abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 augustus 2020 @ 16:06:59 #1
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_194386326
Geachte,

Vraagje, ik ben sinds 2 jaar actief naast mijn vaste job van 40 uur per week met eigen onderneming.
Dit is voor mij hobby / parttime.
Nu sinds Corona er is, heb ik al 1 ontslag meegemaakt in het begin, en zit nu in een jaarcontract.
Stel dit corona zet door.. en ik zou worden ontslagen, heb ik dan recht op WW? Of niet meer omdat ik een onderneming heb?

Ik vraag dit omdat betreffende onderneming mij echt niet op dit moment kan ondersteunen en ook waarschijnlijk nooit al doen. Zijn kleine bijverdienste...

Hoor het graag hoe dit nu precies zit..
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_194386359
Uren eigen onderneming op datum ontslag zijn vrijgesteld voor de uren dat je beschikbaar voor ander werk
  maandag 3 augustus 2020 @ 16:13:02 #3
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_194386426
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:08 schreef KrekelJapie het volgende:
Uren eigen onderneming op datum ontslag zijn vrijgesteld voor de uren dat je beschikbaar voor ander werk
M.a.w, de maximaal 80-90 uur dat ik hierin heb zitten paar jaar, zijn free, en heb dan alsnog gewoon recht op WW indien het zover komt?
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_194386464
quote:
10s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:13 schreef ssjgoku het volgende:

[..]

M.a.w, de maximaal 80-90 uur dat ik hierin heb zitten paar jaar, zijn free, en heb dan alsnog gewoon recht op WW indien het zover komt?
Als je je gewoon beschikbaar stelt voor arbeid wel inderdaad voor de uren die je verliest uit het loondienstverband. Je moet hierna alleen niet nog meer uren besteden aan je eigen bedrijf. Dan gaat UWV wel korten
  maandag 3 augustus 2020 @ 16:26:37 #5
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_194386618
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:15 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

Als je je gewoon beschikbaar stelt voor arbeid wel inderdaad voor de uren die je verliest uit het loondienstverband. Je moet hierna alleen niet nog meer uren besteden aan je eigen bedrijf. Dan gaat UWV wel korten
Top, en uiteraard, ik wil blijven werken. Ik zit gewoon het doemscenario te bedenken van stel, ondanks mijn effort dat ik geen werk kan vinden wat dan? Heb nog nooit zonder werk gezeten, maar ik wil niet door mijn kleine inkomsten die ik heb van een eigen onderneming ik dan geen recht er meer op heb zeg maar.

Hell, ik zou graag willen dat ik meer uren kon verantwoorden tot een punt dat ik geen full job meer nodig had maja.. Daarvoor ben ik het nooit begonnen haha. :)

Thanks for the info!
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')