#neverforget jinxquote:Op zondag 2 augustus 2020 15:55 schreef Nattekat het volgende:
Staat er Hamilton lekke band op het rad van misfortuin?
Ik denk dat echte autosport liefhebbers het geen saaie race vonden. Het Max Verstappen carnaval publiek heeft denk ik een verkeerd beeld van wat Formule 1 is en wat je van een autorace kunt verwachten. Ik vermoed dat deze mensen pas tevreden zijn als de auto's, als ware het Mario Kart, kriskras door elkaar heen over de baan schieten en we iedere ronde een wisseling van de leiding hebben. Maar zo is Formule 1 nooit geweest en zal het ook nooit worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 12:54 schreef VacaLoca het volgende:
Het is duidelijk dat vrijwel iedereen het een saaie race vond.
Toch zat het veld achter Leclerc dicht op elkaar en deed zelfs Williams mee. Je had 10 auto's binnen 6 seconden zitten. Ook werd daar ingehaald. Toch voelde het als saai treintje rijden.
We klagen altijd als regie middenveld niet in beeld brengt als het daar dicht bij elkaar zit, maar misschien boeit het middenveld gewoon überhaupt niet? Tenzij je fan bent van een van de coureurs daar.
Als het saai is voorin lijkt het niet uit te maken wat daarachter gebeurt.
En/Of het treintje rijden en DRS overtakes betekent misschien wel compact veld en inhalen maar doet de fans niets als het geen echt zij aan zij spectakel is. Maar ook dat komt nog wel voor maar lijkt de fans niet zoveel te doen als dat achterin het veld gebeurd.
Wat willen we nou echt als fans en verwachten we soms niet teveel zaligmakends van een autosport?
De hele race stond het wel vast wie er top 3 gingen finishen en in welke volgorde en reed iedereen daarachter de hele race in een DRS treintje zonder inhaalacties.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 13:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik denk dat echte autosport liefhebbers het geen saaie race vonden.
Inhaalacties in de pits, niet op de baan. Sinds 1994 (het begin van bijtanken) tot aan 2009 is het aantal inhaalacties op de baan sterk verminderd en in 2010 was het al weer het dubbele van het jaar ervoor, doordat het bijtanken werd afgeschaft. De rest van de regels was gelijk met het jaar ervoor. Daarna is het o.a. door de Pirelli banden en DRS alleen maar meer geworden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 13:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik denk dat echte autosport liefhebbers het geen saaie race vonden. Het Max Verstappen carnaval publiek heeft denk ik een verkeerd beeld van wat Formule 1 is en wat je van een autorace kunt verwachten. Ik denk dat deze mensen pas tevreden zijn als de auto's, als ware het Mario Kart, kriskras door elkaar heen over de baan schieten en we iedere ronde een wisseling van de leiding hebben. Maar zo is Formule 1 nooit geweest en zal het ook nooit worden.
Ik mis wel het bijtanken. Dat gaf een extra tactische dimensie aan de races en doordat je 'lichte' en 'zware' auto's rond had rijden creëerde dat inhaalacties. Afgelopen weekend reed op Grosjean en Albon na iedereen dezelfde strategie.
Het zou natuurlijk leuk zijn als het veld vooraan dichter bij elkaar zou zitten maar ik heb inmiddels wel respect gekregen voor de prestaties van Mercedes en ik stoor me niet meer aan hun dominantie. De reglementen zijn voor iedereen hetzelfde en Mercedes bouwt al zeven jaar met afstand de beste auto. Dat is echt knap en nog nooit vertoond in de geschiedenis van de F1. Alleen jammer dat Hamilton hier de vruchten van plukt.
Jij verwachtte Leclerc op P3? Ik begrijp wel wat je bedoelt maar ik vind de strijd in het middenveld ook wel leuk om te volgen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 13:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De hele race stond het wel vast wie er top 3 gingen finishen en in welke volgorde en reed iedereen daarachter de hele race in een DRS treintje zonder inhaalacties.
Welke strijd? De hele race hebben ze in slagvolgorde gereden, en 2 laatste ronden met totale chaos maakt de rest van de race niet goed.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 13:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij verwachtte Leclerc op P3? Ik begrijp wel wat je bedoelt maar ik vind de strijd in het middenveld ook wel leuk om te volgen.
Aan het aantal inhaalacties kun je mijns inziens niet aflezen of het een interessante of leuke race geweest is. In Shanghai wordt er haast iedere ronde wel iemand met DRS open voorbij geblazen op dat achterlijk lange rechte stuk, maar of dat nou zo boeiend is om naar te kijken?
De hele race in slagvolgorde gereden? Ocon, Ricciardo, Gasly, Albon en Norris hebben bijvoorbeeld zat mensen ingehaald.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 13:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Welke strijd? De hele race hebben ze in slagvolgorde gereden, en 2 laatste ronden met totale chaos maakt de rest van de race niet goed.
Maar blijkbaar hebben we nu nog steeds niet genoeg inhaalacties, als ik sommige mensen mag geloven. Waar gaat dit heen? Nog meer gimmicks introduceren? Strafgewichten, reverse grids? Mensen moeten stoppen met het zich blindstaren op het aantal inhaalacties want gimmicks om het 'probleem' op te lossen verpesten de Formule 1. Het is geen Mario Kart.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 13:31 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Inhaalacties in de pits, niet op de baan. Sinds 1994 (het begin van bijtanken) tot aan 2009 is het aantal inhaalacties op de baan sterk verminderd en in 2010 was het al weer het dubbele van het jaar ervoor, doordat het bijtanken werd afgeschaft. De rest van de regels was gelijk met het jaar ervoor. Daarna is het o.a. door de Pirelli banden en DRS alleen maar meer geworden.
De Porsche Supercup van afgelopen zondag, daar is men gefinisht zoals gestart. Nr 2 tm 18 hele race binnen een halve seconde van voorganger, nul inhaalpogingen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:26 schreef daNpy het volgende:
Eens met L_N, ik geniet meer van een gevecht an sich dan een DRS inhaalactie. Dat is wel het meest slaapverwekkende wat er is.
Maarja, als iemand die alleen kan divebomben als held wordt beschouwd kun je ook aan je water aanvoelen dat serieus racen niet gewaardeerd wordt.
En inderdaad, hoe meer kunstmatige ingrepen hoe minder interessant het echte racen wordt.
het gaat niet eens zozeer om het aantal inhaalacties maar om de voorspelbaarheid, dit kunnen we wel Mercedes verwijten maar die blaam treft toch eerder Ferrari en Red Bull, jammer dat die het af laten weten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 13:53 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Maar blijkbaar hebben we nu nog steeds niet genoeg inhaalacties, als ik sommige mensen mag geloven. Waar gaat dit heen? Nog meer gimmicks introduceren? Strafgewichten, reverse grids? Mensen moeten stoppen met het zich blindstaren op het aantal inhaalacties want gimmicks om het 'probleem' op te lossen verpesten de Formule 1. Het is geen Mario Kart.
Aantallen inhaalacties zijn mijns inziens niet zo belangrijk. Wat is een DRS inhaalactie in Shanghai waard? De inhaalactie is vaak ver voor de braking zone al klaar. Dat gaat toch helemaal nergens over? Vroeger moest men harder werken of slim zijn met de strategie om een andere auto in te kunnen halen. Hakkinen vs Schumacher wordt nu nog steeds over nagepraat.
Eind 2018 was ook wel mooi hoorquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:00 schreef potjecreme het volgende:
Eerste helft 2018 was mooi. Dat is wat fans willen zien.
Die blaam komt ook bij de Fia met de aangepaste voorvleugel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
het gaat niet eens zozeer om het aantal inhaalacties maar om de voorspelbaarheid, dit kunnen we wel Mercedes verwijten maar die blaam treft toch eerder Ferrari en Red Bull, jammer dat die het af laten weten.
Zit onder mijn control-v. Wilde het net postenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:20 schreef Starflyer het volgende:
Volgens Pirelli komende de lekke banden door slijtage door de te lange stints die de teams reden na de SC. Voor de volgende race verandert er niet veel. Ze blijven rijden met de zachtere compounds. Alleen de minimale bandendruk wordt iets hoger.
https://www.nu.nl/formule(...)ek-aan-slijtage.html
van mij kan ie een knietje krijgenquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 15:49 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)nielt-iedereen-samen
Hamilton met z'n fake news Bij NBA staan er ook aantal mensen gewoon.. Drammertje dat 'ie is.
bij mij ook xD hihiquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zit onder mijn control-v. Wilde het net posten
Jupquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 16:31 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoe je het ook went of keert, het was een saaie race (tot de laatste drie ronden), ongeacht of je nou een "echte autosportliefhebber" bent of niet
Als de nieuwe aero regels in 2022 hun beoogde werk doen en we dus voor een groot deel van die bewust gecreeerde vuile lucht verlost zijn, dan zou het mooi zijn om ook afscheid te kunnen gaan nemen van DRS.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 14:26 schreef daNpy het volgende:
Eens met L_N, ik geniet meer van een gevecht an sich dan een DRS inhaalactie. Dat is wel het meest slaapverwekkende wat er is.
