abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:20:01 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194397396
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 15:55 schreef Nattekat het volgende:
Staat er Hamilton lekke band op het rad van misfortuin?
#neverforget jinx
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:24:22 #102
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_194397437
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_194397457
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 12:54 schreef VacaLoca het volgende:
Het is duidelijk dat vrijwel iedereen het een saaie race vond.

Toch zat het veld achter Leclerc dicht op elkaar en deed zelfs Williams mee. Je had 10 auto's binnen 6 seconden zitten. Ook werd daar ingehaald. Toch voelde het als saai treintje rijden.

We klagen altijd als regie middenveld niet in beeld brengt als het daar dicht bij elkaar zit, maar misschien boeit het middenveld gewoon überhaupt niet? Tenzij je fan bent van een van de coureurs daar.

Als het saai is voorin lijkt het niet uit te maken wat daarachter gebeurt.

En/Of het treintje rijden en DRS overtakes betekent misschien wel compact veld en inhalen maar doet de fans niets als het geen echt zij aan zij spectakel is. Maar ook dat komt nog wel voor maar lijkt de fans niet zoveel te doen als dat achterin het veld gebeurd.

Wat willen we nou echt als fans en verwachten we soms niet teveel zaligmakends van een autosport?
Ik denk dat echte autosport liefhebbers het geen saaie race vonden. Het Max Verstappen carnaval publiek heeft denk ik een verkeerd beeld van wat Formule 1 is en wat je van een autorace kunt verwachten. Ik vermoed dat deze mensen pas tevreden zijn als de auto's, als ware het Mario Kart, kriskras door elkaar heen over de baan schieten en we iedere ronde een wisseling van de leiding hebben. Maar zo is Formule 1 nooit geweest en zal het ook nooit worden.

Ik mis wel het bijtanken. Dat gaf een extra tactische dimensie aan de races en doordat je 'lichte' en 'zware' auto's rond had rijden creëerde dat inhaalacties. Afgelopen weekend reed op Grosjean en Albon na iedereen dezelfde strategie.

Het zou natuurlijk leuk zijn als het veld vooraan dichter bij elkaar zou zitten maar ik heb inmiddels wel respect gekregen voor de prestaties van Mercedes en ik stoor me niet meer aan hun dominantie. De reglementen zijn voor iedereen hetzelfde en Mercedes bouwt al zeven jaar met afstand de beste auto. Dat is echt knap en nog nooit vertoond in de geschiedenis van de F1. Alleen jammer dat Hamilton hier de vruchten van plukt.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:28:29 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194397483
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk dat echte autosport liefhebbers het geen saaie race vonden.
De hele race stond het wel vast wie er top 3 gingen finishen en in welke volgorde en reed iedereen daarachter de hele race in een DRS treintje zonder inhaalacties.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:31:15 #105
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194397520
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ik denk dat echte autosport liefhebbers het geen saaie race vonden. Het Max Verstappen carnaval publiek heeft denk ik een verkeerd beeld van wat Formule 1 is en wat je van een autorace kunt verwachten. Ik denk dat deze mensen pas tevreden zijn als de auto's, als ware het Mario Kart, kriskras door elkaar heen over de baan schieten en we iedere ronde een wisseling van de leiding hebben. Maar zo is Formule 1 nooit geweest en zal het ook nooit worden.

Ik mis wel het bijtanken. Dat gaf een extra tactische dimensie aan de races en doordat je 'lichte' en 'zware' auto's rond had rijden creëerde dat inhaalacties. Afgelopen weekend reed op Grosjean en Albon na iedereen dezelfde strategie.

Het zou natuurlijk leuk zijn als het veld vooraan dichter bij elkaar zou zitten maar ik heb inmiddels wel respect gekregen voor de prestaties van Mercedes en ik stoor me niet meer aan hun dominantie. De reglementen zijn voor iedereen hetzelfde en Mercedes bouwt al zeven jaar met afstand de beste auto. Dat is echt knap en nog nooit vertoond in de geschiedenis van de F1. Alleen jammer dat Hamilton hier de vruchten van plukt.
Inhaalacties in de pits, niet op de baan. Sinds 1994 (het begin van bijtanken) tot aan 2009 is het aantal inhaalacties op de baan sterk verminderd en in 2010 was het al weer het dubbele van het jaar ervoor, doordat het bijtanken werd afgeschaft. De rest van de regels was gelijk met het jaar ervoor. Daarna is het o.a. door de Pirelli banden en DRS alleen maar meer geworden.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_194397543
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De hele race stond het wel vast wie er top 3 gingen finishen en in welke volgorde en reed iedereen daarachter de hele race in een DRS treintje zonder inhaalacties.
Jij verwachtte Leclerc op P3? Ik begrijp wel wat je bedoelt maar ik vind de strijd in het middenveld ook wel leuk om te volgen.

Aan het aantal inhaalacties kun je mijns inziens niet aflezen of het een interessante of leuke race geweest is. In Shanghai wordt er haast iedere ronde wel iemand met DRS open voorbij geblazen op dat achterlijk lange rechte stuk, maar of dat nou zo boeiend is om naar te kijken?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:35:18 #107
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194397563
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Jij verwachtte Leclerc op P3? Ik begrijp wel wat je bedoelt maar ik vind de strijd in het middenveld ook wel leuk om te volgen.

Aan het aantal inhaalacties kun je mijns inziens niet aflezen of het een interessante of leuke race geweest is. In Shanghai wordt er haast iedere ronde wel iemand met DRS open voorbij geblazen op dat achterlijk lange rechte stuk, maar of dat nou zo boeiend is om naar te kijken?
Welke strijd? De hele race hebben ze in slagvolgorde gereden, en 2 laatste ronden met totale chaos maakt de rest van de race niet goed.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_194397598
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Welke strijd? De hele race hebben ze in slagvolgorde gereden, en 2 laatste ronden met totale chaos maakt de rest van de race niet goed.
De hele race in slagvolgorde gereden? Ocon, Ricciardo, Gasly, Albon en Norris hebben bijvoorbeeld zat mensen ingehaald.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_194397822
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:31 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Inhaalacties in de pits, niet op de baan. Sinds 1994 (het begin van bijtanken) tot aan 2009 is het aantal inhaalacties op de baan sterk verminderd en in 2010 was het al weer het dubbele van het jaar ervoor, doordat het bijtanken werd afgeschaft. De rest van de regels was gelijk met het jaar ervoor. Daarna is het o.a. door de Pirelli banden en DRS alleen maar meer geworden.
Maar blijkbaar hebben we nu nog steeds niet genoeg inhaalacties, als ik sommige mensen mag geloven. Waar gaat dit heen? Nog meer gimmicks introduceren? Strafgewichten, reverse grids? Mensen moeten stoppen met het zich blindstaren op het aantal inhaalacties want gimmicks om het 'probleem' op te lossen verpesten de Formule 1. Het is geen Mario Kart.

Aantallen inhaalacties zijn mijns inziens niet zo belangrijk. Wat is een DRS inhaalactie in Shanghai waard? De inhaalactie is vaak ver voor de braking zone al klaar. Dat gaat toch helemaal nergens over? Vroeger moest men harder werken of slim zijn met de strategie om een andere auto in te kunnen halen. Hakkinen vs Schumacher wordt nu nog steeds over nagepraat.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_194397904
Eerste helft 2018 was mooi. Dat is wat fans willen zien.
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:26:16 #111
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194398182
Eens met L_N, ik geniet meer van een gevecht an sich dan een DRS inhaalactie. Dat is wel het meest slaapverwekkende wat er is.
Maarja, als iemand die alleen kan divebomben als held wordt beschouwd kun je ook aan je water aanvoelen dat serieus racen niet gewaardeerd wordt.
En inderdaad, hoe meer kunstmatige ingrepen hoe minder interessant het echte racen wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door daNpy op 04-08-2020 14:32:34 ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194398469
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:26 schreef daNpy het volgende:
Eens met L_N, ik geniet meer van een gevecht an sich dan een DRS inhaalactie. Dat is wel het meest slaapverwekkende wat er is.
Maarja, als iemand die alleen kan divebomben als held wordt beschouwd kun je ook aan je water aanvoelen dat serieus racen niet gewaardeerd wordt.
En inderdaad, hoe meer kunstmatige ingrepen hoe minder interessant het echte racen wordt.
De Porsche Supercup van afgelopen zondag, daar is men gefinisht zoals gestart. Nr 2 tm 18 hele race binnen een halve seconde van voorganger, nul inhaalpogingen.

