abonnement Unibet Coolblue
pi_194389168
Hai!

Soms wordt je even met de neus op de feiten gedrukt,zo ook ik afgelopen week. Twee collega's vroegen eens naar mijn relationele status en kruisde een klein verhoor af. De vraag "Ga je wel eens op stap in het weekend?" Was toch ietwat confronterender als gedacht. :P

Ik draaide er een tikkeltje omheen, maar feit is wel dat dit eigenlijk niks meer is. Ik ben 28 jaar werk 40u in de week en ben single. En dat is het momenteel eigenlijk wel.

Vrienden wonen samen, zijn getrouwd en hebben kinderen. Kortom allemaal settled waar ik eigenlijk stil ben blijven staan. Heel sporadisch doen we nog wel eens wat, maar dat staat op een heel laag pitje. Zeker nu. De laatste keren was ik altijd diegene die eens een bal opgooit en dan gebeurt er wat. Het is niet meer het elke weekend stappen van vroeger. En dat begrijp ik dondersgoed. Iedereen gaat verder.

Ik ben alleen eigenlijk stil meegegaan in hun levensverandering. Zit vaak alleen thuis en ergens vind ik dat allemaal niet zo ramp. Of het gezond is en goed is, dat is weer te betwijfelen. Ergens wil ik het wel.

Nu ben ik toe wel aan een nieuwe impuls, het hele weekend ben ik mij echter suf aan het prakkezeren wat ik eens ga doen. Lid worden van een club? Opzoek naar liefde. Kan de (mogelijke) oplossingen allemaal wel invullen. Ik moet het toch zelf doen. Al moet ik mezelf daar nog even een flinke trap onder de reet voor geven. (Wat overigens nog een aardige uitdaging wordt mezelf kennende)

Ben benieuwd of mensen dezelfde ervaringen hebben gehad? Wat hebben jullie gedaan? Hoe aangepakt? Ben eigenlijk oprecht benieuwd. :)
  Miss 200.000.000! maandag 3 augustus 2020 @ 19:31:29 #2
367000 roos94
pi_194389242
Heb niet echt tips. Nu met corona tijden is het ook nogal kut. Maar je bent hier zeker niet alleen in want ik zie bijna wekelijks zo'n verhaal langskomen. Als al die mensen nou met elkaar gingen afspreken :P
pi_194389299
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:31 schreef roos94 het volgende:
Heb niet echt tips. Nu met corona tijden is het ook nogal kut. Maar je bent hier zeker niet alleen in want ik zie bijna wekelijks zo'n verhaal langskomen. Als al die mensen nou met elkaar gingen afspreken :P
Ja als dat eens zou "mogen".
  maandag 3 augustus 2020 @ 19:49:03 #4
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194389463
Ja hoor. Af en toe wel eens zo'n dipje gehad als vrienden zijn gesettled. Het worden saaie burgerlullen en het vrouwtje staat opeens op nummer 1.

En sommigen zitten vast, of zijn verslaafd, of ze zijn dood, of ze mogen van de vrouw niet meer met mij omgaan.

Mijn tip. Ik weet niet waar je werkt, maar ga stappen met collega's. Toen ik een nieuwe baan had in een autofabriek heb ik gewoon daar vriendschappen gesloten. Het is misschien niet meer zoals de vaste kameraden vroeger maar ik ben weer bijna elk weekend uitgegaan naar clubs en kroegjes.

Of online kun je vrienden zoeken. Ik ben eens huisvriend geweest van een koppel die ik op een chat heb ontmoet. Is wel al lang geleden maar tegenwoordig via Tinder en andere apps moet het ook kunnen denk ik.

Of een (team) sport. Heb ik nog nooit gedaan maar meld je ergens aan en ga een balletje trappen of slaan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194389671
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:31 schreef roos94 het volgende:
Heb niet echt tips. Nu met corona tijden is het ook nogal kut. Maar je bent hier zeker niet alleen in want ik zie bijna wekelijks zo'n verhaal langskomen. Als al die mensen nou met elkaar gingen afspreken :P
Corona heeft niets veranderd hoor.
Gewoon naar rechts swipen en neuken.
  Miss 200.000.000! maandag 3 augustus 2020 @ 20:04:54 #6
367000 roos94
pi_194389680
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:04 schreef hoechst het volgende:

[..]

Corona heeft niets veranderd hoor.
Gewoon naar rechts swipen en neuken.
Maar clubben gaat nu niet
pi_194389788
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:04 schreef roos94 het volgende:

[..]

Maar clubben gaat nu niet
Fokkers ontmoeten daar geen chicks.
pi_194389836
Nou, wat vind je leuk/interessant? Om daar maar eens te beginnen.
Zelfs nu met covid-19 in de wereld, hoef je niet het hele weekend thuis te zitten als je dat niet wilt.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 3 augustus 2020 @ 22:26:37 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194391875
Vrijwilligerswerk doen en je ergens voor inzetten werkte voor mij goed. Zelf ben ik politiek actief geworden (bij D66) na mijn studie. Veel leuke avonturen beleefd, veel vrienden en kennissen mee ontmoet en veul borrels en feesten aan te danken gehad, en nog steeds. En je deelt dan ook iets met elkaar waardoor je elkaar ook meer spontaan ziet. Dus dat heeft mijn sociale leven zeer veel goeds gedaan. En bij andere partijen zal het niet anders zijn.

Maargoed, mocht je politiek niet boeiend vinden zijn er nog wel meer mogelijkheden

-Je kan lid worden van de supportersvereniging van een BVO waar je fan van bent en een seizoenskaart kopen als het weer met publiek kan.

-Je kan een muziekinstrument leren bespelen en cursussen volgen. En mogelijk ook mensen vinden waarmee je
samen kunt spelen.

-Je kan lid worden van een of andere nerdy gamenetwerk waar veel events zijn. Van LARPEN tot Airsoften

-Je kan een hobbybedrijfje beginnen en daar mee gaan netwerken

En bedenk nog zo eens wat. Het is maar wat je leuk vind om te doen. Maar als het een beetje inhoud heeft heb je al snel een klik met degenen die dezelfde interesses hebben.
pi_194392815
niks mis met sociaal isolement
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_194392842
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:04 schreef hoechst het volgende:

[..]

Corona heeft niets veranderd hoor.
Gewoon naar rechts swipen en neuken.
:D
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:02:04 #12
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194392847
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:49 schreef Harvest89 het volgende:
Ja hoor. Af en toe wel eens zo'n dipje gehad als vrienden zijn gesettled. Het worden saaie burgerlullen en het vrouwtje staat opeens op nummer 1.

En sommigen zitten vast, of zijn verslaafd, of ze zijn dood, of ze mogen van de vrouw niet meer met mij omgaan.

Mijn tip. Ik weet niet waar je werkt, maar ga stappen met collega's. Toen ik een nieuwe baan had in een autofabriek heb ik gewoon daar vriendschappen gesloten. Het is misschien niet meer zoals de vaste kameraden vroeger maar ik ben weer bijna elk weekend uitgegaan naar clubs en kroegjes.

Of online kun je vrienden zoeken. Ik ben eens huisvriend geweest van een koppel die ik op een chat heb ontmoet. Is wel al lang geleden maar tegenwoordig via Tinder en andere apps moet het ook kunnen denk ik.

Of een (team) sport. Heb ik nog nooit gedaan maar meld je ergens aan en ga een balletje trappen of slaan.
Opmerkelijk op verslavingsproblematiek in hetzelfde rijtje te zetten als vast zitten of dood zijn.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:05:03 #13
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194392854
Waarom zou je iets veranderen als je gelukkig bent?
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:06:52 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194392858
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:02 schreef IxOdysseus het volgende:

[..]

Opmerkelijk op verslavingsproblematiek in hetzelfde rijtje te zetten als vast zitten of dood zijn.
Hoezo?
Is op een gegeven moment niet meer leuk om met zo'n gast om te gaan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:18:06 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194392905
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
niks mis met sociaal isolement
Ja je zal maar eens wat gaan doen met je leven, allemaal stom en raar
pi_194392917
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja je zal maar eens wat gaan doen met je leven, allemaal stom en raar
niks mis met niet op stap gaan in weekend
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_194392924
Ga naar de kroeg en bestel een biertje krijg je vanzelf wel aanspraak. Nu gaat het wel een beetje moeilijk, maar dat had ik gedaan.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:22:20 #18
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194392930
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

niks mis met niet op stap gaan in weekend
Tenzij je dat wil maar niet kan omdat je je ongemakkelijk voelt.
pi_194392944
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:22 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Tenzij je dat wil maar niet kan omdat je je ongemakkelijk voelt.
ik raad mensen af iets te doen, waarbij ze zich ongemakkelijk voelen
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_194392948
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:22 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Tenzij je dat wil maar niet kan omdat je je ongemakkelijk voelt.
niet als je aangeschoten bent
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:26:41 #21
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194392951
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:24 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ik raad mensen af iets te doen, waarbij ze zich ongemakkelijk voelen
Dat zeg ik
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:27:36 #22
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194392955
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:26 schreef osodevo het volgende:

[..]

niet als je aangeschoten bent
U is een hert?
pi_194392959
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:21 schreef osodevo het volgende:
Ga naar de kroeg en bestel een biertje krijg je vanzelf wel aanspraak. Nu gaat het wel een beetje moeilijk, maar dat had ik gedaan.
was jij niet degene die verslaafd raakte aan drank en drugs van naar de kroeg gaan? :')
Tenminste, dat dacht ik in een van je topics gelezen te hebben.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:29:12 #24
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194392963
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hoezo?
Is op een gegeven moment niet meer leuk om met zo'n gast om te gaan.
Zal dan eerder aan die gast zelf hebben gelegen. Je weet dat er echt 1001 verslavingen zijn en de één de ander niet is?
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:32:39 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194392973
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:29 schreef IxOdysseus het volgende:
Zal dan eerder aan die gast zelf hebben gelegen.
Je bedoelt dat het niet door drugs komt?
Nee hoor, daar lag het wel degelijk aan, die verslaving beheerste zijn hele leven.
Maar dat is verder offtopic.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:35:15 #26
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_194392983
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het niet door drugs komt?
Nee hoor, daar lag het wel degelijk aan, die verslaving beheerste zijn hele leven.
Maar dat is verder offtopic.
En persoonlijk.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 00:35:57 #27
492092 IxOdysseus
Drugs are bad m'kay
pi_194392987
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat het niet door drugs komt?
Nee hoor, daar lag het wel degelijk aan, die verslaving beheerste zijn hele leven.
Maar dat is verder offtopic.
Oftewel die gast liet het tussen jullie in komen te staan en ligt het daardoor wel degelijk aan hem en niet aan de drugs, maar inderdaad niet relevant verder.
pi_194393002
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 23:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
niks mis met sociaal isolement
daar heb je gelijk in. Bij mij waren het ups en downs. Voor de Corona lockdown ging ik regelmatig op stap. Iets te fanatiek bezig dus ik ben blij dat ik nu een beetje af kan koelen. Maar dat is voor de rest of topic.

Ik kan TS overigens wel begrepen... Had lange tijd hetzelfde gevoel ervaren. Een mens heeft nou eenmaal de natuurlijke behoefte tot sociaal contact.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:20:11 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194394633
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

niks mis met niet op stap gaan in weekend
Wel als je dat graag had gewild en geen mogelijkheden hebt

Daarbij is er nog wel meer te doen in het leven dan alleen stappen en thuis in een isolement zitten
pi_194396147
Nouja ga nu niet roepen dat ik ongelukkig ben. Al heeft het ergens wel wat zieligs. :P Wil dus wel wat gaan ondernemen. Wil toch de deur meer uit.

Sportschool gaat het sws wel worden denk ik. Even kijken hoe en wat. Maar of je daar heel veel aanspraak gaat maken moet ik nog zien.
pi_194396201
Ik merk het ook in onze vriendengroep.
Vroeger ieder weekend op stap en doordeweeks vaak nog samen komen.

Ik ben inmiddels getrouwd en vader, en het meeste gros van de vriendengroep ook.
Een goede kameraad is 33 en altijd single geweest, Ik heb vaak met hem te doen.
Hij gaat nu wat meer met collega's op stap en zei laatst dat hij zich weer wat beterder voelt.

Tuurlijk hebben wij ook nog contact met hem en gaan we een paar keer per jaar eens de kroeg in.
Maar het is toch anders.
Hij houdt ook niet van jonge kinderen, dus hij waardeert het minder als je bij hem op bezoek komt met de kleine.
Ik ga wel eens vaker bij hem op bezoek, maar minder als voor heen.
pi_194396212
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:41 schreef ZureAnanas het volgende:
Sportschool gaat het sws wel worden denk ik. Even kijken hoe en wat. Maar of je daar heel veel aanspraak gaat maken moet ik nog zien.
lol, dat heb ik ook geprobeerd :')
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:55:38 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194396331
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:41 schreef ZureAnanas het volgende:
Nouja ga nu niet roepen dat ik ongelukkig ben. Al heeft het ergens wel wat zieligs. :P Wil dus wel wat gaan ondernemen. Wil toch de deur meer uit.

Sportschool gaat het sws wel worden denk ik. Even kijken hoe en wat. Maar of je daar heel veel aanspraak gaat maken moet ik nog zien.
Sportschool is een van de matigste plekken voor sociale interactie. Kun je beter bij een teamsport gaan.
pi_194396390
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:55 schreef Hexagon het volgende:

Sportschool is een van de matigste plekken voor sociale interactie. Kun je beter bij een teamsport gaan.
Ja, dit.

Ik zit nooit op een praatje te wachten in de sportschool. Ik wil mijn schema doorlopen en weer naar huis. Ga toch weg met je sociale pogingen. En ik zie het echt continu op FOK als aanrader voor mensen die meer sociale contacten willen of die vrouwen willen versieren. Zitten die mensen zelf wel bij een sportschool, die dat aanraden?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:01:57 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194396412
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:46 schreef hartloper het volgende:
Ik merk het ook in onze vriendengroep.
Vroeger ieder weekend op stap en doordeweeks vaak nog samen komen.

Ik ben inmiddels getrouwd en vader, en het meeste gros van de vriendengroep ook.
Een goede kameraad is 33 en altijd single geweest, Ik heb vaak met hem te doen.
Hij gaat nu wat meer met collega's op stap en zei laatst dat hij zich weer wat beterder voelt.

Tuurlijk hebben wij ook nog contact met hem en gaan we een paar keer per jaar eens de kroeg in.
Maar het is toch anders.
Hij houdt ook niet van jonge kinderen, dus hij waardeert het minder als je bij hem op bezoek komt met de kleine.
Ik ga wel eens vaker bij hem op bezoek, maar minder als voor heen.
De oplossing die hij nu zoekt is dan ook de beste. Je sociale netwerk verbreden. Hij is minder tijd met jullie bezig en kan dus tijd gaan besteden aan nieuwe dingen.

Dat snappen sommigen niet. Die blijven zich vasthouden aan wat eens was.
pi_194396488
Ik heb laatst World of Warcraft geïnstalleerd, vermaak mij prima daarmee.
pi_194396559
Haha was ik wel bang voor dat het voor dat niet het meest briljante idee was. Clubsport is natuurlijk wel een optie, al zit ik een beetje met mijn werk waar ik gewoon weekenddiensten moet draaien.

Nu hoef je er natuurlijk niet altijd bij te zijn. Dus ergens een zwak excuus :P. Maar je vraagt je toch af of ze daar dan op zitten te wachten als team.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:18:45 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194396633
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:13 schreef ZureAnanas het volgende:
Haha was ik wel bang voor dat het voor dat niet het meest briljante idee was. Clubsport is natuurlijk wel een optie, al zit ik een beetje met mijn werk waar ik gewoon weekenddiensten moet draaien.

Nu hoef je er natuurlijk niet altijd bij te zijn. Dus ergens een zwak excuus :P. Maar je vraagt je toch af of ze daar dan op zitten te wachten als team.
Voor een teamsport is dat wat lastig ja. Maar wat vind je van alle voorbeelden uit mijn eerdere post?
pi_194396652
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 09:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wel als je dat graag had gewild en geen mogelijkheden hebt

Daarbij is er nog wel meer te doen in het leven dan alleen stappen en thuis in een isolement zitten
je wilt op stap maar hebt geen mogelijkheid. Begrijp ik dit goed? Bedoel je dat ie niet naar binnen mag ofzo? _O-
Hij weet toch zelf wat ie wil. Hij werkt dus, zal wel genoeg geld hebben voor de wallen en heeft het daar voor het uitkiezen. Wat blijft over?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:24:19 #40
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_194396718
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:41 schreef ZureAnanas het volgende:
Nouja ga nu niet roepen dat ik ongelukkig ben. Al heeft het ergens wel wat zieligs. :P Wil dus wel wat gaan ondernemen. Wil toch de deur meer uit.

Sportschool gaat het sws wel worden denk ik. Even kijken hoe en wat. Maar of je daar heel veel aanspraak gaat maken moet ik nog zien.
Als alleen gaat is het wellicht lastig om contact te leggen. Als je groepslessen volgt dan heb je meer kans. Ik denk ook dat dat beter bij jou past, voor zover ik dat nu kan inschatten. Als je sociaal sterker zou zijn dan is gewoon naar de sportschool gaan prima maar als je er moeite mee hebt dan zijn die groepslessen handig. Op een gegeven moment herken je mensen en krijg je gespreksstof.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_194399282
Wees even eerlijk, welke man of vrouw gaat naar de sportschool louter om sociaal contact te kunnen krijgen. TS komt hierdoor nogal needy over, dat stoot mensen af.
pi_194399343
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:13 schreef ZureAnanas het volgende:
Haha was ik wel bang voor dat het voor dat niet het meest briljante idee was. Clubsport is natuurlijk wel een optie, al zit ik een beetje met mijn werk waar ik gewoon weekenddiensten moet draaien.

Nu hoef je er natuurlijk niet altijd bij te zijn. Dus ergens een zwak excuus :P. Maar je vraagt je toch af of ze daar dan op zitten te wachten als team.
Kijk eens rond op NMLK. Genoeg te doen met (in de meeste gevallen) singles die in t zelfde schuitje zitten.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:51:19 #43
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_194399419
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:41 schreef osodevo het volgende:
Wees even eerlijk, welke man of vrouw gaat naar de sportschool louter om sociaal contact te kunnen krijgen. TS komt hierdoor nogal needy over, dat stoot mensen af.
Gezellig toch. Ik zit bij Jetts dat is 24/7 open. Ga meestal 's nachts een beetje halve liters drinken daar. Meestal overnachten daar stiekem wel wat mensen die in ruil voor wat bier met mij willen praten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:09:34 #44
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194399693
Ik kom inmiddels een jaar bij de sportschool. Ik 'ken' nu wel een aantal mensen, maar het blijft toch alleen bij hoi, hoe issie? hangen. Vind ik persoonlijk ook niet erg.

Ik ken deels het probleem. Mijn oude studiegroep valt ook een beetje uit elkaar. Met 'De vrijgezellen' is het Bier? Bier! en een uur later zit je in de kroeg. Met diegenen met kinderen moet je drie maanden van te voren een afspraak maken om bier te drinken :P. Vroeger na college en de eerste jaren daarna was het bijna ieder weekend wel feest.
Andere levensfase, andere prioriteiten. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door borisz op 04-08-2020 16:14:59 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_194400373
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:09 schreef borisz het volgende:
Ik kom inmiddels een jaar bij de sportschool. Ik 'ken' nu wel een aantal mensen, maar het blijft toch alleen bij hoi, hoe issie? hangen. Vind ik persoonlijk ook niet erg.

Ik ken deels het probleem. Mijn oude studiegroep valt ook een beetje uit elkaar. Met 'De vrijgezellen' is het Bier? Bier! en een uur later zit je in de kroeg. Met diegenen met kinderen moet je drie maanden van te voren een afspraak maken om bier te drinken :P. Vroeger na college en de eerste jaren daarna was het bijna ieder weekend wel feest.
Andere levensfase, andere prioriteiten. :)
gewoon alsnog bier drinken :7
pi_194400678
Ja je moet iets vinden wat je leuk vindt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194400714
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 11:41 schreef ZureAnanas het volgende:
Nouja ga nu niet roepen dat ik ongelukkig ben. Al heeft het ergens wel wat zieligs. :P Wil dus wel wat gaan ondernemen. Wil toch de deur meer uit.

Sportschool gaat het sws wel worden denk ik. Even kijken hoe en wat. Maar of je daar heel veel aanspraak gaat maken moet ik nog zien.
Soetschool is leuk hoor maar niet snel een plaats om te ouwehoeren. :P Misschien wel een goede eerste stap om daarna nog wat te doen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194422002
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:43 schreef osodevo het volgende:

[..]

daar heb je gelijk in. Bij mij waren het ups en downs. Voor de Corona lockdown ging ik regelmatig op stap. Iets te fanatiek bezig dus ik ben blij dat ik nu een beetje af kan koelen. Maar dat is voor de rest of topic.

Ik kan TS overigens wel begrepen... Had lange tijd hetzelfde gevoel ervaren. Een mens heeft nou eenmaal de natuurlijke behoefte tot sociaal contact.
Buiten collega's en familie heb ik eigenlijk ook niet zoveel sociaal contact. In ieder geval niet onder de noemer vriendschappen. Je zou dat een isolement kunnen noemen en in mijn geval sluit ik daardoor ook juist weer minder snel nieuwe vriendschappen omdat de ander dan vroeg of laat weet dat ik verder niemand heb.

TS heeft momenteel de verkeerde vrienden of bevind zich in ieder geval niet meer in dezelfde levensfases dus die moet zijn vriendschappen anders gaan benaderen of meer apart afspreken met ze.
pi_194428895
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:25 schreef ZureAnanas het volgende:
Hai!

Soms wordt je even met de neus op de feiten gedrukt,zo ook ik afgelopen week. Twee collega's vroegen eens naar mijn relationele status en kruisde een klein verhoor af. De vraag "Ga je wel eens op stap in het weekend?" Was toch ietwat confronterender als gedacht. :P

Ik draaide er een tikkeltje omheen, maar feit is wel dat dit eigenlijk niks meer is. Ik ben 28 jaar werk 40u in de week en ben single. En dat is het momenteel eigenlijk wel.

Vrienden wonen samen, zijn getrouwd en hebben kinderen. Kortom allemaal settled waar ik eigenlijk stil ben blijven staan. Heel sporadisch doen we nog wel eens wat, maar dat staat op een heel laag pitje. Zeker nu. De laatste keren was ik altijd diegene die eens een bal opgooit en dan gebeurt er wat. Het is niet meer het elke weekend stappen van vroeger. En dat begrijp ik dondersgoed. Iedereen gaat verder.

Ik ben alleen eigenlijk stil meegegaan in hun levensverandering. Zit vaak alleen thuis en ergens vind ik dat allemaal niet zo ramp. Of het gezond is en goed is, dat is weer te betwijfelen. Ergens wil ik het wel.

Nu ben ik toe wel aan een nieuwe impuls, het hele weekend ben ik mij echter suf aan het prakkezeren wat ik eens ga doen. Lid worden van een club? Opzoek naar liefde. Kan de (mogelijke) oplossingen allemaal wel invullen. Ik moet het toch zelf doen. Al moet ik mezelf daar nog even een flinke trap onder de reet voor geven. (Wat overigens nog een aardige uitdaging wordt mezelf kennende)

Ben benieuwd of mensen dezelfde ervaringen hebben gehad? Wat hebben jullie gedaan? Hoe aangepakt? Ben eigenlijk oprecht benieuwd. :)
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 00:34 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]

Buiten collega's en familie heb ik eigenlijk ook niet zoveel sociaal contact. In ieder geval niet onder de noemer vriendschappen. Je zou dat een isolement kunnen noemen en in mijn geval sluit ik daardoor ook juist weer minder snel nieuwe vriendschappen omdat de ander dan vroeg of laat weet dat ik verder niemand heb.

TS heeft momenteel de verkeerde vrienden of bevind zich in ieder geval niet meer in dezelfde levensfases dus die moet zijn vriendschappen anders gaan benaderen of meer apart afspreken met ze.
Ik begrijp niet waarom je voor alleen dit topic een kloon moet aanmaken, alsof je je ergens voor schaamt of zo. :? Jij bent gewoon de persoon die ik vermoed te zijn, al jaren hier post over je leven, gebrek aan liefde en je continu vergelijkt met leeftijdsgenoten.

Je bent 28 en geen 18 meer. Besef dat de wereld om je heen ook niet stil staat, mensen relaties krijgen, trouwen en kinderen krijgen. Dat is nou eenmaal de realiteit. Je kunt niet verwachten dat de wereld zich aan jou levenstempo aanpast. Deal with it zou ik zeggen.

Ik ben ook geen hoogvlieger maar ik heb mijn positie geaccepteerd, geen zin meer om binnen dat perfecte plaatje te moeten vallen. Zie ook dat klasgenoten van mijn basis en middelbare school partners en zelfs kids krijgen. Kan wel het gevoel begrijpen dat je wat mist maar met alleen maar janken bereik je weinig mee.

R&P / Meedoen in de maatschappij: alleen vs. samen
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:53:37 #50
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_194436521
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja je zal maar eens wat gaan doen met je leven, allemaal stom en raar
Om uiteindelijk evengoed tussen zes planken te eindigen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_194436598
Herkenbaar wel dit.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:58:09 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194436605
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:53 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Om uiteindelijk evengoed tussen zes planken te eindigen.
Alleen duurt het wel heeel lang als je een saai leven hebt.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:59:15 #53
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_194436627
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Alleen duurt het wel heeel lang als je een saai leven hebt.
Ook daar zijn oplossingen voor.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_194436749
Kroegen zijn toch alweer open sinds de versoepelingen? Zeker als je in een studentenstad woont, met de introductieweken een genot. :9~
  donderdag 6 augustus 2020 @ 23:07:49 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194436791
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:59 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Ook daar zijn oplossingen voor.
Zoals welke?
  donderdag 6 augustus 2020 @ 23:10:43 #56
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_194436840
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 23:05 schreef osodevo het volgende:
Kroegen zijn toch alweer open sinds de versoepelingen? Zeker als je in een studentenstad woont, met de introductieweken een genot. :9~
Je hebt een bepaalde persconferentie gemist vandaag?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_194437137
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:31 schreef roos94 het volgende:
Heb niet echt tips. Nu met corona tijden is het ook nogal kut. Maar je bent hier zeker niet alleen in want ik zie bijna wekelijks zo'n verhaal langskomen. Als al die mensen nou met elkaar gingen afspreken :P
Ja. Fokmeet heet dat. Moeten ze vaker doen. Komen leuke filmpjes van.
pi_194438686
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 23:10 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Je hebt een bepaalde persconferentie gemist vandaag?
In het geval van TS is het zo dat er veel tips gegeven worden, hij ook voldoende mogelijkheden heeft om anderen te ontmoeten maar zelf geen zin heeft om levensverhalen van anderen aan te horen.

Dat is toch hypocriet als je zelf opzoek bent naar gezelschap, behoefte heeft aan genegenheid maar niet geïnteresseerd in de gevoelens en verhalen van anderen. Wil je überhaupt wel vrienden zijn met een egocentrisch persoon? Ik kan me voorstellen dat dat afschrikt.
pi_194438852
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 15:06 schreef osodevo het volgende:

[..]


[..]

Ik begrijp niet waarom je voor alleen dit topic een kloon moet aanmaken, alsof je je ergens voor schaamt of zo. :? Jij bent gewoon de persoon die ik vermoed te zijn, al jaren hier post over je leven, gebrek aan liefde en je continu vergelijkt met leeftijdsgenoten.

Je bent 28 en geen 18 meer. Besef dat de wereld om je heen ook niet stil staat, mensen relaties krijgen, trouwen en kinderen krijgen. Dat is nou eenmaal de realiteit. Je kunt niet verwachten dat de wereld zich aan jou levenstempo aanpast. Deal with it zou ik zeggen.

Ik ben ook geen hoogvlieger maar ik heb mijn positie geaccepteerd, geen zin meer om binnen dat perfecte plaatje te moeten vallen. Zie ook dat klasgenoten van mijn basis en middelbare school partners en zelfs kids krijgen. Kan wel het gevoel begrijpen dat je wat mist maar met alleen maar janken bereik je weinig mee.

R&P / Meedoen in de maatschappij: alleen vs. samen
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 06:47 schreef osodevo het volgende:

[..]

In het geval van TS is het zo dat er veel tips gegeven worden, hij ook voldoende mogelijkheden heeft om anderen te ontmoeten maar zelf geen zin heeft om levensverhalen van anderen aan te horen.

Dat is toch hypocriet als je zelf opzoek bent naar gezelschap, behoefte heeft aan genegenheid maar niet geïnteresseerd in de gevoelens en verhalen van anderen. Wil je überhaupt wel vrienden zijn met een egocentrisch persoon? Ik kan me voorstellen dat dat afschrikt.
Oke, that escalated quickly. En dat zonder dat ik weer gereageerd heb.

Kan je in elk geval vertellen dat ik dat niet ben. Wel dat topic gelezen, heeft er veel van weg. ;) maar sorry. Tis niet wat je denkt en anders vraag je een mod omdat voor je uit te zoeken.

Dus njah. Zo egocentrisch ben ik nu ook weer niet. Het hele idee van dit topic was juist andere ervaringen te horen.. Ook een DMtje ontvangen, maar daar kan ik helaas de 1ste week niet op reageren. Komt nog dus.

Zo hypocriet is het dus allemaal niet. Wel bedankt.
pi_194438881
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:24 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Als alleen gaat is het wellicht lastig om contact te leggen. Als je groepslessen volgt dan heb je meer kans. Ik denk ook dat dat beter bij jou past, voor zover ik dat nu kan inschatten. Als je sociaal sterker zou zijn dan is gewoon naar de sportschool gaan prima maar als je er moeite mee hebt dan zijn die groepslessen handig. Op een gegeven moment herken je mensen en krijg je gespreksstof.
Ja mss wel. Even kijken wat er is en anders maar alleen. Er begint zich sws wat vetjes op te hopen. Spprtschool zal niet voor mn socials verbreding zijn. In eerste instantie dan. :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:46 schreef Prisha het volgende:

[..]

Kijk eens rond op NMLK. Genoeg te doen met (in de meeste gevallen) singles die in t zelfde schuitje zitten.
Bedankt. Kende ik niet. Mensen goede ervaringen mee?
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:15:05 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194439277
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 07:21 schreef ZureAnanas het volgende:

Bedankt. Kende ik niet. Mensen goede ervaringen mee?
Ik doe er wel eens wat mee. Gebruikt het vooral als wandelclub, Ook wel handig om af en toe aan dingen mee te doen waar ik vrienden niet mee gemobiliseerd krijg. Ik vind het wel leuk. Het is een redelijke doorsnee van vrijgezellen-Nederland.
pi_194439651
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 07:21 schreef ZureAnanas het volgende:

Bedankt. Kende ik niet. Mensen goede ervaringen mee?
Ik ben nu twee jaar lid en heb iets van 50 activiteiten gedaan. Het is behoorlijk gevarieerd, dus je kan er alle kanten mee op. Wandelen, fietsen, theater, lezingen, concerten, picnic's, zeilen, spelletjes, motorrijden, films, etentjes, dansen, paintballen, escape rooms en dingen waar je normaal niet gauw aan zou beginnen zoals paragliden, zweefvliegen, vuurspuwen.

Het is in leeftijdscategorieën ingedeeld dus je leeftijd bepaalt wel een beetje wat voor een activiteiten je te zien krijgt. En de grootte van de groepen varieert. Het minimum is dacht ik 4.

Ik vind het heel leuk in elk geval. Vanzelfsprekend is vanwege het covid gebeuren het aanbod wat minder. Veel online. Maar je zou het een maand kunnen proberen en kijken of het bevalt? Ik heb er hele leuke mensen mee leren kennen.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_194440666
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:46 schreef Prisha het volgende:

[..]

Kijk eens rond op NMLK. Genoeg te doen met (in de meeste gevallen) singles die in t zelfde schuitje zitten.
Dit, ik dacht altijd dat dit een sneu clubje was (bevooroordeelde ik). Maar doe dit nu sinds een maand of 2 en echt hele leuke mensen ontmoet. En er is voor ieder wat wils, van natuurwandeling tot uitgaan tot diep in de nacht.
Leeftijd varieert ook, van achter in de 20 tot boomer.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_194441328
Grappige site, ik kon hem ook nog niet :)
Do what you love, love what you do!
pi_194478355
Ik ben 31 en maak op het werk nieuwe vrienden, via via, of laatst op Reddit. Ik ben niet meer van de clubs maar zijn er zat die dat nog doen, gewoon openstaan voor contact.
pi_194507224
Deze OP zou ik geschreven kunnen hebben. Ik heb ook een dergelijk topic geopend op 27 januari dit jaar: Op een nulpunt zitten, hoe te beginnen?

Super hoe mensen met je meedenken. De realiteit is wel dat je vaak de clichétips krijgt van "Ga op een sportclub", "zoek een hobby", maar dat gaat niet 1, 2, 3. Plus je moet daarbij wel iets vinden wat echt bij je past. Maar gaan korfballen omdat je dan misschien mensen ontmoet gaat niet werken.

Ben wel benieuwd naar de berichten in dit topic en ik lees daarom graag mee.
pi_194522882
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 18:45 schreef AgentS het volgende:
Ik ben 31 en maak op het werk nieuwe vrienden, via via, of laatst op Reddit. Ik ben niet meer van de clubs maar zijn er zat die dat nog doen, gewoon openstaan voor contact.
Hoe doe je dat op het werk? Ik heb juist dat gesprekken vaak stroef gaan omdat we niet levelen als je geen kinderen of relatie hebt. Die zitten allemaal in de fase samenwonen trouwen kinderen. Meeste mensen komen niet verder dan daarover vertellen en dan valt het stil. Niet echt leeftijdsgenoten verder hier die ook nog alleenstaand zijn. Het voelt alsof er een heel leven buiten afspeelt waar ik geen onderdeel van uitmaak.

[ Bericht 10% gewijzigd door IsItMeOrYou op 12-08-2020 16:41:44 ]
pi_194522944
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:18 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Deze OP zou ik geschreven kunnen hebben. Ik heb ook een dergelijk topic geopend op 27 januari dit jaar: Op een nulpunt zitten, hoe te beginnen?

Super hoe mensen met je meedenken. De realiteit is wel dat je vaak de clichétips krijgt van "Ga op een sportclub", "zoek een hobby", maar dat gaat niet 1, 2, 3. Plus je moet daarbij wel iets vinden wat echt bij je past. Maar gaan korfballen omdat je dan misschien mensen ontmoet gaat niet werken.

Ben wel benieuwd naar de berichten in dit topic en ik lees daarom graag mee.
Dat laatste heb ik ook ervaren ja. Teamsport moet je wel enigszins potentie hebben voor die sport anders kom je niet mee.
pi_194523090
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:04 schreef hoechst het volgende:

[..]

Corona heeft niets veranderd hoor.
Gewoon naar rechts swipen en neuken.
Nee mag niet van Rutte. 1,5 meter uit elkaars buurt blijven.
5 Ferrari's op videoband!
pi_194523686
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 23:30 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ja. Fokmeet heet dat. Moeten ze vaker doen. Komen leuke filmpjes van.
Hier worden soms mensen afgebrand, waarom zou je de afbranders willen ontmoeten? _O-
pi_194528657
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 16:49 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Nee mag niet van Rutte. 1,5 meter uit elkaars buurt blijven.
Ff serieus..
Wie neemt dat serieus tijdens t daten
pi_194558492
Vandaag weer wat sociale interactie gehad... eerste sinds begin van de lockdown. Na maanden thuiszitten voelt sociaal contact heel onwennig, veel sociale angst en niet weten hoe je moet reageren. Dit voelt echt één stap vooruit, twee stappen achteruit.
pi_194559154
Ik ben voor het overgrote deel van mijn leven (ben nu 40) alleen geweest. En kan het niet goed verdragen wanneer mensen nu constant om mij heen zouden zijn. Ik merk dan een spanning in mij. Een spanning waar ik vlug vanaf wil. En dit kan alleen door op mezelf te zijn. Als niemand mij kan zien. Mijn gordijnen zijn ook altijd dicht.

Ik waardeer gezelschap van mensen wel. Maar ik kan dit niet 24/7 verdragen. En zeker niet in mijn eigen woning. Omdat ik jarenlang alleen ben geweest. Ben ik mijn leven gaan inrichten voor 1 persoon. Er kwam immers niemand langs. Het is geen beestenboel waar ik woon. Maar gezellig is het ook niet. Mijn moeder heeft mijn oude flatwoning waar ik 19 jaar heb gewoond gezien. En ze zei dit is geen woning meer maar een hutje. Op een gegeven moment zat ik in de financiele problemen. En had ik nieteens een bankstel omdat ik deze toch niet meer nodig had. En dus verkocht. Als dan toevallig vrienden(collegas) eens langs wilden komen. Dan maakte ik een smoes dat dit even niet kon. Gewoon omdat ik mij dan schaamde.

Alles wat niet gangbaar en sociaal was dat is wat ik geworden ben. Door eenzaamheid. En ik weet niet meer beter. Ik maal er ook niet om in de waan van alledag. Tenzij ik er bij stil sta. En hoewel ik er jaren verdriet om heb gehad. Weet ik nu eigenlijk niet beter. En ik denk er dus nieteens meer over na. Ik mis alleeen sex en genegenheid. Of dit gezond is weet ik ook niet. Ik denk wel dat geforceerde eenzaamheid slechte dingen met een mens doet. Zelfs als zoals in mijn geval ik er niet meer bewust van ben wat hier dan zo slecht aan is. Want normaal is dit niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door TFL op 14-08-2020 20:34:14 ]
pi_194560382
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:28 schreef TFL het volgende:
Ik ben voor het overgrote deel van mijn leven (ben nu 40) alleen geweest. En kan het niet goed verdragen wanneer mensen nu constant om mij heen zouden zijn. Ik merk dan een spanning in mij. Een spanning waar ik vlug vanaf wil. En dit kan alleen door op mezelf te zijn. Als niemand mij kan zien. Mijn gordijnen zijn ook altijd dicht.

Ik waardeer gezelschap van mensen wel. Maar ik kan dit niet 24/7 verdragen. En zeker niet in mijn eigen woning. Omdat ik jarenlang alleen ben geweest. Ben ik mijn leven gaan inrichten voor 1 persoon. Er kwam immers niemand langs. Het is geen beestenboel waar ik woon. Maar gezellig is het ook niet. Mijn moeder heeft mijn oude flatwoning waar ik 19 jaar heb gewoond gezien. En ze zei dit is geen woning meer maar een hutje. Op een gegeven moment zat ik in de financiele problemen. En had ik nieteens een bankstel omdat ik deze toch niet meer nodig had. En dus verkocht. Als dan toevallig vrienden(collegas) eens langs wilden komen. Dan maakte ik een smoes dat dit even niet kon. Gewoon omdat ik mij dan schaamde.

Alles wat niet gangbaar en sociaal was dat is wat ik geworden ben. Door eenzaamheid. En ik weet niet meer beter. Ik maal er ook niet om in de waan van alledag. Tenzij ik er bij stil sta. En hoewel ik er jaren verdriet om heb gehad. Weet ik nu eigenlijk niet beter. En ik denk er dus nieteens meer over na. Ik mis alleeen sex en genegenheid. Of dit gezond is weet ik ook niet. Ik denk wel dat geforceerde eenzaamheid slechte dingen met een mens doet. Zelfs als zoals in mijn geval ik er niet meer bewust van ben wat hier dan zo slecht aan is. Want normaal is dit niet.
Dat laatste herken ik ook maar juist door je nog afzijdiger te gaan gedragen blijf je ook sneller alleen. Ik heb zelf ook geen echte sociale contacten en mijn grootste angst is dat wanneer ik ze wel weer heb ze juist wegrennen als ze erachter komen dat ze mijn enigste contacten zijn...
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:17:41 #75
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194560455
quote:
13s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 19:42 schreef osodevo het volgende:
Vandaag weer wat sociale interactie gehad... eerste sinds begin van de lockdown. Na maanden thuiszitten voelt sociaal contact heel onwennig, veel sociale angst en niet weten hoe je moet reageren. Dit voelt echt één stap vooruit, twee stappen achteruit.
Gewoon doen. Iedere keer opnieuw weer.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:19:19 #76
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194560502
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 20:28 schreef TFL het volgende:
Ik ben voor het overgrote deel van mijn leven (ben nu 40) alleen geweest. En kan het niet goed verdragen wanneer mensen nu constant om mij heen zouden zijn. Ik merk dan een spanning in mij. Een spanning waar ik vlug vanaf wil. En dit kan alleen door op mezelf te zijn. Als niemand mij kan zien. Mijn gordijnen zijn ook altijd dicht.

Ik waardeer gezelschap van mensen wel. Maar ik kan dit niet 24/7 verdragen. En zeker niet in mijn eigen woning. Omdat ik jarenlang alleen ben geweest. Ben ik mijn leven gaan inrichten voor 1 persoon. Er kwam immers niemand langs. Het is geen beestenboel waar ik woon. Maar gezellig is het ook niet. Mijn moeder heeft mijn oude flatwoning waar ik 19 jaar heb gewoond gezien. En ze zei dit is geen woning meer maar een hutje. Op een gegeven moment zat ik in de financiele problemen. En had ik nieteens een bankstel omdat ik deze toch niet meer nodig had. En dus verkocht. Als dan toevallig vrienden(collegas) eens langs wilden komen. Dan maakte ik een smoes dat dit even niet kon. Gewoon omdat ik mij dan schaamde.

Alles wat niet gangbaar en sociaal was dat is wat ik geworden ben. Door eenzaamheid. En ik weet niet meer beter. Ik maal er ook niet om in de waan van alledag. Tenzij ik er bij stil sta. En hoewel ik er jaren verdriet om heb gehad. Weet ik nu eigenlijk niet beter. En ik denk er dus nieteens meer over na. Ik mis alleeen sex en genegenheid. Of dit gezond is weet ik ook niet. Ik denk wel dat geforceerde eenzaamheid slechte dingen met een mens doet. Zelfs als zoals in mijn geval ik er niet meer bewust van ben wat hier dan zo slecht aan is. Want normaal is dit niet.
Je beseft je dat het niet gezond is en je wilt het veranderen?
Wat weerhoudt je?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:19:56 #77
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194560526
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:15 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]

Dat laatste herken ik ook maar juist door je nog afzijdiger te gaan gedragen blijf je ook sneller alleen. Ik heb zelf ook geen echte sociale contacten en mijn grootste angst is dat wanneer ik ze wel weer heb ze juist wegrennen als ze erachter komen dat ze mijn enigste contacten zijn...
En wat Doe je om aan meer sociale contacten te komen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_194560638
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:17 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Gewoon doen. Iedere keer opnieuw weer.
In de pre lockdownfase toen ik net zo goed op stoom was gekomen kon ik aardig al van mij afbijten en was ik volop bezig met het ontwikkelen van sociale vaardigheden. Nu is het echt alsof ik weer jaren teug ga, krijg een deja vu uit 2016.

Voel continu die sociale angst als ik buiten loop
pi_194560687
Erg jammer maar dit die je steeds vaker onder mensen en zeker onder jeugd. We komen steeds meer in een isolement en dat is een slechte ontwikkeling.
Vakman pur sang
pi_194560791
Daarom deze quote
quote:
Mensen verwarren draagkracht en onafhankelijkheid met elkaar.

Onafhankelijkheid is een woord dat om de verkeerde reden wordt vereerd.

Een volk dat onafhankelijk van een onderdrukker wordt is prachtig.

Maar het is absoluut NIET de bedoeling om een onafhankelijk mens te worden.

Een mens dat niet afhankelijk is van andere mensen is geen mens. Het is een individu. Zonder menselijke eigenschappen.

Want wat is het verschil tussen een robot en een mens? Wat zijn de paar dingen die een mens wél, en een robot niet kan?

Verbinden.
Inleven.
Voelen.

Een relatie aangaan.

Sommige mensen jagen op onafhankelijkheid, en geloven dat ze dán klaar zijn voor een relatie.

Maar die zal dan nooit komen. Wie wil er nou een relatie met iemand die niemand nodig heeft?

Het klinkt stoer als hashtag, maar een mens heeft andere mensen nodig.

Je wil niet onafhankelijk worden.
Je wil jezelf kunnen dragen.

Je wil je eigen shit kunnen regelen.
Maar dat is wat anders dan niet meer afhankelijk van anderen zijn.

Als twee personen allebei zichzelf kunnen dragen, en dán kiezen om een relatie aan te gaan, dat wordt dat een prachtige relatie.

Of dat nou gaat om liefde, vriendschap of business: zulke relaties leiden altijd tot exponentiële winst.

Leer dus jezelf te dragen.
Maar blijf alsjeblieft afhankelijk van anderen.
Vakman pur sang
pi_194560807
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Erg jammer maar dit die je steeds vaker onder mensen en zeker onder jeugd. We komen steeds meer in een isolement en dat is een slechte ontwikkeling.
Wellicht is dat een verklaring waarom ik de laatste jaren meer en meer inceltopics en nieuwsberichten voorbij zie komen van lone wolfs die ontspoort zijn.

Grootste deel komt niet eens in de media maar eindigen met een drank of drugsprobleem.

pi_194560855
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:28 schreef osodevo het volgende:

[..]

Wellicht is dat een verklaring waarom ik de laatste jaren meer en meer inceltopics en nieuwsberichten voorbij zie komen van lone wolfs die ontspoort zijn.

Grootste deel komt niet eens in de media maar eindigen met een drank of drugsprobleem.

Ja klopt.
Niet goed.
Vakman pur sang
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:32:38 #83
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194560972
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:22 schreef osodevo het volgende:

[..]

In de pre lockdownfase toen ik net zo goed op stoom was gekomen kon ik aardig al van mij afbijten en was ik volop bezig met het ontwikkelen van sociale vaardigheden. Nu is het echt alsof ik weer jaren teug ga, krijg een deja vu uit 2016.

Voel continu die sociale angst als ik buiten loop
En wat heb je nodig denk je om weer op dat niveau te komen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_194561058
Ik vond dit wel een mooi artikel: https://www.theatlantic.c(...)as-a-mistake/605536/

Gaat over het kerngezin: vader, moeder, kids en dat is het. En dat dat eigenlijk niet natuurlijk is, dat mensen groepsdieren zijn. En als je geen partner vindt of geen kinderen hebt, dan heb je bijna niemand meer dichtbij je.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:39:48 #85
338319 ZarB
Piña colada
pi_194561159
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:35 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond dit wel een mooi artikel: https://www.theatlantic.c(...)as-a-mistake/605536/

Gaat over het kerngezin: vader, moeder, kids en dat is het. En dat dat eigenlijk niet natuurlijk is, dat mensen groepsdieren zijn. En als je geen partner vindt of geen kinderen hebt, dan heb je bijna niemand meer dichtbij je.
Goede samenvatting van zo'n enorm lang artikel :?

Ot: mensen die doorzagen over je burgerlijke status zijn klachtwaardig. Meestal balen ze van die van henzelf.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194565116
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 21:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

En wat Doe je om aan meer sociale contacten te komen?
Ik maak sowieso praatjes op de plekken waar ik kom maar ze blijven vrij platonisch. Maar ik vind het dus lastig om jezelf ergens uit te nodigen. Of dat je op hun sociale media kanalen hebt gezien dat ze afgelopen weekend uit zijn geweest, als je er naar vraagt geef je aan dat je hebt lopen loeren op hun (openbare) accounts en dan: wat wil je bereiken? 'ja, was gezellig! Ga jij weleens een uit? Uh.... Nee. Gesprek dood. Het lastige is dat ik niemand heb om op terug te vallen. Meeste sociale contact praten mensen graag over zichzelf en in een vriendengroep kan je afwisselen in de gesprekken of rollen.

Ik merk zelf nu ik deze post lees dat ik eigenlijk steeds maar ga brabbelen, het breekt je op steeds veel tijd alleen door te brengen. Weet ook niet wat ik precies wil qua sociale omgang maar het wordt dus steeds lastiger om je ergens in te mengen of zelf verhalen aan te dragen als je kring en activiteiten gewoon zeer beperkt zijn.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:53:01 #87
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194575812
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 00:08 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]

Ik maak sowieso praatjes op de plekken waar ik kom maar ze blijven vrij platonisch. Maar ik vind het dus lastig om jezelf ergens uit te nodigen. Of dat je op hun sociale media kanalen hebt gezien dat ze afgelopen weekend uit zijn geweest, als je er naar vraagt geef je aan dat je hebt lopen loeren op hun (openbare) accounts en dan: wat wil je bereiken? 'ja, was gezellig! Ga jij weleens een uit? Uh.... Nee. Gesprek dood. Het lastige is dat ik niemand heb om op terug te vallen. Meeste sociale contact praten mensen graag over zichzelf en in een vriendengroep kan je afwisselen in de gesprekken of rollen.

Ik merk zelf nu ik deze post lees dat ik eigenlijk steeds maar ga brabbelen, het breekt je op steeds veel tijd alleen door te brengen. Weet ook niet wat ik precies wil qua sociale omgang maar het wordt dus steeds lastiger om je ergens in te mengen of zelf verhalen aan te dragen als je kring en activiteiten gewoon zeer beperkt zijn.
Dan vraag je toch iets anders?
Ten eerste is het een beetje raar om mensen te stalken op social media om een gesprek met ze aan te kunnen gaan. Ten tweede praten de meeste mensen liever dan dat ze luisteren. Dus wees een goede luisteraar.
En ten slotte, zorg dat je iets hebt om over te praten. Een hobby, een sociale bezigheid, desnoods het nieuws of het weer. Iedere vriendschap begint ergens.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_194580555
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 19:53 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dan vraag je toch iets anders?
Ten eerste is het een beetje raar om mensen te stalken op social media om een gesprek met ze aan te kunnen gaan. Ten tweede praten de meeste mensen liever dan dat ze luisteren. Dus wees een goede luisteraar.
En ten slotte, zorg dat je iets hebt om over te praten. Een hobby, een sociale bezigheid, desnoods het nieuws of het weer. Iedere vriendschap begint ergens.
Ja maar dat voelt dus zo gezocht allemaal. Ik snap ook dat als ik maandag zeg: Lekker gegeten bij restaurant x? Zonder dat ze zelf aangaven daar te gaan eten dat het natuurlijk creepy overkomt en waarschijnlijk niet in mijn voordeel werkt en ze me akward vinden. Het gaat mij er meer om dat je zonder vriendengroep of sociale contacten de samenleving op een heel andere manier beleefd, samen dingen beleven is nou eenmaal leuker.

En stel ze zeggen: ik ga altijd naar kroeg Y in het weekend met mijn maten, ga je (met of zonder een paar vrienden) een keer mee? Dan voelt dat zo out of my comfort zone.. maar ondertussen moet ik nu nog mijn slag slaan voordat ik in de 30-40 leeftijdscategorie kom en mensen sowieso al minder de deur uitgaan en sociale contacten maken.
pi_194580693
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 00:08 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]

Of dat je op hun sociale media kanalen hebt gezien dat ze afgelopen weekend uit zijn geweest, als je er naar vraagt geef je aan dat je hebt lopen loeren op hun (openbare) accounts en dan: wat wil je bereiken? 'ja, was gezellig! Ga jij weleens een uit? Uh.... Nee. Gesprek dood.
Been there, done that. Niet aan te raden want als ze je niet of nauwelijks kennen en je gaat op hun social media zitten loeren dan voelen vrouwen zich daar ongemakkelijk bij. Heb het zelf gedaan maar al gauw van afgestapt omdat vrouwen je dan associëren met een vieze ouwe man.
pi_194583338
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 00:00 schreef osodevo het volgende:

[..]

Been there, done that. Niet aan te raden want als ze je niet of nauwelijks kennen en je gaat op hun social media zitten loeren dan voelen vrouwen zich daar ongemakkelijk bij. Heb het zelf gedaan maar al gauw van afgestapt omdat vrouwen je dan associëren met een vieze ouwe man.
Terwijl ze zelf juist alles openbaar zetten... Maar kijken mag zolang je er maar niet over begint, dan val je door de mand als voyeur :')
  zondag 16 augustus 2020 @ 11:33:55 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194584237
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 00:08 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]

Ik maak sowieso praatjes op de plekken waar ik kom maar ze blijven vrij platonisch. Maar ik vind het dus lastig om jezelf ergens uit te nodigen. Of dat je op hun sociale media kanalen hebt gezien dat ze afgelopen weekend uit zijn geweest, als je er naar vraagt geef je aan dat je hebt lopen loeren op hun (openbare) accounts en dan: wat wil je bereiken? 'ja, was gezellig! Ga jij weleens een uit? Uh.... Nee. Gesprek dood. Het lastige is dat ik niemand heb om op terug te vallen. Meeste sociale contact praten mensen graag over zichzelf en in een vriendengroep kan je afwisselen in de gesprekken of rollen.

Ik merk zelf nu ik deze post lees dat ik eigenlijk steeds maar ga brabbelen, het breekt je op steeds veel tijd alleen door te brengen. Weet ook niet wat ik precies wil qua sociale omgang maar het wordt dus steeds lastiger om je ergens in te mengen of zelf verhalen aan te dragen als je kring en activiteiten gewoon zeer beperkt zijn.
Ben je zelf eigenlijk wel in iets geinteresseerd?

Want het lijkt erop dat je ook niets te delen hebt met een ander.
pi_194584791
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 11:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ben je zelf eigenlijk wel in iets geinteresseerd?

Want het lijkt erop dat je ook niets te delen hebt met een ander.
Ja wel hoor, maar die dingen beleef ik voornamelijk zelfstandig dus heb er minder behoefte aan om te delen. Veel dingen komen misschien ook gek over.
  zondag 16 augustus 2020 @ 17:21:08 #93
80382 manny
30 is best veel
pi_194590046
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 00:08 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]

en dan: wat wil je bereiken? 'ja, was gezellig! Ga jij weleens een uit? Uh.... Nee. Gesprek dood.
een alternatief antwoord zou zijn: de laatste tijd eigenlijk te weinig; maar ik ga graag naar bijv........

dan lieg je niet en hou je het gesprek levend.

korte ja’s en nee’s werken niet zo goed als je de gang erin wil houden.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 16 augustus 2020 @ 18:25:25 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194591180
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 12:12 schreef IsItMeOrYou het volgende:

[..]

Ja wel hoor, maar die dingen beleef ik voornamelijk zelfstandig dus heb er minder behoefte aan om te delen. Veel dingen komen misschien ook gek over.
Maar je wilt niks delen en vind het vervolgens vervelend dat je in een isolement terecht komt? Dat is toch echt wat je dan over jezelf afroept.
pi_194815442
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:01 schreef Prisha het volgende:

[..]

Ik ben nu twee jaar lid en heb iets van 50 activiteiten gedaan. Het is behoorlijk gevarieerd, dus je kan er alle kanten mee op. Wandelen, fietsen, theater, lezingen, concerten, picnic's, zeilen, spelletjes, motorrijden, films, etentjes, dansen, paintballen, escape rooms en dingen waar je normaal niet gauw aan zou beginnen zoals paragliden, zweefvliegen, vuurspuwen.

Het is in leeftijdscategorieën ingedeeld dus je leeftijd bepaalt wel een beetje wat voor een activiteiten je te zien krijgt. En de grootte van de groepen varieert. Het minimum is dacht ik 4.

Ik vind het heel leuk in elk geval. Vanzelfsprekend is vanwege het covid gebeuren het aanbod wat minder. Veel online. Maar je zou het een maand kunnen proberen en kijken of het bevalt? Ik heb er hele leuke mensen mee leren kennen.
Tis in Coronatijd inderdaad niet heel top nee, hopelijk komt er nog iets wat past. Ergens ook nog wel een beetje eng ofzo, geen idee wat ik er van moet verwachten haha.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik doe er wel eens wat mee. Gebruikt het vooral als wandelclub, Ook wel handig om af en toe aan dingen mee te doen waar ik vrienden niet mee gemobiliseerd krijg. Ik vind het wel leuk. Het is een redelijke doorsnee van vrijgezellen-Nederland.
En nog contact mee of veel terugkomende dingen? Of is het vooral iets eenmaligs?
pi_194816089
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:03 schreef ZureAnanas het volgende:

[..]

Tis in Coronatijd inderdaad niet heel top nee, hopelijk komt er nog iets wat past. Ergens ook nog wel een beetje eng ofzo, geen idee wat ik er van moet verwachten haha.

Waar gaat je interesse naar uit? Culturele dingen? Activiteiten? Wandelingen? Etentjes? Films? Bierproeverijen? Een drumles? Dagtocht op de motor? Er is zoveel verschillends.

Momenteel best wel aanbod, ik heb wel wat dingen gedaan de afgelopen weken en op de agenda staan.

Ik snap heel goed dat het eng is. Weet je, het fijne is dat je niet alleen erin staat. Anderen zijn er ook met dezelfde insteek en genoeg die het ook eng vinden. Mensen die toegeven dat ze hun eerste activiteit afgezegd hebben om die redenen. Kies iets wat je leuk lijkt, misschien niet al te grote groep in het begin en sluit aan. Het gaat eigenlijk vanzelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Prisha op 31-08-2020 23:48:45 ]
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_194817351
Echt heel leuk NMLK ^O^
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:56:55 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_194817979
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:03 schreef ZureAnanas het volgende:

En nog contact mee of veel terugkomende dingen? Of is het vooral iets eenmaligs?
Heel wisselend. Je hebt mensen die zie je een keer per jaar. Maar ook mensen voor wie het ongeveer hun sociale leven is. Het hangt ook van activiteiten af. Bij de wandelaars zie je vaak een bepaalde groep liefhebbers die steeds opnieuw komt en/of wat organiseert. Zo is dat ook rondom andere dingen zoals escaperooms of dancefeesten.

En zelf is vrienden maken niet echt mn doel aangezien die ik al heel wat heb. Toch zijn er wel twee mensen geweest waarmee het zo goed klikt dat ik ze ook uiten activiteiten zie en op mn verjaardag uitnodig.
pi_194819963
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heel wisselend. Je hebt mensen die zie je een keer per jaar. Maar ook mensen voor wie het ongeveer hun sociale leven is. Het hangt ook van activiteiten af. Bij de wandelaars zie je vaak een bepaalde groep liefhebbers die steeds opnieuw komt en/of wat organiseert. Zo is dat ook rondom andere dingen zoals escaperooms of dancefeesten.

En zelf is vrienden maken niet echt mn doel aangezien die ik al heel wat heb. Toch zijn er wel twee mensen geweest waarmee het zo goed klikt dat ik ze ook uiten activiteiten zie en op mn verjaardag uitnodig.
Nou is het ook denk? Nu is contact vinden via internet niet eens heel moeilijk. Maar noem die dan niet echt ook vrienden gelijk. Het kan opstapje zijn naar wel.
Weet niet zou mezelf niet gelijk eenzaam noemen maar ok het is wel als je dan wat ouder wordt en je vrienden krijgen kindjes gezin etc. Dat het ineens allemaal een stuk ;lastiger gaat worden. Of nouja iig anders wel ik voel mezelf nog gewoon soort van student ofzo. Hahaha.
Maar het kan wel eens zo zijn van momenten van eenzaam voelen ook.
Do what you love, love what you do!
pi_194823492
Zie wel dat mensen in dit topic veel gesprekken met anderen vantevoren wel heel negatief invullen. Als ik iemand iets vraag en hij/zij zegt simpelweg “nee”, dan is het met echt niet zo dat ik direct wegloop oid?

