Ik snap de beredenering wel maar ben het er niet mee eens.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:33 schreef Predator40 het volgende:
[..]
blijkbaar kunnen mensen niet met vrijheden omgaan tijdens een pandemie en dan moet je wel wat strengere maatregelen door gaan voeren.
het is geen oplossing maar daardoor loopt het niet compleet uit de klauwen.
Hoe zou je het dan aanpakken?quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik snap de beredenering wel maar ben het er niet mee eens.
Er is vast een deel wat er niet mee kan omgaan maar gevoelsmatig doet de meerderheid dit wel.
Daarom zou ik de meerderheid dus ook niet "straffen" met strengere regels omdat anderen zich er niet aan houden, zeker omdat een groot deel nogal ingrijpende maatregelen zijn.
Voorlichting, werken aan gedragsverandering en als het niet anders kan handhaven. Dat moet toch de basis zijn en blijven. Strengere regels gaan trouwens net zo goed ontweken worden...quote:
In Nederland hebben we naar mijn mening een redelijk OK beleid.quote:
Het feit dat vanaf 1 september alle maatregelen worden losgelaten vind ik wel matig, hoor. Ik heb nu al 3 uitnodigingen voor feestjes in september, want "dan mag alles weer"quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In Nederland hebben we naar mijn mening een redelijk OK beleid.
Is dat zo? Dat dan alles wordt losgelaten? Is dat niet iets dat nog aan de op dan heersende situatie onderhevig is?quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het feit dat vanaf 1 september alle maatregelen worden losgelaten vind ik wel matig, hoor. Ik heb nu al 3 uitnodigingen voor feestjes in september, want "dan mag alles weer"
Forget IT, ze drukken voor 1-9 de corona wet er vast nog even doorheen en breekt de hel pas echt losquote:Op maandag 3 augustus 2020 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het feit dat vanaf 1 september alle maatregelen worden losgelaten vind ik wel matig, hoor. Ik heb nu al 3 uitnodigingen voor feestjes in september, want "dan mag alles weer"
Ook prima, iedereen kan dan ook zelf inschatten of hij/zij zich daarbij prettig voelt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen feit. Als het zo doorgaat wordt in september echt niks extra losgelaten.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wel apart, want de vergadering van de VvE is van maart naar mei naar september verschoven en nu uitgesteld tot nader orde.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Er is, voor de dingen die op dit moment nog niet zijn toegestaan, alleen gezegd dat dat tot 1 september niet verandert. Het is ondenkbaar dat je op 2 september een festival van 50.000 man mag organiseren.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kan ik me wel in vinden.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:43 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In Nederland hebben we naar mijn mening een redelijk OK beleid.
Op basis van de data waar nu de besmettingen plaatsvinden is er ook redelijk inzicht in waar dit plaatsvind en probeer juist daar iets op te bedenken om het in te dammen / onder controle te houden.
Dus vooral gerichte maatregelen en extra voorlichting op de risico's.
Stop ook met het online op de schandpaal gooien van "groep X" als er een keer iets niet volgens de regels verloopt.
Een klein voorbeeld is de discussie rondom kerkdiensten waar er wel/niet gezongen/mondkapjes moeten komen, op basis van het BCO komt naar voren dat 0.2 % van de besmettingen daar wordt opgelopen, terwijl bijvoorbeeld de werksituatie op 12% staat.
Dat kan wel zo zijn, maar diverse mensen in mijn omgeving hebben het idee dat vanaf 1 september alles weer mag en zijn druk bezig om mensen uit te nodigen voor allerhande activiteiten. Ik heb niet het idee dat het idee leeft dat het niet de goede kant op gaat.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Er is, voor de dingen die op dit moment nog niet zijn toegestaan, alleen gezegd dat dat tot 1 september niet verandert. Het is ondenkbaar dat je op 2 september een festival van 50.000 man mag organiseren.
Tja, daar zit natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid in.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat kan wel zo zijn, maar diverse mensen in mijn omgeving hebben het idee dat vanaf 1 september alles weer mag en zijn druk bezig om mensen uit te nodigen voor allerhande activiteiten. Ik heb niet het idee dat het idee leeft dat het niet de goede kant op gaat.