Daar is echt geracet en ik vond er niks aan
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:58:26 #113
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194398697
Ik ben het er wel mee eens dat een DRS actie op het rechte stuk weinig voorstelt. Imho betekent dat dat de DRS zones te lang zijn. DRS zou ervoor moeten zorgen dat iemand een actie in kan zetten (voor een bocht), niet dat de actie zelf volledig met DRS uitgevoerd wordt.

Hopelijk wordt het in 2022 met de nieuwe regels beter en kan er dichter achter elkaar aan gereden worden in een bocht, zodat DRS niet meer nodig is.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:59:23 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194398716
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 13:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Maar blijkbaar hebben we nu nog steeds niet genoeg inhaalacties, als ik sommige mensen mag geloven. Waar gaat dit heen? Nog meer gimmicks introduceren? Strafgewichten, reverse grids? Mensen moeten stoppen met het zich blindstaren op het aantal inhaalacties want gimmicks om het 'probleem' op te lossen verpesten de Formule 1. Het is geen Mario Kart.

Aantallen inhaalacties zijn mijns inziens niet zo belangrijk. Wat is een DRS inhaalactie in Shanghai waard? De inhaalactie is vaak ver voor de braking zone al klaar. Dat gaat toch helemaal nergens over? Vroeger moest men harder werken of slim zijn met de strategie om een andere auto in te kunnen halen. Hakkinen vs Schumacher wordt nu nog steeds over nagepraat.
het gaat niet eens zozeer om het aantal inhaalacties maar om de voorspelbaarheid, dit kunnen we wel Mercedes verwijten maar die blaam treft toch eerder Ferrari en Red Bull, jammer dat die het af laten weten.
pi_194398723
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:00 schreef potjecreme het volgende:
Eerste helft 2018 was mooi. Dat is wat fans willen zien.
Eind 2018 was ook wel mooi hoor
pi_194399393
https://www.telegraaf.nl/(...)nielt-iedereen-samen

Hamilton met z'n fake news :') Bij NBA staan er ook aantal mensen gewoon.. Drammertje dat 'ie is.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:17:48 #117
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_194399835
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 14:59 schreef Tarado het volgende:

[..]

het gaat niet eens zozeer om het aantal inhaalacties maar om de voorspelbaarheid, dit kunnen we wel Mercedes verwijten maar die blaam treft toch eerder Ferrari en Red Bull, jammer dat die het af laten weten.
Die blaam komt ook bij de Fia met de aangepaste voorvleugel.
Daarnaast wilde Merc geen motor aan RedBull leveren.
Verder klopt het dat RedBull en Ferrari ergens iets niet goed hebben gedaan.
wordt aan gewerkt....ben net terug
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:20:00 #118
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194399873
Volgens Pirelli komende de lekke banden door slijtage door de te lange stints die de teams reden na de SC. Voor de volgende race verandert er niet veel. Ze blijven rijden met de zachtere compounds. Alleen de minimale bandendruk wordt iets hoger.

https://www.nu.nl/formule(...)ek-aan-slijtage.html
No Dyson Barrier is going to stop me!
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:20:44 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_194399892
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:20 schreef Starflyer het volgende:
Volgens Pirelli komende de lekke banden door slijtage door de te lange stints die de teams reden na de SC. Voor de volgende race verandert er niet veel. Ze blijven rijden met de zachtere compounds. Alleen de minimale bandendruk wordt iets hoger.

https://www.nu.nl/formule(...)ek-aan-slijtage.html
Zit onder mijn control-v. Wilde het net posten :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:21:22 #120
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_194399906
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 15:49 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)nielt-iedereen-samen

Hamilton met z'n fake news :') Bij NBA staan er ook aantal mensen gewoon.. Drammertje dat 'ie is.
van mij kan ie een knietje krijgen :D
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:22:48 #121
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_194399938
Kvyat had een lekke band.

twitter
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_194399956
Kan nog steeds een 1 stopper zijn.
  Moderator dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:31:25 #123
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_194400063
Hoe je het ook went of keert, het was een saaie race (tot de laatste drie ronden), ongeacht of je nou een "echte autosportliefhebber" bent of niet :')
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:39:10 #124
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_194400183
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 16:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zit onder mijn control-v. Wilde het net posten :D
bij mij ook xD hihi
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_194400462
twitter
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')