Waarom inderdaad je collega’s niet wat meer leren kennen? Wordt je werk ook alleen maar leuker/makkelijker van
i'm black, i'm white, i'm a facking zebra
pi_194823545
Kom van die zolder af.
pi_195126646
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 00:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

niks mis met niet op stap gaan in weekend
klopt. alsof die jongens met een relatie nog op stap MOGEN!
Enige verschil tussen single/relatie is dat de single guy geen gezeik krijgt te horen als hij de vieze vaat niet opruimt of niet stofzuigt maar kan doen wat hij wil.
Als hij voor het slapen gaan het lege bierfles op de salontafel laat staan en de lege chipszak op de grond laat liggen, niemand die hem wat maakt!!!!!
5 Ferrari's op videoband!
pi_195133605
Even serieus, sinds corona kom ik eigenlijk niet meer onder de mensen. Ik voel alsof ik helemaal ben vervreemd, heel gek gevoel.

Vaak eigenlijk ook niet het gevoel dat ik wat mis maar soms ook wel, maar dan toch energie missend om inzet te tonen. Herkenbaar?
pi_195133651
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 22:26 schreef Hexagon het volgende:
Vrijwilligerswerk doen en je ergens voor inzetten werkte voor mij goed. Zelf ben ik politiek actief geworden (bij D66) na mijn studie. Veel leuke avonturen beleefd, veel vrienden en kennissen mee ontmoet en veul borrels en feesten aan te danken gehad, en nog steeds. En je deelt dan ook iets met elkaar waardoor je elkaar ook meer spontaan ziet. Dus dat heeft mijn sociale leven zeer veel goeds gedaan. En bij andere partijen zal het niet anders zijn.

Maargoed, mocht je politiek niet boeiend vinden zijn er nog wel meer mogelijkheden

-Je kan lid worden van de supportersvereniging van een BVO waar je fan van bent en een seizoenskaart kopen als het weer met publiek kan.

-Je kan een muziekinstrument leren bespelen en cursussen volgen. En mogelijk ook mensen vinden waarmee je
samen kunt spelen.

-Je kan lid worden van een of andere nerdy gamenetwerk waar veel events zijn. Van LARPEN tot Airsoften

-Je kan een hobbybedrijfje beginnen en daar mee gaan netwerken

En bedenk nog zo eens wat. Het is maar wat je leuk vind om te doen. Maar als het een beetje inhoud heeft heb je al snel een klik met degenen die dezelfde interesses hebben.
Uiteindelijk vind ik dit een prima advies. Doe vooral dingen die je leuk en zinvol vindt. Dan kom je vanzelf mensen tegen met de zelfde interesse.

Sport is uiteraard ook een goede. Team sport moet je leuk vinden, maar er zijn hardloopgroepen zat. En fietsclubs. En in de sportschool kent iedereen elkaar na een tijdje ook (de mensen die wel regelmatig trainen tenminste).

Ook vakanties- ga lekker op een groepsreis oid. Zeker met een hobby kun je soms heel leuke dingen doen. Van vlinders fotograferen in Griekenland tot fietsen in de Andes.
Whatever...
pi_195135078
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:53 schreef osodevo het volgende:
Even serieus, sinds corona kom ik eigenlijk niet meer onder de mensen. Ik voel alsof ik helemaal ben vervreemd, heel gek gevoel.

Vaak eigenlijk ook niet het gevoel dat ik wat mis maar soms ook wel, maar dan toch energie missend om inzet te tonen. Herkenbaar?
Denk dat veel mensen juist energie krijgen door je tussen de mensen te begeven?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_195223910
Zit ongeveer in dezelfde schuit als jou TS, ikzelf had alleen vorig jaar allemaal nieuwe zaken als: vriendin, baan, studie klaar en wou nog veel dingen voor het eerst zien proberen (reizen, sauna, uitgaan, concerten etc.)

Nu met de corona zit het potdicht en is ineens het einde van m'n 20 jaren snoeihard op mij afgekomen..

Familie is belangrijk, een fijne woning, werk komt neer op je ritme vinden, activiteiten gaan niet voor eeuwig door, vriendin moet dezelfde waardes hebben anders loop je vast/kost het veel energie...

Je bent niet voor altijd die party ganger.. als je dat nog wil ga dingen doen als cafe bezoeken, speeddate evenement etc.

Verder accepteer dat je nu meer dingen langzaamaan permanent voor het leven aangaat..
pi_195229244
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:43 schreef faf het volgende:
Zit ongeveer in dezelfde schuit als jou TS, ikzelf had alleen vorig jaar allemaal nieuwe zaken als: vriendin, baan, studie klaar en wou nog veel dingen voor het eerst zien proberen (reizen, sauna, uitgaan, concerten etc.)

Nu met de corona zit het potdicht en is ineens het einde van m'n 20 jaren snoeihard op mij afgekomen..

Familie is belangrijk, een fijne woning, werk komt neer op je ritme vinden, activiteiten gaan niet voor eeuwig door, vriendin moet dezelfde waardes hebben anders loop je vast/kost het veel energie...

Je bent niet voor altijd die party ganger.. als je dat nog wil ga dingen doen als cafe bezoeken, speeddate evenement etc.

Verder accepteer dat je nu meer dingen langzaamaan permanent voor het leven aangaat..
Nou ja niet iedereen verwacht dat je dingen voor het leven aangaat. Alles wordt tegenwoordig juist steeds vrijblijvender, leeftijd maakt niet uit.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195279647
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:53 schreef osodevo het volgende:
Even serieus, sinds corona kom ik eigenlijk niet meer onder de mensen. Ik voel alsof ik helemaal ben vervreemd, heel gek gevoel.

Vaak eigenlijk ook niet het gevoel dat ik wat mis maar soms ook wel, maar dan toch energie missend om inzet te tonen. Herkenbaar?
Herkenbaar, sinds corona zijn alle (sociale) activiteiten stil gevallen. I.v.m. mantelzorg zie ik ook haast niemand. Daarnaast ben ik ook vaker ziek geweest met de bekende mix van symptomen; woon in een dichtbevolkt corona haard, testen was niet mogelijk wegens allerlei redenen. Dus moest ook lang binnen blijven.

Het lijkt wel dat ik afgestompt ben, en dat alle hersen functies achteruit gaan. Net een robot; alleen bij een robot is tenminste nog sprake van efficientie. Alles wordt langzamer, niet afgemaakt of uitgesteld, enz.

Supermarkt medewerker bij de kassa lijkt top punt van de maand :') Inmiddels is dit ook niet meer aanwezig, i.v.m. steeds oplopende besmettingen worden de boodschappen thuis bezorgd.
pi_195285629
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:25 schreef ZureAnanas het volgende:
Hai!

Soms wordt je even met de neus op de feiten gedrukt,zo ook ik afgelopen week. Twee collega's vroegen eens naar mijn relationele status en kruisde een klein verhoor af. De vraag "Ga je wel eens op stap in het weekend?" Was toch ietwat confronterender als gedacht. :P

Ik draaide er een tikkeltje omheen, maar feit is wel dat dit eigenlijk niks meer is. Ik ben 28 jaar werk 40u in de week en ben single. En dat is het momenteel eigenlijk wel.

Vrienden wonen samen, zijn getrouwd en hebben kinderen. Kortom allemaal settled waar ik eigenlijk stil ben blijven staan. Heel sporadisch doen we nog wel eens wat, maar dat staat op een heel laag pitje. Zeker nu. De laatste keren was ik altijd diegene die eens een bal opgooit en dan gebeurt er wat. Het is niet meer het elke weekend stappen van vroeger. En dat begrijp ik dondersgoed. Iedereen gaat verder.

Ik ben alleen eigenlijk stil meegegaan in hun levensverandering. Zit vaak alleen thuis en ergens vind ik dat allemaal niet zo ramp. Of het gezond is en goed is, dat is weer te betwijfelen. Ergens wil ik het wel.

Nu ben ik toe wel aan een nieuwe impuls, het hele weekend ben ik mij echter suf aan het prakkezeren wat ik eens ga doen. Lid worden van een club? Opzoek naar liefde. Kan de (mogelijke) oplossingen allemaal wel invullen. Ik moet het toch zelf doen. Al moet ik mezelf daar nog even een flinke trap onder de reet voor geven. (Wat overigens nog een aardige uitdaging wordt mezelf kennende)

Ben benieuwd of mensen dezelfde ervaringen hebben gehad? Wat hebben jullie gedaan? Hoe aangepakt? Ben eigenlijk oprecht benieuwd. :)
Ha die Ananas, gelukkig is niet alles zo zuur als dat het lijkt.

Tot mijn 17e dacht ik dat alles van een leien dakje zou gaan. Ik zou het jaar daarop eindexamen doen, daarna verder studeren, bijbaantje waar ik tevreden mee was en een klein groepje hechte vrienden. En dat huisje boompje beestje dat zou wel komen.

Totdat de groep van 3 opeens voor de deur stond en vertelde dat ik HoS werd en zodra ik meerderjarig zou zijn overgoten zou worden met protocollen die gevolgd moesten worden. Gevolg: een vervolgstudie doen + ook nog leidinggevende ervaring gaan opdoen. Dat kleine groepje hechte vrienden is altijd in stand gebleven, ook nu zij hun eigen paden zijn opgegaan. We spreken elkaar via de digitale weg dagelijks (als Corona er niet zou zijn zou dat ook het geval zijn aangezien ze verspreid over het land wonen en zelfs in het buitenland).

Dagen van 60 uur in de week inclusief het weekend was op den duur automatisme en gewenning. Geen tijd voor andere zaken. Na al de studies te hebben afgerond werd het erger omdat je dan de volledige verantwoordelijkheid al kreeg.

Huisje is er maar boompje en beestje tot op heden niet (ongeveer 17 jaar verder). Daar komt ook eens bij dat ik het wel fijn vind zo. De momenten dat ik alleen ben en iets voor mijzelf kan doen geniet ik ook van. Dat zou denk ik anders zijn als ik een vriendin en gezin zou hebben. Ik sta er voor open maar veelal zijn het de meiden die al gauw de deur dicht doen als ze horen wat voor ambt ik heb (alleen bij dat al). Dan komen de vooroordelen bij hun naar boven en geven ze je niet de mogelijkheid om het goed uit te leggen.

Maar los daarvan: ga op zoek naar de kleine dingen die je gelukkig maken. En als er een andere ananas is die jou met kleine dingen blij kan maken dan groeit er vanzelf iets groots.
  zondag 27 september 2020 @ 15:10:41 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195286802
HoS?
pi_195286817
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:12 schreef hoechst het volgende:

[..]

Fokkers ontmoeten daar geen chicks.
De overgrote meerderheid van de mannen scoort niet in clubs of kroegen. Voor vrouwen is het een stuk makkelijker om tijdens het uitgaan een vent op te pikken, maar zelfs vrouwen halen het grootste deel van hun veroveringen uit social circle situaties en niet onbekenden in de kroeg.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_195286856
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 08:50 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Herkenbaar, sinds corona zijn alle (sociale) activiteiten stil gevallen. I.v.m. mantelzorg zie ik ook haast niemand. Daarnaast ben ik ook vaker ziek geweest met de bekende mix van symptomen; woon in een dichtbevolkt corona haard, testen was niet mogelijk wegens allerlei redenen. Dus moest ook lang binnen blijven.

Het lijkt wel dat ik afgestompt ben, en dat alle hersen functies achteruit gaan. Net een robot; alleen bij een robot is tenminste nog sprake van efficientie. Alles wordt langzamer, niet afgemaakt of uitgesteld, enz.

Supermarkt medewerker bij de kassa lijkt top punt van de maand :') Inmiddels is dit ook niet meer aanwezig, i.v.m. steeds oplopende besmettingen worden de boodschappen thuis bezorgd.
Jezus wat triest.
Vakman pur sang
pi_195327280
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 15:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jezus wat triest.
Er is contact met de buiten wereld via instagram; zo zie ik via een scherm ook wat bomen, vogels, honden, mensen, enz. Ik kan ook via het raam naar buiten kijken.

De winter corona brandhaarden overleef ik wel, alleen merk ik bijv. dat praten niet meer vanzelf en niet meer zo gemakkelijk gaat. Dit merk ik bijv. bij het mantelzorgen, dus bij contact met mensen. Of als ik in winkel ben, lijkt een goedemorgen ook heel intensief om te zeggen.

Dus daarom herkenbaar, lange tijd niet praten, of niet zo vaak. Tja, dat merk je wel dat je daarna weer moet inkomen met praten. Zinnen worden ook korter; meer ja nee. Eerder gefrustreerd, enz. Als er een gesprek is: wat duurt het zo lang, ik kan niet eens meer concentreren op wat er gezegd wordt. Terwijl een gesprek misschien maar 10 min. duurt ofzo. M.a.w. contact vreemd geworden.
pi_195330725
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 14:23 schreef stokj het volgende:

[..]

Ha die Ananas, gelukkig is niet alles zo zuur als dat het lijkt.

Tot mijn 17e dacht ik dat alles van een leien dakje zou gaan. Ik zou het jaar daarop eindexamen doen, daarna verder studeren, bijbaantje waar ik tevreden mee was en een klein groepje hechte vrienden. En dat huisje boompje beestje dat zou wel komen.

Totdat de groep van 3 opeens voor de deur stond en vertelde dat ik HoS werd en zodra ik meerderjarig zou zijn overgoten zou worden met protocollen die gevolgd moesten worden. Gevolg: een vervolgstudie doen + ook nog leidinggevende ervaring gaan opdoen. Dat kleine groepje hechte vrienden is altijd in stand gebleven, ook nu zij hun eigen paden zijn opgegaan. We spreken elkaar via de digitale weg dagelijks (als Corona er niet zou zijn zou dat ook het geval zijn aangezien ze verspreid over het land wonen en zelfs in het buitenland).

Dagen van 60 uur in de week inclusief het weekend was op den duur automatisme en gewenning. Geen tijd voor andere zaken. Na al de studies te hebben afgerond werd het erger omdat je dan de volledige verantwoordelijkheid al kreeg.

Huisje is er maar boompje en beestje tot op heden niet (ongeveer 17 jaar verder). Daar komt ook eens bij dat ik het wel fijn vind zo. De momenten dat ik alleen ben en iets voor mijzelf kan doen geniet ik ook van. Dat zou denk ik anders zijn als ik een vriendin en gezin zou hebben. Ik sta er voor open maar veelal zijn het de meiden die al gauw de deur dicht doen als ze horen wat voor ambt ik heb (alleen bij dat al). Dan komen de vooroordelen bij hun naar boven en geven ze je niet de mogelijkheid om het goed uit te leggen.

Maar los daarvan: ga op zoek naar de kleine dingen die je gelukkig maken. En als er een andere ananas is die jou met kleine dingen blij kan maken dan groeit er vanzelf iets groots.
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 15:10 schreef Hexagon het volgende:
HoS?
Dit.

Sommige mensen maken het zich zelf ook heel moeilijk met rigide denkbeelden.

"Je leven ligt straks vast" en andere onzin. Niks ligt vast. Wel wordt je lijf naarmate je ouder wordt anders en ook de visie van anderen naar jou verandert. Dat is niet erg, moet je wel door hebben en je sociale leven op af stemmen. Je zal merken dat tot 6 uur uit gaan niet meer wekelijks lukt als je 48 bent, je voelt al na 1 week dat je nog moe bent van vorige week.
Prima, doe je het 1x/maand.

Je wordt raar aan gekeken in de studenten vereniging op je 39e. Prima, zeg je het lidmaatschap op en wordt lid van een bordspellen club met leden van 8-80 jaar.

Etc. Geen beperkingen zien, maar mogelijkheden *O*
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_195332978
Hard maar waar, een echte klik heb je niet vaak. En het hoeft maar één keer mis te gaan en die persoon is er voor goed niet meer. Doe gewoon lekker waar je zin in hebt.
pi_195333572
Ik heb er ook last van. Afgelopen week sinds tijden weer lekker gezopen met vrienden in de stad. Nou, dat lucht wel op en je rijdt met een goed gevoel weer terug naar huis de volgende dag. Sinds corona en thuiswerken is mijn sociale leven ook behoorlijk stil komen te staan en is een leuke afspraak maken best lastig geworden.
Ook NMLK maar is uitproberen :P
pi_199077250
Sorry om te zeggen, maar ik denk dat je een wat stillere leven nooit gewend bent geweest en dus altijd verlangt naar die thrill van uitgaan en meiden doen. Het leven kan simpelweg erg doodsaai zijn op momenten.
pi_199077270
Met deze Coronahoax krijg je ook niet veel keus.
pi_199079099
Ik merk ook dat ik steeds meer in een sociaal isolement raak. Sommige mensen bezitten gewoon te weinig sociale vaardigheden om er nog iets van te kunnen maken. Dat wordt niet beter met ouder worden, alleen maar slechter. Alcohol of andere vreemde substsnties zijn dan een tijdelijke optie, maar niet voor dagelijks gebruik.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_199086185
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:25 schreef ZureAnanas het volgende:
Hai!

Soms wordt je even met de neus op de feiten gedrukt,zo ook ik afgelopen week. Twee collega's vroegen eens naar mijn relationele status en kruisde een klein verhoor af. De vraag "Ga je wel eens op stap in het weekend?" Was toch ietwat confronterender als gedacht. :P

Ik draaide er een tikkeltje omheen, maar feit is wel dat dit eigenlijk niks meer is. Ik ben 28 jaar werk 40u in de week en ben single. En dat is het momenteel eigenlijk wel.

Vrienden wonen samen, zijn getrouwd en hebben kinderen. Kortom allemaal settled waar ik eigenlijk stil ben blijven staan. Heel sporadisch doen we nog wel eens wat, maar dat staat op een heel laag pitje. Zeker nu. De laatste keren was ik altijd diegene die eens een bal opgooit en dan gebeurt er wat. Het is niet meer het elke weekend stappen van vroeger. En dat begrijp ik dondersgoed. Iedereen gaat verder.

Ik ben alleen eigenlijk stil meegegaan in hun levensverandering. Zit vaak alleen thuis en ergens vind ik dat allemaal niet zo ramp. Of het gezond is en goed is, dat is weer te betwijfelen. Ergens wil ik het wel.

Nu ben ik toe wel aan een nieuwe impuls, het hele weekend ben ik mij echter suf aan het prakkezeren wat ik eens ga doen. Lid worden van een club? Opzoek naar liefde. Kan de (mogelijke) oplossingen allemaal wel invullen. Ik moet het toch zelf doen. Al moet ik mezelf daar nog even een flinke trap onder de reet voor geven. (Wat overigens nog een aardige uitdaging wordt mezelf kennende)

Ben benieuwd of mensen dezelfde ervaringen hebben gehad? Wat hebben jullie gedaan? Hoe aangepakt? Ben eigenlijk oprecht benieuwd. :)
Ha die Ananas,

Herkenbaar. Vanwege mijn ambt heb ik hier ook wel last van. Ik denk dat er ook een mate van acceptatie in moet zitten.
  dinsdag 20 april 2021 @ 17:15:49 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199086247
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 21:57 schreef TFL het volgende:
Sorry om te zeggen, maar ik denk dat je een wat stillere leven nooit gewend bent geweest en dus altijd verlangt naar die thrill van uitgaan en meiden doen. Het leven kan simpelweg erg doodsaai zijn op momenten.
Ben jij nou steeds oude topics omhoog aan het schoppen?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 20 april 2021 @ 17:16:49 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199086259
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 17:11 schreef stokj het volgende:

[..]

Ha die Ananas,

Herkenbaar. Vanwege mijn ambt heb ik hier ook wel last van. Ik denk dat er ook een mate van acceptatie in moet zitten.
Oud topic. TS heeft al heel lang het forum niet meer bezocht.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')