Dat doe ik natuurlijk ook, maar het zou fijn zijn als het wat duidelijker zou worden gemaakt dat dit soort dingen gewoon niet kunnen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tja, daar zit natuurlijk ook een eigen verantwoordelijkheid in.
Ik ga voorlopig nog niet naar een feestje en hou het zelf ook nog klein. En als ik een uitnodiging krijg, zal ik ook vertellen waarom ik niet kom.
Het is nog geen 1 september. Als de besmettingen weer afnemen, wordt er misschien weer meer losgelaten, maar als het hetzelfde blijft of meer wordt, lijkt me dat 1 september geen keiharde datum blijft om alles los te laten. Het duurt nog bijna een maand, dus laten we niet te veel op de zaken vooruit lopen. Mensen die een feestje organiseren terwijl dat dadelijk toch niet blijk te kunnen, hebben dan pech.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat doe ik natuurlijk ook, maar het zou fijn zijn als het wat duidelijker zou worden gemaakt dat dit soort dingen gewoon niet kunnen.
quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:11 schreef babylon het volgende:
Ik vind dat het aantal besmettingen niet heel veel uitmaakt, als het aantal ziekenhuisopnames/sterfgevallen zo blijft als dat het de laatste zes weken al was. Als dat gewoon zo blijft staan deze maand, dan hop, september gewoon veel meer los. Waaronder grote feesten.
Ik denk dat voorlopig deze situatie aanhouden inderdaad ook een beter idee is dan ineens weer alles toestaan. Want je weet ook niet hoe het met terugkomend vakantieverkeer gaat uitpakken.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
Op basis van de huidige trends denk ik dat je er rekening mee moet houden dat de komende twee weken de cijfers op zijn minst blijven zoals nu (best case scenario): dus dagelijks tussen de 300/400 cases. Met wat kleine uitschieters omlaag/omhoog.
Worst case scenario, gaat het gestaag oplopen en zitten we over twee weken aan de 800 - 900 cases per dag en dan zullen de ziekenhuizen ook langzaam weer voller gaan worden.
Either way zou het me zeer onverstandig lijken om op 1 september alle restricties op te heffen.
Joh, het zou al heel wat zijn als na 1 september weer meer mensen met enige regelmaat op kantoor ipv thuis mogen werken. Verder blijft die 1,5 meter regel gewoon van kracht.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:16 schreef dick_laurent het volgende:
Op basis van de huidige trends denk ik dat je er rekening mee moet houden dat de komende twee weken de cijfers op zijn minst blijven zoals nu (best case scenario): dus dagelijks tussen de 300/400 cases. Met wat kleine uitschieters omlaag/omhoog.
Worst case scenario, gaat het gestaag oplopen en zitten we over twee weken aan de 800 - 900 cases per dag en dan zullen de ziekenhuizen ook langzaam weer voller gaan worden.
Either way zou het me zeer onverstandig lijken om op 1 september alle restricties op te heffen.
Dat klopt ook wel. Daarnaast is het ook makkelijk om te roepen dat X niet meer moet kunnen/boetes uitgedeeld moeten worden (op basis van een enkel bericht in de media/onderbuikgevoel) als je zelf niet door X geraakt wordt.quote:Op maandag 3 augustus 2020 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kan ik me wel in vinden.
Wat betreft de schandpaal, ik weet niet of dat het geval is. Ik heb eerder het gevoel dat er zoveel verschillende groepen zijn waarvoor zoveel verschillende zaken belangrijk zijn, dat men erg geneigd is om het eigen 'gerief' (ik kan even geen betere verzamelnaam bedenken) als veilig en ok te bestempelen en als er dan iets niet helemaal goed gaat, dit te bagatelliseren of naar een andere 'gerief' te wijzen.
Lijkt me niet heel verstandig eigenlijk. Festivalseizoen is straks weer voorbij en dan verplaatst alles zich weer (veel) meer naar binnen.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:11 schreef babylon het volgende:
Ik vind dat het aantal besmettingen niet heel veel uitmaakt, als het aantal ziekenhuisopnames/sterfgevallen zo blijft als dat het de laatste zes weken al was. Als dat gewoon zo blijft staan deze maand, dan hop, september gewoon veel meer los. Waaronder grote feesten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |