abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194387733
quote:
In een asielzoekerscentrum in Gilze heeft een Syrische jongen zich vorige week van het leven beroofd. Dat vertelt de familie van de 14-jarige Ali Ghezawi aan het AD. Een eerdere poging van Ghezawi vorig jaar mislukte. De Syrische jongen kon het niet aan dat hij samen met zijn ouders en broertjes en zusjes definitief Nederland moest verlaten.

Het gezin vluchtte negen jaar geleden uit Syrië. Vijf jaar zat het gezin in Libanon, daarna vertrokken ze naar Spanje. De omstandigheden in het Zuid-Europese land waren volgens de familie echter erbarmelijk. Ze kwamen naar Nederland. Tegen de krant vertelt de vader van het gezin dat hun asielaanvraag werd afgewezen omdat ze al eerder asiel hadden aangevraagd in Spanje.

Die continue onzekerheid werd de 14-jarige jongen te veel. ''Toen we onlangs hoorden dat we definitief niet in Nederland kunnen blijven, knapte er iets bij hem. Hij wilde niet meer praten en eten. Ik durfde hem geen seconde uit het oog te verliezen'', vertelt de moeder van het gezin.

Droom in duigen
Het gezin maakt het verhaal openbaar om naar eigen zeggen te laten zien dat vluchtelingenkinderen geen veilige plek hebben in Europa. ''Spanje was een verschrikkelijke ervaring voor Ali. Het bracht hem tot een onmenselijk besluit. Zijn droom om in Nederland te wonen, viel in duigen", schetst de familie.

De woordvoerder van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) bevestigt de dood van de jongen. ''Het is ongelooflijk triest. We zijn er voor de familie en ondersteunen hen waar mogelijk." Volgens de woordvoerder komt het niet vaak voor dat een jong kind zichzelf van het leven berooft in een opvanglocatie. Suïcidecijfers in het algemeen worden door het COA niet bijgehouden.

Volgens het AD is de jongen vandaag door zijn familie begraven.
bron: https://nos.nl/artikel/23(...)elfmoord-in-azc.html

Volgens het AD droomde deze jongen ervan hartchirurg te worden. Hij was 14 en las al een duizend paginas tellend en engelstalig boek 'anatomy'. Jammer dat Europa hem niet met deze droom heeft kunnen (willen?) helpen.

bron (premium artikel): https://www.ad.nl/binnenl(...)nd-blijven~ac319e4f/
pi_194387829
Ja lastig, ze zaten in Libanon met een kind, ze kregen er ondertussen nog vier. Hoorden dat het nog beter was in Nederland... kans verkeken.

Tja tja

Verder wel heel zielig
  Beste/leukste mod 2022 maandag 3 augustus 2020 @ 17:53:44 #3
319979 Fok-it
All is well
pi_194387852
Treurig. Aan welke kant van het politieke spectrum je ook staat, hoop ik
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 3 augustus 2020 @ 17:55:07 #4
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_194387865
Intens triest en ook een teken aan de wand dat het stelsel zo niet werkt. Jarenlang getraineerd..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_194387879
triest
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_194387890
sad
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_194387916
quote:
9s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:45 schreef polyp11 het volgende:
De omstandigheden in het Zuid-Europese land waren volgens de familie echter erbarmelijk.
Je kunt zeggen wat je wil, maar opvang moet wel goed en menselijk zijn!
Dat kun je Spanje dan ook zeker aanrekenen!
pi_194387945
Zat er eens een keer eentje bij die dokter wilde worden hebben we dit weer ;(
Nieuw is niet altijd beter.
pi_194387998
Misschien moeten ze ook eens wat aan Assad doen... die vent moet weg!
Ook al wordt Syrië veilig, dan willen mensen er nog niet naartoe zolang hij er zit!
pi_194388010
Triest, maar zodra je eenmaal in Libanon bent aangekomen was het vluchten voorbij. Dat je in Spanje na een verblijf van 5 jaar in Libanon nog een verblijfsvergunning en onderkomen hebt gekregen is al iets waar je zeer blij mee mag zijn.

