de volgende marionet het wel uit zijn hoofd laat hier ietse tegen te doen.
Onzin natuurlijk. Het gaat hier gewoon om een corrupte politicus die zich niet aan de wet houd.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:40:45 #15
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194394244
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 08:34 schreef Megumi het volgende:
om een corrupte politicus die zich niet aan de wet houd.
Die bootvluchtelingen houden zich ook niet aan de wet maar krijgen als het aan groenlinks/d66 en de PVDA ligt vrij spel met lekker brood een schoon bed en een mooi bad.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_194394254
Ik heb ook nooit begrepen waarom die boten naar Italië en omstreken varen. Vaar gewoon even door naar Nederland, dan heb je altijd de hoofdprijs te pakken.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:45:29 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194394273
Als politicus staat het je natuurlijk vrij de illegale instroom te willen stoppen. Maar ook als minister heb je daarbij de wet te volgen. Doe je dat niet, dan zijn daar consequenties aan verbonden. Dat maakt je geen 'held' hoogstens in de ogen van heel enge personen als G. Wilders, T. Baudet, D. Trump en N. Farrage en nog wat griezels hier op het forum, die ik niet hoef te noemen, want ze weten wie ze zijn.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:52:04 #18
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_194394338
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:54 schreef IxOdysseus het volgende:
Diplomatieke immuniteit opheffen? Is dat wat er gebeurt als jouw mening niet in lijn ligt met de geldende meerderheid? Stelt weinig voor dan.
Het gaat trouwens om parlementaire immuniteit (diplomatieke immuniteit geldt niet in eigen land). De parlementaire immuniteit in Italië is nogal doorgeslagen en wordt vaak misbruikt om corrupte en criminele handelingen vrij te waren van vervolging en deze wordt dan ook vaker door rechters opgeheven.

Matteo Salvini zijn handelen heeft ook niks te maken met het uiten van een mening. Hij heeft simpelweg de wet overtreden. In Nederland bijvoorbeeld bestaat daar überhaupt geen immuniteit voor, enkel voor de uitspraken die je doet binnen het parlement.
pi_194394455
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 08:42 schreef cempexo het volgende:
Ik heb ook nooit begrepen waarom die boten naar Italië en omstreken varen. Vaar gewoon even door naar Nederland, dan heb je altijd de hoofdprijs te pakken.
Italie is dichterbij. Als je daar de migranten dumpt ben je sneller terug in positie om het volgende gammele bootje op te pikken.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:04:48 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194394470
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 08:40 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Die bootvluchtelingen houden zich ook niet aan de wet maar krijgen als het aan groenlinks/d66 en de PVDA ligt vrij spel met lekker brood een schoon bed en een mooi bad.
Dat de PVDA en Groen links ook onderdeel zijn van de huidige regeringscoalitie is nieuw voor mij. En dat ze3 volgens jou dan zo veel invloed hebben op bijvoorbeeld Mark die van de VVD is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194394479
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat de PVDA en Groen links ook onderdeel zijn van de huidige regeringscoalitie is nieuw voor mij.
Die partijen zorgen daar gewoon voor met hun kamermeerderheden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194394485
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 08:42 schreef cempexo het volgende:
Ik heb ook nooit begrepen waarom die boten naar Italië en omstreken varen. Vaar gewoon even door naar Nederland, dan heb je altijd de hoofdprijs te pakken.
Het is nog best een eind varen vanaf het stuk zee tussen Italië en noord-Afrika naar Nederland, en in de tijd dat ze onderweg zijn, zijn ze niet ter plaatse om hulp te kunnen bieden...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:08:13 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194394510
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:06 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die partijen zorgen daar gewoon voor met hun kamermeerderheden.
Het is aan Mark en zijn vrienden om bijvoorbeeld echt eens werk te maken van het uitzetten van illegalen. Daar is al wetgeving voor trouwens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Redactie Sport dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:13:33 #24
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194394572
Niemand staat boven de wet, als je het mij vraagt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:17:11 #25
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_194394604
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:04 schreef Megumi het volgende:


Dat de PVDA en Groen links ook onderdeel zijn van de huidige regeringscoalitie is nieuw voor mij. En dat ze3 volgens jou dan zo veel invloed hebben op bijvoorbeeld Mark die van de VVD is.
Ik zeg toch als het aan hun ligt.
Zeg nergens dat wij in Nederland nu dit beleid hebben.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:20:14 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194394635
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:17 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Ik zeg toch als het aan hun ligt.
Zeg nergens dat wij in Nederland nu dit beleid hebben.
Officieel dienen vluchtelingen die geen status kunnen krijgen uitgezet te worden. Wat eigenlijk best wel een complex verhaal is waarvoor geen enkele politieke partij een oplossing heeft. Wat bijvoorbeeld ook wel logisch is omdat met name de landen waar deze mensen vandaan komen ook niet meewerken aan een oplossing.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:22:05 #27
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194394664
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Die miljoenen mensen niet zint bedoel je.
Die wet deugt van geen kant.
Die wet tot het helpen en redden van drenkelingen is algemeen geaccepteerd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_194394763
De boorvluchtelingen stroom moet door blijven gaan
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:41:11 #29
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194394851
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:31 schreef maryen65 het volgende:
De boorvluchtelingen stroom moet door blijven gaan
Als dat echt zo was, dan zou het toch wel wat efficiënter gaan denk? :')

We varen ook al een tijdje tussen Hoek van Holland en Harwich, dat is net even anders geörganiseerd. 8-) Als het allemaal zo'n groots plan is, waarom dan die gammele bootjes blijven gebruiken? Slaat toch nergens op?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_194394862
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:41 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als dat echt zo was, dan zou het toch wel wat efficiënter gaan denk? :')

We varen ook al een tijdje tussen Hoek van Holland en Harwich, dat is net even anders geörganiseerd. 8-) Als het allemaal zo'n groots plan is, waarom dan die gammele bootjes blijven gebruiken? Slaat toch nergens op?
De EU kan het natuurlijk niet maken om ze met een cruiseschip op te gaan halen, de schijn moet natuurlijk wel blijven he
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:44:10 #31
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_194394875
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:42 schreef maryen65 het volgende:
De EU kan het natuurlijk niet maken om ze met een cruiseschip op te gaan halen, de schijn moet natuurlijk wel blijven he
Waarom, in godsnaam? Slimme mensen zoals jij trappen er toch niet in. Die doorzien gemakkelijk het grote plan.
Dan kan je net zo goed een veerdienst opzetten. Kun je zelf kaartjes verkopen. BTW scoren. Visa verkopen. Shit levert bakken met knaken op. Anders zouden criminelen het niet doen. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_194394898
Deze mensen zaten toch niet vast op hun boot? Libie was gewoon nog beschikbaar
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194395024
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:06 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het is nog best een eind varen vanaf het stuk zee tussen Italië en noord-Afrika naar Nederland, en in de tijd dat ze onderweg zijn, zijn ze niet ter plaatse om hulp te kunnen bieden...
Een goed marketingplan voor de betreffende Nederlandse politieke partijen. Stuur boten naar Italië om die betreffende boot te ontmoeten en dus te gaan overladen. Muziekje er bij en zo voor de gezelligheid....
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:35:53 #34
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194397574
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niemand staat boven de wet, als je het mij vraagt.
Nou dat vind ik dus wel een interessante discussie en zou ik niet zo direct durven stellen. Toegegeven dat wij verantwoordelijk zijn voor het kiezen van degenen die de wet schrijven, zijn de schrijvers van deze wet niet altijd even goed in staat geweest om het gevoel wat de wet moet waarborgen dan wel voorkomen, helder en bondig te formuleren welke zn nut dient niet te complex wordt, maar ook niet te veel eigen interpretatie toe laat.

Goed voorbeeld blijft de telefoon in de hand wet. Dat was natuurlijk behoorlijk gebrekkig beleid.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:51:34 #35
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194397799
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Niemand staat boven de wet, als je het mij vraagt.
nee dus ook de vluchtelingen niet ..... je moet volgens de wet in het eerste vrije en veilige land asiel aanvragen .
Waarom dan pass na het zoveelste land wat ze door komen , hier in eurpa pas asiel aanvragen ....

nee laten ze dat maar in eigen land doen of in de omliggende buurlanden die veilig zijn
doe ze dat niet dan gewoon nooit geen Asiel geven
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')