abonnement Unibet Coolblue
pi_194385392
In het begin hoorden we dat het virus afkomstig was van (illegale) dierenmarkten in China en dat de Chinese overheid verantwoordelijk was door het falende beleid rondom o.a. hygiene op deze markten.
Later hoorden we dat China mogelijk veel eerder wist van dit virus, maar er niets over bekend maakte en het probeerde te verbloemen als longontsteking. Waarop de WHO, maar ook landelijke diensten zoals de RIVM veel meer moeite hadden om een rampenplan of draaiboek op te stellen.
Ondertussen hoor je steeds meer kritiek op China en wordt er zelfs door Trump gesproken over het Chinese virus.
Door het toenemende racisme richting Chinezen en Chinese Nederlanders in de beginfase van dit virus, kreeg ik het idee dat het als not-done werd gezien om verantwoordelijkheid te leggen bij China, gezien men het idee kreeg dat het toenemende racisme op deze manier in de hand werd gehouden. Daarnaast was het ook te vroeg om al daadwerkelijk sterke conclusies te kunnen trekken.
Als je nu terug kijkt naar de afgelopen maanden, in hoeverre denk je dan dat China daadwerkelijk verantwoordelijk gehouden kan worden voor het (zo snel) verspreiden van dit virus? En in hoeverre denk je dat bijvoorbeeld Amerika, Rusland en de Europese Unie een verwijt zullen maken richting China? En mogelijk nog maatregelen (bijvoorbeeld handelsbeperkingen) zullen opleggen?
pi_194385405
Nee dat is te duur
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194385474
Nee, China lijkt de beschermde klasse te zijn.
pi_194385967
Zolang mijn lokale chinees restaurant maar ontzien wordt vind ik alles ok
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_194386911
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Nee, China lijkt de beschermde klasse te zijn.
Dat is hetzelfde dat de vs niet wordt aangeklaagd voor oorlogsmisdaden en bv in soedan wel. Dat heeft te maken met of iets te duur is en wat de tegenmaatregelen zijn.
China is de fabriek van de wereld en de voorraadschuur van zware metalen. Dat zegt al genoeg.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194387234
Ze zijn ook nog schuldig aan de verspreiding door het Chinese nieuwjaar waardoor veel Chinezen bv teruggingen van China naar Noord Italië
pi_194387237
Nee want zo krijg je WW3. Zie het Verdrag van Versailles.
pi_194387257
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 15:16 schreef WammesWaggel het volgende:
Nee, China lijkt de beschermde klasse te zijn.
Zit hem meer in het feit dat alles door China gemaakt wordt en veel bedrijven hun bitch zijn. Zijn bang toegang tot de enorme Chinese markt te verliezen en censueren daardoor alle kritiek op China.
pi_194387387
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:07 schreef Jaeger85 het volgende:
Nee want zo krijg je WW3. Zie het Verdrag van Versailles.
Ik denk toch dat dat geen kwestie meer is van óf, maar een kwestie van wannéér.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 3 augustus 2020 @ 17:40:10 #10
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194387664
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:08 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Zit hem meer in het feit dat alles door China gemaakt wordt en veel bedrijven hun bitch zijn. Zijn bang toegang tot de enorme Chinese markt te verliezen en censueren daardoor alle kritiek op China.
Zie de NBA
Ik ben inmiddels overleden
pi_194387769
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Ik denk toch dat dat geen kwestie meer is van óf, maar een kwestie van wannéér.
tja, dat wordt al 70 jaar geroepen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 3 augustus 2020 @ 21:42:40 #12
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_194391368
Glijdende schaal. Je kan dan West-Europa, VS en Australië verantwoordelijk gaan houden voor inval Irak 2003 en de miljoen doden die dat veroorzaakt heeft, de grote financiële kredietcrisis van 2008/2009, eeuwenlange kolonialisme, uitroeiing van Native Americans/Australische Aboriginals en een poging om hetzelfde te doen met Joden/Romanis/Slavische volkeren, vaak zeer lange en bloederige dekolonisatie in Afrika/Azië, de massamoord in Vietnam, wat nu aan de hand is in Yemen en waar zware media-stilte over heerst en ga maar door.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')