Om dan vervolgens nog naar Nederland te 'vluchten' zoals er in het artikel staat is natuurlijk onzin. Dat is pure gelukszoekerij en dat valt toch echt voor rekening van de ouders. Dat was bij voorbaat al compleet kansloos en dat doe je toch echt zelf je kinderen aan.
pi_194388262
Van Libanon naar Spanje is ook niet naast de deur zeg. Ik vraag me af waarom ze Spanje hebben uitgekozen. En waarom ze Libanon verlaten hebben.
  User die overal opduikt 2022 maandag 3 augustus 2020 @ 18:21:13 #12
186611 Haags
pi_194388272
Bijzonder treurig. Dit had niet gemogen.
Zonder wrijving geen glans
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 3 augustus 2020 @ 18:22:11 #13
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194388284
:'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 3 augustus 2020 @ 18:22:36 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194388290
Triest voor die familie maar dit zijn het soort asielshoppers waardoor het systeem en het maatschappelijke draagvlak naar de gallemiezen gaat.
  maandag 3 augustus 2020 @ 18:23:13 #15
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194388303
Wordt er eigenlijk nog onderzoek gedaan naar de zelfmoord?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194388347
Zielig verhaal maar je kan niet de hele wereld redden. Pak het bij de bron aan. Niet iedereen kan naar Europa komen. Persoonlijk drama? Zeker.
pi_194388572
Triest. Dat ze niet in Nederland mochten blijven is echter aan de ouders te wijten.
pi_194388630
Ze weten wel dat hier hier beter is maar niet hoe de procedures in de EU werken? Das vreemd, zeker als je al een paar landen gehopt hebt.
pi_194388680
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:02 schreef Bocaj het volgende:
Misschien moeten ze ook eens wat aan Assad doen... die vent moet weg!
Ook al wordt Syrië veilig, dan willen mensen er nog niet naartoe zolang hij er zit!
Dat komt IS aan de macht daar.
pi_194388732
Triest.

Hoeveel kinderen plegen eigenlijk zelfmoord? Zijn daar cijfers van.

quote:
Het gezin maakt het verhaal openbaar om naar eigen zeggen te laten zien dat vluchtelingenkinderen geen veilige plek hebben in Europa.
Okee. Doei.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194388800
quote:
4s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:54 schreef SpaceOddity het volgende:
Triest.

Hoeveel kinderen plegen eigenlijk zelfmoord? Zijn daar cijfers van.
[..]

Okee. Doei.
Ik zag laatst ook een filmpje met Albaniers die liepen te zeiken dat het eten niet lekker was en dat ze niet van 200 euro per week rond konden komen. Het is nooit goed genoeg.
  maandag 3 augustus 2020 @ 18:59:33 #22
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194388802
Ik geloof er eerlijk gezegd niks van. Mooi zielig verhaal in de hoop alsnog te mogen blijven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_194388836
Die jongen kwam hier waarschijnlijk al zwaar getraumatiseerd binnen en dit is dan de druppel. Om te stellen dat vluchtelingenkinderen geen veilige plek in Europa hebben gaat veel te ver.
pi_194388855
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:59 schreef deedeetee het volgende:
Ik geloof er eerlijk gezegd niks van. Mooi zielig verhaal in de hoop alsnog te mogen blijven.
Je denkt dat die jongen geen zelfmoord heeft gepleegd? Of je gelooft niet dat zoiets een reden kan zijn dat een 14-jarige waarschijnlijk met trauma's zelfmoord pleegt?

Waarom zou je dat niet geloven? :?
pi_194388980
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:02 schreef Knokkelkoorts het volgende:

[..]

Je denkt dat die jongen geen zelfmoord heeft gepleegd? Of je gelooft niet dat zoiets een reden kan zijn dat een 14-jarige waarschijnlijk met trauma's zelfmoord pleegt?

Waarom zou je dat niet geloven? :?
Ik denk dat hij bedoeld dat het niet komt omdat Nederland zo schandalig met azielzoekers omgaat.
  maandag 3 augustus 2020 @ 19:16:46 #26
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_194389056
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:42 schreef Knokkelkoorts het volgende:
Triest. Dat ze niet in Nederland mochten blijven is echter aan de ouders te wijten.
Ik vermoed dat hij nu wel hier blijft
pi_194389078
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:22 schreef Twiitch het volgende:
Triest voor die familie maar dit zijn het soort asielshoppers waardoor het systeem en het maatschappelijke draagvlak naar de gallemiezen gaat.
Dat asielhoppen is de keuze van de ouders. Het gevolg van dat asielhoppen is de dood van hun zoon.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 3 augustus 2020 @ 19:26:35 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194389179
Triest.
Kunnen ook andere redenen zijn dat hij zelfmoord heeft gepleegd, trauma bijvoorbeeld. We moeten die familie maar klakkeloos geloven terwijl het niet de eerste zullen zijn die een onzinverhaal ophangen.

Libanon is trouwens veilig, Spanje is ook veilig.
Waarschijnlijk was een Nederlandse uitkering toch te verleidelijk om af te slaan.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_194389188
Zo erg dit...ik woon vlakbij dat AZC en ik hoorde die avond de ene na de andere ambulance voorbijkomen, en zag de traumahelicopter overvliegen en wist meteen dat dit niet zomaar een ongelukje was....
Dit speelde zich vorige week 's avonds af.
Vandaag pas dit bericht gehoord en was er best van slag van....
14 jaar.......
pi_194389278
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 18:59 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Ik zag laatst ook een filmpje met Albaniers die liepen te zeiken dat het eten niet lekker was en dat ze niet van 200 euro per week rond konden komen. Het is nooit goed genoeg.
Mja. Of zielige getraumatiseerde vluchtelingen die zwaar in "ons" telleurgesteld zijn omdat ze niet direct toegang tot wifi hebben.

Maar ik stoor mij vooral aan datgene wat ik citeerde; dat ze de dood van hun eigen kind (mis/ge)bruiken om zich te wentelen in de slachtofferrol, slachtoffer van het "kwade westen" en "ons" af te schilderen als monsters, om zo in te haken en mee te varen met de deug stroom der naïvelingen die ongetwijfeld weer zullen schrikken van "onze" onmenselijkheid.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194389283
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:27 schreef Kanaroe het volgende:
Zo erg dit...ik woon vlakbij dat AZC en ik hoorde die avond de ene na de andere ambulance voorbijkomen, en zag de traumahelicopter overvliegen en wist meteen dat dit niet zomaar een ongelukje was....
Dit speelde zich vorige week 's avonds af.
Vandaag pas dit bericht gehoord en was er best van slag van....
14 jaar.......
Je bent dus geen vrijwilliger daar?
pi_194389289
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:35 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Je bent dus geen vrijwilliger daar?
Ooit wel geweest, begin jaren '90
pi_194389295
Waarom konden ze niet in Spanje blijven? Ze zaten er al (uitgaande van dat ze recent in NL zijn gekomen) vier jaar.

Hadden ze er nog een jaar gezeten konden ze een Spaans paspoort vragen en daarna hier in NL komen wonen: www.exteriores.gob.es/Embajadas/BRUSELAS/nl/Información%20para%20Extranjeros/Paginas/Nacionalidad.aspx

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2020 19:37:11 ]
pi_194389312
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:35 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Ooit wel geweest, begin jaren '90
Zelfmoorden komen zeer marginaal in het nieuws. Maar lokaal wil dat wel snel gaan.

Snap dat je ervan geschrokken bent.
pi_194389365
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zelfmoorden komen zeer marginaal in het nieuws. Maar lokaal wil dat wel snel gaan.

Snap dat je ervan geschrokken bent.
Ja, precies, ik snap ook niet zo goed dat deze zelfmoord wel zo breed uitgemeten wordt.
Omdat het een jonge asielzoeker was kennelijk. Toch een soort sensatie.........
Het AZC hier is een dorp op zich btw., als je er geen interesse in hebt hoor je er ook weinig van, hoewel er toch veel mensen wonen.
Ben je zelf vrijwilliger?
  maandag 3 augustus 2020 @ 19:47:10 #36
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194389441
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:41 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Ja, precies, ik snap ook niet zo goed dat deze zelfmoord wel zo breed uitgemeten wordt.
Omdat het een jonge asielzoeker was kennelijk. Toch een soort sensatie.........

Familie doet normaal hun verhaal niet in de krant, deze familie wel. Daarom is het ineens in het nieuws.
pi_194389444
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:41 schreef Kanaroe het volgende:

[..]

Ja, precies, ik snap ook niet zo goed dat deze zelfmoord wel zo breed uitgemeten wordt.
Omdat het een jonge asielzoeker was kennelijk. Toch een soort sensatie.........
Het AZC hier is een dorp op zich btw., als je er geen interesse in hebt hoor je er ook weinig van, hoewel er toch veel mensen wonen.
Ben je zelf vrijwilliger?
Nee, we hebben hier geen AZC. Ken het AZC in Grave wel. Die mensen lopen geregeld in Grave rond.

Die ouders zijn zelf naar de krant gestapt. De volgende stap zal de rechter worden, denk ik.
pi_194389467
:{
pi_194389479
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:47 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Familie doet normaal hun verhaal niet in de krant, deze familie wel. Daarom is het ineens in het nieuws.
Ach jee, zo had ik het nog niet bekeken. Extra treurig eigenlijk, thx

quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:47 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, we hebben hier geen AZC. Ken het AZC in Grave wel. Die mensen lopen geregeld in Grave rond.

Die ouders zijn zelf naar de krant gestapt. De volgende stap zal de rechter worden, denk ik.
Ah, ja hier lopen de mensen ook in de supermarkt/bieb/straat/school. Weinig overlast verder

Ja, ik lees het net. Arme jongen, vreemde familie.
pi_194389551
Triest, maar dit komt voort uit meerdere problemen.

1: Nederland doet er veel te lang om iemand te laten weten of ze mogen blijven of niet.
2: Mogen ze niet blijven is het uitzet beleid lachwekkend.
3: Er zijn teveel mogelijkheden om eindeloos in beroep te gaan en dat brengt mij tot punt 4

4: De ouders kennen de regels zogenaamd niet, maar weten het wel tot het maximale te rekken want definitief nee betekent dat ze middels een advocaat in hoger beroep zijn gegaan minimaal 1x.

En dat allemaal om perse in luilekkerland te kunnen blijven terwijl er 20 veilige landen tussen ligt, deze mensen zijn niet op zoek naar veiligheid.

En eigenlijk kun je punt 5 er van maken, namelijk, we maken het wel heel erg makkelijk en fijn om hier asiel überhaupt te willen aanvragen.
pi_194389590
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Triest, maar dit komt voort uit meerdere problemen.

1: Nederland doet er veel te lang om iemand te laten weten of ze mogen blijven of niet.
2: Mogen ze niet blijven is het uitzet beleid lachwekkend.
3: Er zijn teveel mogelijkheden om eindeloos in beroep te gaan en dat brengt mij tot punt 4

4: De ouders kennen de regels zogenaamd niet, maar weten het wel tot het maximale te rekken want definitief nee betekent dat ze middels een advocaat in hoger beroep zijn gegaan minimaal 1x.

En dat allemaal om perse in luilekkerland te kunnen blijven terwijl er 20 veilige landen tussen ligt, deze mensen zijn niet op zoek naar veiligheid.

En eigenlijk kun je punt 5 er van maken, namelijk, we maken het wel heel erg makkelijk en fijn om hier asiel überhaupt te willen aanvragen.
Dat is een algemeen EU probleem. Die mensen horen juist in een buurland te worden opgevangen maar hun eigen moslimbroeders die hebben helemaal geen zin in vluchtelingen.
  maandag 3 augustus 2020 @ 20:00:14 #42
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194389612
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:58 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dat is een algemeen EU probleem. Die mensen horen juist in een buurland te worden opgevangen maar hun eigen moslimbroeders die hebben helemaal geen zin in vluchtelingen.
Opvanginderegiobrullers zijn misschien nog wel de domste van allemaal.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194389618
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 19:58 schreef Duveldrinker het volgende:

[..]

Dat is een algemeen EU probleem. Die mensen horen juist in een buurland te worden opgevangen maar hun eigen moslimbroeders die hebben helemaal geen zin in vluchtelingen.
Valt me ook op dat we niets meer horen over de verkapte oorlog langs de grens, of tussen, griekenland en turkije.

Want dat escaleerde toch redelijk volledig toen erdolf al die “vluchtelingen” naar de grens dirigeerde incl hekknippers en rookbommen.
  maandag 3 augustus 2020 @ 20:00:46 #44
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194389625
Maar natuurlijk wel zo gemakkelijk om te krijsen wanneer het een ver van je bed show is.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194389704
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Opvanginderegiobrullers zijn misschien nog wel de domste van allemaal.
Vertel....
pi_194389712
quote:
9s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:45 schreef polyp11 het volgende:
Zijn droom om in Nederland te wonen, viel in duigen", schetst de familie.
Mijn droom was altijd om met mn ballen in een hangmat op Hawaii te hangen met een cocktailtje in mn handen en links en rechts 2 van die hoerige sloeries schaars geklede deernes die met zo een groot palmboomblad wapperen en verder helemaal niks meer.

Dat is er ook nooit van gekomen.

Ik pleeg geen zelfmoord.

Ergo: de meeste dromen zijn bedrog
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194389728
quote:
9s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:45 schreef polyp11 het volgende:
Ik durfde hem geen seconde uit het oog te verliezen'', vertelt de moeder van het gezin.
Nou dat is dan niet gelukt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 3 augustus 2020 @ 20:10:11 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_194389755
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:07 schreef vosss het volgende:
Mijn droom was altijd om met mn ballen in een hangmat op Hawaii te hangen met een cocktailtje in mn handen en links en rechts 2 van die hoerige sloeries schaars geklede deernes die met zo een groot palmboomblad wapperen en verder helemaal niks meer.
Ik had soortgelijke dromen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Redactie Sport maandag 3 augustus 2020 @ 20:10:25 #49
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194389760
quote:
7s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Mijn droom was altijd om met mn ballen in een hangmat op Hawaii te hangen met een cocktailtje in mn handen en links en rechts 2 van die hoerige sloeries schaars geklede deernes die met zo een groot palmboomblad wapperen en verder helemaal niks meer.

Dat is er ook nooit van gekomen.

Ik pleeg geen zelfmoord.

Ergo: de meeste dromen zijn bedrog
Tsja, iemand van 14 heeft wat meer moeite om daarover na te denken. Niet zo gek he.
Ik ben het ook niet eens met een oplossing als zelfmoord, maar ik kan wel begrijpen wat iemand tot waanzin drijft, zeker op die leeftijd.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194389869
quote:
14s.gif Op maandag 3 augustus 2020 20:10 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik had soortgelijke dromen.
Zijn ze voor jou, net als voor mij ( :'( ), ook in duigen gevallen? ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')