Maarja, als iemand die alleen kan divebomben als held wordt beschouwd kun je ook aan je water aanvoelen dat serieus racen niet gewaardeerd wordt.
En inderdaad, hoe meer kunstmatige ingrepen hoe minder interessant het echte racen wordt.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 17:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Als de nieuwe aero regels in 2022 hun beoogde werk doen en we dus voor een groot deel van die bewust gecreeerde vuile lucht verlost zijn, dan zou het mooi zijn om ook afscheid te kunnen gaan nemen van DRS.
Max laat sporen na.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
"We just give you space, like Max"
Dat laatste is niet erg. Dat mocht vorig jaar. Alleen dit jaar niet meer.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er gaan geruchten dat Renault getipt zou zijn door (ex)medewerkers van Racing Point. En dat Racing Point de Mercedes-remmen/remonderdelen uit 2019 fysiek ter beschikking zou hebben gehad.
https://www.auto-motor-un(...)ei-mercedes-gekauft/
Mijn Duits is niet super, dus correct me if I'm wrong/als ik iets niet goed begrepen heb
Ah, okquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:37 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat laatste is niet erg. Dat mocht vorig jaar. Alleen dit jaar niet meer.
Als je kopieert is het geen eigen design, terwijl dat voor de brake ducts wel moet. Dus is het de vraag of het voldoende afwijkt van het origineel om het een eigen design te mogen noemen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 19:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, ok
Maar wat is nou precies wél het probleem dan? De beschuldiging was toch dat het te veel leek op die van Mercedes en dat ze het nooit alleen van foto's hebben kunnen kopiëren? En het kopiëren van een onderdeel wat je (nog) hebt liggen is uiteraard veel makkelijker. Kun je ook uit elkaar halen enzo.
Ben ff de draad kwijt.
Ah zo. Helderquote:Op dinsdag 4 augustus 2020 20:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Als je kopieert is het geen eigen design, terwijl dat voor de brake ducts wel moet. Dus is het de vraag of het voldoende afwijkt van het origineel om het een eigen design te mogen noemen.
Ze hebben de 'hele' auto van foto's gekopieerd, maar dat is niet waar dit protest over gaat. Al komt dat na de vraag van Ferrari misschien ook wel ter sprake.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:01 schreef THEFXR het volgende:Nice, enige wat ontbreekt zijn een stel tieten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad jammer dat niet de beste coureur van het veld daar van profiteert.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 13:25 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Mercedes bouwt al zeven jaar met afstand de beste auto. Dat is echt knap en nog nooit vertoond in de geschiedenis van de F1. Alleen jammer dat Hamilton hier de vruchten van plukt.
Maar hij is wel de enige die elke race een fantastic job, absolutely brilliant mate!!! aflevert.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:21 schreef vosss het volgende:
[..]
Inderdaad jammer dat niet de beste coureur van het veld daar van profiteert.
Dat is ook niet zo moeilijk als je met 2 vingers in je neus op hooguit 90% van je kunnen de rest van het veld al oprolt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:25 schreef daNpy het volgende:
Maar hij is wel de enige die elke race een fantastic job, absolutely brilliant mate!!! aflevert.
It was a real struggle this time, but thanks to the fans and god, I am glad I could make it. So blessed.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo moeilijk als je met 2 vingers in je neus op hooguit 90% van je kunnen de rest van het veld al oprolt.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
It was a real struggle this time, but thanks to the fans and god, I am glad I could make it. So blessed.
Pirelli doet geen uitspraken over de pitstop, en RB wist natuurlijk niet van deze extra schade. Kortom, we weten nog steeds niet of Max de race had kunnen uitrijden en RB een overwinning heeft weggegooid.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
De banden van VER zouden wél beschadigd zijn door de brokstukken vd vleugel van RAI, in tegenstelling tot die van HAM, BOT en SAI: https://racingnews365.nl/(...)rokstukken-raikkonen
De band van Lewis had ook net over start/finish kapot kunnen gaan ronde voor het einde, dan had Verstappen wel gewonnen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
RB heeft op basis van de gegevens die zij toen hadden een juist besluit genomen. Je weet gewoon niet dan de andere Benz een ronde later ook stuk gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |